Aktuálně: 2 338 inzerátů269 037 diskuzních příspěvků19 319 uživatelů

Příspěvky uživatele

list

list
list 14.02.2025, 07:09:09 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 13.02.2025, 22:50:21

Právě, že nikdo, kdo nebyl účasten jednání, neví jaký byl záměr. Já nevím, jak to na daném místě vypadá, může jít o jedno hejno holubů, které se drží v nějaké lokalitě a město chce zkusit, jak na ni holubník zafunguje. Podle toho pak může vyhodnotit, zda v holubnících pokračovat. Ale to my nevíme a můžeme jen spekulovat. Na druhou stranu o řešení rozhoduje zastupitelstvo, které může rozhodnout jako v Lounech, absolutně nesmyslně (ty holubníky jsou pěkné a na dvoře by vypadaly luxusně). To ale neovlivní ani lidi, kteří jim ten nápad vnukli. 

list
list 13.02.2025, 20:32:03 xxx:xxx.2215:8a4e
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 13.02.2025, 17:55:35

Jak jsem psal výše, záleží na zastupitelstvu, jak k problému přistoupí a jaké najde řešení. A smysluplnost řešení může posoudit, jen někdo znalý stavu věcí před a po a také záměru, který byl vytýčen. Což v této diskuzi asi nebude nikdo. Ale pokud nevíme, s čím do toho šli, nemůžeme hodnotit efektivitu zvoleného řešení. 

list
list 13.02.2025, 15:16:00 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 13.02.2025, 12:41:39

Ta pralesní rajčata jsou hodně drobná, tužší, ale chuťově mnohem zajímavější, než obvyklé odrůdy. Prospívají i v polostínu, jsou odolnější proti houbovým chorobám. Ale jejich bujný růst je spíše nevýhodou. 

list
list 13.02.2025, 15:12:56 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 13.02.2025, 14:42:23

Ono je potřeba si uvědomit, že zbudování holubníků pro desetitisíce párů po městě je nákladné. Lidi nejsou všeobecně nakloněni měnit zavedené postupy a za mě je obrovský úspěch spolku Holubi v nouzi, že se jim daří zastupitele “ukecat” k takovému pokusu o změnu. 

list
list 13.02.2025, 10:07:00 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fery z 13.02.2025, 08:36:23

Jak víte, že salmonela to není? Mohla by to být kokcidióza, chtělo by to nechat udělat parazitologické vyšetření trusu. 

list
list 11.02.2025, 08:54:50 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 11.02.2025, 08:51:11

Jasně, že máme právo na vlastní názor 😉 Pokud něco o dané problematice víme, což si dovolím soudit, že oba víme, můžeme diskutovat, nesouhlasit, ale to je tak všechno 😉 Pravdou je, že diskuze na toto téma by byla už na nové vlákno, tady by se měl řešit městský holubník, v čemž se, dle mého názoru, shodujeme. 

list
list 10.02.2025, 19:47:12 xxx.xxx.174.167
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 10.02.2025, 16:52:01

Nerozporuju to, že jich je ve městech moc, zvlášť v nějakých místech. Ale nejsem zase pro dělání z holubů extra nebezpečné bestie, jež číhají koho by pokálely, či jiným způsobem ohrozili. Oproti nim jsou kočky a potkani opravdu horší

list
list 10.02.2025, 16:03:45 xxx.xxx.170.194

Teda nevím, ale i z výše zmíněných článků je patrné jen to, že holub (stejně jako jiné druhy ptáků i savců včetně člověka) je živnou půdou pro nejrůznější bakterie. Stafylokoky i E. coli jsou běžnou součástí i lidské mikroflóry a dokáží za příznivých podmínek způsobit zdravotní potíže (a takových bakterií je mnohem víc). K tomu aby se tak stalo není třeba se “nakazit”, stačí jim ty vhodné podmínky vytvořit. Salmonelu chytnete spíš z domácích vajec, než s prolítnuvšího holuba a Toxoplazmu máme všichni od svých koček už dávno. Jediný problém společný holubům a potkanům je ten, že se s našimi městy sžili a je jich v nich poměrně hodně. Je tedy třeba jejich počty regulovat, pokud možno humánní cestou. Osobně si myslím, že třeba kočky, kterých jsou města též plna, jsou větším zdravotním rizikem než holubi. 

list
list 10.02.2025, 12:26:01 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 10.02.2025, 10:57:37

