Aktuálně: 2 752 inzerátů261 569 diskuzních příspěvků19 170 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 24.10.2025, 14:08:11 xxx:xxx.22a8:15dc
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 24.10.2025, 13:52:39

No a co je na tom špatně?

Měli jsme chtít po koních tahat vozy a používat na ně kdejakou herku, která by zdechla? Nebo o jakém světě se bavíme, o nějakém, kde by lidé neměli zvířata využívat a zneužívat a prostě je nemít?

Pořád se bavím o reálným světě, který nějak funguje a s jehož kartami hrajeme a já coby ochranář, nenavisník velkochovů a striktní vegetarián, říkám, že prostě to nijak týrání není, prostě se jen jedna o starobylé soužití člověka a koně a tak prostě ta zvířata netrpí, ale je to prostě cukr a bič 😀 přežité už to v dnešní době je, ale stavět to na tom, že se jedná o týrání, je prasárna non plus ultra😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 24.10.2025, 13:35:34 xxx:xxx.22a8:15dc
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 24.10.2025, 11:59:18

Ano, dobře. Takže se tady bavíme o ideálním světě nebo o to reálném, který nějak funguje?

Kvalitní šlechtění v případě beganů opravdu přineslo to, že když už jsou tu práci nuceni dělat, tak ji psychicky i fyzicky unesou.

Víte co, já Vám rozhodně nechci brát právo na názor, ale takhle obvykle debaty nikam nevedou, když totálně neznalý diskutuje s někým, kdo má s něčím 25 let reálnou praxi a ještě takový typ koně vlastní, a nevezme z jeho argumentů nic, protože je prostě přesvědčen o svých dojmech 🙂 mimo to můj kůň je přesně ten, co se svobodně fláká na pastvině, ale prostě to není vždy možné u těchto koní prostě praktikovat, jen osobně mám prostě takové štěstí, že mám ve své blízkosti ustájení, kde to takhle můžu mít a že můj kůň to unese 🙂 ono v tom také hrají roli i výživové parametry, potřeba dostatečného pohybu blablabla. No a tyhle dojmologie bohužel přesně škodí, tohle je přesně směr, kterým se jezdecký a koňařský svět vůbec nemá kultivovat 🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 22:07:36 xxx:xxx.433f:cfcf

Každopádně hezký tu celou atmosféru ve společnosti teď popsal Kalda:

Léta jsem žil v bludu, zahájil svou krátkou úvahu na sociální síti X Miroslav Kalousek. Někdejší ministr financí se prý vždy domníval, že jsou skalní voliči dnešních vládních stran, budoucí opozice, více kritičtí a přístupní věcným argumentům než skalní voliči budoucí vlády. „Není tomu tak,“ konstatoval s tím, že oba tábory jsou naprosto stejné. Bouřlivé reakce se dostavily prakticky okamžitě.

https://cnn.iprima.cz/leta-jsem-zil-v-bludu-priznal-kalousek-volice-vidi-jako-fotbalovy-kotel-o-vitezi-ma-jasno-489118#google_vignette

Úplně přesně moje řeč. Prostě politický marketing působí téměř na všechny lidi stejně bez ohledu na vzdělání.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 17:39:25 xxx:xxx.6376:416
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sardullah z 23.10.2025, 17:33:56

No tak třeba i českých chovů beganů se to neděje, jenže ty mají fakt striktní pravidla na to, co se uchovní a co ne. Zvířata bez PP se moc nevyrábí, jelikož po českých beganech není taková poptávka, je to velkej silnej kůň, když kopne, může to být fatalnější, je náročnější na prostor, víc toho sežere, víc hoven, dražší kovář a cajky. Co se třeba už kvalitně začíná prznit, jsou koně typu irský kob, kde se jede především na barvu. No a z druhého protipólu, úchylné líbivosti podléhají třeba arabové se svým štičím profilem…atd.

Takže ani, šlechtění u zvířat a cílem získat kvalitního pracovního partnera je v podmínkách uzavřeného chovů a využití člověkem pro zvíře plus.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 13:51:27 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 23.10.2025, 13:43:45

Howgh.

Ono je prostě diametrální rozdíl držet psa a koně. Už jsem to tady psala - kůň není zvíře, které lze jen tak držet pro radost. To se může dovolit málokdo a řada těch majitelů to dělá na úkor něčeho (a dost často třeba rodiny). Proto kůň vždycky sloužil a dbalo se tak striktně na jeho šlechtění. Nikdo si nemohl dovolit živit mrzáky. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 13:25:12 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 23.10.2025, 13:02:48

