Aktuálně: 2 335 inzerátů269 842 diskuzních příspěvků19 343 uživatelů

Příspěvky uživatele

Sardullah

Sardullah
Sardullah 23.02.2024, 22:02:04 xxx.xxx.221.216

Teda ty bahenní fotky … to je horor. Když si představím, že by bahnu holdovala naše bílá pyrenejka Ginuš… to snad ani nevěřím, že by to její samočistící srst zvládla a možná i ano, ale určo by smrděla. Budu se opakovat, už jsem to někde myslím psala, že už nebudu Ginušce nadávat, jaký je to prasátko, když projde každou louží i tou bahnitou a zašpiní si paciny třeba tak do výšky 10-20  cenťáků a to mě už u tý horní hranice omejvaj… a to nemluvím o tom, že když dorazíme domů, tak už má ty paciny ve své podstatě čistý… pokud teda není bahno všude, takže to doma ani nemusím řešit. A pokud nemá, tak krom mrazivých dní- ale to zas je zamrzlá i ta louže s bahnem- mají pesani povětšinou napuštěné brouzdaliště a madam si jde ty paciny hned umejt.

Jinak, co se vztahu k vodě týče, tak jedinej čochtan byla moje ovčanda. Afgán vodu nemusel vůbec… byl ochotně se napít z potoka, ale tak max když byla hloubka tak do 15 cenťáků a to už divně koukal, když si do tý vody stoupnul. No a jinak vše ostatní… berbeři, pyrenejka, kavkazanda a berňák vodu milují na brouzdání, tak max po břicho. O plavání nebo o větší hloubku… aby byli celí ponoření nemají zájem a ani o nějaké dlouhé čvachtání. A upřímně jsem docela ráda, protože vysušit pořádně medvěda není zas až taková legrace a bála bych se, aby se nám třeba nedejbože neudělal hotspot. Můj manžel říká, jakej je v tom rozdíl, že když zmoknou, tak jsou taky mokří… to jako jo, ale ještě nás nikdy nechytla venku nějaká průtrž a na normální déšť jim srst funguje bezva, nejsou promoče í na kůži jen vrchní vrstva.

Berber Jack v létě miloval polévání ze zahradní hadice, ale ani tak nebyl durch… to bych tomu musela asi pomoci mechanicky rukou tu vodu zapravit. 
A na druhou stranu mojí čochtanku ovčandu jsem musela kolem vody mít v merku… pokud jsem nechtěla, aby se namočila, takže buď pod povelem u nohy a nebo na vodítku, jak člověk chvíli nedával pozor, tak už plavčila. 
Jako vím, že moji psi plavat umí, protože jsem se každému z nich snažila ukázat, že taková koupel v létě je fajn a i přes ty nevýhody pro mě… pohlídat, aby proschli, bych jim to ráda dopřála, ale jak bylo psáno někde výše..  není rovnítko mezi tím, že pes umí plavat a tím, že má rád vodu a já nemám pracovního psa, který by měl pracovat i ve vodě, tak to nemusím řešit a rozhodně svoje psy do toho nebudu nutit. 

Sardullah
Sardullah 21.02.2024, 22:54:41 xxx.xxx.29.244
Dafi:

Sardullah-přítel chtěl aby se naše nová andulka jmenovala Sára-tak jsem řekla,že ne-Sára je prostě na velkýho psa🙂a ne na malou prtavou andulku🙂

jinak teda obdivuju vaše medvědy a roky obduvuju vaše psaní!!

a ted já cpu po večerech Dafinku buctou a rohlíkem s máslem,tak si říkám-tak a Sardullah by k tomu dala ještě kakaíčko🙂


Tak zase já bych to s tím jménem Sára… pro velkýho psa… neviděla tak striktně. To byste nevěřila kolik miminek-lidských se jmenuje Sára, tak proč by se tak nemohla jmenovat malá andulka.😉

No a s tím kafíčkem k buchtě, tak to si my holky v naší rodině nějakou dobu odepřeme… teda hlavně tu buchtli. Ginuš se mi nějak kulatí, jako žebra nahmátnu v poho, ale cítím, že už to není úplně ono a musíme to pohlídat a mě by taky prospělo nějaký to kilčo shodit… takže jsme škrtly mňamky a budeme se snažit přidat pohyb… a vzhledem k tomu, že Ginu dlouhý procházky neba, tak to vypadá na dvoufázovej trénink.

