Aktuálně: 4 113 inzerátů198 355 diskuzních příspěvků18 081 uživatelů
trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 27.08.2024, 11:58:33 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele L.N. z 27.08.2024, 09:58:19

Teď nadhodím jiný a z finančního hlediska nepopulární pohled. Možná je lepší nějaký úbytek prodeje odchovů, protože kolikrát když vidím do jakých rukou padnul papoušek tak je mi smutno. Například na bazoši jsem viděl, že někdo prodával myslím Amazoňana v malý kleci, ideální velikost tak pro zebřičky která byla umístěná na pračce. Asi týden zpátky mi přítelkyně říkala, že její kolegyně měla taky papouška (už nevím kterýho) který ji umřel a bylo mu asi 5 let? Její slova byla “to je škoda, že ti papoušci se nedožívají delšího věku”. Kdo se zajímá a chová papoušky tak 5 let je hodně malý věk a v přírodě se žijí déle. V lidské pěči by se zvířata měly (ne z 100% pravidla) dožívat přece jenom déle, protože se emilinují rizika jako je zabití jiného zvířete apod… Vynechávám úmyslně jedince v chovu a spíš mluvím o papoušcích jako mazlíčka, protože to generuje ty zisky z odchovů nebo aspoň podle mě. Samozřejmě, že takový případy budou pořád, ale nebude jich podle mě tolik. Přítelkyně kolikrát odrazuje lidi od pořízení, protože to vidíme jak ty zvířata dopadají jako mazlíček, nízký věk, nevyhovující podmínky, kolikrát pak nemají čas - neuvědomují si kolik toho času vyžaduje když ho chtějí mít ochočenýho na mazlení, protože zrovna ochočení jedinci jsou závislí na svém chovateli pomalu jako psi. Tohle je docela nekonečný téma, ale snad se chápem. 😃 Za mě ať jde radši do zodpovědných ruk, než abych z toho měl profit, protože je to ve výsledku jen moje hobby a jde mi o ty zvířata. 

Ne aby to dopadlo stylem jako třeba jako tady.

https://www.chovzvirat.cz/diskuze/tema/22096-ktera-zvirata-se-vyplati-chovat-jako-hobby-a-privydelek/

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 27.08.2024, 11:01:07 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 27.08.2024, 08:27:59

“Lidi z KVS můžou být jací chtějí, bohužel to na nich nezáleží.”

Níže jsem napsal.

“Kontroly KVS se od regionu samozřejmě liší a někdo přes půl republiky to měl nějak a já úplně jinak.”.

Ano, zákony nepochází od SVS, ale oni ho uplatňují / kontrolují. Pokud je ten veterinář normální tak nějaké přehnané / nedůležité věci “přehlédne” a řešit to nebude. Pokud je bude uctívat tak už teď by se to mohlo považovat za šikanu. Jak jsem dále psal “Z vlastní zkušenosti vím, že zrovna lidi z KVS i veterináři co provádí kontroly jsou naprosto normální lidi.”, je to jen moje zkušenost a dostal jsem i pár dopisů z úřadu životního prostředí kde jsem se s pánem taky normálně domluvil a sám mi vyšel stříct. Kdyby uctíval zákon tak jsem mohl mít i pěkný problém a pokutu bych možná platil ještě teď (jsem to trošku přehnal - zas takový průšvih to nebyl), ale jak mi sám řekl, sám je taky chovatel tak chápal moji situaci a dostal jsem jen napomenutí.

Když do toho zamíchám i trochu politiky, tak zákony si dokážou vymyslet sami i bez nějaké pomoci médií, že se někde stala nehoda. Je to obdobné jako s aktivisty a osobně pochybuji, že nějaký politik pořád zamýšlí jak chovatele jedovatých hadů naštvat nesmyslným zákonem když odvětví chovatelství je dost široké - lidoopi, kočkovité šelmy, ptactvo, mnoho a mnoho dalšího. 

