Aktuálně: 2 752 inzerátů262 201 diskuzních příspěvků19 175 uživatelů

Příspěvky uživatele

assil

assil
assil 15.05.2025, 11:53:20 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 15.05.2025, 11:00:08

Já na fora chodím plkat a ne se jenom dozvědět něco nového, když chci vědět něco nového, najdu si to sama někde jinde.

Fora jsou snad primárně plkací ne? Nejsou to žádné informační databáze.

assil
assil 15.05.2025, 10:56:00 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 15.05.2025, 10:50:37

Vygenerovat koťátka 😀 😀

assil
assil 15.05.2025, 10:50:06 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 15.05.2025, 10:21:32

Ano, asi by stačilo pro začátek přestat zapisovat výsledky výstav a tituly do PP.

assil
assil 15.05.2025, 10:47:19 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 15.05.2025, 10:45:06

Má to úplně stejnou strukturu jako ten váš výcuc, protože to holt udělá kopírování, tabulku porovnání různých metod kopírování neformátuje, ale tak zeptejte se sám a budete to mít i s upřesňujícími odpověďmi a tak.

assil
assil 15.05.2025, 10:44:04 xxx.xxx.48.8

Mastnacek je odborník co umí AI předhodit text k výcucu 🙂

Taky se umím zeptat a pak vyhodit dlouhej post 😀

Osvědčené způsoby ochrany stáda ovcí před vlky Ochrana stád ovcí před vlky vyžaduje kombinaci více preventivních opatření, která se v praxi osvědčila nejen v Česku, ale i v zahraničí. Níže najdete přehled nejúčinnějších metod včetně konkrétních doporučení. Elektrické ohradníky a oplocení Nejúčinnější a nejčastěji doporučovaná metoda ochrany je použití elektrických ohradníků nebo speciálních sítí proti vlkům. Minimální doporučená výška oplocení je 120 cm, v oblastech s vyšším rizikem útoků až 140 cm. Ohradník by měl mít alespoň 5 vodičů, spodní vodič umístěný cca 15 cm nad zemí, aby zabránil podhrabání. Pravidelná kontrola napětí a stavu oplocení je nezbytná, včetně odstranění vegetace v okolí plotu. Mobilní elektrické ohradníky jsou vhodné pro dočasné pastviny a lze je snadno přesouvat. Pastevečtí psi Pastevečtí psi jsou tradiční a stále velmi účinnou ochranou stád. Pes musí být správně vycvičený a od mala začleněný do stáda, aby jej skutečně chránil a nebyl pro ovce hrozbou. Ideální je kombinace více psů, kteří pracují ve smečce a dokážou vlky odradit už svou přítomností. Noční košáry a zavírání ovcí Zvířata lze na noc zavírat do pevných ohrad (košárů) nebo stájí, což významně snižuje riziko nočních útoků. Tato metoda je vhodná zejména v oblastech s častým výskytem vlků. Optické a psychologické bariéry Mezi další preventivní opatření patří tzv. zradidla – vlající praporky, signální pásky nebo optické bariéry, které vlky odrazují. Lze využít i fotopasti pro monitoring pohybu predátorů kolem stáda. Organizace pastvy a dohled Pravidelný dohled pastevce a změna režimu pastvy (například pastva pouze ve dne) zvyšuje bezpečnost stáda. Vhodné je také stáda rozdělovat na menší skupiny, které se lépe hlídají. Srovnání hlavních metod ochrany Opatření Výhody Nevýhody / Omezení Elektrický ohradník Vysoká účinnost, psychická i fyzická bariéra Vyšší pořizovací náklady, nutná údržba Pastevečtí psi Aktivní ochrana, odstrašení vlků Nutnost správného výcviku, vyšší péče Noční zavírání Ochrana v nejrizikovější dobu (noc) Pracnost, potřeba vhodných prostor Optické bariéry Jednoduchá instalace, podpora dalších opatření Nižší účinnost samostatně Dohled pastevce Okamžitá reakce na nebezpečí Vyšší nároky na čas a pracovní sílu Dotace a podpora Chovatelé mohou žádat o dotace na preventivní opatření (např. z Operačního programu Životní prostředí), které pokrývají až 100 % nákladů na zabezpečení stád. Stát také poskytuje náhrady škod v případě útoku vlka. Shrnutí Nejúčinnější ochranou je kombinace elektrického ohradníku správné konstrukce, pasteveckých psů a organizace pastvy včetně nočního zavírání ovcí. Každé opatření má své výhody a omezení, proto je vhodné je kombinovat a přizpůsobit konkrétním podmínkám stáda a pastviny.

assil
assil 15.05.2025, 09:52:27 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 15.05.2025, 08:59:51

Holt špatně nazvané téma, mělo tam být uvedeno, že je to pouze pro znalce a špičkové odborníky. 😀

assil
assil 15.05.2025, 09:51:09 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 15.05.2025, 09:18:54

Psa si můžete prohlídnout i na bonitaci.

A nebo si ho můžete jet obhlídnout domů.

