Aktuálně: 4 590 inzerátů178 051 diskuzních příspěvků17 802 uživatelů

Kdy je člověk zkušený?

Shirein (neregistrovaný) 26.12.2023, 19:20:38 xxx.xxx.196.18

Dobrý den, zajímá mě kdy je podle vás možno se považovat za tzv: zkušeného člověka od koní. U koní se pohybuji už dvacet let, mám i svého vlastního, řešil jsem už různé situace včetně problémových koní i nemocí, ale za zkušeného se pořád nepovažuji, vpodstatě jsem stále začátečník". To mi popravdě trochu vyrazilo dech. Souhlasím s tím, že když 18ti letá dívka řekne ,,s koňmi mám velké zkušenosti, jezdím už 3 roky", tak že je to přitažené za vlasy a nelze to brát jinak než s humorem. Je asi otázkou co si člověk představuje pod pojmem ,,zkušený" co se týče koní. Já osobně mám představu o člověku, který se u koní už nad tu desítku let pohybuje ALE HLAVNĚ s nimi byl a je ve velmi těsném a častém kontaktu. Ne že se pouze jednou týdně sveze. Také asi záleží na situacích u kterých již byl přítomen a které měl také možnost sám řešit. Přesto řada lidí, kteří o sobě něco podobného tvrdí, píše, že jsou stále začátečníci. A právě u těch mě zajímá, zda to tak opravdu cítí a myslí si o sobě, zda jsou stále amatéři, nebo jde jenom o hranou skromnost. Je podle vás zkušený člověk, až nějaký dědeček kolem 80 let, který koním zasvětil svůj život?

Verun
Verun (748 příspěvků) 26.12.2023, 21:10:52 xxx.xxx.220.12

Dědeček kolem 80 bude používat to ,co se naučil před 50 lety a pochybuji, že se stále dovzdělávává (nové překlady knih, internet), prostě to, co platilo dříve, už teď nemusí a je spíše v managementu koní kontraproduktivní. čest výjimkám a tomu, co je platné  v každé době.

Někomu to s koňmi jde samo, jiný musí dřít. (třeba u ježdění)