Aktuálně: 4 653 inzerátů177 539 diskuzních příspěvků17 794 uživatelů
Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 24.07.2023, 12:34:35 xxx.xxx.133.55
megi-the-pes:

Blinkání neřešíme. Řeší se to druhé blinkání - ze stresu. Tam se právě odbourává ne stres z úrazu např., ale z ošetření, cesty tam a tak.
Kočkovi by mohlo pomoct, že vidí, co se děje, cestou, ven, začala bych nástup výstup, hraní si v autě, jídlo v autě, možná vzít další kočku, to já je neznám. Já třeba nemůžu nikam jet, když nedostanu najíst. Já teda nemůžu nic, když nedostanu najíst. 🙂 Jsem pak agresivní. Jo a ještě před 20 lety jsem jezdila busem přes celou ČR a kus SR naráz. Pak přijdete do debullního kraje, krajiny… a je vám blbě. 😀 


Megi, on mi ale nezvrací ze stresu.

Před tím, než kinetózou začne zvracet (už se to dlouho nestalo, chválabohu), tak začne jinak mňoukat, posléze až houkat = známka, že je mu šíleně moc na zvracení.

Se stresem z přepravky se pracovat dá, to souhlasím.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 20:04:33 xxx.xxx.62.17
JardaPecival:

Fikocnice:Tak to je jasny, proc jsem tak unavenej a bez energie 😄 Ne, popravde sedim na zahrade u svejch pipusek s kozlem v ruce, na mobilu “resim tyhle problémy" a “tesim” se zejtra do prace 🤩


Tak to jsme na tom podobně…s tím “těšením se” obzvlášť. Možná mě totiž čeká velké překvapení…v tom negativním slova smyslu ovšem myslím.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 20:02:55 xxx.xxx.62.17
hmn:

jako teď mě to zmátlo, ale myslím si, že na ifauně možnost blokace byla


Fakt? Tak to mě překvapuje…

Jako že opravdu. Já mám pocit, že šlo jen blokovat diskuzní vlákna…ale můžu se plést. Mám hlavu plnou starostí a pak mi ta hlava stávkuje (viz kinetóza😟).

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 19:56:09 xxx.xxx.62.17
JardaPecival:

Jenze ja si zadnou profilovou fotku z internetu nestahmul.. Beru to jako krive obvineni z jeho strany!!


Ježkovy voči, kašlete na  to!😄

Tedy omlouvám se za nevyžádané rady…ale přijde mi, že je to takový marný boj. ;-)

Jo a myslím, že pán trpí nějakou dys-. Že to psal na IF. I když mi obsahově ty příspěvky také vadí (resp. s nimi nesouhlasím), tak navrhuji na formu se v tomto případě vykašlat.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 19:53:58 xxx.xxx.62.17
JardaPecival:

Nikam nechodte, staci mi jen vysvetlit vetu “ Ale koukám foto jste z internetu zvládnul stáhnout pěkně”


Jardo, promiňte, ale já mám pocit, že plýtváte energií…😉

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 18:30:15 xxx.xxx.62.17
hmn:

Fíkovnice, jako fakt sis přečetla, co jsem napsala? 😲


No je možné, že si sedím na vedení a že jsem to pochopila až teď…😉

Je fakt, že i jako mladá jsem mívala kinetózu (už pak mírnou), ale pokud jsem řídila, tak ne.

Jinak pevně doufám, že svým zdr. problémem teď Fido vystresován není.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 18:26:58 xxx.xxx.62.17
KatyQ:

Našla jsem v mobilu foto roháče - foceno v červnu 2022 u Brněnské přehrady. Starých stromů a dřeva je tam celkem dost, tak se jim tam asi daří, i když je tam kolikrát lidí jak uprostřed velkoměsta.

Obrázek

Já viděla roháče jednou jedinkrát v životě - u našeho paneláku v Brně.