Vzhledem k tomu, že od nového roku přijdou v platnost nové dodatky v zákonu pro chov krokodýlů a jedovatých hadů které jsou za mě spíše pozitivní a krásně tam mají v tabulkách nadefinovaný rozměry terárek podle velikosti chovaných jedinců, tak bych řekl, že veškerý zákony co vydají nejsou jen špatné za účelem někoho naštvat. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 26.08.2024, 13:15:52 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele zjarda z 26.08.2024, 12:19:42

Já osobně si nemyslím, že lidi nemají peníze. Kdyby tomu tak bylo, tak nikdo by si nekupoval ohňostroje na Nový Rok, obchody by nebyli tak plný. Celkově mi přijde lidi spíš vyhodí peníze za něco co už ani nepotřebují, třeba za 8. pár bot - jako například moje přítelkyně. 😃 Já mám jedny tenisky a chodím s nima do kanceláře, při opravě domu atd… takový univerzál. 😃 Též se chci vyhnout politice, ale určitě za zmínku stojí třeba důchodci kteří s tím důchodem jsou fakt mizerně. Jinak lidi mého věku takže do 30 let radši dají peníze do luxusnější dovolený  aby to pak mohli dát na sociální sítě než aby si pořídili papouška o kterého se musí starat a potom nejezdit na své vysněný dovolený. 😃 Troufnu si říct a podle mě, moji vrstevníci nechtějí mít o nic starost, ale psa si klidně koupí! Pak to vypadá tak jak vypadá, večně psi v útulku, pořádně nevycvičení atd… Sleduji třeba Krimi Plzeň a teď za poslední měsíc došlo asi ke třem podvodům kde byli okradeni asi o ¾ miliónu každý. Záleží na jakou skupinu lidí se podíváme a každý to má nějak zkreslený, ale osobně si myslím, že finance nebude takový problém. Podle mě jsou to dva faktory, pohodlí a neutrální / nekladný vztah ke zvířatům. Není to tak dávno kdy lidi volali Policii, že mají v bytě užovku nebo teď v Plzni se hodně vyskytují případy s Netopýry a lidi jsou úplně vyřízeni, klidně i z obyčejnýho pavouka. 😃 Kdo ví no, na všem bude něco pravdy.

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 26.08.2024, 08:49:10 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele Santi z 26.08.2024, 07:05:06

Ano, nabídka je důležitá věc, ale když není poptávka tak si nabízet můžete jak chcete. Poptávka se mohla změnit na jiný druh a kolikrát to může záležet kam se nasměřují i sociální sítě popřípadě když vyjde úspěšnější film a nejlépe animovaný. Historicky se staly takový “boom” poptávky na určitý druhy - viz třeba Hledá se Nemo pro akvaristiku. Když je inzerce bez fotek tak málokdo taky chce reagovat. Už z principu různých podvodů které se taky dějí. Jinak si nemyslím, že změna iFauna a jejího majitele měl až tak velký dopad zrovna na ptactvo, protože to oddělení tam zůstalo a tich inzercí je tam docela dost na to aby si i člověk vybral (aspoň podle mě). To se spíš dotklo teraristiky, akvaristiky a další exotických druhů které se odstranili a do teď se ještě například teraristika úplně neustálila na jedné stránce.

Ve výsledku bych já osobně a za sebe řekl, že odbyt zvířat mě nijak netrápí. Chovám zvířata, protože chci a mám k nim vztah a ne za účelem zisku který je určitě vždy super a potěšující, ale já to beru spíš jako bonus u svého hobby. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 21.08.2024, 11:47:56 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 21.08.2024, 08:58:56

Když to tak čtu tak už trošku mám tiky v oku když si řeknu, že reagovat nebudu. 😀 😀

Ano, už je několik výzkumů naznačující / “potvrzující”, že se by se planeta oteplovala tak jako tak i bez přítomnosti člověka. Jsou o tom články které mluví o tom, že i planeta má své cykly co se týče oteplování a ochlazování. Teď si nepamatuji odborné názvy ani časové údaje, ale poukazuje na cyklus doby ledové a mezitím. My jsme ve fázi kdy se Země otepluje a za nějakou dobu se zas bude ochlazovat takže taková další doba ledová je vlastně nevyhnutelná. Jak přesně velký vliv má člověk je hodně diskutabilní a podle mě by se na to vedla nekončící se diskuze. Každopádně člověk spíš tento cyklus jen urychluje než úplně zvětšuje. 

