Anna S. (neregistrovaný)19.01.2026, 09:46:27xxx.xxx.111.147
Zdravím, moje korela se často (většinou ráno) jako kdyby něčeho lekne a létá jako splašená po pokoji. Bohužel u toho naráží do věcí, ať už do oken, nebo do zdí, často se stane, že si ublíží. Má potom nad zobáčkem kapku krve, sotva se jí stroupek zahojí, udělá to znovu. Chápala bych, kdyby se vyděsila hlasitého zvuku, rychlého pohybu, ale už jsem si zvykla být v její přítomnosti na tyto věci obzvlášť opatrná.
Jsem chovatel začátečník a tak nevím jestli není chyba ve mně, nebo v tom jak se o korelu starám. Korela má u sebe ještě dvě andulky, ale ani ty takhle neblázní. Všichni tři spolu vycházejí dobře. V kleci má dostatek hraček, má po pokoji možnosti, kde může přistát. Není zatím na 100% ochočená, mám jí tři měsíce, ráda si ode mě vezme něco na zub, nevadí jí, když ji vezmu (za motivací prosa) na prst, ale ta důvěra ještě není zcela vybudovaná.
Mám strach, aby si neublížila více. Nevíte někdo proč by to mohla dělat a jak tomu zabrábit?
Odpověď na příspěvek uživatele Anna S. z 19.01.2026, 09:46:27
Jsem laik, měli jsme vždy jen andulky a byly v pohodě, vždy si nejdřív zvykly v klícce a pak pomalu chodily na prst, když chtěly, rozkoukávaly se, pak třeba na rameno - měli jsme je od malička. Jen jeden byl takový plašan a to právě byl starší ptáček, odkudsi ☹️ . Nikdy pak nebyl v pohodě. A zeptám se, nemáte třeba hodně prosklených ploch? Jak jde korela z klece ven? Myslím - vyletí si, nebo jde na Vaší ruce?