Aktuálně: 1 866 inzerátů280 268 diskuzních příspěvků20 005 uživatelů

Příspěvky uživatele

Odberryho

Odberryho
Odberryho 11.03.2025, 09:10:24 xxx.xxx.234.90
Anonym:

Ne, nepsala, nerada na to vzpomínám, ještě teď to bolí…. Kočičku jsem si koupila od (nejde mi přes pusu říct to slušně, ale co mi zbývá)… paní, měla už cca 4 roky. Nevím to jistě, jelikož měla 2 očkovací průkazy a v nich jiné data narození. Časem jsem zjišťovala, že měla na několikrát zlomený ocásek, uštíply zub, maso ani neznala a hlavně se hodně bála. Člověk ji chtěl pohladit a ona se bobek přikrčila k zemi a sklopila uši. No, jak je již zřejmé, nebyla kastrovaná. Já se kastrace bála, jelikož při ní zemřela kočička od mé sestry. Když měla 9 let, veterinář mě přemluvil ke kastraci se slovy, že kastroval i starší kočky, že to je bezpečné, co by se tak mohlo stát. No co asi…. Po třetí injekci v narkóze přestala dýchat. Nechci tady být sprostá, ale teď jich mám na jazyku spousty. Byla to největší chyba v mém životě, ale čas už nevrátím. 

Na zbytek komentářů vám odepíši později.


No a tady je vlastně spousta odpovědí. Psala jste, že její maminka byla klidná….no, zřejmě jako kotě ne a snažili se to z ní dostat násilím. Malá je možná její kopie, aniž byste to tušila. Velkou chybou bylo odchovat na ni koťata. Ale plakat nad rozlitým mlékem ničemu nepomůže. Některé kočky jsou prostě velmi temperamentní a život v uzavřeném bytě jim neposkytne dost zábavy a tak se ventilují po svém. Zpravidla to je ničení nebo tristní hygienické návyky. Nebo kombinace obojího. 

Opravdu zařiďte ty police. Ať má co nejvíce funkčního prostoru. Ideálně s výhledem ven (horní roh okna …), aby se aspoň chvíli mohla zabavit pozorováním venkovního ruchu. 

Jsou granule, pamlsky a výživové doplňky, které pomáhají snižovat stres…zkuste trochu postudovat. Pak feliway….já s ním měla super zkušenosti, někomu ale vůbec nezabere…. nevyzkoušíte = nezjistíte. 

Pravidelné intenzivní hraní asi nemusím vůbec zmiňovat. A ještě bych zařadila schovávání pamlsků/masa….na různé police, do krabice plné ručiček od toaleťáku, zkuste pohledat návod na výrobu jednoduchých hlavolamů…obvykle většinu věcí máte doma, takže ani finanční zátěž to není. Kocoury jsem rozbila obyčejnou siluetou ještěrky z kartonu, kterou jsem nalepila na zeď těsně mimo jejich dosah a vydrželi o tom přemýšlet celý večer 🤣

Různými hlavolamy unavte hlavu, protože tělo bude mít energie vždycky nekonečno, pokud je to kočička opravdu temperamentní. Ta je ideální adept na neomezené procházky do venkovní voliéry, ale ne vždy ta možnost je (jako teď u vás). 

PS- syn je alergik a máme tři kocoury a v neděli přivítáme druhého psa do rodiny. Teď už ani prášky nebere (což se s nováčkem může na čas změnit, ale pomocí režimových opatření se drtivá většina alergií dá dobře kočírovat).

Odberryho
Odberryho 09.03.2025, 19:32:00 xxx.xxx.115.136
Anonym:

Větší plyšáky a další hračky můžu zkusit. Ten tunel a police na zeď jsem chtěla, ale v lednu jsme se přestěhovali z domu do malinkého bytu, abychom našetřili na vlastní dům (jsme mladí lidé), takže tady na to nemáme místo☹️. Proto taky chci co nejrychleji do vlastního, abych ji tam mohla udělat kočičí “palác”.

Někdo tady níže psal, že se s finančními ztrátami počítá, ale to s takovou budeme v nájmu navěky, takže děkuji za bezvýznamný komentář, ale já tady žádala o rady🙂.


Bydleli jsme v 1+1 - dva dospělí lidé, dvě děti a dva kocouři. Abysme se vešli, tak police na zdech byly nejvíce logické řešení. 

Byly v kuchyni/jídelně (z jídelního stolu se dostali přes police na lednici a na horní skříňky kuchyňské linky) i v obýváku/ložnici (přes PC stůl na polici, z ní na vysokou skříň, z té přes polici na gauč a na druhou stranu opět police až ke stropu. 