V tomto konkrétním případě / tématu naprosto souhlasím s Tomem a jeho názorem na aktivisty a “zbytečné” zákony.  Jen bych podotknul, že některé změny jako jsou boje proti ozónovým dírám mi nepřijdou až tak zbytečné, ale za každou bojovat proti každé kravině určitě není na místě. Právě zmíněné cykly oteplování a ochlazování je téma o kterém se téměř nemluví a proč asi. Vždyť by to zničilo celou myšlenku greendealu a podobných aktivit proti globálnímu oteplování, protože by se mnozí ptali na jednoduchou otázkou. “Za to teda bojují když by se to stejně stalo?” a už by je nikdo nebral vážně takže se takové myšlenky kolikrát vyvrací, že by se to nestalo bez přítomnosti člověka i bez rozumných argumentů z jejich strany. Ač možná Tom má kolikrát možná až extrémní názory / teorie a ne se vším souhlasím, tak zrovna v tomto konkrétním tématu má Tom určitě pravdu co se týče tich zákonů a aktivistů.

Při takovým tématu vždy dostanu chuť se podívat na film Den poté, který to krásně toto téma znázorňuje a i po letech lidi na to odkazují, že jistá myšlenka toho filmu je pravdivá a to je návrat doby ledové.

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 20.08.2024, 14:19:31 xxx.xxx.3.37

Zdravím,

ano, z mého pohledu je to o něco častější než je obvyklé, ale já osobně bych v tom nehledal nic špatného / negativního. Prostě má potřebu se svlékat každý měsíc z nějakého důvodu. Z jakého, to už je těžší správně odhadnout. Jak zmiňujete, že máte zápisky od předchozího majitele, jak dlouho ho/jí máte? Takhle jen ze stručného popisu “problému” bych si tak maximálně tipnul, že by tam mohl být vliv z myšek. Myslím to tak, že pokud třeba předchozí majitel krmil jen rozmraženými myškami (které mohl mít i pár měsíců v mrazáku) a Vy krmíte jen živými popřípadě i dobře vyživenými myškami tak by se to mohlo projevit na větší frekvenci svleků. To už je můj názor.

Já osobně bych to nějak víc neřešil a podle mě se to zas srovná do nějakého průměru. Jen bych dodal, že návštěva veterináře (se specializací na plazy) to vždy jistí, ale v tomto konkrétním případě mi to přijde zbytečné ho navštěvovat a nějak se z toho doma stresovat. Pokud žere bez problému, svleky jsou v celku a celkově vše v normálu tak bych to neřešil.

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 20.08.2024, 13:56:31 xxx.xxx.3.37
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 20.08.2024, 12:47:25

S mnoha body souhlasím, ale já osobně bych například ty chemikálie úplně nedával stranou, že nemají na to vliv. Přece jenom ty chemie se za ten čas taky změnily (jako je třeba složení). Upřímně nevím z čeho jsou teď přesně složený, ale bůh ví co v tom taky je a omezením množství od EU to může mít minimální vliv. Nemám to nijak podložené tak to berte spíše jako můj pohled.

Určitě do tich vlivů zařadil invazní druhy kterých taky za ten čas přibylo nejen díky neúmyslným zavlečení, ale také “úmyslným” vypuštěním ze zájmového chovu. Například Mýval Severní který je na seznamu invazních druhů a každý kdo ho uvidí / zahlédne tak by to měl správně hlásit. Mýval Severní u nás nemá přirozené nepřátele a tudíž se mu u nás daří a když si najdete čím si živí tak jsou právě třeba hmyz nebo i třeba vejce ptactva. Má docela široký jídelníček.

