Aktuálně: 4 978 inzerátů174 004 diskuzních příspěvků17 750 uživatelů

Markova nemoc

Anonymní (neregistrovaný) 20.11.2023, 11:35:49 xxx.xxx.198.108

dobry den, studuji veterinarni skolu a potreboval bych ziskat udaje o Markove nemoci. Nema nekdo prehled jak casto se na nasem uzemi vyskytuje a kdy tady byla naposled? Vim, ze se musi hlasit na veterinu tak kde se tyto udaje shromazdi?

Anonymní (neregistrovaný) 20.11.2023, 11:46:35 xxx.xxx.198.194

Zkuste okresní veter. správu.

Bodlinka
Bodlinka (977 příspěvků) 20.11.2023, 15:07:16 xxx.xxx.90.9

Markova nemoc se nikam nehlásí a je rozšířená tak nějak všeobecně. Velkochovy se rutinně vakcinují a i přes to občas je, nicméně teda caveat, jednotlivé kusy nikdo nenajde, neřeší a nedodiagnostikuje. 

No a v malochovech se to nedozvíte, málokomu se chce platit PCR nebo aspoň histolku a to je diagnostické minimum.

Anonymní (neregistrovaný) 21.11.2023, 07:35:26 xxx.xxx.198.108

Diky za prispivani.

To Bodlinka: opravdu se nehlasi? Ale driv to tak bylo nebo neco takoveho jsem nasel na netu. Nebo to byla Newcastleska choroba?

Bodlinka
Bodlinka (977 příspěvků) 21.11.2023, 09:25:13 xxx.xxx.60.10
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 21.11.2023, 07:35:26

Nevěřte všemu, co je na netu. Newcastle je nebezpečná nákaza a ta opravdu podléhá hlášení, taky jí nemáme, naposledy byla letos snad někde v polsku.

Ale marek je taková prostě všeobecná věc. ten herpes je asi úplně všude, v prachu přežívá měsíce a zvířata jsou doživotní vylučovatelé. to prostě není nic, co by byla šance jakkoliv vymýtit a myslím si, že povinná hlášením nikdy nebyla.

plus teda ono jak by se to vůbec hlásilo. ty příznaky jsou naprosto různé.

JardaPecival
JardaPecival (346 příspěvků) 25.02.2024, 10:04:42 xxx.xxx.228.63