Sardullah
Sardullah 21.02.2024, 18:26:41 xxx.xxx.221.216

My dneska poo.. udělali krátkou půlhodinovku, protože šel s námi i synátor a ten toho víc neujde, ale myslím, že Ginuš si to užila, neboť bylo opravdu krásně a zatímco syn odpočíval, tak jsme toho využili a Ginuš dělala cáky cáky v potoce… Maťulka na fotkách ve vodičce není, ten to vzal rychle a šup na břeh…

No a teď teda vyrážíme na večerní prochajdu…

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Sardullah
Sardullah 19.02.2024, 20:14:30 xxx.xxx.221.216
Xerxova:

mrzí mě, že nemůžu najít fotku, kdy Night pil vodu z umývadla v koupelně a přitom se prohlížel v zrcadle…


Prohlížel v zrcadle… 😂 Jako jasně dogy jsem za svůj život viděla naživo, potkávala jsem je, takže mám reálnou představu, jakej je to kolos, ale stejně informace o zrcadle rozesměje…👍

Sardullah
Sardullah 19.02.2024, 10:54:49 xxx.xxx.29.244

Hllavně trpělivost… ona některá štěňátka jsou neuvěřitelně nadaná a v tandemu s trochu šikovným pánečkem při správné frekvenci vynášení a čůrání na povel se pak takový páneček chlubí tím, jak je štěndo v podstatě bezloužičkové. No a majitel psího miminka, kde to nejde tak snadno a ty loužičky doma prostě nějaké jsou, i když štěnítko vynášíme, tak to prostě je se ztrátou nějaké kytičky, by mohl nabýt dojmu, že tedy on dělá něco špatně, že není takovej kynológ přes loužičky jako ti ostatní. 

Ale když člověk vychovává už xy-té štěndo, tak ví, že ty štěnítka prostě nejsou stejná a i když mám v řadě za sebou 3 geniální a myslím si o sobě, že už ta štěňata k čistotnosti umím naučit na první dobrou a jak se říká… s prstem v nose, tak to čtvrté štěně mi pak do toho hodí vidle…

Sardullah
Sardullah 18.02.2024, 20:22:01 xxx.xxx.221.216

Tak já bych si dovolila to vrátit ke štěňátkům a vzhledem k tomu, že žádné nemám, tak si dovolím takové vzpomínkové okénko….

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Sardullah
Sardullah 18.02.2024, 08:51:00 xxx.xxx.221.216
kometa:

Já teda nevím, ale to není od věci vyjádřit nesouhlas s chovem bezPP psů, ne? Já teda v nevědomosti ten like taky dala. A pak odebrala.


To netvrdím, ale mi přijde, že už se to začalo rozjíždět…já jsem like dala, taky jsem netušila, taky nesouhlasím, ale dávám like tomu štěnítku a to je roztomilouš, tak to už rušit nebudu… jako skoro všechna štěňátka.. . je tady pár vláken, kde se nikdo povětšinou nehádá a štěnítkové patří mezi ně… a známe to, jak rychle se diskuze zvrtne a může to být 100x pravdu, ale už by se to tu mohlo zvrtnout na diskuzi o PP a množení… a kam se nám vejdou štěňátka…

Sardullah
Sardullah 18.02.2024, 08:01:01 xxx.xxx.29.244

Holky prosím, tady v tom vlákně se na to vykašlete…prostě vidím roztomilé štěňátko… a fertig. To jjestli je bez PP a nějaké antipatie mezi sebou řešte v jiných vláknech a ne na štěňátkách….