A byl zabitý (asi rozšláplý)…😢

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 17:48:35 xxx.xxx.62.17
XY.:

Jo tady to žije. A ano pane Zbyňku pozorujte jak se to vyvíjí a klidně porušte i to nejcennější co  slib je  ale přes obrazovku se porušit může a dát banana ( zákaz přístupu). Pokud tak usoudíte z vlastního  rozhodnutí právo na to máte .  Já si na Vás poté vzpomenu až budete na pozici Šárky.  

Ale ani ten hezký krok oznáčku můj postoj k registraci zatím nezmění 🙂.

Pěkný  den a co nejmíň starosti z diskuzí.


Proč by měl být Zbyněk na pozici Šárky??😲

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 17:45:56 xxx.xxx.62.17
hmn:

ale jo, kinetózu lze zvládnout - za volantem 😄

vozila jsem roky Benjiho roky domov x chata a ten jak dbal na dodržování povolené rychlosti! 😎

Megi ano, máš pravdu, jen to není až tak jednoduché, jak to vypadá, a už vůbec ne, pokud zvíře má objektivní zdravotní potíže spojené s tou přepravou.  A pokud už se přeučuje a špatné zkušenosti má zafixovány. A viz Biaca - naostro není totéž co nácvik, to je zvíře vystresováno většinou již svým zdravotním problémem.

Fíkovnice, a už jsem to jednou kdysi psala - netřeba vše vztahovat tak velmi velmi osobně, není špatné se držet věci.


Hmn - ne. 

Kinetózu, těžkou kinetózu, nelze zvládnout klikrem, “psíchologií”/"kočkologií", tréninkem…

Výše uvedenými způsoby lze zvládnout stres, který může kinetózu doprovázet. Ale samotná kinetóza je vlastně fyzika - šplouchání tekutiny ve vestibulárním aparátu. A ještě něco navíc😉. Kocour bývalý chalupový byl naprosto v pohodě přepravitelný autem. 

Takže snaha jet co nejšetrněji, nejpomaleji, zatáčky neřezat😂, atp. To pomáhá. A u lidí triky jak tu tekutinu ošálit, jako že se člověk bude dívat na nějaký vzdálený bod venku. Ale to jsou chronicky známé rady.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 17:35:40 xxx.xxx.62.17
Doron:

Tak na to koukám, hodně lidí nabízí úpravu a stříhání koček v domácím prostředí…

Zítra to obvolám. Ale já u toho nechci bejt ! Bojím se, že se bude moc moc zlobit 😔.

No, asi mi nic jinýho nezbyde 😅.

Jdu si přečíst recenze, dostane tu paní s nejvíc hvězdičkama !


Tak až seženeš tu paní, tak mi, prosím, dej vědět.😉

Else dredy buď vykartáčovávám nebo vytrhávám. Ani jedno se jí nelíbí. 

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 23.07.2023, 17:03:44 xxx.xxx.62.17
Rapotačka:

Kdysi jsem četla v "Psovi" příběh, jak ve tmě, v parku bránil RR svýho pána,

 před bandou výrostků. Byl na volno, vždy se vynořil ze tmy jako přízrak, 

štípnul , hned se objevil u dalšího a stačilo… Zmetky zahnal. 

Psi tak otravovali i lva, ne že se zakousli a nechali se zabít.


Tak nejhorší zážitek s RR tu mám zřejmě já…

Zakousl, naprosto bez varování a bez zavdání sebemenší příčiny, našeho předminulého psa. RR byl navolno, přiřítil se k tetě, která měla Flokyho sice také navolno, ale na desítky cm od sebe, nikam nezdrhal, nic nelovil, držel se jí u nohy, jako vždy. No, takže se přiřítil, Flokymu stiskl čelistmi celý hrudník a ten (i chybou veteriny) do 3 dnů vnitřně vykrvácel.😢😢

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 17:06:14 xxx.xxx.62.17
Sufle:

Potřebuji poradit, prosím. 

Tříletá kočička, kastrovaná, zvyklá venku se spaním doma. Zachráněná jako kotě. 