Možností je povícero, výstav netřeba.

assil
assil 15.05.2025, 08:24:02 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele mastnacek z 15.05.2025, 08:18:06

My si můžeme plkat o čem chceme a teda kdyby lidi měli plkat jen o tom, čemu rozumí, tak by většina lidí musela většinu života pouze mlčet. Však kolik lidí nerozumí třeba počasí. 😀

A už toho nechte, je to nudný, když budeme chtít, můžeme tu rozebírat třeba fobal a nebo lety do vesmíru a nebo nesmrtelnost chrousta a nic s tím nenaděláte. 😀

assil
assil 15.05.2025, 08:05:13 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 14.05.2025, 15:36:41

Jak k tomu ty výstavy přišly? Úplně jednoduše.

V začátcích chovu plemene, kdy se začínalo s registrací a chovalo se víceméně na posbíraných vořeších, sloužily výstavy k vyřazení nestandardních jedinců z chovu. To mělo smysl. Jakmile byly uzavřeny plemenné knihy a u spousty plemen zavedené bonitace, měly se výstavy zrušit.

Posouzení z bonitace, jak tu někdo psal vejš, je mnohem podrobější a tudíž pro chov vhodnější a z bonitačního kódu hned každý ví o co jde. 

Zato z výstavního titulu neví nikdo nic.

assil
assil 15.05.2025, 07:55:18 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 15.05.2025, 07:18:07

Ale ne, tohle už v bankách tak minimálně rok není, teď je tam AI, má i jméno a normální si s ní pokecáte, řeknete co chcete a ona to zařídí. Někdy. 😀

assil
assil 14.05.2025, 15:29:07 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Zrzavci z 14.05.2025, 14:22:47

No jo, já mám všechno na záhonech. Ale rajčata byly pod igelitovými pytli a stejně šmytec.

assil
assil 14.05.2025, 15:27:32 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 14.05.2025, 14:46:21

Tak jasně, že nejdřív to musí zavést a nakalibrovat lidi a taky pacienti si musí zvyknout a pak se prostě jen na druhý konec drátu dosadí AI. Však v bankách a podobných linkách to mělo stejný průběh.

assil
assil 14.05.2025, 15:25:50 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele BaLu z 14.05.2025, 15:00:03

Pohyb a postoj se posuzuje i na bonitacích a to naprosto normálně, to znamená, že pes se hejbe a stojí úplně normálně. Na výstavách je to na milimetr daný a když pes trochu vybočuje, není výjimka, že dostane sníženou známku za špatné předvedení, což fakt nic nevypovídá  o kvalitě psa, ale jen a jen o jeho majiteli a jeho schopnosti psa vycepovat.

Však taky z toho žijou všechny ty kurzy příprav na výstavy.

Je to prostě ujetý a tím, že to přesahuje do chovu, tak je to strašný.

Kdyby byly výstavy jen hobby bez návaznosti na chov, tak nemám nic proti, ale současný systém poškozuje plemena ze všeho nejvíc a dostal spoustu plemen do současného tristního stavu.

assil
assil 14.05.2025, 14:14:55 xxx.xxx.121.3

Mně zmrzly rajčata pod igelitem i brambory, no dneska jsem koupila nový rajčata, tak snad z toho něco bude a brambory se uvidí na podzim. Ve skledníku vše naštěstí OK.

Kuřátka už běhaj docela daleko, ale jsou pořád malý a zas má být kosa, tak doufám, že to daj.

assil
assil 14.05.2025, 13:49:29 xxx.xxx.121.3

Není to o psech, ale jen jako ukázka, že u nás můžete v podstatě bez trestu přizabít dítě, tak co bychom pak měli čekat za tresty u zvířat.

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-s-petitydenni-dcerkou-mrstila-o-zem-vrchni-soud-matce-zmirnil-trest-vezeni-na-triletou-podminku-40521126#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest278_hlavicka_2025_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

assil
assil 14.05.2025, 13:46:15 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele BaLu z 13.05.2025, 17:24:47

Ano, a o tom to je, z hlediska chovu by mělo být úplně šumák jak se pes předvádí, protože z hlediska chovu je důležitý jen exteriér a povaha psa a ne to jestli má zrovna nohu o pár centimetrů jinde a nebo hlavu níž nebo vejš. Na výstavách se hodnotí spíš schopnosti majitele než ten pes.  A mít takhle jako je to teď výstavy navázaný na chov škodí chovu víc než cokoliv jiného.

assil
assil 13.05.2025, 14:53:48 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Bodlinka z 13.05.2025, 14:46:00

No ono je taky třeba si uvědomit, že tyhle AI, i placené, puštěné mezi lidi, jsou takový low cost a slouží jen k cvičení AI, ty pravé AI si firmy zatím šušnaj v tajnosti.

Teď nedávno jsem slyšela, že mezi lidi pustila AI i Čína a je to prej lepší než ty americký.

assil
assil 13.05.2025, 14:50:53 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 13.05.2025, 13:43:34

Problém není chov, problém jsou výstavy, které vygenerují pár jakože špičkových jedinců, kteří kryjou jak zběsilý a nikoho nezajímá, že třeba nese nebo dává vadu, hlavně že má tituly. Kdyby toto nebylo, byla by v chovu větší diverzita a možnost nějakého genetického průseru by byla daleko menší.

Průšvih prostě je, že většina uchovněných psů si ani nezakryje neb nemá tituly z výstav.

assil
assil 13.05.2025, 14:48:14 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 14:16:57

Takhle vypadali všichni šarpejové před pár desítkama let, pak se začaly oceňovat na výstavách vrásky na čele a čím víc vrásek, tím víc adidas. Prostě klasika, na kterou dojelo spousta plemen.