Aktuálně: 2 754 inzerátů261 802 diskuzních příspěvků19 171 uživatelů

Příspěvky uživatele

Tenurri

Tenurri
Tenurri 20.03.2024, 14:29:36 xxx.xxx.213.118
megi-the-pes:

Mně se teda vůbec nelíbí, že je tam propírána nějaká osoba, která sem může přijít, jako že dřív či později přijde. Nešlo by to nechat čistě o stěžování si starší generace na mladší generaci a ten úvod smazat? Chudák holka. 

Anonym 19.03.2024, 21:59:17 je neschopný udělat velké písmeno na začátku věty, taky mu založte téma. Děkuji


Naprosto souhlasím. Toto patří do soukromých zpráv, ne na veřejnou diskuzi. Kdybych takto někam přišla já a zjistila, že se tam o mně bezemne vede taková diskuze, asi by mi to moc dobře neudělalo. 

Tenurri
Tenurri 18.03.2024, 08:24:10 xxx.xxx.213.168

Stejně jako OdBerryho, všímám si signálů a zatrhávám už to, když Willy blbě čumí. Ona si těch signálů všímá i kočka, takže na sebe chvíli zírají a ona se po chvíli začne vztekat a vrčí na něj. Občas to pomůže a Willy toho nechá, občas ne a musím ho odchytit já. 
Willy to dělá, když se nudí. Začne vždycky prudit, když nemá co dělat a zrovna si ho nikdo nevšímá. 

Občas se překlopí do rvačky i hra, ale tam je to způsobeno váhovým nepoměrem, navíc Willy je jako tank a je schopny shodit i židle, když si hraje 😅…takže Lyarra, která je o nějakých 6 kilo lehčí toho má za chvíli plné zuby a Willy dostane přes čumák. Ona ze hry odchází ale Willy na ni třeba zezadu skočí místo aby ji nechal, takže ho potom seřve a dostane pár facek. Zatim jsme ale nikdy neměli vážnou rvačku, zvládnou si to po chvilce uklidnit i sami, ale snazim se to ukončit ihned, jakmile si všimnu že je problém.


Teď budu kupovat feliway friends tak jsem zvědavá jestli to pomůže. Oni se jsou schopní takhle vyprudit, ale za hodinu leží vedle sebe nebo si umývají vzájemně čelo…

Do toho mám na RajenPets objednané police a stupínky na zeď a přes jednu celou stěnu obýváku uděláme kočičí lezeckou stěnu s odpočívadly. To by taky mohlo pomoct. 
Většinou, když se jim věnuji, tak konflikty nevznikají. Lyarra je nevyvolává vůbec, Willy právě z té nudy jo. On si ani neumí moc sám hrát. Lyarra si najde někde nějakou hračku nebo nehračku a pinká si to po podlaze sama klidně i 10 minut 😀. S Willym si musím hrát já a to i tak na to většinou prdí, pokud z toho nekouká žrádlo.

Tenurri
Tenurri 18.03.2024, 07:58:51 xxx.xxx.213.118

Heh, tak jsem včera rozbalila ty pěnový puzzle, že zkusím jak to vyjde na podlahu. Nevím jak se štěnětem, ale s kocourem bude problém 😀 …Zjistil, že drbat to drápama je nejlepší věc na světě, takže čekám, že to v provozu vydrží max těch 14  dnů, co budu mít dovolenou. Během chvilky zvládl udělat díry tak po čtvrtce plochy jednoho dílku.

Jinak ještě k těm hračkám, není to asi vyloženě hračka, ale lidi to dávají jako žvýkací hračku…úplně bych se vyhnula takovým těm kostičkám a tyčkám z buvolí kůže. Nechápu, že se to vůbec ještě prodává. Jsou v tom lepidla a nebezpečný chemický látky. Krom toho se tím pes může i udávit - když se to ožužlá, rádo se to lepí…

Tenurri
Tenurri 17.03.2024, 09:47:08 xxx.xxx.110.133

Ono záleží i na zvířeti. Naše kočky části hraček nežerou. Jediné, co se bojím, že by mohly omylem sežrat je gumička do vlasů. Milujou, když jim ji cvrnkám a oni ji můžou lovit, ale hraju si s nimi s gumičkami pouze pod dozorem a po hře uklízím (taky proto, že bych ty gumičky našla až za 5 let pod lednicí, že 😀). 
A pozor bych asi dávala i u vánočních ozdob na stromeček, řetězy a takové ty lesklé cancoury vždycky kočky lákaly. Ale ani jedno není hračka určena pro zvířata. 