Po smrti majitele si ji rozhodla vzít sestra. Má ale ještě pudla a kastrovaného kocoura.

Kočičku má druhý den. První den byla jen za skříní. Nyní už se pomalu otrkává, na pudla sice syčí, ale pomalu si zvyká.

Horší je to s kocourem, ten, když ji vidí, naježí se, vrčí a pomalu se přibližuje, určitě by po ní skočil. Tak ho zaženeme. 

Je šance, že budou moci být spolu? Jak správně postupovat? Děkuji 


Nechci Vás chytat za slovo, ale v zadání jste psala toto:

“Kočičku má druhý den. První den byla jen za skříní. Nyní už se pomalu otrkává, na pudla sice syčí, ale pomalu si zvyká. Horší je to s kocourem, ten, když ji vidí, naježí se, vrčí a pomalu se přibližuje, určitě by po ní skočil.”

Takže asi ten kontakt byl tedy dřív než za 3 dny…?

Znovu ale zdůrazňuji, jak to třeba mně napsala Žofré v jiném tématu, že “ono se to lépe linkuje, než pak dělá v praxi”.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 17:02:43 xxx.xxx.62.17
Sufle:

Bylo to třetí den. Doma je třeba hodinu nebo dvě.

Kdyby byli všichni domácí, asi by to bylo jiné. Ale kočka je plachá, hodně se bojí psů i cizích koček. 

Je fakt, že nevím, jak to dělat jinak. Celý život žiji se zvířaty, vše dělám tak nějak intuitivně a vždy vše funguje.

No, uvidíme. 


Aha, já myslela, že to bylo dřív.

Tak to si myslím, že děláte maximum. Ono kočky jsou opravdu individuality. Některá/některý přijme nového člena v pohodě, jiná/jiný ne.

Moc Vám držím pěsti!👍

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 16:55:15 xxx.xxx.62.17
biaca:

Megi, já  jsem velký zastánce clicker- tréninku a své kocoury mám vycvičené. Ale kocour zvláštním způsobem pozná, že jdeme pouze cvičit, tj. a spolupracuje, a kdy jdeme na veterinu (to holt musí být po mém a do přepravky ho dostanu - sám tam nevleze)

Kinetoza, pokud není psychického původu nevymizí. Má neteř ji má také, ale dá se jí zamezit pomalou jízdou tj. z toho důvodu jsem Fíkovnici navrhovala kočárek (tedy alespoň jí to určité míry pomáhalo)


Biaco, ano, pomalá jízda to mírní.

Takže jedu s ním vždy co nejpomaleji, dokonce občas na blikačky. 

Já sama jako dítě trpěla kinetózou, je to samozřejmě moc nepříjemné a často končilo zvracením. Ale ještě jsme s kamarádkou vypozorovaly, že Fidovi možná trochu pomáhá, když vidí z přepravky ven. Tak to teď tak děláme. 

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 16:44:23 xxx.xxx.62.17
Sufle:

Přivezli jsme kočku, pes i kocour byli venku.

Přepravku jsme dali do jediné místnosti, která se dá oddělit od zbytku bytu.

Otevřeli jsme přepravku (kočka ji nesnáší, nebyla na ni asi zvyklá) a ona vyšla ven a zaběhla za malou skříň. Seděla jsem u ní na zemi, pak vyšla a mazlila se.

Po nějaké době jsme pustili domů psa, on si koček nějak moc nevšímá. Do místnosti ke kočce se nedostane. 

Po pár hodinách se objevil kocour, tak jsme ho pustili domů. Nažral se, pomazlil a šel ven. Je to venkovní kocour, doma se ukáže třeba jednou nebo dvakrát denně. 

Když kocour přišel asi po čtvrté domů, setkal se s kočkou (přes kousek mřížky, takže k přímému fyzickému kontaktu nedošlo). A jeho reakce byla taková, jak jsem popisovala.

A tak to vlastně probíhá do teď. Kočka má místnost, ze které může vycházet a schovávat se v ní. 

