Aktuálně: 4 636 inzerátů177 790 diskuzních příspěvků17 796 uživatelů
list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 10:53:04 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele Bendr z 11.08.2023, 10:34:12

Pro fundovanou radu, ale chovatel potřebuje informace o stavu věcí, což tady nezískáte. Proto je potřeba nějaké povědomí. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 09:58:33 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 11.08.2023, 09:45:25

Kompletní krmná směs není doplňkem, ale kompletním krmením. Když nebudou mít nic jiného, nebudou strádat. Všechno ostatní je doplněk. Dejte jim směs ad libitně a mělo by se to spravit.

Samozřejmě se může vyskytnout  slepice, který prostě kámošky zachutnaly, když už se to naučila, a která bude ozobávat dál, tu bych vyřadil. 

A samozřejmě může být i příčina jinde, nebo souběh příčin. Jestli máte patnáct slepic na prostoru 2x2 metry, tak tam bude i stres a nuda. Ale rozhodně bych změnil krmení. Zaštípnutí zobáku problém neřeší, jen prohlubuje - zvýší se stres i hlad po proteinu. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 09:49:46 xxx.xxx.201.134

Prostě je potřeba se zamyslet do, co největších, detailů, než si pořídím zvíře, natož do neobvyklého držení, jako je drůbež v bytě. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 09:38:59 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 11.08.2023, 09:33:01

Jj, utrácení mě nenapadlo. Bral jsem to jako vyřazení vysloužilé nosnice 😉A taková může posloužit, když bude “šlapat nudle”, jak to někdo nazýval na ifauně 🤭Jasně, vykrvení je důležité v případě, že se chystáte slepici sníst. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 09:03:47 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 11.08.2023, 09:00:58

Já vím, že je nezatracujete😉 A nebojte i já si sednu k netu a jedu a hledám, co mě zajímá, včera jsem prohledával všechno možný, hlavně stránky ČSCH, bo se chystám příští rok vystavovat holuby a potřebuju se už konečně připravit 😀 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 08:56:09 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 11.08.2023, 08:53:08

Jj, jsme v souladu 😉 Já neříkám, že znalost musí přijít z knihy. Knih se zastávám, protože jsou složeny a napsány tak, že tu znalost předají v souvislostech bez větší práce.

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 08:53:38 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele zvedavec z 11.08.2023, 08:39:19

Nikdo jsme tu nelaskaví nebyli. A když si celou tu diskuzi přečtete, zjistíte, že panuje shoda. Načíst si. Zdrojů je spousta, ale musí se chtít hledat i přemýšlet a číst. Zvedavče, spolu se už známe z ifauny, víte, že nenapadám, ale takový dotaz nese znaky lajdáctví, které s chovatelstvím nejde dohromady. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 08:48:35 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 11.08.2023, 08:39:52

Jo, ifauna byla skvělým zdrojem, který si tady zase musíme vytvořit. Spousta informací se s ifaunou nenávratně ztratila, protože autoři sem nepřešli, nebo už nejsou mezi námi. Také jsem na ifauně sbíral spoustu zkušeností. 

Já jsem své znalosti nabral studiem SŠ a z literatury. Knihy mám rád a rád čtu, tak když se zajímám o zvíře, koupím si literaturu a čtu, ani ho nemusím chtít chovat. Jen se něco dozvědět 😉

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 08:25:55 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele zvedavec z 11.08.2023, 08:21:13

celkem strohá odpověď, taky jste se mohla rozepsat. Myslíte, že v drůbežárnách slepice napřed pošlou ke kohoutovi a pak teprve do haly? 🤔

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 08:24:32 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 11.08.2023, 08:04:02

Dobrý den, správně se má slepice omráčit a zabít. Omráčíte úderem např topůrkem do zátylku a zabijete useknutím hlavy, nebo podříznutím. Měla by se řádně vykrvit. 

Na omráčení se dá pořídit i omračovací pistole na drůbež, ale nevím, jak to bude fungovat u slepic, přece jen mají malou hlavičku. Tam podržíte hlavu, přiložíte pistoli a zmačknete spoušť a je omráčená a vlastně mrtvá. Pak podříznout a vykrvit. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 07:50:39 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele ančovička z 07.08.2023, 18:18:08

Tak zdrobnělá paduánka asi ani nebude vykulená, ty jsou prťavý😄 Jinak nám se líhla kuřata čínských křepelek pod matkou a ta se teda rodičů držela (bo jsme zkusili kohoutka nechat s nimi), ale ne jako kuřata slepic, to je pravda, ta jsou, zvlášť z počátku, pořád u mámy. 

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 07:42:57 xxx.xxx.201.134
Odpověď na příspěvek uživatele MiraT z 11.08.2023, 06:49:03

Očividně jste můj příspěvek nepochopil. Psal jsem o tom, že základní informace si má každý načíst sám z literatury a článků ať už tištěných, nebo na webu. Nikoli se ptát na chovatelském fóru. Projděte si zdejší diskuze a zjistíte, že každý má na každou věc svůj pohled, který vychází z jeho znalostí a zkušeností, ale i možností a podmínek chovu. Není možné přijít do diskuze čistý jako list papíru a myslet si, že se tam všechno dozvím. Tady informace přijímáte, filtrujete a používáte to, co vám přijde přínosné ve vašich konkrétních podmínkách. 

