Aktuálně: 5 091 inzerátů172 504 diskuzních příspěvků17 716 uživatelů

Jakou sovičku do horského prostředí?

lucinkaaac
lucinkaaac (1 příspěvků) 09.04.2017, 10:55:29 xxx.xxx.151.34

Zdravím, jelikož jsem začátečník budu ráda za každou radu. Mám k dispozici velikou zahradu a možnost vytvoření parádního prostředí pro sovu. Jde jen o to vedět jak na to. Sova pálená je pro mne snem ale bojím se, aby nebyla nějak náchylná na nízké teploty vzhledem k tomu, v jakých nízkých teplotách by přes zimu byla. Dokáže se nějak zabezpečit sama nebo jen nutné její obydlí nějak zaizolovat? Nebo by jste mi pro začátek doporučili jinou sovu? Která není nějak extra plachá. Popřípadě pošlete na email nějaké fotografie jaké prostředí jste pro sovičky vytvořily. Ráda se nechám inspirovat .

J.M. (neregistrovaný) 09.04.2017, 21:38:00 xxx.xxx.168.107
Odpověď na příspěvek uživatele lucinkaaac z 09.04.2017, 10:55:29

Dobrý večer Lucinko. Uvědomte si prosím, že sova je divoký pták, že to není slepice. Jdete na to tedy nesprávným způsobem, protože nestačí mít pro sovu "velkou zahradu" ! Vysvětlím dále:

  1. Všechny druhy sov, žijících na území ČR, jsou zákonem chráněné (pokud vím ). To znamená, že je zakázané je střílet, chytat, zavírat do lidských obydlí, omezovat jejich hnízda a z hnízd vybírat jejich vejce a mláďata.
  2. Divoká zdravá sova má právo a musí žít ve volné přírodě, sama si lovit potravu v přírodě, hnízdit a vyvádět mláďata ve volné přírodě.
  3. Pouze nenapravitelně poraněnou a již zahojenou sovu ( např. neschopnou létat) ze záchranné stanice ptáků, byste možná mohla získat do své voliéry na zahradu. Ale i taková sova potřebuje partnera (partnerku) také neschopnou samostatného života v přírodě; každá taková sova je registrovaná, a ochránci přírody by Vám ji možná mohli dovolit chovat teprve pak, až prokážete schopnost se o tu sovu dokonale odborně postarat.
  4. Divoká sova, zůstane spíše plachá, než ochočená.