Teď je to 7. den. Chodí po bytě, sleduje psa, pokud se moc přiblíží, tak syčí, ale neutíká. Pořád se zdržuje blízko své místnosti. Jak vidí kocoura (i přes sklo na zahradě), zdrhne a schová se.

Zajímalo by mě, co jsme udělali špatně. Opravdu se jen ptám. 


Já myslím, že to mělo probíhat ještě mnohem pozvolněji.

Jenže ono se to dobře radí, TEORETICKY. 

“Když kocour přišel asi po čtvrté domů, setkal se s kočkou (přes kousek mřížky, takže k přímému fyzickému kontaktu nedošlo). A jeho reakce byla taková, jak jsem popisovala.”

Tady toto (výše) je pro mě stěžejní, KDY to bylo, když přišel kocour domů počtvrté? Každopádně nekritizuji, jen se ptám… 

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 16:37:56 xxx.xxx.62.17
megi-the-pes:

Teda sorry, ale to snad čtete každý osmý řádek. S matkou to byl vtip, jako vždy. Vy se vždy snažíte najít něco špatného, ale tím ubližujete jen sama sobě. Ode mě přišla rada - ne jak zmizí kinetoza, kterou mám taky, ale jak zmizí strach, a kdybyste (a to nebyla rada pro Vás, ale obecně pro všechny, nejsme tady samy, jo) si odkaz otevřela, nebo videa o klikru a kočkách, bude to jasné. Ještě jste si o tom nic nezjistila, protože přesně jako všichni ostatní, kdo to nezkusil, říkáte “vidí přepravku a …”. Tak takto to opravdu nefunguje.
Esi nemáte otázku, jak znecitlivět přepravku, tak se mějte hezky, krásný víkend. 🙂


Ne, nesnažím se najít vždy jen něco špatného. To je Váš pohled na věc. Myslím, že je to dokonce naopak. Že, když už reagujete na mě, a najdu tam něco pozitivního a užitečného, jsem Vám za to vděčná. 

Stran rad od Vás - mnohokrát jsem Vám poděkovala…a vážím si každé dobře míněné rady, od kohokoli. 

A přeji také hezký víkend!

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 14:59:43 xxx.xxx.62.17
kometa:

Teď mi to došlo! To je TEN Jirka54. Už si vzpomínám. Tehdy jsme si dokonce vyměnili i pár SZ. Moc to nepomohlo.


Ten styl vyjadřování jej prozradil.😛

On si podle mě psal s více lidmi. Také jsem se snažila radit, co jsem věděla a co bylo v mých silách.

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 14:57:55 xxx.xxx.62.17
kometa:

Právě že před čtyřmi roky jsem neplánovaně adaptovala sousedovic kotě, které dostala mladá pod stromeček. V okamžiku, kdy začalo doma šplhat po nábytku a po záclonách, bylo vyhozeno. A protože se jiným sousedům nelíbilo, že běhá po bytovce, tak ho zavírali do sklepa. A tam akorát plakalo. Mně ho bylo líto, tak jsem se ho ujala. A viz výše, vyšlo to.


No a co p. Kouťák?😉

I když to je OT, písnete do SZ třeba?

Fikovnice
Fikovnice (4537 příspěvků) 22.07.2023, 14:39:17 xxx.xxx.62.17
kometa:

Já vlastně taky. Už jenom proto, že bydlím v garsonce. A druhý kocour byl neplánovaný. A ano, ještě kotě. Ale nemuselo to klapnout. Ne, že by byl starší agresívní, jenom je to takový autista.

Dělat to podle videa mně přijde prostě lepší. S větší šancí, že to dopadne dobře pro všechny zúčastněné.


Jako ano, to plně souhlasím!

Takže jsme vlastně měly štěstí obě…😀 Jen se teď ztrácím: Vy máte dva kocoury?? Já furt žila v přesvědčení, že máte jednoho, toho staršího ledvináře.