»
Odpověď na příspěvek uživatele
zjarda z 04.09.2024, 16:36:18
Upřímně nevím za co dostávám gratulaci. 😃 Hodně jsem váhal jestli mi to vůbec stojí za to reagovat. Buď napsat elaborát u kterýho by se neměl čeho chytit a následovaly by další urážky nebo by nepřišla odpověď vůbec. Tak jsem zvolil něco kratšího. Rád si přečtu jakýkoliv názor a budu diskutovat o něm, ale urážky z ničeho nic není názor.
Mně osobně je mi jedno (samozřejmě v nějaké normální míře) co si ostatní o mně myslí. Už jsem slyšel všechno možné na moji osobu (FB je na to super). 😃 Jestli si někdo myslí, že jsem třeba arogantní - ano, z půlky určitě jsem, ale tu půlku se vždy snažím soustředit na ty kteří si podle mě “zaslouží” díky svým vyjadřiváním.
Děkuji za poklonu, ale příště mi to psát nemusíte. Nejen, že se pak červenám, ale jsem také dostatečně narcistický na to, abych se pochválil sám (přítelkyně říká). 😃
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Buggyra z 04.09.2024, 12:07:42
To ano, ale upřímně na základě odpovědi od KVS mi už přijde zbytečný se v tom dále rýpat a rozebírat to takovým způsobem. K ověření mi stačí jméno a kraj - tyto dva údaje dostanu snad vždycky v prvních dvou SMSkách popřípadě telefonátem. Jméno sdělí vždycky ze slušnosti a řeknou i kolikrát město / kraj kde bydlí (buď sami nebo když se zeptám) kvůli osobnímu předání. V tu chvíli si to jednoduše můžu ověřit na příslušné KVS. Ten člověk o tom nemusí ani vědět, já budu mít čistou hlavu, že jde jedinec / jedinci jdou do povolaných rukou a všichni jsme spokojeni. Než si to zbytečně komplikovat a přímo na kupujícího si klást podmínky, co mi má ukázat / předložit. Principově mi to přijde jako když zaměstnavatel chce čistý trestní rejstřík nového zaměstnance. V mém případě to v podmínkách nástupu měl každý zaměstnavatel, ale přinést to chtěl jen jeden. Ti ostatní zaměstnavatelé si mě možná ověřili sami - nevím, ale pokud ano tak mě museli obejít a já o tom taky nevím.
Jinak děkuji za Vaše poznatky. 👍
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Buggyra z 04.09.2024, 09:03:49
Ano, pokud by se prodej řešil přes smlouvu tak si tam můžu stanovit takové podmínky. Jenže pokud bych prodával přes smlouvu tak si troufnu říct, že bych byl jediný v ČR který by to takhle dělal (co se týče prodeje plazů - bez registrace CITES apod…). Možná někdo prodává třeba Krajty Královské přes smlouvu, ale nikdy se mi to nestalo a nikdy jsem neslyšel, že by to někdo dělal například u běžných druhů plazů či i jedovatých. Je otázka jestli bych někdy něco prodal tímto způsobem kdybych vyžadoval předložení povolení k chovu či jiný dokumenty a ještě přes smlouvu. Každopádně je to ve výsledku úplně jedno, protože jsem si takovou situaci chtěl ověřit / zjistit jak to nějak funguje a dostal jsem odpověď od plzeňské KVS. Z ní chápu to, že Skeeve měl pravdu. Očividně nemůžu vyžadovat předložení povolení k chovu od chovatele / kupujícího, ale pokud chci tak si to můžu ověřit na příslušné KVS budoucího chovatele.
“Obecně platí, že k chovu druhů vyžadující zvláštní péči je legislativně nutné povolení místně příslušné veterinární správy. Vy jako chovatel, který má pravomocné rozhodnutí o povolení chovu jedovatých hadů, by jste měl přesouvat (darovat, prodat) tyto hady pouze do registrovaných chovů, tak jak to je určené v rozhodnutí. Ověření, zda-li má budoucí chovatel povolení k chovu druhů vyžadující zvláštní péči si jako neúřední osoba můžete ověřit na příslušné veterinární správě, kam budou zvířata přesouvána.”
