- Příspěvek #187002
- Nahlásit
Prosim vás a chybí mi tam lopuchový list. Ekologické to jistě je, ale krátkodobá móda taky. 😄
Ahoj, píšu závěrečku na téma Morální odpovědnost v bioetice, kde řeším i vztah člověka ke zvířatům. Moc bych vás chtěla poprosit o vyplnění dotazníku a zvednutí “pozitivity”, protože ty odpovědi, které mi tam někteří posílají, jsou fakt smutný až děsivý 😬.
Předem moc děkuji každému, kdo se zapojí a pomůže upozornit na problematiku neetického zacházení se zvířaty😊.
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=iD1G0PoS1kms-7C1x-769vZ8m51d7TNKiBIcvO0lfx5UNlRDRlNXVlZIOFc0Vlk3M0kwTzcxRzE3Ni4u
Já jsem se pokusila,ale nedokončila jsem. Pro mě osobně je u takového tématu příliš uzavřených odpovědí, a neztotožním se ani s jednou
Tak nějak. Taky jsem zkusila a nedoodpověděla.
Nevyplnila jsem, jsou to těžké otázky. Např. jestli bych přijala “vypěstovaný” orgán. Já nevím, můžu říct, že ne, a pak až by mi šlo o život, tak bych se zachovala jinak.
Nebo jestli kupuju rychlou módu.Když si koupím tričko v CA a vydrží mi několik let ( třeba na doma, pod košili?) Spíš bych se ptala ,jestli po sezóně vyhazuju oblečení.
jednoznačně můžu říct, že kupuju netestovanou kosmetiku a třídim 🙃
No takhle mi funguje mozek 😂
Já se k těmhle otázkám ani nedostala. Viz výše.
je utilitaristická teorie v bioetice morální?
imho tahle myšlenka nedává smysl. pokud jste vyznavačem utilitaristismu, pak je to, co prospívá většině lidstva, morální. pokud cokoliv takového (prostě spock, dobro většiny převažuje nad dobrem menšiny nebo jednotlivce) za morální nepovažujete, pak utilitarististou nejste.
Znáte pojem "politika jednoho dítěte"?
na výběr mám ano super, ne nechci.
přitom tak jednoduché to vůbec ale vůbec není. v číně byla politika jednoho dítěte vymáhána tak, jak se sluší na totalitní režim. tzn. vynucené potraty klidně do 7 měsíce a neštítili se nepovolené dítě klidně utratit i po narození.
Myslíte si, že by to způsobilo velký sociální rozdíl mezi geneticky upravenými a přirozenými jedinci?
opět divná myšlenka. z principu věci, něco takového by nebylo zadarmo nebo placené pojišťovnou, takže vymazlený děti by měli jen lidi, co si to můžou dovolit. to by samozřejmě způsobilo velký sociální rozdíl.
Měla by být služba genetické úpravy dostupná všem?
to nebude, protože to nebude zadarmo. ale takovou možnost vůbec nepřipouštíte. není to otázka regulace, ale prostě peněz.
Nakupujete levné oblečení, a jiné výrobky, u kterých víte nebo se domníváte, že byly vytvořeny za neetických podmínek?
chybí možnost je mi to buřt, nezkoumám esg
Přestali byste sledovat svou oblíbenou celebritu kdybyste věděli, že jeho/její činnost napomáhá šíření bioetických problémů?
co když žádnou oblíbenou celebritu nemám? co pak?
rychlou módu nekupuju protože nesnáším na holém těle polyester, nechci si zadělat pračku mikroplasty a mám ráda oblečení, co vydrží déle než tři měsíce.
nějaká etika s tím nemá co dělat.
Co je to celebrita? Něco, co mě vůbec nezajímá. Tenhle dotazník je na mě moc mimo, to vyplňovat nebudu.
Prosim vás a chybí mi tam lopuchový list. Ekologické to jistě je, ale krátkodobá móda taky. 😄
Myslím, že otázky směřují na jinou (mladou) generaci. Já taky nemám oblíbenou celebritu 😆
Ariska:Myslím, že otázky směřují na jinou (mladou) generaci. Já taky nemám oblíbenou celebritu 😆
což je asi pravda, ale pokud je autorka dotazníku studentem filosofie, mělo by to mít nějakou úroveň a přesah
tady není žádná snaha ani náznak nějakého širšího pojetí a je to všechno psané z pohledu dítěte, které MÁ NÁZOR.
Vždyť je na gymplu. Dítěti je 16-18. Žádná filosofie ;-)
Tak nevím, jestli moje odpovědi zvýší průměr k lepšímu 😄
když jsem psala závěrečku na téma vzteklina, taky by mi neprošla nějaká dojmologie.
filosofie je “věda” o ničem, ale pořád to má nějaké zákonitosti, principy a tak. aspoň snaha, ne? etika může být také deskriptivní. místo toho soudě podle otázek autorka jasně zaujímá nějaký svůj postoj, na jehož podkladě určuje nějakou morálku a touto optikou hodnotí odpovědi jiných, cizích lidí.
přitom odpověď na otázku, jestli je důležitější záměr nebo výsledek rozhodnutí, lidstvo nemá, objektivně nikdy mít nebude a to do toho tisíce let nepletlo práva zvířat.
A když jsme v 16. milovaly “celebritu”, bylo nám její bioetické jednání šumák. Jé, my jsme byli šťastná generace !