Sardullah
Sardullah 17.02.2024, 14:40:03 xxx.xxx.221.216
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 17.02.2024, 14:32:55

No tak myslím, že tohle mi celkem stačilo…jako nejsem pyšná na to co zde napíšu, ale tohle už je na palici…

Víte co  mastnaceku, jděte do pudele…

Sardullah
Sardullah 17.02.2024, 14:05:30 xxx.xxx.221.216

Ze všech psů nemusí být mazlíček ….co vůbec v tomto kontextu slovo mazlíček znamená?  Někdy mi přide, že se to piužívá až skorem hanlivě s pohrdáním… 

Jinak bych se vrátila k těm “bojovým plemenům” většinou jsou takto označovány bull psi nebo to, co je nějakému bull plemenu podobné. Vím, že se po každém incidentu, který proběhne v médiích začne o zákazu některých plemen mluvit. Já jsem tedy proti plošným zákazům.

Sama za sebe řeknu, že mám to štěstí, že jsem se ještě s žádným nezodpovědným majitelem bull plemena a spol. nesetkala a to, že těchto psů potkám docela dost asi jsou dnes v kurzu pidobně jako jorci, čivavky, bocky a pod.…teda já absolutně nepoznám, co to je za plémě, mě se to plete a nebo jestli je to nějaký křížěnec… poznám jenom bulíčky.

Dokonce i ty mladý kluky v kapucích a taky bez problémů. Dokonce, když se pak člověk s nějakým takovým klučinou baví, tak ten kluk se nesnaží machrovat a vyvolávat v lidech strach, naopak psa prezentuje jako přátelského k lidem a je rád a pyšnej,  že ten pes takovej skutečně je. Nikdy jsem nepotkala bull psa na volno resp. pokud je na volno, tak majitel okamžitě přivolává. Jo, už jsem narazila na psy, kteří se nechtějí kamarádit s ostatními psy. No a…moje Sára taky neměla ráda psy až na pár vyjímek a to ty vyjímky znala od štěněte a to nebyla žádnej bull…takoví lidi mi to vždycky hlásili dopředu…náš nemá rád psy, tak my tady půjdeme na stranu a necháme vás projít…pes je na vodítku, má koš, majitel s ním raději drží distanc, když je cesta úzká a při míjení bychom šli nutně téměř kontaktně, tak to má vypadat bez ohledu na plemeno..Mám štěstí a doufám, že to štěstí na zodpovědné majitele mi vydrží. Přeci o tom to je… jsou lidé, pro které jsou tyto plemena také jedinečná a kterým takový pes sedne jako poklice na hrnec a my jim zakážeme takové psy mít, ale ti problémoví majitelé, na které je teď systém asi neúčinný, když můžou beztrestně obtěžovat a děsit okolí, jejich psi můžou beztrestně napadat jiné psy, tak takoví si z toho zákazu budou stejně dělat prdlačku.

Prostě dokud nebude stát po takových lidech šlapat, dokud se budou cítit beztrestně, tak se situace nezlepší.

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 23:25:25 xxx.xxx.29.244
mastnacek:

Je to jako s piratama a HHC. Brecej, ze zakaz nic nevyresi a jen zhorsi. Svym zpusobem pravda. Tak napnu sily, vystopuju vyrobce a poslu je ke dnu. Ale oni si to dopeli radi zobou ze jo a kdo se chce nechat pripravit o svoje zobani. 

S coklama to je stejny. sileny pejskari co proste musi mit to svoje smradlavy doma a prez to vlak nejede, ztratili by smysl zivota a na druhy strane mrtvi nebo zmrzaceni kvuli pleziru nedbalych nebo lehkovaznych majitelu. Argumenty s autama, rucnim naradim atd neberu. Pes je zbytnost. Ukazuje pouze na to, jak jsem bohati a mame na vyhazovani za mazlicky. Takze kdo se odvazi navrhnout reseni, ktery sahne lidem do jejich uchylek? Nikdo. 


