Aktuálně: 4 581 inzerátů178 016 diskuzních příspěvků17 797 uživatelů

Pro koňáky

Anonymní (neregistrovaný) 02.08.2023, 09:42:31 xxx.xxx.281.146

Dobrý den, mám dotaz jak dlouho mi bude trvat naučit se jezdit na koni tak abych s ním mohla sama do terénu. Předpokládám že koník bude hodný a dobrý učitel. Budu trénovat každý den pod dohledem dobré jezdknině s licencí. Kůň bude vlastní tudíž s ním budu každý den a předpokládám že sním budu mít dobrý a přátelský vztah. V této době jsem skoro úplný začátečník. To znamená, že jsem na koni párkrát jela i sama, ale to je vše.Prosím nepište ti co si myslí, že si začátečníci nemají kupovat koně. Starat se o něho mi pomůže jak kamarádka tak táta který měl svého koně. Takže jen rozumní koňáci.

efe
efe (1118 příspěvků) 02.08.2023, 09:46:43 xxx.xxx.199.5

Na to se bohužel nedá odpovědět, je to velmi individuální, záleží jak na tobě, tak na tom koni. To ti nikdo od klávesnice neřekne. Každopádně bych v mezičase s tím koněm hlavně pracovala ze země, právě kvůli budování vztahu, respektu, poslušnosti. Víš třeba, jak koně správně a bezpečně vodit na vodítku, jak koně odvést od stáda, pokud nebude chtít atd. atd.? 

Buggyra
Buggyra (3329 příspěvků) 02.08.2023, 10:08:36 xxx.xxx.198.226

Dříve se říkalo, že základní výcvik trval průměrně 100 hodin. Tedy 100 hodin rozumějte strávených v sedle, intenzivním a spíše individuálním výcvikem (tedy nikoli plácáním dokola po jízdárně na koňském táboře), rozuměl se jedinec se zápalem pro věc (tj. měl zájem se zlepšovat a učit se i souvislosti) a rozuměl se jedinec pohybově zdatný (tedy běžný standard u venku pobíhající, po stromech lezoucí mládeže, která měla zájem o zvířata). A rozumělo se pochopitelně pod kvalifikovaným jezdeckým vedoucím a na provozním koni (terminus technikus).