Aktuálně: 5 053 inzerátů173 557 diskuzních příspěvků17 744 uživatelů

základy chovu slepic

evak
evak (1 příspěvků) 06.11.2007, 16:31:47 xxx.xxx.53.50
Dobrý den, chtěla jsem poprosit, zda by byl někdo ochotný napsat stručný a výstižný "zákald" o tom, jak chovat. Jsem naprostý začátečník, slepice jsme koupili s domem :). Ráda bych věděla kdy a čím je krmit (nevím co je šrot). Máme 9 slepic, ale podle mého soudu je jich většina přestárlých. Snášejí tak 2 vejce za den. To mi připadá trochu málo. Díky za každé info.
J. (neregistrovaný) 06.12.2007, 23:56:39 xxx.xxx.15.34
Základy chovu slepic a mnohem více je velice podrobně rozepsáno v knize, kterou jsem si koupil před časem v Tesku - Letňany, a dodnes toho nelituji, jsou to dobře investované peníze, a ta se jmenuje: Encyklopedie slepic, nenapsal to žádný Čech (páč žádný na to neměl) ale Holanďani - Ester Verhoel-Verhallen a Aad Rijs, a stála nějakých 350.-kč, a tyto investice do vědomostí se mi už dávno mnohokráte vrátily ve formě vajec a masa.
Jinak přestárlé slepice jsou dobré na smetaně....
jark a buchtová (neregistrovaný) 23.03.2008, 17:01:40 xxx.xxx.156.239
ráda bych se taky přiučila. Ví někdo kde jsou na internetu shrnuty základy pro začátečníky? Když přidám do chovu nové slepice přestanou se klubat? Mám slepice v menším výběhu a nevím jak jej ošetřovat. Mám vápnit? Mám udusanou hlínu občas ohodit do kompostu?Budu vděčná za všechny slušné rady. Jarka
jedovinka
jedovinka (18 příspěvků) 23.03.2008, 19:20:00 xxx.xxx.178.82
Lehce dezinformační Encyklopedii slepic jsem si momentálním pominutí smyslů objednala v Knižním klubu.
Jo, papír křídový, obrázky hezké, kalendářík chovatele se dá upravit na naše klimatické podmínky.
Zkuste se podívat po publikacích pod kterými je podepsán pan Tuláček, Šonka... Třeba Tuláčkův Chov hrabavé drůbeže je pro začátečníky skvělý.