Taky určitě máte něco co je pro vás smysl života, něco, co vám dělá radost nebo nějaký svoje čistě osobní sobecké štěstíčko. Bože, vždyť je na tom světě ták krásně… není všechno na dvě věci. No jestli ne, jestli jste jen naštvaný na celý svět, tak je mi vás líto.
Ano jsou lidi, kteří nikdy ty bláznivé čoklaře, nepochopí, jak je pes jedinečný a jinou bytostí nenahraditelný… pes vás miluje ať jste oškliví nebo krasavec, ať jste malej krpatec a nebo nabušenej atlet, ať máte IQ milion a nebo nesršíte inteligencí atd atd… je to bezpodmínečná láska a pro mě je čest být milována velkým psem, strážným andělem. A raději budu ta, o které si vy myslíte něco nepěkného… pošahaná pejskařka, vedle které se teď v posteli povaluje pastevecká čubina, než člověk jako vy, který se minimálně tady projevuje až nenávistně. Jako já se mám stydět za to, že mi vyhovuje psí radikál, který vidí svět černobíle a nekompromisně si hájí a brání svoje, pes s vlastním názorem … vždyť vy jste úplně stejný radikál, který to vidí černobíle a nekompromisně a nebojím se říct, že agresivně hájí svůj názor. Jediný rozdíl mezi vámi a mým pasteveckým psem je, že s pastevcem se lze dohodnout, domluvit kompromis, že se budeme chovat slušně, nebudeme na nikoho bezdůvodně štěkat, můj pastevec je sebevědomý a nad věcí, nechce zabít vše živé, pokud se budete i vy chovat slušně, tak si vás můj pastevec ani nevšimne, protože ho prostě nezajímáte, což se bohužel z vašeho písemného projevu zde o vás říct nedá. Trošičku mi přijde, že podle sebe soudím tebe. Fakty bych nechtěla psa, který by se projevoval jako vy. A jestli máte souseda debila s SAO, kterou si neumí zabezpečit, tak si to řešte s ním a neházejte všechno a všechny do jednoho pytle. 
Já si taky nemyslím, že každý člověk, který má ovce, je stejně “příjemný sympaťák” jako jste vy. Kdybych měla podle vás soudit všechny, tak tedy prosím zakažme ovečkáře, neboť to jsou strašně agresivní radikálové s vražednými sklony.
 

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 13:47:25 xxx.xxx.189.104

Jo stává se….štěňátko, i když nevím, jak je to možný, když nemá ty svěrače úplně vyvinutý, tak se často vyprazdňuje nejraději tam, kde to zná, kde nic nehrozí…takže venku nepustím ani kapičku a juchů už jsem doma, tak zaplať pánbůh se můžu konečně vyčůrat. Popřípadě by se i vyčůralo, ale venku je tólik zajímavého, že chuďátko na to nemá čas a přijde domů a tam už to zná, tam není co prozkoumávat a tak udělá loužičku doma.

Mě se u obou případů osvědčilo na venčení-čůranda vybrat jedno místo…pláceček, kde se můžu tak nějak motat tak nějak dokola…kde to štěndo tak dobře bude znát, že už nemá co prozkoumávat. Nedělat se štěnětem žádný blbiny, ale povzbuzovat “Punťo…čůrandááá” a když se zadaří…no to je radosti a pamlseček….většina štěňat se tímto způsobem dá naučit, že čůrá defakto na povel….což je výhoda v nepříznivém počasí a nebo v noci…vynesete štěně, řeknete “čůranda” (nebo jiný povel co si vymyslíte…já mám samý přiblblý, takže mi říkáme čurinky murinky) a štěně se vyčůrá a můžete pádit domů.

Budu vám držet palce, abyste neměli štěndo jako moje pyrenejka….tam to čůranda bylo i třeba na půl hoďky…povel totiž měla u zadele, ona se vyčůrá přeci kdy chce…a ani se nebudu snažit…já si nejdřív tu půl hoďku poležím a budu čučet kde co lítá a pak se možná milostivě dojdu vyčůrat….jinak ostatní štěnda to na povel docela zvládaly.

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 12:55:34 xxx.xxx.189.104
N:

Mně se náhodou Mastňáček s jeho názory celkem líbí.😀 Sardulah bych nerad s jejíma obludama taky nerad překvapil s mým psem. Asi by došlo na střelbu a Policii následně když by je nezvládla.