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Skeeve z 03.09.2024, 18:35:04
Teď jsem ještě přemýšlel a podle mě je to jedno, že chovatel není úřední osoba, protože to povolení není doklad totožnosti, ale doklad oprávnění k nějaké činnosti. Pokud je v mé odpovědnosti to prodávat jen těm co povolení mají tak ho podle mě vyžadovat můžu. Možná se pletu, nejsem si tím rozhodně 100% jistý, ale dává mi to tak smysl. Jako určitě bych nechtěl ještě občanku abych si ověřil (k čemu tu pravomoc rozhodně nemám), že to je jeho povolení - i ta pravděpodobnost je hodně minimální, že nebude jeho.
Každopádně je daný, že je smějí chovat jen dospělí (18+), smím to prodávat jen dospělím a pokud mi přijede nějaký mladík u kterýho si nebudu jistý tak občanku nemůžu chtít, ale to povolení je jediný způsob “jak si to ověřit”.
Možná teď mluvím z cesty, ale takhle to chápu já.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Skeeve z 03.09.2024, 18:35:04
Tak jasný, ale stejně, kolikrát se ani nezeptali jestli ho vůbec mám. To mě zarazilo.
Tak kamarád se mi ještě neozval, ale zkusil jsem něco vypátrat a zatím jsem našel článek který vyšel 3 týdny po ušknutí.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ustknuty-chovatel-hadu-bojoval-o-zivot-ted-ma-patalie-se-zakonem-40473248
Jeho zdravotní stav nevím a v článku se o tom nepíše, ale už se ví, že neměl platné povolení chovu a čeká ho trest - viz článek.
Upřímně jsem čekal, že je nás Plzni více tich legálních chovatelů než jen necelých 10. 😃
„Většinou jsou napojení na zoologickou zahradu a se zvířaty obchodují. Je na jejich odpovědnosti, aby je prodávali jen tomu, kdo má povolení, zakázané to však nemají,“. Já si myslel, že prodej jedovatých hadů se smí jen těm kteří to povolení mají a žádná výjimka. Já se toho budu pořád držet, ale nevím jak jsem na to přišel. 😃 Z části mi to vysvětluje to, že vždycky kam jsem jel si pro jedáka tak poctivě jsem si vzal povolení od KVS, ale prodávající to moc nechtěl, buď se nezeptal vůbec anebo prostě stačilo říct “jo”. 😃
»
Odpověď na příspěvek uživatele
acher z 02.09.2024, 22:12:41
A hlavně pak dát “uložit změny”. Jinak se to nemusí uložit, možná by vznikla chyba v matrixu a uloží se to i bez toho, ale nespoléhal bych na to.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Fikovnice z 02.09.2024, 23:22:12
Nevím jak to dopadlo, ani Krimi Plzeň k tomu nic už nedodala pokud vím. Vzhledem k tomu, že byl stabilizovaný tak podle mě to přežil určitě. Zkusím pak napsat kamarádovi jestli o něm něco neví. 😃 Vím, že mi psal asi 45 minut potom co vyšel ten článek a pak, že jde hledat dál když jsem to já nebyl. Pak se mi už neozval, ale možná zjistil o koho se jednalo. Takhle brzy ráno ještě spí takže mu napíšu později. Popřípadě zkusím bývalého kolegu, jeho přítelkyně dělá doktorku v Lochotínské nemocnici tak třeba ona by věděla no. 😃
Jinak k tomu ušknutí naší Zmije jsem trošku smutný, protože tak poslední měsíc jsem si sem tam dělal výlety, že bych chtěl najít Zmiji a zatím jsem nebyl úspěšný. 😃 Kouknul jsem se potom i na iNaturalist kde byly viděny a zacílil jsem přímo na ty lokace (kolem Rokycan) a stejně nic. Našel jsem krásný brouky, žáby, všechno možný, ale prostě ne to co jsem chtěl.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
kometa z 31.08.2024, 18:20:35
Mně ta IP adresa je hodně povědomá. 😃😃 Hrozně mě baví jak tento typ lidí vlastně jen “uráží” ostatní jaké jsou “ovečky”, ale přitom oni jdou proti systému jen z principu bez rozumného nebo komplexního vysvětlení proč a vlastně jediný výsledek je jen jejich dobrý pocit jací jsou rebelové…. 😃 Ani se nějak nesnaží pohlédnout na problematiku z komplexnějšího hlediska - asi to ani nezvládnout, ale ostatní zas “uráží” ostatní, že neumí přemýšlet. 😃😃 Takovým lidem osobně říkám “Ortel skupina”. Ortel jako takový jsou fajn jen mi přijde smutný jaký obrázek si o nich udělala veřejnost díky jejich vlastních fanoušků. 😃 Co se nadělá no. Samozřejmě nemám rád škatulkování tak bych si dovolil říct, že aspoň Tom50 napíše vysvětlení a proč si to myslí takže jeho si aspoň cením, že všechny jeho nározy si odůvodní a jeho dlouhé texty si rád přečtu.
