Aktuálně: 2 342 inzerátů269 558 diskuzních příspěvků19 336 uživatelů

Příspěvky uživatele

J5

J5
J5 06.05.2024, 21:01:08 xxx:xxx.1618:953e
»
Odpověď na příspěvek uživatele Cvrk z 06.05.2024, 19:32:21

Děkuji 👏

J5
J5 06.05.2024, 16:01:41 xxx:xxx.14a2:7f09

Co se týká létání střevlíků tak mám dojem že to u střevlíků mírného pásma nebude žádná sláva páč jich má mnoho srostlé krovky. Zase si to vynahrazují dravostí a snad i “chemickým útokem”. Takže do čtvrtého patra jedině pěšky. On nám to možná Cvrk objasní.

J5
J5 06.05.2024, 14:39:24 xxx:xxx.888d:3d6f

Není na fotce náhodou střevlík vypouklý (Carabus convexus)? 

J5
J5 06.05.2024, 14:05:12 xxx:xxx.888d:3d6f

Procenta jsou prevít. Když už si budeme hrát na počítání bylo by dobré zmínit kde jste vzala těch 100% a to v jednom i druhém případě. Uvádíte že v Česku je 66 chovatelů. Hned následně že téměř každý rok dochází k uštknutí chovaným jedovatým hadem. Ptám se proto zda myslíte celosvětově?

J5
J5 06.05.2024, 12:15:38 xxx:xxx.fc15:5129
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 06.05.2024, 10:46:36

Mohu vás ujistit že ani vy se svou opatrností život nepřežijete, stejně tak jako všichni ostatní. Zajímalo by mne do jaké kategorie hazardérů, teda jedinců neúměrně zatěžujících záchranné složky, patří podle vás třeba prostý účastník silničního provozu, turisté, horolezci a obecně aktivní sportovci, účastníci tak rizikového podniku jakým život sám o sobě je. 

J5
J5 04.05.2024, 23:18:40 xxx:xxx.29d:11d9
»
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 04.05.2024, 22:04:21

Kozlíček vrbový (Lamia textor)

J5
J5 04.05.2024, 21:27:35 xxx:xxx.29d:11d9

Zavíječ zimostrázový (Cydalima perspectalis)

Rozhodně je třeba urychleně řešit. 

J5
J5 02.05.2024, 07:27:46 xxx:xxx.df90:f1c

Díky Buggyro za obrázek, má drahá je z něj úplně nadšená🙄.

Obrázek
J5
J5 30.04.2024, 11:45:13 xxx:xxx.67b:2408

30.4. dopoledne, želva vroubená (Testudo marginata) Středočeský kraj 446 m n.m.

J5
J5 30.04.2024, 11:37:16 xxx:xxx.67b:2408

Začíná sezona kladení vajec. Zajímá mně datum první snůšky u konkrétního druhu v té které oblasti v Čechách a na Moravě zejména u přísně “přírodně” vedených chovů, tj. želv které znají pouze venkovní výběh a zimoviště, žádné terárium či chov v interiéru. Připojí se někdo?

U mne jako obvykle začíná želva vroubená (Testudo marginata) 28.4. v odpoledních hodinách. Středočeský kraj 226 m n.m.

J5
J5 30.04.2024, 09:52:29 xxx:xxx.67b:2408

Felsuma klemmerova (Phelsuma klemmeri) je i v dospělosti “malá” felsuma. Bývá štíhlá a nepřerůstá cca 10 cm. Na fotce je mládě.

J5
J5 30.04.2024, 08:51:49 xxx:xxx.e0a2:d1c4
orionka-2:

Pochopila jsem správně, že vy jste vegetarián. (Druhá možnost je pokrytec ). Howgh.


Samochvála opravdu není ta správná cesta, zejména pokud jste se opět netrefila. Nic na tom nezmění ani krásně vyvedené a rozhodné “Howgh” na závěr. Pomohu vám. Vegetarián rozhodně nejsem a pokrytec pouze do míry běžné v naší populaci. 

J5
J5 29.04.2024, 22:53:58 xxx:xxx.2e8:cc33
orionka-2:

Neměli jsme jehňata, ale kůzlata, proces porážky asi nebude moc rozdílný. Když se zabije zvíře starší, je využito jako velice zdravá potrava pro děti ( i ) - třeba. Kdo má tu možnost, rád ji využije a nemusí kupovat bůhví jak chovaná a vražděná kuřata ze supáče. A nic si neužívá. Jestli vy si neumíte představit humánní porážku jehňat a kůzlat, tak já ano. S dobrotou v tlamě lehne, ani nemektne.


