Aktuálně: 4 571 inzerátů178 104 diskuzních příspěvků17 803 uživatelů

Papoušek nádherný - výchova

anonymní (neregistrovaný) 06.04.2007, 11:35:53 xxx.xxx.15.46
Mám papouška nádherného, zřejmě to bude sameček, protože se začíná vybarvovat. Samičky jsou celé zelené. Mám ho půl roku a je už celkem ochočený. Jde bez problémů na prst, stále za mnou lítá a chce si hrát. Krmit se nechá jak z ruky tak z jazyka. Jediné co si nenechá, tak se pohladit nebo podrbat prstem. Vždy když natáhnu prst k jeho hlavičce, tak se ožene nebo uletí. Nevím, co dělám špatně. Nejsem úplný začátečník, dříve jsem měla několik andulek a všechny byly ochočené a nechali se bez problému drbat na hlavičce. Asi dělám nějakou chybu. Nemáte někdo nějakou radu nebo způsob, jak papouška naučit důvěře k prstu? Děkuji Bebri
Hicks
Hicks (1578 příspěvků) 07.04.2007, 06:26:30 xxx.xxx.183.35
Dobrý den. To vám nestačí to co momentálně snáší váš papoušek? Víte co by jiní za to dali, kdyby měli tak krotkého papouška? Chce to trpělivost.
Papoušek musí pochopit, že se ruky nemusí bát. Čím více mu budete předkládat pamlsky z ruky tím dříve se ji přestane bát. Já používám většinou takovou fintu. Nejdříve papouška hladím po břiše, třeba jen jedním prstem. Pokud to akceptuje, tak ho hladím dvěma prsty. Pokud i toto akceptuje pomalu ho hladím dvěma prsty až k hlavičce, až toto bude akceptovat, tak pomalu začínám zajíždět za krk a neustále ho hladím. Pokud i toto akceptuje, tak ho začnu hladit i na hlavičce. Pokud vidím náznak nedůvěry a obavy, tak rychle sjíždím zpět na bříško. Toto cvičení není na 5 minut, ale dlouhodobé a hodně se mi osvědčilo. Chce to denně cvičit. Třeba jste v bodě, kdy váš papoušek snese hlazení na bříšku těsně u hlavičky, ale už neakceptuje hlazení za krkem a proto takhle musíte denně cvičit, až bude po pár dnech snášet hlazení za krkem můžete přejít k dalšímu bodu.
míša (neregistrovaný) 26.11.2008, 15:24:10 xxx.xxx.112.143