Aktuálně: 5 136 inzerátů172 241 diskuzních příspěvků17 713 uživatelů

Genetika andulek

anonymní (neregistrovaný) 13.06.2012, 05:46:34 xxx.xxx.143.249
Dobrý den. Jsem v tomto naprostý začátečník a jestli vám bude moje otázka připadat hloupá nedivím mám pár andulek obě jsou ve stejném odstínu modré, bohužel rodiče už neznám. Letos měly mladé, čtyři. Tři z toho byly recesivní straky (bílo modré) a jen jedna byla celá modrá jako rodiče. Znamená to že ty tři recesivní straky jsou jednoho pohlaví a ta celá modrá je jiného? Dále mám pár lutino samička x žlutozelný strakatý samec. JUž jsem se dočetla že se lutino mladých nedočkám ale vrtá mi hlavou jakého zbarvení budou mladí. Dále mám samičku albíno a samce fialového (nádherně tmavě modrého. jí je rok, jemu asi tři nebo čtyři. Pořád se krmí, čistí, páří, no už čekám půl roku a stále nic. Má na to vliv to že je samičku albino? Nebo proč myslíte že se to děje? Je chyba v samcovy? Případně jaké mladé by měly? Děkuji všem
anonymní (neregistrovaný) 13.06.2012, 08:47:16 xxx.xxx.162.239
najděte si genetickou kalkulačku na netu a tam se vše dozvíte.Petr
anonymní (neregistrovaný) 13.06.2012, 13:49:47 xxx.xxx.243.35
Vůbec se v tom nevyznám , prosím yvsvětlí mi to někdo? Případně dá se koupit o tom knížka?
Lucie Macánová - Plumosus (neregistrovaný) 13.06.2012, 21:48:22 xxx.xxx.99.35
Dobrý večer, zkuste knížku od Zdeňka Vegera. Je to sice starší vydání, ale je tam popsaná genetika andulek. Jinak za mě bych to u obyčejných andulek moc neřešila, pokud neznáte předky andulek může vám z budek vylézt cokoliv a pohlaví jde taky určit bez problému. Pokud se chcete věnovat cílenému odchovu je lepší nakoupit si výstavní andulky u chovatele, který jezdí po výstavách a vede si chovnou knihu, podle ní vám řekne jakou mutaci můžete v hnízdě odchovat.
Obrázek
Michal (neregistrovaný) 13.06.2012, 23:10:16 xxx.xxx.4.166