Aktuálně: 4 978 inzerátů173 961 diskuzních příspěvků17 749 uživatelů

Vypínání filtru na noc

Anonymní (neregistrovaný) 02.03.2024, 13:40:38 xxx.xxx.165.46

Dobrý den, potřebuji poradit. Jsem začátečník a vybavila jsem si akvárko, které má 31 litrů. Dneska jsem si koupila rybky, filtr a topítko. Rybky jsou už v novém domově, topeníčko jim topí, a filtr jede, ale! Jsem zvyklá vše na noc ze zásuvky vypínat. No a dočetla jsem se, že filtr se vypínat nesmí, jinak, že mi umřou ty bakterie v něm a při zapnutí to otráví ryby. Filtr mám hailea RP- 200. Má uvnitř molitan. Smím ho tedy vypnout, nebo ne? Prý se ensmí jen ty biologické filtry, ale nejsem si jistá, zda to tento je, nebo ne. Děkuji za rady

J5
J5 (255 příspěvků) 02.03.2024, 14:02:29 xxx:xxx.fe99:86ad

Dobrý den.

V žádném případě nevypínat! Ten modrý molitan uvnitř filtru neslouží pouze jako mechanický filtr ale žijí na něm (i v něm) nitrifikační bakterie které dělají filtr filtrem. Potřebují stálý průtok okysličené vody.  Navíc spotřeba 3,5W vás ani při nonstop provozu jistě nijak nepohorší.

Ladd
Ladd (54 příspěvků) 02.03.2024, 19:10:17 xxx:xxx.2265:945f
Odpověď na příspěvek uživatele Odberryho z 02.03.2024, 14:07:20

Mám akvárko 10 l s 3 endlerkami a 3 krevetkami. Bez ničeho, když se vypíná televize tak jsou do rána ve tmě, ráno mám v obýváku 22C, přes den 24. Jednou za týden měním cca ⅓ vody. V druhém tom samém mám jednoho bojovníka. Vypadají spokojeně, plavou po celém, oždibují rostlinky. Krmím (dle příspěvku Komety) 2x denně. Přebytky sežerou šneci. Voda čirá, voní jako rybník.

Sardullah
Sardullah (960 příspěvků) 02.03.2024, 21:15:15 xxx.xxx.221.216
Anonymní: