Aktuálně: 4 318 inzerátů190 578 diskuzních příspěvků17 960 uživatelů

Jaké plemeno se ke mně hodí

Viktorie (neregistrovaný) 04.06.2023, 12:25:36 xxx.xxx.205.35

Chtěla bych si už delší dobu pořídit pejska. Stále ale nevím, co za plemeno, aby se mi líbilo vzhledem, ale především povahou a nároky. Jsem poměrně akční, chodím dost často ven do přírody, občas i na hory, dovolené travim v Tatrách nebo poblíž ČR (i ČR) a chtěla bych ho brát s sebou. Nicméně obcas i rada lenošim, takže rozhodne nechci akční plemena jako australak a bordelka, kteří vyžadují opravdu 100% zabavení. Bydlím v bytě, každopádně je to velký byt a jsme tu jen dva. Mám ale kralicka. Co se tyče peněz počítám s vet. Péči, kvalitním krmivem a péči o srst. Rozhodne nechci malé plemeno typu jorksir, maltezak, jack rusell.. chtěla bych s nim chodit i na cvicak, ale chci plemeno, co se lehce učí, hlavně jako stěně. Občas by se mnou byl i ve škole (studuji veterinu).  Neporadil by někdo nějaké plemeno? Chci mu nabídnout opravdu vše co mohu

Xerxova
Xerxova (936 příspěvků) 04.06.2023, 12:31:36 xxx.xxx.227.193

jen poznámka k Tatrám - od července má platit vyhláška, že pes v TANAPu smí chodit pouze po asfaltových cestách. Do přírody ani na vodítku!!

Xerxova
Xerxova (936 příspěvků) 04.06.2023, 12:46:56 xxx.xxx.227.193

musíte to vzít vylučovací metodou. Ke králíkovi bych domů nedoporučovala lovce typu teriérů. Pokud cestujete i do zahraničí, je potřeba zvážit psy typu bull a dneska i extrémně krátkolebá plemena (taky už jsou někde zakázána). Chodit po výletech i horách zvládne skoro každé psí plemeno - od krysaříka až po dogu... tam problém nevidím. Kvůli cvičitelnosti a ovladatelnosti zvažte malé ovčáky nebo bývalé lovečáky dnes již v "převleku" za společenská plemena. Kolie (krátko i dlouhosrstá), šeltie, pudlíci všech velikostí i barev, lze i český strakatý pes... a nebo různé špice - od těch klasických, až po třeba lapinkoiry...