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 17:32:36 xxx.xxx.12.100
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 18.08.2024, 17:16:14

Takový vtip jsem upřímně neviděl, ale hned se mi vybavilo jak jedna slečna která se zabývá tvorbou přihlašovacích systémů apod… udělala jedno video. Šéf chtěl udělat přihlašování tak aby bylo pohodlné pro všechny. Tak udělala tři verze a pamatuji si tu druhou verzi kde jako ukázku na nezveřejné stránce kterou měla jen na své lokální síti to ukazovala. Napsala přihlašovací údaje se špatným heslem a pod tím se vypsal text - “Password is incorrect. Try your real password - Password123”. 😃 První verze nějak napsalo ten smysl, že se i špatným heslem přihlásila a napsalo to text “Password is incorect, but you are in. We trust that you are real ,její nick,”. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 17:12:07 xxx.xxx.12.100
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 18.08.2024, 16:27:06

Já to vidím tak, že pokud někdo nechce být sledován a ohrožen, tak by musel jít do lesa a živit se borůvkami. Nejen teď, ale už klidně před 10-15 lety. Přece i za komunismu Vás měli v merku kdo co dělá. To, že třeba v současné době lidi si svoje údaje ani pořádně nezajistí, protože si dají heslo nebo pin 1234 což je statisticky jedno z nejběžnějších hesel tak už taky jejich problém. Nabourávání a dostávání se někomu do účtu je hodně o kombinatorice, proto hodně stránek vyžaduje při vytvoření účtu minimální počet písmen, počet čísel, speciální znaky apod… 

Jinak ano, Vaše naznačení, že pro mě je to nepodstatný rozdíl je vlastně pravdivá a to já klidně veřejně uznám. 😉 Máte pravdu, nikdo nemusí jít do toho čím vyhrožují a držet se starých způsobů a já osobně taky některé digitální formy nemám - například e-občanku. Na druhou stranu, už to že máte účet v bance tak banka je napojená na registr a podobný data. Hacker když se do toho dostane tak je opravdu jedno zda máte elektronický formy nebo ne a jestli máte chytrý telefon nebo ne. Po staru kdy takový věci neexistovali a kradli se peněženky, “podkopávali banky” a podobný způsoby. Takže buď nemít nic a peníze mít zakopaný na zahradě což samo o sobě ztrácí na hodnotě a jdete sám proti sobě anebo jít do tý banky aby se Vaše peníze aspoň zhodnocovali apod… s tím rizikem, že Vaše údaje někdo má. Vše má své pozitiva a negativita. Jen mě osobně mrzí, že se převážně nadhazují o různých změnách negativní věci. Přitom občas i ta změna má i více pozitivních věci než negativní, ale riziko je tam vždycky. Například s tou sledovaností, pokud by na druhou stranu nebyl jak by pak mohli dopadávat zloděje? Hacknutí databáze? Když někdo někomu ukradne auto tak díky právě kamerám na silnici ho najdou rychle, ale to, že ho našli díky nenáviděné kameře, to už kolikrát člověka taky nezajímá. Neříkám, že zrovna Vás by to nezajímalo, ale myslím to obecně. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 16:18:09 xxx.xxx.19.173
»
Odpověď na příspěvek uživatele tom4 z 18.08.2024, 15:22:05

V jádru myšlenky máte pravdu. Sledovanost, prodávání dat apod.. Jenže to se už děje a dělo i předtím jen to není a nebylo tolik vidět. To jestli vidíte až moc černě nebo ne tak to už je na subjektivním názoru každého člověka. Jinak jádro myšlenky se už opravdu děje. Teď jen vzít úvahu veškeré plusy a mínusy. Když to máte v peněžence a tu Vám ukradnou tak Vám může taky přijít exekuce za půl roku taky. Když máte v telefonu a telefon ukradnou, tak se Vám do dnešního “průměrného” chytrého telefonu nikdo jen tak nedostane, ale nějaký hacker Vám to vezme digitální formou. Za mě se mění jen způsoby jak lidi sledovat, ale sledování lidí bylo, je a bude. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 14:07:06 xxx.xxx.19.173
»
Odpověď na příspěvek uživatele MS z 18.08.2024, 13:50:31

Jasný no, proto já se primárně nad tím bavím. 😃 Proto se ho snažím trošku vyhecovat abychom šli do toho soudního zporu. Tak z 99% jsem si jistý, že se to nestane a to bude ve výsledku jen jeho mentální zklamání. Už jsem se setkal s takovými lidmi, velké řeči, ale nic z toho.