Pokud reaguje na laserové ukazovátko (jeden kocour ho snad ani neviděl, nebo to úspěšně předstíral), tak máte vyhráno. Ale bez polic a možnosti žít v 3D rozměru takhle akční kočku prostě neukrotíte.

Ad miska s vodou….mám Mainské mývalí a celkem dlouho byl lavor s vodou ve vaně. Tam se mohli koupat, co jim síly stačily. 😆

Odberryho
Odberryho 07.03.2025, 12:28:07 xxx.xxx.234.90

Update, včera kontrola, po 11 dnech ATB žádné zlepšení navzdory nošení ochranného límce (hned druhý den po návštěvě veteriny si to rozdrbal). 

Takže máme lehce otírat řapíkem, jemně vetřít gel (něco na bázi Clorexydermu) a dostal kortikoidy, abychom mohli přejít na Sporimun. V pondělí připíchnutí ATB a pak uvidíme. 

Takže za nás se v podstatě opakující rýma nevyřešila, budeme jen tlumit příznaky alergie bez zjištěné příčiny. ☹️

Obrázek Obrázek
Odberryho
Odberryho 25.02.2025, 12:13:16 xxx.xxx.234.90
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 24.02.2025, 18:27:49

Ne, včera jsme probírali výsledky z endoskopie v lednu, projela i výsledky všech náběrů. Včera večer jsem ho drbala na packách a z vnitřní strany pravé přední má strupy. Přesně tak to začínalo prvně, než jsme po dlouhých měsících všech možných eliminačních procesů a pravidelného koupání v Clorexyderm šamponu skončili na Sporimunu. Takže už je mi jasné, že je to zpět. Dcera posílala fotku…ač do včerejška si to nedrbal, tak zřejmě jak mu v tom Dr vrtala a strhávala stroupky, tak dnes se rozdrbal do krve. Malá už mu nasadila límec. Dnes nestíhám, ale zítra zřejmě bude znova veterina. Bobek malý, kéž by mohl aspoň chvíli žít zdravým a spokojeným životem. 

Sporimun mu brutálně nechutná, takže jsme byli rádi, když se povedlo ho vysadit. Ale asi se budeme muset smířit se slintající naštvanou střelou.

Odberryho
Odberryho 24.02.2025, 16:56:54 xxx.xxx.115.136

No, tak nakonec na těch cyklosporinech asi skončíme. Aneb další antibiotika. Z odebraných vzorků zpod strupu je tam plno bakterií a eozynofilů, které se vyskytují při alergických projevech (doufám, že jsem to nepopletla). Aktuálně vypadá takto…viz foto. Má ATB na dva týdny a kontrolu příští čtvrtek u “naší kočičí doktorky”, která mi tahá kocoury hrobníkovi z lopaty 

Obrázek
Odberryho
Odberryho 29.01.2025, 12:10:47 xxx.xxx.0.107
»
Odpověď na příspěvek uživatele Dublinbarzoj z 28.01.2025, 16:30:23

Našemu (také bere Felimazol) taky chutná hodně a všechno. Jemu je tedy těch 18 let, takže se poslední rok už hojně hlásí o slovo demence. Od plného talíře, ze kterého zrovna dlabe, se otočí, zahlédne mě a začne mňoukat, že má hlad. To už člověk za ta léta pozná, jak mňouká při hladu, nedostatku pozornosti…. Tak ho vezmu, otočím zpět k talíři a on se do toho radostně pustí. Těch situací, kdy zapomene, co zrovna dělal, je denně mnoho. Nejčastěji se to tedy motá kolem jídla. Ale na to, co všechno spase, nepřibere snad ani gram. Cpu mu vše, co mám zrovna v ruce. Nejvíc teď tedy jede maso. Ale ve velkém krade piškoty, má rád sýry…. upřímně v tomhle věku už neřeším, jestli by to měl nebo ne. Tady už vidím, že i ta hlava začíná odcházet. Každý den mu čistím packy od zaschlého steliva….vyčůrá se a stoupne si do toho. Sám už na hygienu kašle, takže vytrvale čistím , i když mě to chvílemi hrozně štve. Srdíčko má slabé. Až na štítnou žlázu a lehce zvýšené jaterní hodnoty mu ale nic nechybí. Ledviny má ukázkové, cukr v pohodě. Je veselý, mazlivý, běhavý…. lítá po baráku víc, než ty dvě líné Mainské buchty dohromady. 

