Aktuálně: 5 719 inzerátů166 237 diskuzních příspěvků17 630 uživatelů

Vrácení koně

Don (neregistrovaný) 09.11.2021, 05:39:19 xxx.xxx.168.151
Dobrý den,mohu se prosím zeptat,jak je to s vrácením koně zpět. Prodala jsem konika,který 1roky stál a nic nedělal. Kupující o tom věděl,teď po měsíci se ozval,že chce koně vratit zpět,že kulhá a že mu našli artrózu. Co kdybych si koně vzít zpět nechtěla. Samozřejmě mi na koni záleží a vezmu si ho. Jen by mě ale zajímalo, jak by se to dál řešilo. Nikdy jsem se stim nesetkala. A až do dovezou mám ho dnes zkontrolovat před nima s vet. Mám snimi sepsat nějaký papír? Mám strach,aby mi nedovezli trosku a mě nezůstali oči pro pláč.
Exddie
Exddie (9 příspěvků) 30.05.2023, 23:42:11 xxx.xxx.0.1
Nejsem právník, nerada bych radila špatně, ale mohu napsat co vím. Řešila jsem podobný problém, jen ze strany nového majitele, co chtěl koně vrátit. Záleží na tom, co máte zapsáno ve smlouvě - jestli je tam o něčem zmínka, za jakých okolností se může kůň vrátit. Obecně se lidé dohadují, že se kůň může bez udání důvodu vrátit do asi 14 dni od koupě, nebo do dvou měsíců za předpokladu, že se u něj najde skrytá vada, která při koupi koně nebyla odhalena (ale například, pokud při koupi kupující řekli že si nechtějí dělat rtg, a pak zjistí že kůň má problémy v rengenech, je to věc o které "věděli" ale rozhodli se ji neřešif, není to důvod k vrácení koně). Ale jak říkám, tohle je spíše to, co se povídá mezi koňaky nebo najde na internetu. Naprostou pravdivost byste si musela ověřit u právníka. Nicméně pokud je to už více než rok, myslím že se na to už nic nevztahuje (pokud jste o tom v kupní smlouvě neměli nic psáno). Takže teoreticky, nemáte vůbec žádnou povinnost si toho koně vzít zpět. Jedná se v tuhle chvíli o normální situaci, kdy vy si od nich kupujete koně (takže si opět ohlidejte smlouvy, právě pro případ skryté vady kterou mohl třeba kůň utrpět u nich, a mohla by být důvodem k vrácení nebo vrácení části ceny). Pokud máte dobré srdce a koně si