Můj bývalý kolega se zabývá bojovími sporty jako MMA a podobně a on říkal, že to taky praktikuje, ale někde jinde. Noční kluby apod… pořád se tam chce někdo rvát a on jen vždy odpoví ve stylu “hele, tady se s tebou rvát nebudu, víš co? přijď ve středu tam a tam, mám tam trénink a můžeme se porvat v ringu”. Dělá si k tomu i statistiku a říkal, že asi z 40 případů přišel jen jeden a kolega ho prý v ringu sundal během prvního kola což mu věřím, protože je fakt dobrej. 

Pán tady naznačuje, že pro něj je soupeř jen “CHLAP” proto mě zajímá kam až je schopen zajít. Jestliže nejsem u něj “CHLAP” tak by mě měl přece zničit jako nic a nevidím důvod proč do toho nejít. Pokud ve mě vidí hrozbu a nepůjde do toho, tak se jen prokáže, že on sám “CHLAP” není a za kterýho on sám se považuje. Každopádně pokud se ten soudní zpor nestane, automaticky je mentálně prohrávající on. 😃😃

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 13:19:23 xxx.xxx.19.173
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 18.08.2024, 12:53:33

Já jsem Vám párkrát říkal, že já mám orientaci jasnou. 😉 Jinak nebatu o “nevčelařině” jste začal Vy sám. Klidně si mě nazývejte arogantním mládíčkem. Je mi to srdečně jedno. Arogantní jsem vždy jen na ty, kteří kolikrát jen úraží, nedokážou pobrat problematiku ze všech stran a jen si někde v koutu jen stěžují místo toho aby něco teda změnili když v dnešní době ta možnost je. 😉 Jenže na to vy už nemáte koule. Já si aspoň umím zařídit svůj život tak abych byl JÁ spokojený a neměl jen potřebu si stěžovat a na něco brečet jako malé dítě a Vy se oháníte jen, že ostatní jako jsou zženštilí, ale Vy sám si někde brečíte doma v rohu. 😉 Pokud nemáte znalosti ekonomie, nevíte jak ten systém funguje a jak se v grafu pohybuje tak samozřejmě, že pro Vás jsou to jen “nemyslné” poplatky a platby za energií. 

S těmi svetry v zimě je hrozná komedie jako od samotného začátku co se tam dostali - s tím souhlasím. Každopádně je volila většina a já mezi nimi nebyl. I tak musím přijmout tu skutečnost a zařídit se podle toho.

Původně ten text s “urážkami” byla ironie / recese a to, že jste to sám nepochopil je jen Váš problém. Jinak čekám na Vaši sz ohledně mých údajů, velice rád je dám a můžeme to soudně řešit, ale to očividně asi sám nechcete, protože jste si uvědomil, že na mě nic nemáte zatímco na Vás by se našlo hodně věcí co? 😉

Jinak jsem tady nikoho nepoučoval, jen jsem poukazoval a přenášel studii o vztahu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem do praxe a jak se to dá přenést i na školství. Poukazoval na jistý souvislosti, ale nepoučoval. Důléžité si neplést pojmy s dojmy.

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 12:59:18 xxx.xxx.19.173

“Takže ne. Pokud mám pocit, že ne je správně, nepotřebuju ano. V libtardii si nejsou všichni rovni. To je levicová iluze. Neziju v iluzi. Lidi si nemohou být rovni nejde to. Dokonce by ani neměli být. Z mnoha důvodů. ”

Pravda, reálně to moc nejde aby si byli všichni rovni. Komunismus si na tom zákládal a stejně to nebyla pravda. Pokud je nějaký systém tak někdo musí být nahoře a dole a pak nějaká střední vrstva. 