Za sebe bych jen dodal, že pozitivní seznamy mají všeobecně účel zrušit chov, protože údajně jedinci v zájmových chovech trpí (tento důvod, ale nebyla původní myšlenka k zavedení pozitivního seznamu). Původně šlo o zrušení chovu kvůli zamezení rizika “opětovného covidu -19” - snížit rizik přenosu nemoci ze zvířete na člověka (zoonóze) a účel úplně není zamezit výskytu nepůvodních druhů, přestože to bude mít na to vliv taky.
Na toto téma jsem párkrát tady zveřejňoval link kde se o tomto tématu hovoří a pošlu ho sem znova. Zejména na invazní druhy a biologických invazí se zmiňoval p. Patoka. Celkově na téma pozitivních seznamu a invazních druhů. Jinak doporučuji shlédnout celé (hovoří se o vzdělávání veřejnosti, vliv soukromých chovatelů a jejich spolupráce se Zoo,…), ale jinak jen přednáška p. Patoky je od 5:34:00.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Q5ufz3tyGF0
Ptactvo jako takové je dobrým přenašečem nemocí (viz holuby ve městech,…) a jedinec nemusí mít nutně zdravotní problémy, ale i tak můžou nakazit naše původní druhy ať už naše ptactvo nebo jiný druhy (p. Patoka to zmiňoval na Racích). Nechci dělat z komára velblouda, že hned nějaký Mníšek tady vyvolá další epidemii a apokalypsu, ale může to schytat náš původní druh a rozhodit tak zase o trošku víc naši biodiverzitu. Jinak například na přenos chřipky mám hezký článek který se tomu zabývá a je to i za mě hezky všechno popsaný - je v angličtině, ale v dnešní době překladačů to nebude pro nikoho problém. 😉 + je tam krásný orientační obrázek na začátku.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352771415000026
Ohledně problému s invazními druhy se nebudu nijak rozepisovat, ale osobně bych určitě nechtěl podpořit seznam invazních druhů další druhem. Krásně to tu napsal Jiri24 a krásný příklad s Mývalem Severním. Úplně bych neřekl, že je u nás přemnožený, ale nemá u nás přirozené nepřátelé a logicky se mu daří, protože má i široký jídelníček. Za sebe bych řekl, že je to krásný škůdce u nás a není divu, že je zakázaný s kombinací “neposlušných” chovatelů. 😀 Takže každý volný nepůvodní druh má negativní dopady - někdy i v něčem pozitivní, ale podle mě oproti negativním dopadům jsou pozitivní vlivy zanedbatelné.
Aha, už rozumím. Už jsem celou diskuzi znova úplně nečetl a vypadnul mi kontext.
Tak to se omlouvám, moje chybička. 😉
»
Odpověď na příspěvek uživatele
L.N. z 27.08.2024, 09:58:19
Teď nadhodím jiný a z finančního hlediska nepopulární pohled. Možná je lepší nějaký úbytek prodeje odchovů, protože kolikrát když vidím do jakých rukou padnul papoušek tak je mi smutno. Například na bazoši jsem viděl, že někdo prodával myslím Amazoňana v malý kleci, ideální velikost tak pro zebřičky která byla umístěná na pračce. Asi týden zpátky mi přítelkyně říkala, že její kolegyně měla taky papouška (už nevím kterýho) který ji umřel a bylo mu asi 5 let? Její slova byla “to je škoda, že ti papoušci se nedožívají delšího věku”. Kdo se zajímá a chová papoušky tak 5 let je hodně malý věk a v přírodě se žijí déle. V lidské pěči by se zvířata měly (ne z 100% pravidla) dožívat přece jenom déle, protože se emilinují rizika jako je zabití jiného zvířete apod… Vynechávám úmyslně jedince v chovu a spíš mluvím o papoušcích jako mazlíčka, protože to generuje ty zisky z odchovů nebo aspoň podle mě. Samozřejmě, že takový případy budou pořád, ale nebude jich podle mě tolik. Přítelkyně kolikrát odrazuje lidi od pořízení, protože to vidíme jak ty zvířata dopadají jako mazlíček, nízký věk, nevyhovující podmínky, kolikrát pak nemají čas - neuvědomují si kolik toho času vyžaduje když ho chtějí mít ochočenýho na mazlení, protože zrovna ochočení jedinci jsou závislí na svém chovateli pomalu jako psi. Tohle je docela nekonečný téma, ale snad se chápem. 😃 Za mě ať jde radši do zodpovědných ruk, než abych z toho měl profit, protože je to ve výsledku jen moje hobby a jde mi o ty zvířata.
