Aktuálně: 4 848 inzerátů175 232 diskuzních příspěvků17 760 uživatelů

Kakariki zdravotní stav / Dlouhé drápky

Viktor (neregistrovaný) 08.09.2023, 19:04:16 xxx.xxx.116.7

Dobrý den, 

myslíte si, že minimálně podle vzhledu je tento ptáček zdravý? Někdo předemnou mu odstřihl letku, ale ta se mu bleskově hojí. Trápí mě to, jak je vypelichaný a nechuť k vylezení z klece, jeho kamarád funguje bez problému... 

Taky bych se chtěl zeptat, jestli si drápky brousí sami a nebo jestli jim je mám šmiknout.

Obrázek
kometa
kometa (4246 příspěvků) 08.09.2023, 19:21:11 xxx.xxx.147.163
Viktor:

Dobrý den, 

myslíte si, že minimálně podle vzhledu je tento ptáček zdravý? Někdo předemnou mu odstřihl letku, ale ta se mu bleskově hojí. Trápí mě to, jak je vypelichaný a nechuť k vylezení z klece, jeho kamarád funguje bez problému... 

Taky bych se chtěl zeptat, jestli si drápky brousí sami a nebo jestli jim je mám šmiknout.

Obrázek

Nejsem žádný odborník, ale ty drápky jsou brutálně přerostlé. Odkud ho máte?

Quash
Quash (273 příspěvků) 08.09.2023, 19:36:50 xxx.xxx.32.234

Pokud nemáte zkušenosti se stříháním drápků, tak opatrně, ať nezasáhnete prokrvenou část. Raději méně než víc a nebo to nechte napoprvé na veterináři.

Obrázek Obrázek
Anonymní (neregistrovaný) 09.09.2023, 06:31:04 xxx.xxx.260.28

Na první pohled není v dobré kondici, chybí mu jiskra v oku. Ty drápky jsou ale základ to je velké zanedbání. Musí mu znemožnit šplh po pletivu. Okamžitě je ostrihejte dle obrázku výše a dejde do klece aspoň jedno bidlo silnějšího průměru aby se mu brousili automaticky. Že je kolem hlavy opelichany je zrovna u kakariku běžný jev a nevadí to. Snad má v kleci misku s pískem, sépiovou kost. Dávejte mu kromě směsi zrnin také  jablka a další ovoce a zelené krmení a čerstvé větve na zábavu které bude okusovat.

pommovi
pommovi (149 příspěvků) 09.09.2023, 13:46:10 xxx.xxx.63.34