U psů je to teda mazec. Nakupuju pomalu výbavu pro štěně, poslouchala jsem nějaké podcasty, četla články a ve výsledku, kdybych chtěla 100% bezpečí, tak by ten pes nemohl mít nic a v nepřítomnosti by musel být v betonové místnosti bez ničeho 😂.

Teď jsem kupovala takové ty puzzle z Eva pěny na cvičení, tam, kde máme plovoučku a po poslouchání těchto strašáků mě jako první napadlo: “co když tu evu nebo koberec sežere!” 
Pak jsem si teda řekla, že to by musel přežít do dospělosti tak 1 pes z 10…jasne, uklidit kabely, dát z dosahu čistící prostředky a tak je na místě, ale nebudu vyklízet celý byt s tím, že co když si kousne tady do deky a udusí se nebo se ucpe látkou 🫣.
 

Tenurri
Tenurri 15.03.2024, 14:20:06 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 15.03.2024, 14:04:41

Když to řeknu blbě, já venku bez brejlí úplně nepoznám, jestli ty uši má tohle plemeno takhle zakrnělé přirozeně, nebo jestli jsou fiknutý. Nikdy jsem toto plemeno nezkoumala a prvního jedince jsem viděla právě až v našem okolí a vzhledem k tomu, že mi to štěně celé přišlo jako mutantík, tak by mě vlastně ani nepřekvapilo, že by měl ušní boltce nějak nedovivynuté. Na fotce to už samozřejmě vidím 😀.

Tenurri
Tenurri 15.03.2024, 08:50:23 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele Ronja s motejlem z 15.03.2024, 08:23:56

Já třeba jednoho takového béžového štěníka potkávám kolem svého bydliště. Jako první co mě napadlo bylo, že to je fakt chudák. Je to takové nasvalené prasátko, co se při chůzi divně kolíbá. 
Plus se jim tedy i kupírují uši? Má jen takové dva malé pahýlky, jako je na fotce od Lupuse. 
Mně to tedy přijde už jako týrání chovem. Ale to mi přijde i mopslík. Asi tři sousedi mají mopse a to šílený chrochtání je vždycky slyšet na míle daleko :/ … já osobně jsem nepotkala mopse co dýchá normálně.

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 15:32:37 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele JanaJanaJanaJana z 14.03.2024, 15:16:10

No…a myslíte, že má smysl to lámat přes koleno, pokud má majitel pocity úzkosti z toho, že se k němu přibližuje jeho vlastní štěně? 

Mně přijde, že paní chtěla ujistit, že se to opravdu samo nespraví věkem a že bude lepší, když psa pošle dál. Ale tak to na mě působí z toho psaného textu a realita může být jiná.

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 15:26:48 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 14.03.2024, 14:42:06

Taky, vždycky když jdeme někam na návštěvu, tak se nejvíc těším na tamní zvířectvo 😀…U kámošky se mi vždycky její kočka vecpe na klín a jsme všichni spoko 😀. S kámoškou se mi kecá dobře, ale ještě líp se mi kecá v obležení koček ! 😀

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 14:21:31 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 14.03.2024, 14:04:04

Je to samozřejmě divné, ale v tom případě si paní neměla štěně brát, obzvlášť, když to už na začátku necítila. 

Já osobně bych čekala, že tedy pokud chovatel dle něj vybral lepšího zájemce pro to konkrétní štěně, dá mi vědět. Jako stát se to může, ale jako zájemce tedy čekám fér jednání, že mi to sdělí hned (s omluvou a vysvětlením) a nabídne mi jiné štěně, nebo se nedomluvíme a bude s tím tedy i chovatel v pohodě. Pokud jsem už měla zaplacenou zálohu, tak v tomto případě by ji měl tedy celou vrátit. Cpát mi za každou cenu štěně, které “nechci” mi přijde podivné. 

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 11:04:16 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele Valvara z 14.03.2024, 11:00:39

Ve chvíli, kdy by mi chovatelka řekla, že mám psu za štěněčí kousání “naplácat”, bych žádnému jejímu dalšímu tvrzení nedávala vůbec váhu.