Ne aby to dopadlo stylem jako třeba jako tady.
https://www.chovzvirat.cz/diskuze/tema/22096-ktera-zvirata-se-vyplati-chovat-jako-hobby-a-privydelek/
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Buggyra z 27.08.2024, 08:27:59
“Lidi z KVS můžou být jací chtějí, bohužel to na nich nezáleží.”
Níže jsem napsal.
“Kontroly KVS se od regionu samozřejmě liší a někdo přes půl republiky to měl nějak a já úplně jinak.”.
Ano, zákony nepochází od SVS, ale oni ho uplatňují / kontrolují. Pokud je ten veterinář normální tak nějaké přehnané / nedůležité věci “přehlédne” a řešit to nebude. Pokud je bude uctívat tak už teď by se to mohlo považovat za šikanu. Jak jsem dále psal “Z vlastní zkušenosti vím, že zrovna lidi z KVS i veterináři co provádí kontroly jsou naprosto normální lidi.”, je to jen moje zkušenost a dostal jsem i pár dopisů z úřadu životního prostředí kde jsem se s pánem taky normálně domluvil a sám mi vyšel stříct. Kdyby uctíval zákon tak jsem mohl mít i pěkný problém a pokutu bych možná platil ještě teď (jsem to trošku přehnal - zas takový průšvih to nebyl), ale jak mi sám řekl, sám je taky chovatel tak chápal moji situaci a dostal jsem jen napomenutí.
Když do toho zamíchám i trochu politiky, tak zákony si dokážou vymyslet sami i bez nějaké pomoci médií, že se někde stala nehoda. Je to obdobné jako s aktivisty a osobně pochybuji, že nějaký politik pořád zamýšlí jak chovatele jedovatých hadů naštvat nesmyslným zákonem když odvětví chovatelství je dost široké - lidoopi, kočkovité šelmy, ptactvo, mnoho a mnoho dalšího.
Vzhledem k tomu, že od nového roku přijdou v platnost nové dodatky v zákonu pro chov krokodýlů a jedovatých hadů které jsou za mě spíše pozitivní a krásně tam mají v tabulkách nadefinovaný rozměry terárek podle velikosti chovaných jedinců, tak bych řekl, že veškerý zákony co vydají nejsou jen špatné za účelem někoho naštvat.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
zjarda z 26.08.2024, 12:19:42
Já osobně si nemyslím, že lidi nemají peníze. Kdyby tomu tak bylo, tak nikdo by si nekupoval ohňostroje na Nový Rok, obchody by nebyli tak plný. Celkově mi přijde lidi spíš vyhodí peníze za něco co už ani nepotřebují, třeba za 8. pár bot - jako například moje přítelkyně. 😃 Já mám jedny tenisky a chodím s nima do kanceláře, při opravě domu atd… takový univerzál. 😃 Též se chci vyhnout politice, ale určitě za zmínku stojí třeba důchodci kteří s tím důchodem jsou fakt mizerně. Jinak lidi mého věku takže do 30 let radši dají peníze do luxusnější dovolený aby to pak mohli dát na sociální sítě než aby si pořídili papouška o kterého se musí starat a potom nejezdit na své vysněný dovolený. 😃 Troufnu si říct a podle mě, moji vrstevníci nechtějí mít o nic starost, ale psa si klidně koupí! Pak to vypadá tak jak vypadá, večně psi v útulku, pořádně nevycvičení atd… Sleduji třeba Krimi Plzeň a teď za poslední měsíc došlo asi ke třem podvodům kde byli okradeni asi o ¾ miliónu každý. Záleží na jakou skupinu lidí se podíváme a každý to má nějak zkreslený, ale osobně si myslím, že finance nebude takový problém. Podle mě jsou to dva faktory, pohodlí a neutrální / nekladný vztah ke zvířatům. Není to tak dávno kdy lidi volali Policii, že mají v bytě užovku nebo teď v Plzni se hodně vyskytují případy s Netopýry a lidi jsou úplně vyřízeni, klidně i z obyčejnýho pavouka. 😃 Kdo ví no, na všem bude něco pravdy.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Santi z 26.08.2024, 07:05:06
Ano, nabídka je důležitá věc, ale když není poptávka tak si nabízet můžete jak chcete. Poptávka se mohla změnit na jiný druh a kolikrát to může záležet kam se nasměřují i sociální sítě popřípadě když vyjde úspěšnější film a nejlépe animovaný. Historicky se staly takový “boom” poptávky na určitý druhy - viz třeba Hledá se Nemo pro akvaristiku. Když je inzerce bez fotek tak málokdo taky chce reagovat. Už z principu různých podvodů které se taky dějí. Jinak si nemyslím, že změna iFauna a jejího majitele měl až tak velký dopad zrovna na ptactvo, protože to oddělení tam zůstalo a tich inzercí je tam docela dost na to aby si i člověk vybral (aspoň podle mě). To se spíš dotklo teraristiky, akvaristiky a další exotických druhů které se odstranili a do teď se ještě například teraristika úplně neustálila na jedné stránce.