Zatím městské holubníky fungují v některých městských částech Prahy, Brna i dalších měst. Ale hodně záleží na tom, jak k tomu dané město přistoupí. Úžasně hloupé provedení vynalezli v Lounech, kde zbudovali několik holubníků na kůlu rozmístěných po městě. Samozřejmě zejí prázdnotou🤭 Takže město vyhodilo jen pár nižších desítek tisíc korun a užitek žádný. Jiná města, či městské části volí efektivnější řešení, kdy se v holubník přestaví často půdní prostory a podobně. Finálním řešením by asi nebyl jeden megaholubník, ale spíš uskupení menších holubníků rozmístěných v různých lokacích města. 

list
list 09.02.2025, 09:54:51 xxx:xxx.101d:6c73

Městští holubi se nestřílí, to jen výjimečně, většinou jsou na ně nastraženy klecové pasti se zrnem, holubi projdou lítačkami dovnitř, ale ven se nedostanou. Bohužel tyto pasti nebývají kontrolovány denně a holubi jsou tedy na přímém slunci, či dešti bez možnosti úkrytu. Takto pochytaní holubi jsou pak likvidováni, nejspíš plynem. Proto mi regulace populace městských holubů náhradou jednoho vejce nepřijde tak drastická. Nehledě na to, že holubníky jsou čisté a čištěné, holubi tam mají krmivo i vodu. Předchází i hnízdění na nevhodných místech, kdy lidé pak hnízda strhávají i s mladými, nebo dokonce zazdívají. Co je na tom tedy špatně? 

list
list 08.02.2025, 23:25:50 xxx:xxx.101d:6c73
»
Odpověď na příspěvek uživatele BrynclTerror z 08.02.2025, 19:01:35

Městské holubníky jsou super nápad a skvělé řešení složitého problému. Mnohem humánnější než obvyklá řešení, jako je chytání do klecí, kdy je klec na střeše domu, často na celodenním slunci, několik dní plná hladových a žíznivých holubů. 

list
list 08.02.2025, 11:03:27 xxx:xxx.7787:78ad

Jj, že kuna skutečně vymlátí, co se hýbe mohu jen potvrdit. 

list
list 08.02.2025, 09:48:20 xxx:xxx.7787:78ad
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 08.02.2025, 09:16:25

Jo, to je pravda samovenčící psi dokáží nadělat taky pěknou paseku

list
list 08.02.2025, 07:54:19 xxx:xxx.7787:78ad

Kuna povětšinou jen zakusuje a nepoškozuje, případně sežere hlavu. Nemohla to být liška? Lišky si kořist často odnáší. Potrhané na místě nechávají pernatí dravci, našim takhle slupla slepici paní jestřábová před očima😲 Až teď mi došlo, že do rána, tak jestřáb asi ne 🙃 

list
list 08.02.2025, 07:50:52 xxx:xxx.7787:78ad

Jen je škoda, že nás tady školí, jak se máme nad sebou zamyslet, ale neodpoví na jasně danou otázku. Já bych si rád přečetl, jak  k tomu dojde, že vejce přijde o takové množství vaječné hmoty, tedy asi vody, a přesto se dokáže vyvinout a vylíhnout kuře. 

list
list 08.02.2025, 07:40:30 xxx:xxx.7787:78ad
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 07.02.2025, 17:31:32

Při pohledu na váš příspěvek by to poučení o jazyce českém bylo na místě

list
list 07.02.2025, 15:58:37 xxx.xxx.170.194
»
Odpověď na příspěvek uživatele J5 z 07.02.2025, 14:43:46

Předně je potřeba si uvědomit, že bílek i žloutek se skládají z různých vrstev, bílek z hustého a řídkého, kdy řídký je pod skořápkou a hustý obklopuje žloutek, a chalaz, což jsou provazce  velmi hustého bílku, které drží žloutek na pozici uvnitř vejce. Žloutek je složený ze světlého a tmavého žloutku, kdy jsou oba střídavě vrstveny za sebou. Ze strany žloutku je pak zárodečný terčík, kde je uloženo vyvíjející se vajíčko. Bílek a žloutek odděluje blána. 

Při transportu dochází promíchávání vrstev v závislosti na “šetrnosti” vlastního transportu. Proto není vhodné vejce hned po převozu líhnout, ale chce to počkat, aby se vrstvy zase ustálily. Pokud bude pohyb velmi nešetrný, může dojít k promíchání vrstev a poškození zárodku, nebo poškození blány oddělující žloutek od bílku. Proto píšu, že transport vejce poškodí, nešetrný i nevratně. 

Stran změn velikosti vzduchové bubliny při převozu jsem mi není jasné, kde by se ve vejci vzal další vzduch, aby se mohla bublina zvětšit, ani kam by se poděla přebývající vaječná hmota.