Aktuálně: 5 601 inzerátů168 343 diskuzních příspěvků17 659 uživatelů

Hlasitost slepic; chov ve městě

Petr (neregistrovaný) 10.07.2018, 14:25:39 xxx:xxx.fe79:c4c7

Zdravím chovatele,

chtěl bych začít - jen pár slepiček (1+4?) nejlíp zdrobnělých - tak pro radost (ale i pár vajec a likvidaci zbytků). Rád bych plemeno klidnější, co nepotřebuje moc místa, pohledné a nehlasité. Časem bych i rád odchoval pár kuřat, takže i s kohoutem.

Můj tip je vyandotka zdr., ale moc se mi líbí i zakrslá rousná. Protože jsem začátečník, tak raději žádnou choulostivou exotiku.

Chci se zeptat na zkušenosti s chovem ve městě - jde mi hlavně o hlasitost (kohouta, ale i slípek), ale i devastaci zahrady, pokud je na chvilku pustím. Zakrslá rousná prý nemůže kvůli rousům hrabat, ale podle jiných pramenů to není pravda.

Prosím přidejte i tip na minimální velikost kurníku a výběhu (též se ta doporučení velmi liší).

Samozřejmě jsem se poohlížel i jinde, povídal si s rozhodčím na výstavě, ale třeba ta hlasitost plemen, s tím mi neporadil nikdo (našel jsem extrémně hlasitá plemena, ale opak --> nic).

Díky za jakékoli info i třeba další aspekty chovu ve městě, které mne nenapadly.

Krásné letní dny! Petr

 

 

 

J.M. (neregistrovaný) 10.07.2018, 22:07:46 xxx.xxx.168.107
Odpověď na příspěvek uživatele Petr z 10.07.2018, 14:25:39

Máme teď tzv."SVOBODU". Takže spíše záleží na sousedech, než na slepicích.