Ještě byste prstíčkem hrabal…já mám aktuálně hodné psy, ale k cizím psům je nepouštím ani na pozdravení, pokud mám oba…už se mi stalo, že 100% hodný a přátelský pejsek mi začal po Matesovi vyšňafávat a Gině se to nelíbilo…vrčela a tak jsme si šli po svých a s cizími pejsky už se nechodíme kamarádit.

 Prej obludy 🙂 bílou krasavici a berňuší sluníčko.

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 11:17:41 xxx.xxx.189.104

Jako já když čtu příspěvky od mastnacek, tak se mi chce skorem říct “bojim, bojim”…ještěže mám svýho pasteveckýho psa🙂 to se potom nebojim tolik…toliko zloby a nebojím se říct nenávisti, co na mě z těchto příspěvků tryská…je mi z toho fakt smutno.

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 10:50:25 xxx.xxx.189.104

Chingis…je mi to líto 😢

Mi….17 let, tak to je opravdu krásný věk..no čas člověk holt nezastaví 😴

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 10:09:05 xxx.xxx.189.104
mastnacek:

Takze kdyz vasi psi nekoho napadnou at uz cloveka nebo psa, tak jim v tom nejste schopna zabranit?! Pastevecky plemena bych zrusil mezi prvnima.


Ale no tak…nepleťme si pojmy. Není rovnítko mezi tím, když vlastním psa, který je schopen a hlavně ochoten mě účinně bránit a tím,  že takový pes na potkání zakusuje  lidi a psy. Moji psi, včetně těch největších radikálů, se umí/uměli pohybovat v civilizaci…v civilizaci se pohybují zásadně na vodítku a pokud je to u konkrétního psa potřeba, tak samozřejmě i s košem. Na nikoho neútočí a tudíž není potřeba jim v tom zabránit resp. tohle je ošéfováno výchovou a zabezpečením psa právě tím vodítkem a případně náhubkem a tím, že jako majitel takového psa jsem ve střehu a případného jorkšíra, který zaútočí zdvihnu do náruče, aby nedošel k úhoně, ono i s tím kovovým košem lze nadělat pěknou paseku a to i když pastevec jenom ..nebo vlastně jakýkoliv velký pes… hodí hlavou ve stylu “neotravuj”…pokud míjíme lidi, psy…tak jdou spořádaně u nohy. No ale kdyby někdo fyzicky zaútočil na mě, tak je mi opravdu srdečně jedno, že to od psa schytá…dotyčný by se mě taky nejdřív nezeptal “paní, jak jste na tom s fyzičkou?? Dokážete se účinně proti mně bránit, aby byly síly na obou stranách vyrovnané??” Ale je to jen hypotéza, naštěstí se mi to za víc jak 30 let, co psy mám, nestalo a myslím, že ani nestane.

Zakážeme pastevce…a už je to tady…proč?? Pastevec je plémě tak specifické, že není alternativa, alespoň mě žádná nenapadá. A neříkám, že i mezi majiteli pastevců nemůže být nějaký debul, i když to povětšinou asi nebude, že by s takovým psem někdo machroval, ale spíš, že má špatně zabezpečený pozemek a pes mu zdrhne, jako samozřejmě nemělo by se stávat…ale…kolikrát je v médiích, že někoho napadl pastevec?? Myslím, že v celkovém množství útoků psů to bude opravdu zanedbatelné procento.

Ono “výhoda” pasteveckých psů je, že jsou to velcí a chlupatí psi, takže to není pes do paneláku a vzhledem k tomu jakou mají pověst ohledně ovladatelnosti, poslušnosti, tak i na hlídání volí lidé často raději “normálního” psa.  Ono kolik pastevců tak třeba potkáte na procházce po městě, po městských parcích…když teda nepočítám mláďata v rámci nějaké socializace…no tak hodně málo…mě s pyrenejkou ju, poněvadž se bojím divokých prasátek a po setmění už do přírody nelozím..no tak se producíruju v parku…a světe div se,  nikoho neohrožujeme, nikoho nestrašíme, na nikoho neútočíme…

Ale jasně…povolená plemena pouze pudl, bišonek a spol

Sardullah
Sardullah 16.02.2024, 00:14:11 xxx.xxx.29.244
Stop fight:

Může mi někdo vysvětlit proč chovají ty největší psy lidi kteří jsou snad nesvéprávní? Poslední dobou se množí dost kruté případy. To to ani nějak zvlášt nesleduju a řve to ze všech stran, u sousedů pokousali 39 letého muže při sportování, ten zemřel. A u nás ve městě předevčírem paní venčila svého pejska a toho ji zabil před jejíma očima další velký pes. V Karlových Varech zakousli také fenku a poté napadli i muže. Toto všechno je za 14 dnů a určitě to není všechno.V Británii už zakázaly chov plemene American Bully XL.

A majitelé bojových plemen se tváří jako by se jich to netýkalo. A je jedno jestli to je nevhodnou výchovu nebo vlohy některých plemen. Je potřeba s tímto něco dělat. Každé rizikové plemeno by mělo být evidováno a možnost koupě mít jenom člověk co předtím choval jiné psy a získal zkušenosti protože mi příjde že v 80% si rotvíky a jim podobné pořizují ti nejvypláchlejší lidi bez mozku co se jim nevěnují ani nemají podmínky.


předem se omlouvám za román, ale někde se z toho holt vypsat musím…. číst to samo domo nemusíte…
Nemám, nikdy jsem neměla a ani nikdy nebudu mít psa typu bull. Jó pokud se bavíme o bojovém plemeni, tak to je jiná… bojovou čubu jsem měla kříženku BSP a bernardýna a i kavkazačka vyrostla v bojové plémě a na rozdíl od bull plemen, která jsou označována jako bojová, ale povětšinou nemají problém s lidmi, ale se psy, tak moje čubiny měly/mají problém se všemi, svět vidí černobíle… moji lidi můžou všechno, cizí nic. Obě psice přes 70 cenťáků v kohoutku a skorem 60 kilíček živé velmi radikální a odhodlané váhy, která přejde do bojového módu okamžitě, když někdo naruší jejich teritorium ( teritoriem se stává i místo pod stromem, kam si sednu a odložím si batoh) no a která přejde do bojového módu bez varování teď hned, jakmile něco vyhodnotí jako nebezpečí pro paničku… což může být bohužel i sebevražedný jókšír. …
Jsem ráda, když mám vedle sebe “bojového” psa, o kterém vím, že mě nedá a že k tomu má nejen fyzické, ale i psychické předpoklady. Když se mě někdo zeptá, jestli se nebojím chodit za šera a nebo za tmy opuštěným místy, že mě někdo přepadne, tak jsem odpovídala, že bojím, protože nevím, co bych udělala s mrtvolou útočníka … teda on by ho pes asi úplně nezabil, ale než mít popotahovačky, tak bych ho musela dorazit…ale teď vážně…jsem člověk, který se za sebe neumí prát, jsem přesně ten člověk, o kterém by se dalo říct, že jsem tak hodná, až jsem blbá a moc slušná a mám pocit, že toho lidi zneužívají, velkým radikálním a nebezpečným psem si nekompenzuji nějaký svůj mindrák, ale za prvé se doma a samozřejmě i venku, pokud mám psa sebou, cítím v naprostém bezpečí a i když je to čistě subjektivní pocit, neboť každý pes je zlikvidovatelný, tak je to super pocit. A za druhé další velký a ten hlavní benefit pro mě je, že když vím, že se můj pes vždycky postaví za mě s heslem.. nepřítele se nebojíme, na přesilu nehleďme… tak se za sebe umím prát i já sama a nejen za sebe, ale i za ostatní. 
Nechci tady zlehčovat nebezpečí, které představují bull plemena, o kterých je tady řeč. Člověk by si měl být vždy vědom toho, pokud je majitelem krvelačné bestie a samozřejmě mít psa zabezpečeného tak, aby bylo okolí v bezpečí… bohužel je pravda, že jsme prostě lidi a tak se nějaké procento debulů najde všude i mezi pejskaři, jsem ale přesvědčená, že těch je menšina… bohužel o téhle menšině je nejvíc slyšet, je nejvíc vidět. Lidi chtějí číst zprávy o tom, jak krvežíznivý pes zaútočil na rodinku.. tátovi urval nohu, mámě ruku, dítěti ukousl palici a sežral jejich dvě čivavy, aby mohli diskutovat o zákazu toho či onoho psa a třeba potom i všech psů “lidi v noci vystřelí pesany na Mars”….nikoho nezajímá, že nějaký piťák šel spořádaně s páníčkem na procházku, pak se vrátili domů a cestou se jim nic zvláštního nestalo. Bohužel ta menšina kazí pověst té slušné a zodpovědné .

