Aktuálně: 2 753 inzerátů261 601 diskuzních příspěvků19 170 uživatelů

Příspěvky uživatele

mastnacek

mastnacekk
mastnacekk 26.06.2023, 20:49:22 xxx.xxx.80.12

90% by se vratilo, zbytek by tady zivoril a casem se vratil taky. A jako prvni by sel honzik slepicar. :) nemam pravdu.

mastnacekk
mastnacekk 23.06.2023, 11:05:54 xxx.xxx.0.1
Odpověď na příspěvek uživatele chvd z 23.06.2023, 10:00:00

Potrefenej houser zagdakal? :)

mastnacekk
mastnacekk 23.06.2023, 09:57:18 xxx.xxx.0.1

Ciste prakticky, 95% diskuze na ifaune ale kdekoli jsou sracky. Sorry jako. A prohrabat se jima k reseni je nekdy opruz. Takze tak.

mastnacekk
mastnacekk 22.06.2023, 10:25:18 xxx.xxx.225.131

Tak se muzete podivat co stat stoji "jen" nahrady za zvysene naklady. Kam se pocita i to castejsi podsekavani ohradniku, kontroly coklu na pastvinach apod. Nic z toho jsem nezadal, protoze nebudu stavet "protivlci" ohrady, ktery vlka nezastavi. Vycislovat kolik casu a benzinu propalim pri podsekavani to by me musela hanba fackovat. Kosar me CHKO zamitlo, tak at si prachy strci do analu nebo je narvou tem, kteri se nestydi zadat. U podnikatelu to chapu, musi jim ekonomika vyjit jinak pujdou o zebracence.  AOPka je nestydatej aparat!

https://www.navratvlku.cz/aktuality/posuzovani-zadosti-o-nahradu-ujmy

mastnacekk
mastnacekk 22.06.2023, 07:29:48 xxx.xxx.0.1
Odpověď na příspěvek uživatele Vejvodová z 22.06.2023, 02:14:45

Ovce alespon tri, kdyz vam jedna chcipne, zustanou dve a dve uz jsou stado ve kterem musi i ze zakona byt. Zapomnela jste napsat jak velkej prostor pro ne mate.

mastnacekk
mastnacekk 22.06.2023, 07:28:06 xxx.xxx.0.1
Odpověď na příspěvek uživatele lesakm z 21.06.2023, 22:25:51

Tak takovy miry ohrady jsou uplne proti proudu :) a proti standardum AOPKa. Jelikoz jsou vlci teritoria okolo cely republiky a zasahujou hluuuuuboko do vnitrozemi, tak by jste mel rychle uvazovat o tech 15cm dole a vyhnat to do 120cm minimalne.  Tohle by fakt vzalo rychlej spad. A cim zavalitejsi a vetsi ovce, tim snazsi korist. Ty moje potvory krom cistejch romney jsou pekne agilni a osvaleny, ne zatloustly. A maji tu spravnou miru plachosti. Jakmile se neco kolem ohrad sustne, cyklista, auto, cokl, tak uhanej k baraku. Tohle chovani maji az po utoku vlka, do ty doby je to nevzrusovalo. A predavaj si to. Ve stade jsou uz jen dve pametnice.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 15:12:05 xxx.xxx.225.131
Odpověď na příspěvek uživatele JanaJanaJanaJana z 21.06.2023, 15:09:45

ne, dlouhodobe reseni problemu s vlkem je opet ho strilet, jen tak ziska zpet respekt a plachost a zmizi z oblasti, kde nema co delat, rozumej, jen skodi a chodi si do  vesnic na svacinky.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 15:00:51 xxx.xxx.225.131
Fatia:

Jsme tady na diskuzi nebo na cvičenmí výrokové logiky? Zadavatelka sice položila dotaz, jestli to chování samo zmizí, ale nejspíše jí šlo hlavně o odpověď, co s tím má dělat a jak. Nechtěla explicitní odpověď ano, zmizí, ano, může zmizet, spíše ne, nikdy ne.  Nejsem odborník na bordery ani pasení, a zadavatelka evidentně taky není. Netuší, že její bordera prostě pase a to nežádoucí objekty a že je to velmi nebezpečné, pro psa i jeho okolí. Tohle chování musí odbourat, jinak nesmí borderu pouštět navolno a v případě sekačky psa při sekání odvézt/zavřít jinam. Znovu, je to velmi nebezpečné chování! Tahle diskuze je jak z vtipu: Manželka posílá programátora nakoupit. Kup deset rohlíků a když budou mít vejce, kup jich 30. Programátor přijde do obchodu a povídá: "Máte vejce ?" "Ano, máme" odpoví prodavačka. "30 rohlíků, prosím."