Ve výsledku bych já osobně a za sebe řekl, že odbyt zvířat mě nijak netrápí. Chovám zvířata, protože chci a mám k nim vztah a ne za účelem zisku který je určitě vždy super a potěšující, ale já to beru spíš jako bonus u svého hobby.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
drvodelkafialova z 21.08.2024, 08:58:56
Když to tak čtu tak už trošku mám tiky v oku když si řeknu, že reagovat nebudu. 😀 😀
Ano, už je několik výzkumů naznačující / “potvrzující”, že se by se planeta oteplovala tak jako tak i bez přítomnosti člověka. Jsou o tom články které mluví o tom, že i planeta má své cykly co se týče oteplování a ochlazování. Teď si nepamatuji odborné názvy ani časové údaje, ale poukazuje na cyklus doby ledové a mezitím. My jsme ve fázi kdy se Země otepluje a za nějakou dobu se zas bude ochlazovat takže taková další doba ledová je vlastně nevyhnutelná. Jak přesně velký vliv má člověk je hodně diskutabilní a podle mě by se na to vedla nekončící se diskuze. Každopádně člověk spíš tento cyklus jen urychluje než úplně zvětšuje.
V tomto konkrétním případě / tématu naprosto souhlasím s Tomem a jeho názorem na aktivisty a “zbytečné” zákony. Jen bych podotknul, že některé změny jako jsou boje proti ozónovým dírám mi nepřijdou až tak zbytečné, ale za každou bojovat proti každé kravině určitě není na místě. Právě zmíněné cykly oteplování a ochlazování je téma o kterém se téměř nemluví a proč asi. Vždyť by to zničilo celou myšlenku greendealu a podobných aktivit proti globálnímu oteplování, protože by se mnozí ptali na jednoduchou otázkou. “Za to teda bojují když by se to stejně stalo?” a už by je nikdo nebral vážně takže se takové myšlenky kolikrát vyvrací, že by se to nestalo bez přítomnosti člověka i bez rozumných argumentů z jejich strany. Ač možná Tom má kolikrát možná až extrémní názory / teorie a ne se vším souhlasím, tak zrovna v tomto konkrétním tématu má Tom určitě pravdu co se týče tich zákonů a aktivistů.
Při takovým tématu vždy dostanu chuť se podívat na film Den poté, který to krásně toto téma znázorňuje a i po letech lidi na to odkazují, že jistá myšlenka toho filmu je pravdivá a to je návrat doby ledové.
Zdravím,
ano, z mého pohledu je to o něco častější než je obvyklé, ale já osobně bych v tom nehledal nic špatného / negativního. Prostě má potřebu se svlékat každý měsíc z nějakého důvodu. Z jakého, to už je těžší správně odhadnout. Jak zmiňujete, že máte zápisky od předchozího majitele, jak dlouho ho/jí máte? Takhle jen ze stručného popisu “problému” bych si tak maximálně tipnul, že by tam mohl být vliv z myšek. Myslím to tak, že pokud třeba předchozí majitel krmil jen rozmraženými myškami (které mohl mít i pár měsíců v mrazáku) a Vy krmíte jen živými popřípadě i dobře vyživenými myškami tak by se to mohlo projevit na větší frekvenci svleků. To už je můj názor.