Je to ten zrzek uprostřed ❤️

Obrázek
Odberryho
Odberryho 25.01.2025, 11:08:15 xxx.xxx.115.136
»
Odpověď na příspěvek uživatele Vahine z 25.01.2025, 08:23:32

Měnila jsem čistící prostředky i prací prášek v době, kdy jsme to řešili prvně. Žádná změna nenastala. V zimě zapaluji vonné svíčky, ale první dvě rýmy byly mimo zimu. I ty jsem pro jistotu teď odbourala. Vrátili jsme se zpět k hypoalergenním granulím a budeme čekat, jestli to bude lepší. 

Strašně mě štve, že jim nemůžu poskytnout venkovní voliéru. Začínám mít pocit, že to je tím úzkostlivě čistým prostředím….imunita blbne, protože “nemá co dělat” 🤷 

Doufám, že se zpět k Sporimunu vracet nebudeme. Už takhle toho má za sebou tolik, co se léků týče, že si říkám, o kolik jsme mu tím už zkrátili život. Ale kdyby měl třikrát do roka brát ATB, tak to budou nejspíš cyklosporiny menší zlo 🤔  Mám ještě objednáno od energy přípravek na podporu imunity. A uvidíme, jak dlouho to teď ustojí. Zatím občas pšíkne, ale dnes třeba zatím úplně sucho kolem nosu. 

Odberryho
Odberryho 24.01.2025, 18:58:54 xxx.xxx.115.136

Ahoj, tak máme výsledky (už od středy, ale nestihla jsem napsat, syn marodí). 

Udělali rovnou i ty viry, tak tam vůbec nic. Bakterie dva druhy (neměla jsem nic na psaní, takže názvy nevím). Prý se v nose vyskytují běžně, jedna byla v sporadickém množství, druhé bylo středně…prý zřejmě kontaminace z nosní houby. Obě jsou citlivé na ATB, která předtím bral. Ptala jsem se na plísně a ty mi hned vyvrátil, že kdyby tam měly být, navíc v množství, které by vysvětlovalo tyto problémy, tak to vidí při endoskopii. 

Takže závěr…zdá se, že to bude imunitní reakce na něco v prostředí, co mu vadí. Zatím budeme sledovat a mám popřemýšlet a podívat se, zda doma nemáme plísně, místo s větším množstvím prachu … no, mám doma astmatika, takže žádné koberce ani záclony a čistička vzduchu. 

V minulosti ale už bral kortikoidy a později cyklosporiny ze stejného důvodu, ale kvůli jiným příznakům…..záněty kůže a hlubokého podkoží, alopecie na přední pacce, ocasu a vnitřní straně zadních nohou. Tehdy jsme také hledali, co to vyvolává a i přes protibleší terapii, analergenní dietě a pravidelnému koupání v Clorexyderm šamponu jsme skončili právě přes kortikoidy až na cyklosporinech. Na těch byl něco přes rok a povedlo se vysadit. První rýma přišla 10 měsíců po vysazení. Že by se ten samý problém začal projevovat jinak? 🤔

Odberryho
Odberryho 21.01.2025, 14:32:52 xxx.xxx.115.136
Vahine:

Odberryho, zdravím. Tak co výsledky z odebraných vzorků? A jak se cítí pacient? 🌷


Teď jsem tam zrovna volala a jdu napsat, že zatím to z laboklinu nepřišlo. Prý to bývá ten týden, ale může se to natáhnout někdy i na 14 dní. Že mi hned zavolají, nemusím se bát. 

Samotný kocour byl od středy úplně super, nos krásně suchý a včera zase lehoučký výtok. Zatím nic dramatického, dnes to vypadá lépe, než včera, ale vlhko pod nosem zase má. Takže zatím trpělivě čekáme 🙈

Odberryho
Odberryho 16.01.2025, 22:34:52 xxx.xxx.115.136
»
Odpověď na příspěvek uživatele Dublinbarzoj z 16.01.2025, 17:44:02

Jo, náš důchodce bere tři nebo čtyři roky prášky. Sice se čekalo, že po stabilizaci přibere, ale bohužel se nekonalo, hubený už asi zůstane. Z prvu jsme chodili na krev tuším po měsíci, než byla Vet spokojená s hodnotami, teď už chodíme jednou za rok. Zatím zůstáváme stále na stejné dávce…ráno a večer tableta Felimazolu. Jsou maličké, ani neví, že mu něco dávám.