Kdyby si byli všichni rovni pokud by systém nebyl, jenže to byl zas naopak chaos. Každý doma poschovávaný zbraně a každý by si hlídal jen svůj píseček. Něco takového můžeme vysledovat mnoha částech USA kde se to prosazuje jako svoboda. Takový chaos mi nepřijde vůbec v pohodě a to je potom zlatej komunismus. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 11:45:54 xxx.xxx.19.173
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 18.08.2024, 11:23:50

Pokud Vám to tak vadí tak brečíte na špatným hrobě. 😉 Určitě něco změníte plakáním na malým diskuzním fóru. 😉 Mně taky osobně vadí některé věci a postupy, ale když něco chci měnit tak nejdu na nádraží a tam si nestěžuji. V zaměstnání jsem si taky kolikrát vydupal schůzku se ředitelem / jednatelem firmy abych změnil nějakou věc. Jenže kdybyste byl součástí zasedání parlamentu a koukala na to půlka republiky tak buď by Vás rychle vyvodili za Váš slovník nebo byste nevydal ani hlásku. 😉 Stěžování na malým fóru by Vám šlo skvěle. Jinak k tomu YT linku. Jestli koukat na televizní noviny na Nově nebo na Váš YT link mi přijde, že má úplně stejný výsledek. 😉

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 10:51:13 xxx.xxx.19.173
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 18.08.2024, 10:15:28

No jo no, ústupky a ubírání. Vždyť sám jste mi to nahoře naznačoval se složenkami abych se zamyslel proč to platím. Já vím to proč platím, aby někdo víc vydělal. Jednoduchý, ale musím tak platím a klidně poplatek za televizi dají tisícovku klidně i dva tisíce. Je mi to jedno, protože já na to mám, ale co vy? Vy byste určitě uvítal takový “zbytečný” poplatky zrušit, ubrat aby jste se měl lépe. 😉 Takže sám kritizujete ústupky a ubírání, ale sám byste to chtěl si nechat ubírat a nechat si dělat ústupky. Princip pořád stejný, ale jen někde jinde a jdete sám proti sobě. 😉 Takže než se vyjádříte tak se taky na problematikami zamyslete a zkuste najít třeba souvislost. V přírodě každý druh má svůj úkol a nějak přispívá k celému systému kterému se říká biodiverzita. 

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 18.08.2024, 08:54:40 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 18.08.2024, 08:12:00

Nevím jestli méně chápavé, za mě asi spíše línější a bez zájmu. Kdo ví, to už je jen odhad pravdu se nedozvíme. Jak říkám, školství jsem se nedotknul a přesně nevím jak to všechno chodí takže se jednoduše někde seknu. 
Jo CERMAT, celá myšlenka CERMATu mi jakože dává smysl. Před tím původní maturita měla své výhody i nevýhody. Moje sestra myslím byla první ročník na CERMATU - totální zmatek. Já maturoval asi 7 let po ní a nepřišlo mi, že je zlepšení. Upřímně si myslím, že bych ty testy dokázal lépe nastavit a obodovat a celý jejich systém vylepšit. Takže CERMAT by byl za mě super kdyby byl inteligentně nastaven, ale není. To asi radši tu původní maturitu. 😃

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 17.08.2024, 22:05:34 xxx.xxx.110.193
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 17.08.2024, 21:12:43

Samozřejmě, že školství trošičku vybočuje, ale hlavní pointa se dá nějak “převést” i na školství. Ty SŠ jsou takové více aktuálnější mi přijde, zatímco ZŠ spíš takový stereotyp. Pro školství jsem toho moc nedělal tak si v mnoha věcech taky nejsem jistý. Třeba v tom mém elektro oboru to tak funguje, protože ty technologie se rozvíjí a firmy chtějí nabídnout to nejnovější a nejrychleji svůj produkt a měly co nejmenší konkurenci. Si myslím, že jako učitel taky záleží jakého předmětu, třeba učitel češtiny a dějepisu což mi přijde jako běžná a častá kombinace tak tam se toho moc nového neděje. Maximálně tak v literatuře knihy. Jenže nejnovější knížky které jsme tak brali a který povolili k maturitě byl tak Harry Potter, pardón, ale pořád je asi 30 let stará knižní sbírka. Od tý doby taky je spoustu nových, zajímavých knížek, ale taky chápu, že zkoušející nemůžou mít přehled o všech knížkách, ale třeba vyúka by mohla být širší v tomto ohledu, ale to je už jen můj názor. Jsem si vzpomněl jak jsem si jednou rýpnul před mojí češtinářkou ohledně W. Shakespeare. Probírá se tak 5 jeho divadelných her a přitom ve výsledku toho napsal opravdu hodně, jak her, sonetů apod. Teď si nejsem jistý a když řekla jak byl výborný spisovatel divadelných her a jak jich napsal hrozně moc atd… tak jsem jen prohlásil, že možná tak aktivní, ale ne výborný a jako dobrý na matematiku a milovník statistiky jsem si rejpnul, že prostě jich napsal hodně a hold nějaké byly úspěšné, že se trefil , ale to z něj nedělá výborného spisovatele. Já osobně si spíš cením spisovatelů (teď spíše knih) kteří napsalo třeba 5 světoznámých děl z celku třeba 10. Teď bych to nazval “kvantita není kvalita”. Za nejlepšího uznávám J.R.R. Tolkien, vymyslet komplet jazyk a k tomu pak vymyslet příběh aby to lidi vůbec zajímalo. Trefa více méně hned na první dobrou. Zatímco takový učitel přírodopisu? Nové studie o druzích zvířat atd.. Odborné předměty, tak si myslím, že se pořád nějak mění. Jinak konzultace s kolegy je výborná věc. Taky jsme kolikrát (takže každý den) chodili si někam sednout a probírali jsme témata, novinky a námi vymyšlené situace a co by se stalo. 😀