Já osobně bych to nějak víc neřešil a podle mě se to zas srovná do nějakého průměru. Jen bych dodal, že návštěva veterináře (se specializací na plazy) to vždy jistí, ale v tomto konkrétním případě mi to přijde zbytečné ho navštěvovat a nějak se z toho doma stresovat. Pokud žere bez problému, svleky jsou v celku a celkově vše v normálu tak bych to neřešil.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Tom50 z 20.08.2024, 12:47:25
S mnoha body souhlasím, ale já osobně bych například ty chemikálie úplně nedával stranou, že nemají na to vliv. Přece jenom ty chemie se za ten čas taky změnily (jako je třeba složení). Upřímně nevím z čeho jsou teď přesně složený, ale bůh ví co v tom taky je a omezením množství od EU to může mít minimální vliv. Nemám to nijak podložené tak to berte spíše jako můj pohled.
Určitě do tich vlivů zařadil invazní druhy kterých taky za ten čas přibylo nejen díky neúmyslným zavlečení, ale také “úmyslným” vypuštěním ze zájmového chovu. Například Mýval Severní který je na seznamu invazních druhů a každý kdo ho uvidí / zahlédne tak by to měl správně hlásit. Mýval Severní u nás nemá přirozené nepřátele a tudíž se mu u nás daří a když si najdete čím si živí tak jsou právě třeba hmyz nebo i třeba vejce ptactva. Má docela široký jídelníček.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
kometa z 18.08.2024, 17:16:14
Takový vtip jsem upřímně neviděl, ale hned se mi vybavilo jak jedna slečna která se zabývá tvorbou přihlašovacích systémů apod… udělala jedno video. Šéf chtěl udělat přihlašování tak aby bylo pohodlné pro všechny. Tak udělala tři verze a pamatuji si tu druhou verzi kde jako ukázku na nezveřejné stránce kterou měla jen na své lokální síti to ukazovala. Napsala přihlašovací údaje se špatným heslem a pod tím se vypsal text - “Password is incorrect. Try your real password - Password123”. 😃 První verze nějak napsalo ten smysl, že se i špatným heslem přihlásila a napsalo to text “Password is incorect, but you are in. We trust that you are real ,její nick,”.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Anonymní z 18.08.2024, 16:27:06
Já to vidím tak, že pokud někdo nechce být sledován a ohrožen, tak by musel jít do lesa a živit se borůvkami. Nejen teď, ale už klidně před 10-15 lety. Přece i za komunismu Vás měli v merku kdo co dělá. To, že třeba v současné době lidi si svoje údaje ani pořádně nezajistí, protože si dají heslo nebo pin 1234 což je statisticky jedno z nejběžnějších hesel tak už taky jejich problém. Nabourávání a dostávání se někomu do účtu je hodně o kombinatorice, proto hodně stránek vyžaduje při vytvoření účtu minimální počet písmen, počet čísel, speciální znaky apod…
Jinak ano, Vaše naznačení, že pro mě je to nepodstatný rozdíl je vlastně pravdivá a to já klidně veřejně uznám. 😉 Máte pravdu, nikdo nemusí jít do toho čím vyhrožují a držet se starých způsobů a já osobně taky některé digitální formy nemám - například e-občanku. Na druhou stranu, už to že máte účet v bance tak banka je napojená na registr a podobný data. Hacker když se do toho dostane tak je opravdu jedno zda máte elektronický formy nebo ne a jestli máte chytrý telefon nebo ne. Po staru kdy takový věci neexistovali a kradli se peněženky, “podkopávali banky” a podobný způsoby. Takže buď nemít nic a peníze mít zakopaný na zahradě což samo o sobě ztrácí na hodnotě a jdete sám proti sobě anebo jít do tý banky aby se Vaše peníze aspoň zhodnocovali apod… s tím rizikem, že Vaše údaje někdo má. Vše má své pozitiva a negativita. Jen mě osobně mrzí, že se převážně nadhazují o různých změnách negativní věci. Přitom občas i ta změna má i více pozitivních věci než negativní, ale riziko je tam vždycky. Například s tou sledovaností, pokud by na druhou stranu nebyl jak by pak mohli dopadávat zloděje? Hacknutí databáze? Když někdo někomu ukradne auto tak díky právě kamerám na silnici ho najdou rychle, ale to, že ho našli díky nenáviděné kameře, to už kolikrát člověka taky nezajímá. Neříkám, že zrovna Vás by to nezajímalo, ale myslím to obecně.