A je etické to vyrábění křižovatek současnosti, kdy má plno koní a vlatsně i psů spoustu zbytečných nemocí jen proto, že za spojení jejich rodičů nikdo nenese žádnou zodpovědnost? Existovaly množky? Koně muchaři, s extrémními sklony ke schvácení, se špatnejma postojema, kissingama, na kterejch se nevědouce (a i vědouce) vesele rajtuje? Štěňata hluchá/slepá po spojení merle rodičů? Zvířata považovaná za zlá, bitá, která žijí v nějaké miniohrádce nebo na krátkém řetězu jen proto, že nikdo nedbal na psychiku a psychickou způsobilost rodičů? Lidi byli tvrdí vždycky, ale vyrábět mrzáky nevhodným chovem je týrání taky, když se potomek nepovede (popovídejte si s vety o psech, kolik zvířat jim tam chodí a z z důvodu výše uvedeného fyzicky neskutečně trpí). 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 11:59:24 xxx.xxx.27.179

Ještě podotknu, že většinou tahají koně chladnokrevného typu. Pokud pro ně nebude vyžití, ta plemena nebudou, jelikož málokdo jim může přizpůsobit podmínky na to, aby si mohli žít “jen tak”. Oni ze své podstaty opravdu tu práci potřebují, jsou to koně dost specifičtí a úhel pohledu, že jsou to především koně, na kterých se dá “dříví štípat”, je velice zjednodušený.
No a pak je otázkou, jestli je etické nechat prostě ta staletí šlechtění a práce našich předků a ten kus historie prostě nechat jen tak odejít.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 11:47:30 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 23.10.2025, 11:17:31

Hm, a  to je právě to šálení. 
V lese je koni fyziologicky jistě lépe - ale oni v lese netahají jen majitelé s e svými koňmi. Dost často vlastníci lesa mají vlastní zvířata  a kočí si najímají. A dost často kočí z východu. To fakt kolikrát nechcete pak vidět, pro ně má život zvířete úplně jinou hodnotu. Kočí na Staromáku jsou pod drobnohledem, nikdo si nedovolí chovat se ke zvířeti jako prase.
Nemluvě o tom, jak zničení odchází koně z lesa do důchodu, to si ti ze Staromáku můžou často pískat. Jednoho takovýho vysloužilce mám se svojí kobylou ve stádě, je to milionové, nicméně psychicky zlomené zvíře.
Ale tady Hlas zvířat nezasáhne, je to totiž moc práce vytáhnout prr z kanclu a dokonce se třeba škrábat do strání, kde se takové věci dějou. Čest všem kočím a lesním pracovníkům, kteří se ke svým koním chovají slušně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 10:21:36 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 23.10.2025, 10:12:36

Ok, beru, pardon.
Jo, ale takový úlety mají obě strany, současná vláda i opozice 🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 23.10.2025, 08:57:07 xxx:xxx.467c:7ec1
»
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 23.10.2025, 00:03:55

Orionko, nemůžete vidět všechno tak černě. Každý máme nějakou bublinu a že se mladým nechce makat se říkalo vždycky. A je tu dost problematických a do budoucna nebezpečných věcí, ale zas tak špatně se tu opravdu nemáme. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 22.10.2025, 19:13:18 xxx:xxx.a56c:f6d3

Týrání to není, pokud jsou splněny veterinární normy, sedí cajky a kočí nemá tvrdou ruku. Tohle není o pocitu, to je holý fakt. Ti koně mají velmi tvrdý chleba, ale to má kdejaký kůň, který je nucen si svůj díl ovsa a sena odpracovat. Jen to nevidíte. V tomto úhlu pohledu je veškeré pracovní a sportovní využití koně zvrhlé.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 22.10.2025, 15:32:24 xxx.xxx.27.179

Koně ze Staromáku rozhdoně v buřtech neskončí. Mají takové povahy, že po nich velmi ráda sahne kdejaká jezdecká škola nebo lesojezdec, i přes neduhy, které mohou mít. A nidke není napsáno, že s ebudou mít lépe.

Už jsem to tady psala, fiakry jsou kratochvíle, bez které můžeme být a Praha bez nich opravdu o půvab nezchudne. Ale přesně jak píše Buggyra, jedná se o nebezpečný precedens do budoucna. Ti koně opravdu týraní nejsou, týrání je jinde a vypadá jinak, bez ohledu na to, jak tvrdí mohou být kočí. A bohužel o té koňské práci a službě většinou rozhodují ti, kteří koně vnímají především jako symbol volnosti, krásy a svobody. To je celé špatně.
Ono je krásné vnímat koně jen na pastvině, jak si žijí a jsou šťastní, ale kdžy vezmu jen sebe - mám takového koně, co by v tom fiakru mohl chodit, nedělá poslední dobou naprosto nic. A i když řeším jen běžný provoz, stojí mě v ustájení 7 - 8 000 Kč měsíčně. Tak se rozhodněme, jestli koně chceme chovat nebo ne, jelikož pokud ano, řada z nich “bude muset přiložit kopyto k dílu”.