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 10:34:38 xxx.xxx.213.118

Teď to neberte nějak osobně, ale mám pocit, že problém může být hodně ve vás a vašem vztahu ke psu.
To hodnotím z vět jako “vyčítám si, že jsem si štěně vzala”.

Evidentně jste měla nějaká očekávání a představy, které štěně nenaplnilo. Z toho jste nejspíš smutná, vyčítáte si to, možná v podvědomí toho psa ráda tolik nemáte, protože jste chtěla jiného psa. Ten pes tyhle věci cítí. 

Znovu říkám, že tohle si zaprvé musíte utřídit sama v hlavě vy a přijmout psa takového, jaký je a neživit svoje zklamání představami a srovnáváním s předchozím psy, protože každý pes je originál.

Za druhé, píšete, že  není problém v tom, že mu nerozumíte. Já nesouhlasím. Možná jste rozuměla předchozím psům, ale tenhle pes je jiný a vy se s tím nedokážete vypořádat a vzájemně si nerozumíte. Rozhodně si najděte trenéra, který vás tím vším bude provádět, který nepoužívá averzivní metody a pracuje se psem eticky. Ono přečíst si knížku nestačí, je to ale dobrý start. Pořád si můžete se psem vytvořit hezký vztah.

I pozitivní trénink se dá dělat blbě a dá se toho dost pokazit, pokud ty věci pochopíte jinak, nebo jim třeba úplně nerozumíte. 

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 10:07:21 xxx.xxx.213.118

Jinak pro začátek doporučuju si pořídit nějakou literaturu a trochu se dovzdělat - rozhodně neposlouchejte rady paní, že máte psu naplácat, akorát vše zhoršíte.

Knihy:
František Šusta - Trénink je rozhovor, Neznám druhé takové zvíře jako je pes, Lidsko-psí konverzace
Tomáš Nushart - Neštěkej na svého psa (malá a jednoduchá na pochopení)
Karen Pryor - Svého psa nestřílejte
Turid Rugaas - Konejšivé signály (malá knížka, ale nabitá informacemi o psí komunikaci)

psichologie.cz má nějaké základní kurzy zdarma…

ale fakt doporučuju si najít někoho osobně, aby s váma všechno probral, hlavně základy.

Tenurri
Tenurri 14.03.2024, 09:32:50 xxx.xxx.213.118

Já mám teda upřímně blbý pocit už jen z toho, že jste si pořídila psa a o psech nevíte absolutně vůbec nic. Pes není hračka na mazlení.
Nebo to je troll. Doufám, že je to troll…

Jestli to myslíte vážně, okamžitě si najděte dobrého trenéra, který musí hlavně naučit VÁS jak se psem pracovat.

Co se psem děláte, jak vypadá váš běžný den ? Jak a co trénujete ? Jak si se psem, hrajete?

Co máte za psa, jaké plemeno?

Tenurri
Tenurri 13.03.2024, 13:37:11 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele kocoura219 z 13.03.2024, 13:00:07

Tak třeba s tím jsem se na naší veterině vůbec nesetkala, že by mi cpali jejich značky. Když jsem potřebovala na chvíli kdysi dávno gastrodietu, tak mi jen řekli po čem se koukat a že mě to z eshopu vyjde levněji 😀…a to u nás mají alespoň i granule od farminy (N&D) - což pokud na veterině prodají někomu místo whiskasu, tak zase pecka a rozhodně zlepšení. 

Jediné, co mi prodávali přímo na veterině byla nějaká rekonvalescenční konzerva na rozjezení u kočky po kapačkách. Ta byla myslím od hillsu, ale bylo to vyloženě veterinární krmivo a hezky se mi na tom rozjedla. Ale ohledně krmení se na veterině také neradím a ani by mě to asi nenapadlo, protože neočekávám, že veterinář všechno ví, pokud se sám nezajímá. 