Takové dotazování bude pokračovat. Proč nenesou? Proč se ozobávají? Proč…? A přijdeme o diskuzi přínosnou pro všechny, protože budeme jen odpovídat na začátečnické otázky, jež se dají vyladit dostudováním. 

Takže pokud chci mít slepice, musím si něco přečíst, abych věděl, co slepice potřebuje. Něčemu z toho vyčteného nerozumím? Zeptám se a sbírám ty zkušenosti jiných, ale znalosti musím mít své.  

list
list (585 příspěvků) 11.08.2023, 07:31:25 xxx.xxx.201.134

Buggyra: To ale píšete o chovu v prostorech, které jsou pro chov drůbeže vytvořené, nikoliv o bytě. Ano, pokud budu mít v bytě voliéru s pár kusy zdrobnělé, či zakrslé drůbeže, problém nebude. Ale budu-li mít i pokoj s hejnem nosných hybridů, problémy nastanou. 

list
list (585 příspěvků) 10.08.2023, 20:06:18 xxx:xxx.c4f3:4e83

Příčin může být víc, takže začneme otázkami. Už ančovička se ptala na krmení, nekvalitní krmení, chudé na protein je častou příčinou. Dále kolik slepic a na jakém prostoru, jaké mají podmínky, protože příčinou může být i nuda, či stres. Takže je potřeba více informací. 

Poraněnou slepici ošetřete desinfekcí, např. výše zmíněnou Betadinou, případně oddělte od hejna a nechte ji v klidu. 

list
list (585 příspěvků) 10.08.2023, 19:50:52 xxx:xxx.c4f3:4e83
Odpověď na příspěvek uživatele zvedavec z 10.08.2023, 19:11:24

Mno, pokud chci slepice na produkci vajec a nevím nic o jejich chovu. Jediné co vím, je, že chci slepice a nechci kohouta. Musím se někde dozvědět, co budu pro držení slepic potřebovat, musím se dozvědět kolik slepic budu potřebovat a jaké a tak podobně. Na tom se snad shodneme.

Jak jsem psal, literatura nám dá kompletní informace do začátku, pěkně zabalené, aby to pochopil téměř každý. Pokud si nechci kupovat literaturu, musím ty informace sebrat někde jinde. Je spousta webových stránek, které mi dají alespoň základní informace, i prodejci hybridek mají na stránkách základní informace, kde se člověk dočte i to, že kohouta nepotřebuje. 

Další možností je soused, známý, či kamarád, který slepice má a může mi tyto základní informace zprostředkovat. I když tady už mohou být získané informace irelvantní, či nějak pokřivené, protože jsou lidé studující a o zvířata pečující a pak i nepečující a nestudující. 

Z toho vyplývá doporučení nastudovat si něco o zvířeti z literatury. Ono, chřestýše si taky nikdo nekoupí, aniž by věděl, jak se o něj postarat, aby nedošel ani jeden k újmě. 

A teď k tomu dotazování tady. Jsme tady všichni chovatelé, kteří mají větší, či menší zkušenosti, znalosti nabyté léty péče i studií. A nikdo z nás neví, s kým se baví, jaké má ten druhý zkušenosti a znalosti. Takže musíme posbírat, co nám tu kdo napíše a popasovat to se svými zkušenostmi a znalostmi a z toho si vyvodit tu radu, kterou jsme hledali. Což není možné, pokud nemáme ani základní znalosti o problematice chovu daného zvířete. 

list
list (585 příspěvků) 10.08.2023, 16:46:53 xxx:xxx.c4f3:4e83
Odpověď na příspěvek uživatele zvedavec z 10.08.2023, 16:20:55

Ano, začít je někde potřeba. A to někde má být literatura, které, věřte, není málo. Každá publikace sehnatelná na trhu obsahuje základní informace pro začínající chovatele, na něž navazuje a smysluplně v kontextu na sebe nabaluje, aby si člověk, který si knihu přečetl, mohl zvíře pořídit a držet. Úkolem ostatních chovatelů není nahrazovat tyto publikace, ale pomoci případné nesrovnalosti srovnat a vyladit. Kritika tazatele, že mu schází základní informace, je zcela na místě. Protože takový tazatel, bude zakládat jedno vlákno za druhým a ptát se na další základní věci, které si však nedokáže dát do souvislostí, protože se budou odpovědi lišit a popírat. Takže základem je nabrat znalosti, pak se můžu doptávat na chovatelském fóru. A dotaz na to, zda budou slepice snášet bez kohouta, je jasným přiznáním naprosté neznalosti problematiky chovu slepic. 

list
list (585 příspěvků) 10.08.2023, 08:35:13 xxx.xxx.201.134

Tak u nás se včera též vyjasnilo ☀️ Ale ta Anna by se měla posunout alespoň na říjen, dneska ráno zima jak v ruským filmu. Seno řešit nemusím, bo nechovám nic senožravýho. A do lesa se chystáme o víkendu, psiska se proběhnou a snad i nějaká houba se najde. Letos už mám deficit, který potřebuju vykrýt😉

list
list (585 příspěvků) 09.08.2023, 23:46:04 xxx:xxx.c4f3:4e83
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 09.08.2023, 22:50:35

Nezlobte se, ale brát Blesk jako zdroj informací může jen idiot.