To je teda ale trapnej vtip .)

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 14:58:49 xxx.xxx.225.131
Odpověď na příspěvek uživatele lesakm z 21.06.2023, 13:41:58

30cm spodni drat? A to vam jehnata respektujou? Uz prvni ohrady jsem stavel s 15 max 20. Ted mam jehnata po ouvessantoj, beranci rohaty a jak ti umej proskocit mezi lankama ktery maj mezi sebou 20cm. Proti podhrabu by bylo 30cm jasna pozvanka do ohrady. mate stesti, ze asi nejste v oblasti s vyskytem. To by bylo vymalovano natotata.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 12:34:56 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 21.06.2023, 12:14:25

Jezkovy voci, to jsou prirovnani jak u nosu. A hlavne to spodni lanko 20cm nad zemi. U ovci, proti vlkum. Fakt, nekomentujte tyhle veci. Drzte se koni, tam budete muset delat za chvili stejny ohrady jak pro ovce. A pak si treba vymenime zkusenosti s geoskou a mulcem.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 12:06:24 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 21.06.2023, 11:44:35

Kun ma spodni lanko ve vejsce, kde je u ovci posledni. Nadsazka. 

Jsou hodne naivni. Nekteri ekologove davaji pod ohrady pvc nebo jine folie. Tak rada praktiga buggyry, geosku, cim ty kylometry geosky upevnite? Jak dlouho potrva nez proroste? Cena poradny gramaze. Ale to uchyceni ze jo a pak zacnou uradovat krtci, sundat geosku, zabit krtka a uchytit geosku. 

A kdyz tohle vsechno vyresite, zafonancujete a najdete cas kdy to delat, tak zjistite, ze ta ohrada je nizka, vyssi vam nedovoli a ze vlk v zimni srtsti se nauci ohradnik proskocit. Jako nase bejvala bordera. A to ji nehnala potreba lovit, jen zvedavost. 

Proste a jednoduse, strilet, strilet, strilet. 

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 11:35:31 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele JanaJanaJanaJana z 21.06.2023, 11:00:32

Ne, lidem totalne bez praxe aspon s malochovem ovci, dobytka atd tohle voslit nema smysl. Toho jsem si uzil jinde az az. Na konec to skonci vetickou vlk tady byl driv nez lidi. Na to nejsem zvedavej. 

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 11:33:36 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele Sardullah z 21.06.2023, 10:58:57

Vzdycky vetsinou radim z vlastni zkusenosti, malo teorii. Mel jsem borderu krizenou, matka cista. Silnej pud na paseni. Odchazela s turistama do vedlejsich vesnic, milovala vetsi deti. My jsme meli male. Auta pasla ale fikane prez reku. Behala o zavod na protejsim brehu. Udelal jsem chybu ze jsem ji poridil a nemel pro ni sprsvny vyuziti, dost casu na blbosti typu hazet ji balonek nebo ringo a nemel jsem srdce ji zavrit do voliery. Nikdy bych uz borderu takhle nechtel. 

 

A pastevci? Ti maji byt taky jen u stad. Venku.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 10:55:58 xxx.xxx.5.139

Jakej vyznam ma ovcackej pes bez prace u ovci? Zadnej. I ovcak je zavre do klece kdyz pro ne nema zrovna praci. 

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 10:52:42 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 21.06.2023, 10:38:13

Cloveku bez praxe nic vysvetlovat nebudu, jste total mimo.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 10:24:10 xxx.xxx.5.139
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 21.06.2023, 08:45:04

Kolik km ohrad podsekavate? Aby bylo jasno.

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 08:20:10 xxx.xxx.225.131
zbynek:

Prosím držte se tématu, pro ostatní směry diskuze založte případně nové téma. Pokusil jsem se to utnout ve chvíli kdy se to začalo stáčet mimo téma. Tento můj příspěvek také za nějakou dobu vymažu ať nenarušuje dané téma.


mazat neni dobre reseni, utinat diskuze take ne. S timhle pristupem souhlasi jen podivne smyslejsici osoby, normalni clovek si precte co bude sam chtit, tyhle pokusi o rizeni nejsou demokraticke, zavani to komoustvim a eurohujerstvim ( proc je to tak podobne )-

mastnacekk
mastnacekk 21.06.2023, 08:17:24 xxx.xxx.225.131
Odpověď na příspěvek uživatele lesakm z 21.06.2023, 00:22:56

Tohle nebude z orlickych hor, cerni vlci bych rek ze u nas nejsou. TOhle bude nejaka kanada.