Otázka je jaký je “chovatelský záměr”…jestli je záměrem vyprodukovat “čistokrevného pomsky”, tak může v generaci F2 nastat možná i zklamání…ale nejsem genetickej inženýr, tak se možná pletu…
Ale celkově mi přijde prostě kravina množit křížence….
Prosimvás, jak vznikala plemena psů? Mně nevadí, že špic nenese dost vajíček. Víte, že celkem dost plemen je vzkříseno z tak málo jedinců, že byste se z toho tady dnes pokáceli? Když chci něco vyrobit, nebudu přece pořád pracovat s nějakým jedním či dvěma rodičovskými páry. Ty nosnice taky nejsou všecky ségry, babičky/vnučky, matky/dcery. Problém je s odpadem, když teda chci hezkého psa, ale dnes je pes spotřební zboží.
Furt mluvim o tom, že tento experiment je spíše nevhodný, protože velikost, ale jinak mají dnešní pejskaři nějaký patent, nebo jak?
No mě vůbec nejde o to, že plemena vznikla kříženm a tak proč nezkřížit to a tamto… jde mi čistě o to, že kříženců a vořechů jsou plný útulky, tak proč cíleně vyrábět další.
A jestli někdo má a vychvaluje pomskyho, tak jsem teda ráda, že našel super psa a asi chce teda dopřát tu radost dalším lidem a zařídit štěňátka, ale to v generaci F2 už nebude to pravé ořechové resp. asi ne to, co mělo být záměrem.
Jsme pořád u toho, že psů je jak psů a bohužel i těch nechtěných a že fakt každá Fifinka nemusí mít štěňara jen proto, že je to paní úžasňáková.
Nejsem žádnej PP fanatik .. ze sedmi psů jsem s PP měla 3, dva bez PP a dva křížence F1…ve své podstatě se ke mně všichni psi dostali řízením osudu a nej osudová fena byla právě ten kříženec a ano, pokud bych měla šanci si pořídit stejnou kombinaci plemen, tak bych si jí pořídila, i když je mi jasný, že Sára měla povahově asi chybu v matrixu a byla by velká náhoda, kdyby se narodila další povahově podobná fena … ale kdyby mi někdo řekl “ hele já mám doma bernardýna a berňačku, tak je připustím, abych ti vyrobil Sáru”… no tak to fakty s díky odmítnu, protože proč vyrábět nějaká další štěňata, když já si můžu pořídit jiné štěně.