Nechci, aby mi někdo zakázal mít nebezpečného psa, protože žiju v nebezpečném světě… ve světě, který se z mého pohledu zbláznil a řítí se někam do zadele a ten pes je pro mě v tomto světě jistota, pevný bod, o který se mohu opřít. Nechci skládat nějakou zkoušku, že svýho psa ovládám… mladou, hodnou, andělskou, umíněnou a trucovitou  pyrenejku Ginu by mi určitě odebrali….nechci, aby na slušné pejskaře navalili další povinnosti. Chci, aby byli podstatně přísněji trestání ignoranti a aby to byly pálky, aby jim psi byli odebráni, aby platili jak mourovatí, případně, aby je zavřeli až zčernají, ale v našem státě by snad pes musel roztrhat celou mateřskou školku i s paní učitelkou a to ta školka by musela být provozována pro děti poslanců, soudců a ministrů… pak snad, možná.

Prosím, zkuste pochopit, že pro některé lidi není pes jako pes, že někteří lidé potřebují mít psa Baskervillského, ne proto, aby s ním machrovali, ohrožovali, strašili, ale prostě proto, že je takový pes v dnešním světě udržuje v psychické pohodě, aby je život nepřeválcoval.

Sardullah
Sardullah 15.02.2024, 18:26:32 xxx.xxx.189.104
Quash:

Je jak na pérkách😀, stále pozitivní.

Hovi jaro, puberta. Ze včerejšího venčení.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

K první a asi i druhé fotce se mi hned vybavila píseň…Já si létám, já se vznáším nadpozemskou rychlostí…já si létám, já se vznáším a činím tak s radostí…

👍

Sardullah
Sardullah 15.02.2024, 18:23:50 xxx.xxx.189.104

Já léta používala tenhle… Vileda Úklidová sada Ultramax… a spokojenost, ale…nemám velké plochy k vytírání, neb mám všude koberce, ale zase když jsem pracovala v krámě s oblečením, tak jsem s tím každou šichtu večer vytírala celej krám a dobrý.

Sardullah
Sardullah 15.02.2024, 18:18:33 xxx.xxx.189.104
Verun:

slovo ležák je nálepkování klienta, /trvale upoután na lůžko, dlouhodobě ležící, imobilní klient/ je spousta slov, co se v sociálních službách nesmí používat…. třeba kapesné=malý finanční obnos, vycházka=na vycházku chodí školka, s klienty se jdeme projít, jsou dospělí(ale že má sebou vycházkovou hůl ?) , pleny=inkontinenční pomůcky, bryndák=chránič oděvu(ale objednávají se bryndáky) , a nebo klientovi s demencí řeknete-otevřete ústa a vložte si  sousto ( názorné ham pochopí hned)….😂 …no tak to je slovíčkaříme. 


No tak až mi zase máma řekne, že potřebuje objednat plíny (resp. inkontinenční kalhotky, ona tomu říká plínky), tak dostane pěknej vylágoš, že příště "inkontinenční pomůcky, prosím)…no tak to si mamka nezapamatuje nikdy.

Jako je vtipný, že mě kdyby někdo řekl, jestli nepotřebuji chránič oděvu, tak jako první se mi vybaví taková ta jednorázová kombinéza…popř. gumová zástěra…bryndák by mě nenapadl ani omylem.

Jako chápu, že se asi celá společnost snaží být nějakým způsobem korektní, aby se nikdo necítil dotčen…bohužel z toho vypadává taková ta lidskost, že asi nejde o konkrétní slovo, ale o to, jak je vysloveno….