Odberryho
Odberryho 15.01.2025, 05:08:09 xxx.xxx.115.136

Ufff, tak naštěstí už snídal. Snědl většinu své porce. Sice se v tom vrtal 15 minut, ale to dělá většinou…. dojídá poslední 😃

Odberryho
Odberryho 14.01.2025, 22:36:21 xxx.xxx.115.136
hmn:

“Máte někdo zkušenosti s tím, že by následující den po narkóze vypadala kočka hůř, než v den narkózy?”

nikdy


Já právě taky ne. Odmítl i teď večeři. V nose mu píská (přisuzuji podráždění ze sondy a z odběru vzorků). No, ráno rozhodne, jestli budu volat vet. 

Vahine: první rýma byla loni někdy duben/květen. Pak klid do srpna. Opět přeléčeno a od půlky prosince jedeme třetí. Skořepy má prý úplně ukázkové, dle RTG. Vet říkal, že při delších a chronických potížích bývají úplně rozpadlé, ale zde prý ani známka něčeho takového. Třeba mu ty plísně dali testovat taky….kdybych tak udržela v hlavě všechno 🙈 

Odberryho
Odberryho 14.01.2025, 20:14:58 xxx.xxx.115.136

No, pěkný. Až budou volat s výsledky,  optám se na to. Cizí těleso vyloučili a něco mrňavého by doufám vypláchli. 

Máte někdo zkušenosti s tím, že by následující den po narkóze vypadala kočka hůř, než v den narkózy? Včera ok, papal, hrál si. Dnes ráno ze   své porce konzervy  snědl jen trošku, ale to není zase tak neobvyklé. Od tří hodin, co jsem doma, neslezl z postele, nechce si hrát, odmítá i šunku (není běžnou součástí jídelníčku, ale na ní poznám, jestli opravdu nechce jíst). Tváří se unaveně, když u něho ležím a hladím, tak přede. Ale rozhodně není apatický. Uvidím, jak ráno, ale už to vypadá, že si dáme další kolečko na veterinu ☹️

Odberryho
Odberryho 13.01.2025, 20:30:55 xxx.xxx.115.136
Vahine:

Plíseň to není, doufám?


Ta může být i v nose? 🤔 Myslím, že plíseň nikdo nikdy nezmiňoval. Nebo to doktorka zahrnula do těch testů, co se pošlou, pokud výtěry na bakterie nic moc neprokážou. Bakterie máme v nose všichni, tak trochu nevím, jak dokáží rozlišit, kdy je to ok a kdy škodí, ale věřím, že by mi to pak dokázali vysvětlit. 

Jmenovala těch možností pak hodně, teď si vzpomenu jen na calicivirus, panleukopenie a víc nevím. Ale vychrlila toho hodně. Doktor, který dnes endoskopii prováděl navrhl, ať nejdřív pošleme na ty bakterie, protože ty na agaru přežijí v řádech dní, ale ty viry prý i po své smrti zanechají DNA, ze kterých se dají identifikovat, takže tam nehrozí znehodnocení vzorků.

Odberryho
Odberryho 13.01.2025, 19:26:00 xxx.xxx.28.238
hmn:

takže zatím dobrý ? (se radši ptám, člověk nikdy neví co co znamená 😇)


V tuhle chvíli jsou snad vyloučené všechny hnusy, kterých jsem se bála, takže velké ufff. Zbývají buď viry nebo bakterie. Nic horšího by to snad být nemělo. 

Odberryho
Odberryho 13.01.2025, 17:59:56 xxx.xxx.115.136
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 13.01.2025, 15:30:28

Tak hlásím, že RTG čistý. Endoskopicky byly vidět v jedné nosní dírce čirý, lehce lepivý sekret, v druhé nažloutlý hustý tvořící provazce. Tam bylo vidět i mírné zarudnutí a velmi lehké zduření. Žádné polypy, nádory ani jiné masy.

Předběžná cytologie otisku hnisu ukázala neutrofily++ a roztroušeně bakterie (tyčinky a Simonsiella).

Udělali mu výplach dutin, zatím máme nadále podporovat imunitu a počkáme si na podrobnější výsledky. 

Krev ok. Bílé krvinky v rámci normy na spodní hranici, zvýšená jedna jaterní hodnota, takže prý nic a cukr…prý zřejmě stresové. Což asi odpovídá, doma jsem mu brala z ucha asi dva týdny zpět a byl v normě. 