A ohánět se úctou k přírodě je totálně mimo, řada dnešních koní by v naší přírodě ani nepřežila nebo by slušně živořila. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 22.10.2025, 12:10:59 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele rapotačka z 22.10.2025, 09:13:42

Jeeee, já fakt nemám nic proti mladším ročníkům, než jsem já, a fandím jim, ale tahle slečna….je krásná, ale myslím, že budeme ještě se slzou v oku vzpomínat na paní MPA (tím myslím i nás, kteří jsme nebyli úplně jejími politickými fanoušky). Tohle když jsem viděla, tak mě napadlo jenom “potěš koště”.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 21.10.2025, 11:57:42 xxx.xxx.170.48

No jako stav anglického jazyka je obecně v ČR stále totálně tristní. A je to jak píše assil, stále je v Čechách nepochopeno, že AJ je v dnešní době něco jako latina. Prostě rozšiřuje možnosti nad rozsah českého rybníčku (literaturou a vzděláváním počínaje).

Je to i vidět na možnosti výjezdu v rámci programu Erasmus. Těch možností je na řadě univerzit víc než zájemců. A lidi nechtějí. A při tom jak píše Buggyra, kdyby nic jiného, tak ten jazyk může člověku zařídit celkem dobré živobytí.  
Vlastěn nechápu, jak může v dnešní době někdo vychodit VŠ a neumět aktivně používat AJ (nemyslím tím hned úroveň rodilý mluvčí, ale prostě komunikativně bez nějakých ostychů).
Holým faktem je, že mě k tomu taky donutil jen pobyt v zahraničí. V tomto je ten systém našeho školství špatně nastavený.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 20.10.2025, 13:09:47 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 20.10.2025, 10:57:06

Rozumím, ten systém je na budku a máte pravdu.

Nicméně k tomu nemám moc co říci, snad jen to, že menšina si prostě nemůže diktovat, kdo bude ministr, pokud je bezúhonný a demokraticky zvolený….a to Macinka splňuje bez ohledu na to, jestli ne “eko nebo neeko”.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 18.10.2025, 09:19:51 xxx:xxx.1894:3bca
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 17.10.2025, 23:55:14

Noooo, nezapomínala bych na Jugošku.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 17.10.2025, 12:55:28 xxx.xxx.161.130

Každopádně případné plánovaného prý mírového setkání Trumpa s Putinem v Maďarsku je teda fakt mega fakáč Rvropské unii. A ještě si představme, že by se tam třeba dohodnul nějaký zásadní krok, což se teda asi nestane, ale už by to byl megaobří fakáč 😀

No aspoň vidíme, že tady se vysílá mediálně nějaký obraz, ale svět se kroutí trochu jinak.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 17.10.2025, 11:57:39 xxx.xxx.161.130
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 17.10.2025, 11:46:55

V důsledku souhlas.

Také zastávám názor, že původní myšlenka Green Dealu byla super. Ale těžce nesouhlasím s jeho současným pojetím. A kruhem zpět, pokud někdo o tomto mluví, měl by být dán dostatečný prostor i tomuto hlasu. Jelikož to, jak je Green Deal nastaven, implementace Fit for55 atd. jsou výhodné především pro jisté lobbistické skupiny a auditorské firmy. To jest celé.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 17.10.2025, 11:01:16 xxx.xxx.161.130

Ano, máte pravdu, má se mluvit o řešeních problému. Ale Vám přijde normální, že s etady v lidech začala vytvářet naprosto zbytečná “klimatická tíseň”, což není vůbec žádné zveličování, ale už naprosto zavedený psychologický problém? Na to poukazuju.

No a jasně, jedna věc jsou zákony a druhé realita, která pokulhává. A to je strašně složitý sociologický problém.  No a ono v dnešní době snižovat vlastní ekologickou stopu jde dost blbě, jelikož ten systém je všude. To fakt musíte žít někde nějak samozásobytelsky a vykašlat se na vymoženosti světa….anebo fakt každý svůj krok desetkrát otočit. Ale i tak na to potřebujete peníze. Třeba - dala jsem nízkoemisní kotel na dřevo a napojila si kanaldu ne kvůli zákonům, ale protože mi obecně vadí, že jsem pouštěla srajdy do toho krásnýho lesa, kterej mám za barákem. Nejim maso mimo jiné z environmentálních důvodů (ale ne proboha proto, že krávy prdí methan 😀). Když si chci něco pořídit na sebe nebo do domácnosti, nejdřív rozhazuju sítě, jestli to někd eneni z druhý ruky. Mám práci, kde se denně zabývám praktickými opatřeními a implementacemi na řešení klimatické změny. Na druhou stranu všude skoro jezdím autem. Bydlím 50 km od města, kde pracuju no a nejbližší město jako takové je 15 km. To auto je 25 let starý, jelikož na lepší nemám. No a dovolenou letecky jednou až dvakrát do roka si neodpustím, žijeme jenom jednou. Je to těžký.