Jak sama říkáte, je to určitě kus od kus a u Vás se asi více projeví než třeba v mém oboru kde prostě se to musí udělat a systém je často tak udělaný, že je “blbovzdorný”. Takže někde stačí kolikrát jen sedět a mačkat pár tlačítek a zaměstnavateli to stačí. Kolikrát nenabízí ten rozvoj jak tvrdí - s tím jsem se zatím osobně nesetkal, ale vím, že se to pár lidem stalo. Jinak kdyby se princip té studie hodně a hodně zobecnil tak z mého hlediska je tu určitě aplikovatelnost a spojitost i na školství už právě zmíněném koloběhu studentů u zaměstnavatelů a následně doporučení školy z řad zaměstnavatelů a “získávání prestiže”. Každý má nějakého známého a ten má známého který má třeba vlastní firmu a vždycky se to nějak rozšíří stylem “on má firmu a má tam lidi z tý a tý školy a jsou dobří”. Ten rodič na to taky reaguje mnohem jinak a každý samozřejmě chce to nejlepší pro své dítě (bavíme-li se bavit o normální zdravé míře).

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 17.08.2024, 20:08:07 xxx.xxx.9.243
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 17.08.2024, 19:15:53

Zrovna u odvětví školství si nejsem jistý a nevím jak v té konkrétně studii bylo. Když nad tím, ale popřemýšlíme tak vy máte (nebo aspoň byste za mě měla mít) v popisu práce mít nejaktuálnější informace. Taky i záleží zda se jedná třeba o odbornou střední školu nebo ZŠ. Zrovna informace na ZŠ se tolik nemění, ale co si pamatuji tak učebnice kolikrát 10 let staré, nepřesné a už v mé době učení to kolikrát nebyla pravda nebo to bylo jinak. Například informace s Plutem zda je planeta naší Slunečné soustavy. 

Jinak ta studie je spíše zaměřená na vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem než na to jak moc se posouvá a zlepšuje samotný zaměstnanec, ale samozřejmě, že mezi tím je spojená souvislost. Dám příklad, když Vám nastoupí čerstvě nová učitelka / učitel tak má tendenci třeba jezdit na výlety, exkurze nebo třeba pozměnit osnovy? Hodně taky záleží i na té škole jak k tomu přistupuje. Třeba moje ZŠ to docela podporovala a nově nastoupený učitel fyziky nás během krátké chvíle nás vzal třeba do Plzně do Techmánie. Snažil se nám spíše vysvětlit jak to funguje než nás hrotit jen na vzorečkách páky což samozřejmě vyžadoval taky. Jeho předchůdce který tam byl tak deset let tak to měl někde jinde no. 

Jak je tady ve vláknu případ s arogantní učitelkou která ví jak učit. Nehorázně kontraproduktivní a bez cílevědomosti. 

