Aktuálně: 4 806 inzerátů176 271 diskuzních příspěvků17 780 uživatelů

Vynesené slepice

Anonymní (neregistrovaný) 13.08.2023, 09:38:42 xxx.xxx.80.30

Zdravím, jsem nováček, co se týče chovatelství, ale zkouším to. Začátkem července jsem koupila 7 slepic , údajně byly po první snášce. Domnívám se, že byly z klecí, byly strašně oškubané a měly přerostlé pařáty. Místo toho, aby obrostly, vypelichaly tak, že vypadly jako připravené do hrnce. 4 týdny nesnášely, pak jsem měla 1 vejce za 2 dny, včera poprvé 2 vejce - úspěch 🙂Krásně obrostly, jsou to už ty klasické slepice, co znám od babičky, ta mě utěšuje, že jakmile obrostou, tak se snůška upraví. Snad to tak bude. Krmím pšenicí (namočenou), strouhám řepu a brambory, míchám to s pšen. a kukuřičným šrotem, někdy přidávám slunečnici, vitamíny dodávám formou směsi pro nosnice. Občas dávám také vařené vepřové kůže nebo krev. Vodu mají k dispozici. Není možné, že přes veškerou věnovanou péči prostě snášet nebudou, protože jsou staré a vynešené? Lze to teď vůbec nějak poznat? Dík předem za rady a je "jídelníček" v pořádku?

Bodlinka
Bodlinka (986 příspěvků) 13.08.2023, 09:58:36 xxx.xxx.37.33

snášet budou,

ale na tom vašem jídelníčku ne nějak extra.

protože nutností je bílkovina a té tam moc nemáte. směs pro nosnice je myšlená jako kompletní krmivo, ne jako dodatek k pšenici (málo bílkoviny), řepě a bramborám (naprosto prázdná zbytečná hmota) a kukuřici (ještě méně bílkoviny než v pšenici)

list
list (563 příspěvků) 13.08.2023, 10:45:21 xxx:xxx.6fae:5a27

Přejděte na směs a k té přidávejte ostatní, aby měly “něco pro chuť” a budou snášet o sto šest. Jen ještě upřesním, že snůšku máme u včel, u drůbeže snášku. 

megi-the-pes
megi-the-pes (2261 příspěvků) 13.08.2023, 10:46:01 xxx.xxx.61.107

To je na ně málo jídla; výživného jídla. Myslíte to dobře, dáváte jim plno papání, ale ono to není o množství, ale o složení. 
Přijde mi, že tyto slépky, jak přijdou z haly na dvůr, mají furt hlad. 🙂