Odberryho
Odberryho 13.01.2025, 14:28:47 xxx.xxx.234.90
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 13.01.2025, 13:00:46

No, vlastně ani ne. Já bych asi byla i za “obyčejné” polypy ráda, než aby to bylo něco horšího. Tenhle bambula už přišel o kus ouška, protože mu na něm začal růst mastocytom. Takže se v duchu modlím, aby uvnitř nerostlo něco podobného. Nás předběžně tohle bude stát taky 10-11 tis. Věřím, že odstranění polypů by zvládli taky tady na klinice, ale pravdou je, že zatím ani nevíme, jestli tam jsou. 

Nosánek má pořád od rýmy opelichaný, ale teď týden bez ATB se nezhoršil, co jsem ráda. Doktorka se toho docela bála, ale potřebují, aby teď ATB neměl a nezkreslilo by to případně přítomnost bakterií. 

Obrázek
Odberryho
Odberryho 12.01.2025, 22:35:46 xxx.xxx.115.136
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 09.12.2024, 08:09:21

Tak nakonec kocoura zítra čeká také endoskopie. Zatím jsme domluvení, že uvidíme, co tam uvnitř uvidí. Každopádně udělají rtg (zuby, dutiny), vezmou vzorky, udělají výtěr. Co vše se pak bude z odebraných vzorků vyšetřovat, se domluvíme potom. Možná bych ještě mohla požádat o odběr krve, ať to má rovnou jako preventivní prohlídku. Někdy v dubnu jde na kontrolní echo (srdeční šelest), ale je takový stresař, že pokud je možnost nebrat mu krev při plném vědomí, tak toho asi využiju. Stejně to bude zanedbatelná položka v celkové částce. 

Odberryho
Odberryho 07.12.2024, 10:55:37 xxx.xxx.115.136
Tenurri:

Já  přidám naši zkušenost, která se vám asi nebude líbit.

Naší kočce se rýma rozjela dost nehezkým způsobem a stále se vracela, nakonec bylo zjištěno zánětlivé autoimunitní onemocnění, které nejspíše rozjela špatně/nedostatečně léčená rýma? Projevilo se to až po druhém ruce. Léčilo se to různými antibiotiky/vitamíny, nic moc nezabíralo, nebo to zabíralo chvilku a velmi ráda se rýma vracela. Honili jsme duchy přes dva roky. Vyšetření a testy nic moc neukázaly, nakonec až endoskopie v dýchacích cestách objevila zánětlivá místa - tvořící se pouze v jedné nosní dírce. Při intenzivní rýmě ale měla ucpané vždy obě a tam pak byl problém s přijímáním potravy.

Aktuálně musí každý večer inhalovat Flixotide přes inhalátor - 1x střik - 10 nadechnutí.

Jednou skončila na kapačkách. Každopádně kýchá sem tam stále, ale nemá ucpaný nos a  může normálně dýchat/fungovat. Při změně ročního období se to občas na pár dnů zhorší. Přidáváme beta glukan (kočkám chutná). 

Inhalovat bude nejspíš už do konce života.

Kdybych něco napsala nepřesně, tak se omlouvám, nejsem veterinář.


No, asi jsem dostala odpověď na to, co jsem přišla hledat. Kocour už potřetí tento rok dostal rýmu. Ze tří koček vždy jen on, což mě vede k tomu, že nějaký takový problém bude mít. Tu endoskopii jste dělali po vyléčení či mírných příznacích, nebo v době, kdy ji zrovna prodělával? V pondělí s ním zajedu na vet, zatím to není nijak akutní, abych to řešila pohotovostí. Tak abych se s nimi mohla domluvit na nějakém vyšetření. Kdyby pomohly pravidelné inhalace, aby se to nerozjelo do stavu, kdy nebude chtít přijímat potravu, byla by to úleva pro všechny. Teď ho cpu imunoglukanem a zdá se, že to pozitivní efekt má. 

Odberryho
Odberryho 28.11.2024, 14:49:10 xxx.xxx.20.131
kometa:

Tak jsem konzultovala s kolegyní očařkou. Pokud se jedná o šedý zákal (kataraktu), tak nic jiného než operace nepomůže.

V Americe mají kapky, které zabraňují dalšímu ukládání sorbitolu v čočce. Takže stav se nezhorší. Ale rozhodně se nezlepší.


Popravdě, mně nezbývá, než věřit. Být to moje zvíře a pokud bych si byla jistá, že oko bylo zakalené víc a pak se projasnilo, nevěřila bych této diagnóze. Navíc když jsem ho viděla, vypadalo to, jako by na to více postižené oko dost šilhal - resp. levé oko zůstávalo v pozici “koukající doleva”. Nepovedlo se mi to ani natočit, ani vyfotit. U zákalu bych čekala normální postavení očí, jen prostě zakalené 🤷