Nekteří si to moc neuvědomují, protože za tím vidí vždy jen to negativní což se taky může a někdy i prostě stává. Když zaměstnavatel má spokojené a efektivní zaměstnance, tak logicky vydělává více a může investovat do zaměstnanců, prostředí a benefitů a už jsem se setkal se zaměstnavatelem který si na tom zakládal a opravdu dodržoval, ale ne samozřejmě každý zaměstnavatel to dělá a může to zmizet někam do něčí kapsy.

Třeba ve školství to vnímám já, že i svojí tendencí něco vylepšovat nese své ovoce. Možná ne platově (pokud vím tak máte tabulkové platy), ale prostředím a více možnostmi. Například pokud budete fakt dobrý učitel a po škole se jim bude dařit tak sám jsem se setkal u pohovoru kde spíše zajímá škola než známky a když viděli v životopise kde jsem studoval tak odpověď byla stylem “vy jste chodil sem? studenty z této školy u nás pracují a jsme s nima spokojeni” a po pohovoru jsem dostal nabídku. Taková škola když dostane takovou prestiž tak se to mezi lidma opravdu rozšíří a dostanete více přihlášek. Pokud vím tak SŠ a VŠ mají rozpočet podle studentů a pak si škola může vybírat jen ty nejvíce nadané kterým se pam bude dařit. Je to začarovaný kruh a jako principově třetí pohybový Newtonův zákon - akce a reakce. Je to vždycky běh na dlouhou trať. Je to hodně sofistikovaný téma. Zrovna školství není můj obor a vidím to spíše z pohledu elektrotechnika který točí zaměstnavatele zaměřený na elektro / strojírenství, automatizace a podobných téma takže přesně nevím jak školství funguje, ale snad se chápem. 😉 Jinak odpověd na otázku by měla znít ano, to se týká i učitelů, ale jak jsem zmiňoval. Jsou jistý výjimky kde to nemusí pravda třeba jako moje třídní učitelka ze SŠ. Před důchodem a byla pořád kreativní, vymýšlela nové věci. Ta za tich 20 let v té škole byla určitě pořád přínosná. Hrajou v tom svojí roli spoustu aspektů, ale třeba v elektro oboru to tak funguje. Cílevědomost hraje taky svoji. U jednoho zaměstnavatele jsem byl asi jen rok. Prostě ta práce už sama o sobě byla dobře nastavená a 500 stránková výkresová dokumentace hotová během dne díky zautomatizovanýho procesu. Tak jsem ten proces zefektivnil ještě asi o 20% díky asi 800 řádkovému makru v excelu. Jenže některé věci se měnit nedali kvůli tomu, že to byl německý korporát a tam člověk často narazí. Tak jsem skončil se slovy, že je to bezva zaměstnavatel, ale za ty peníze a takových blokací tam moc dělat nechci. Že bych to rád dělal za 20 let až bych chtěl mít i nějaký klid. 😉

trojAAAcko
trojAAAcko (114 příspěvků) 17.08.2024, 19:08:27 xxx.xxx.9.243
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 17.08.2024, 18:46:49

Osobně bych řekl, že jsem schopen mentálního rozvoje. 😉 Už jen, že se zamýšlím nad danou problematikou z více úhlů a snažím vyvodit všechny pozitiva a negativita. Po pracovní stránce mám nějaký cíl, snaha se učit k novým věcem. Pracovní nabídky, že kdybych chtěl měnit práci tak si můžu doslova vybírat a diktovat podmínky nástupu. Čtení různých studií, bakalářských i státnicových prací. A tak bych mohl pokračovat. 😉 Víte, že třeba být v jednom zaměstnání více než 5-6 let je kontraproduktivní? Je na to pěkná studie. Nejen, že po té době nejste pro firmu tolik přínosný a nemáte potřebu pro firmu něco vylepšovat a zlepšovat, ale také sám sebe brzdíte v rozvoji, cviku mozku a další… Samozřejmě, že existují výjimky, ale pořád jsou to jen ojedinělé situace. 😉  Proč myslíte, že firmy kolikrát zaměstnance u manažerských pozic obměňují do 5 let? Kolikrát každý dva 2-3 roky. Prostě ten manažer už není tak přínosný a posun dopředu se zbrzdí. Kolikrát manažeři pracují i na IČO a fungují jako externisti. Jak se říká, pokrok nezastavíš.