Tenurri
Tenurri 13.03.2024, 12:41:39 xxx.xxx.213.118

Tak on veterinář není odborník na výživu zvířat, stejně jako není odborník na trénink zvířat.
Co jsem poslouchala pár rozhovorů s veterináři, problém je, že si každý krmení masem vykládá jinak. Jeden člověk se snaží zajistit opravdu komplení stravu, druhý ale krmení masem = jen svalovina a tam to je už průšvih. Pro veterináře je jednodušší říct, “krmte kvalitní granule” než vysvětlovat správné krmení masem. Potom taky člověk může přijít po půl roce s odrovnaným psem/kočkou a ještě se hádat, že mu to veterinář doporučil, protože si z celého rozhovoru zapamatoval jen"krmte maso". Dále ne každý veterinář správnému krmení masem nutně rozumí. A ti co tomu rozumí, tak většinou běžný lid od krmení masem odrazují s tím, že je to velmi složité a ať počkají, až štěně vyroste. Oni to zase vidí z té druhé stránky, kdy jim do ordinace chodí právě zvířata, která byla krmena masem špatně (prý jsou i případy, kdy zase člověk v dobré víře dával do krmení milion různých doplňků, protože čím víc, tím přece líp). Dále, co jsem slyšela, hodně vetů má problém s tím, že psi, co koušou pravidelně kosti z toho mohou mít poškozené zuby, protože na to koukají zase ze stomatologického hlediska.

Ono si řeknete, že krmit masem je hračka, ale stále je dost velké množství lidí, pro které to hračka nebude a kteří i v dobrým to zvíře budou krmit sice masem, ale naprosto nevyváženě a nevhodně. Pro spoustu takových lidí bude krmení granulemi opravdu lepší varianta - hlavně v době vývinu psa/ kočky. 

Tenurri
Tenurri 13.03.2024, 09:43:25 xxx.xxx.213.118
Odpověď na příspěvek uživatele sutrik z 13.03.2024, 09:26:24

Co jsem sledovala nějaké příspěvky na FB a instagramu (ne cíleně), tak přítelkyně u něj údajně dva měsíce nebyla a po tomto byla prý v šoku a okamžitě ukončila vztah a jeho otec údajně prohlásil, že synáčka zabije.

Ten zmetek prý utekl a někam zmizel. 

Taky jsem četla, že se na něj už chystají skupinky s úmyslem rozbít mu fasádu, takže se asi jen tak neukáže ani v tom jeho barber shopu.

Informace jsem si nijak neověřovala, jsou to informace ze socek.
Pejskovi přeju už jen všechno dobrý a snad to zvládne. 

Tenurri
Tenurri 12.03.2024, 08:46:52 xxx.xxx.213.118

Ono to bude asi dost individuální, pokud nepotřebujete přímo gastrodietu a tam bych se radila s vetem. 

Super je maso, víte čím krmíte, sestavíte si každou dávku dle potřeby, můžete si vybrat jaké maso chcete.

Pokud vám kočka maso nežere, tak prostě asi zkoušet. Nám třeba absolutně neseděl brit ani carnilove - průjmy a při čištění wc se nedalo skoro nadechnout 😀… To samé ND (tam byl dokonce krvavý průjem). Skvěle nám naopak sedí Canagan, Purizon, Acana (tam se ale bojím změny složení kvůli změně majitele). Spoustu dalších granulí vyzkoušeno nemám, protože náš kocour toho taky spoustu vůbec nesežere.  Na všechny granule jsem přecházela vždy pozvolna a přidávala probiotika (super zkušenost mám s fortiflorou).

Je možné, že vaší kočce třeba jen dělá špatně kuřecí, nebo jiný druh masa, či přísady v krmení. Tam je super eliminační dieta, která se ale zase nejlépe dělá se syrovým masem. 

Já maso nekrmím, protože mi to kočky nežerou, jinak bych krmila hlavně syrové a granule jen jako přílohu.

Tenurri
Tenurri 11.03.2024, 10:22:45 xxx.xxx.213.168
Odpověď na příspěvek uživatele biaca z 11.03.2024, 08:58:50

My si ho brali až v pátém měsíci. Všechna koťata měla stejnou péči, jen ten náš byl plašší.

Je pravda, že co jsme se přestěhovali od spolubydlících, tak k nám návštěvy moc nechodí. Většinou se sejdeme někde ve městě a když jednou za čas někdo přijde tak je problém, pokud to nejsou lidi, které zná z předchozího bytu nebo rodina, která chodila často. A i tak je třeba první půl hodinu zalezlý než zjistí, že je zná. A i když je zná, tak si k nim max čuchne a jde zase pryč. Pamlsky si od nich (z ruky) taky nebere. Musí mu je hodit dál a stačí sebemenšú pohyb a přestane žrát a kouká, jestli k němu náhodou někdo nejde. Když u nás je návštěva, tak utíká i před námi pokud jdeme směrem k němu třeba s tím pamlskem. Kolikrát stačí blbej pohyb a běží se schovat. 

Ten difuzér koupím.