Budu se snažit být slušný orionko-2. Váš a můj pohled na svět se v žádném případě nemohou shodnout. Proto jsem vcelku uvítal vaší nedávnou výzvu nabádající k tomu abych si vás nebral do úst. Očekával bych že se budete chovat stejně. Případná cesta ke smíru nebo alespoň k toleranci by mohla začít tím že budete pečlivěji číst text za který mne chcete kritizovat a ne se hned snažit pochopit mé představy o humánní porážce čehokoliv. To nezvládnete.

J5
J5 29.04.2024, 22:22:18 xxx:xxx.2e8:cc33
balu:

Ale no tak, zvířata se zabíjejí, nebudeme snad dělat, že je to nějaká výjimka. 

Zabít nenarozené jehně (obecně mládě) pro kožešinu znamená zabít i jeho matku. Já v tom vidím tu zrůdnost, než když jehně zabijí později samotné a využije se maso i kožešina. Nebuďme naivní nebo pokrytečtí, chovají se a zabíjí zvířata pro maso a využijí se z nich i kůže (kožešiny) a nejedlé součásti. 


Vznesl jsem balu podle mého mínění zcela nevinnou otázku ve věci která mně nebyla jasná. Tedy, co je podle pisatelky méně zrůdné. Škoda že jste si zřejmě nevšimla otazníku na konci věty.

První odstavec Vaší odpovědi nebudu nijak komentovat protože můj názor je totožný.

Ten druhý už si poznámku zaslouží. Mé informace o získávání persiánu jsou následující. Persián, také astrachán se získává z jedno až čtyřdenních jehňat karakulských ovcí, což je plemeno masné a především kožešinové. Vysoce ceněný persián se také získával z nedonošených a mrtvě narozených jehňat a to od čtyř měsíců stáří plodu. Pouze ve zcela výjimečných případech se porážela pro získání persiánu březí ovce. Nakolik je to pro Evropana eticky přijatelné nechci komentovat ani jinak hodnotit páč celkem chápu rozhořčené reakce.

Takže v tom druhém odstavci se rozcházíme. Je ovšem možné že mé informace nejsou přesné.

J5
J5 29.04.2024, 08:36:54 xxx:xxx.4ece:f504
»
Odpověď na příspěvek uživatele Mi z 29.04.2024, 08:19:59

Jako že je lepší zabít jehně až později když už lépe vnímá a lépe si celou proceduru užilo?

J5
J5 28.04.2024, 21:16:59 xxx:xxx.7f3:c4c6
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 28.04.2024, 19:58:00

Ano, to je velice pravděpodobné. Museli to být zcela mimořádní jedinci schopní využít veškeré jim dostupné zdroje ke svému prospěchu a přežití. Ostatně ani nemusíme až do “pravěku”, i dnes takové skupiny lidí existují.

J5
J5 28.04.2024, 15:22:08 xxx:xxx.dc35:1a03

Ano, je to krasec třešňový  Anthaxia candens 

J5
J5 28.04.2024, 09:51:02 xxx:xxx.4633:ab93

Naftalínový kožich? Hrůza věrně popisující neslavný konec jednoho módního období. Ono nestačilo pouze kožich vlastnit ale musel se také umět nosit a nijak nešetřit na péči o něj. V šatně mé babičky také nějaký ten kožich byl včetně límců z “chcíplých” lišek a také čepic. Vše tam krásně svěže vonělo a jako malý klouček jsem byl přesvědčen že živá liška musí být neuvěřitelně voňavé stvoření. Jak se kožichy ošetřovaly už nevím, jen si pamatuji že návštěva kožešníka byla běžnou událostí. Potom však kdosi rudě smýšlející usoudil že montérky jsou daleko kvalitnější a společensky přijatelnější oděv, zejména doplněné placatou čepicí a bylo po parádě. Následující období možné rehabilitace obsadili zase zeleně smýšlející, kteří soudí že je daleko přijatelnější místo přírodních materiálů používat na kožich raději materiál umělý. Každému je přece jasné že je nepřípustné aby zvíře bylo zabito před výrobou módního doplňku což v tomto případě bezesporu nutné je na rozdíl od umělých materiálů kdy zvířata na následky výroby umírají v daleko větších počtech až později.

J5
J5 27.04.2024, 21:21:08 xxx:xxx.78cf:6637

Tak teď jsem měl asi cekem kliku. Zrovna jsem se chystal v reakci na Sarah01 rozvíjet teorii na téma “přitažlivost hezké ženy v kvalitním kožichu, nejlépe pouze”. 🤪

J5
J5 27.04.2024, 11:56:20 xxx:xxx.7091:28dd
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 27.04.2024, 10:36:21

No to opravdu těžko. Stejně tak jako například leguán zelený by nemohl doplavat na Fidži a přece se to stalo a následně se z něj vyvinul endemit. Je to složité, nechci se o tom dohadovat jen nabízím možnost se zamyslet.