Aktuálně: 2 323 inzerátů269 868 diskuzních příspěvků19 343 uživatelů

Příspěvky uživatele

Buggyra

Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 07:04:15 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 13.01.2026, 14:55:24

Pořádná vojenská celta se nerozerve, to je taková ta tkaná, většinou i zatřená nějakou barvou/impregnací, je to tuhý materiál 🙂 Úchyty na celtě to má právě od výroby. Příklad:

https://www.army-surplus.cz/celta-csla-acr-oliv-zelena-original/
https://russian-army-shop.cz/doplnky/vojenske-celty-nepromokave-plachty/celta-plas-palatka

Samozřejmě kdyby nebyly origo úchyty, dají se prostě uvázat uzly na dvou rozích té celty a tahat to za ty uzly.

Co se domádo postroje týče, většinou radím lidem přes prsa dát koňovi bavlněný podbřišník, ten je pevný a určený na měkké rozkládání váhy. K přezkám se pak taky dá dobře přivázat nějaká ta lonž nebo jiný provaz/vodítko/kurt, za který kůň táhne. A zajistit podbřišník na prsou řemenem přes krk, aby podbřišník nepadal z koně. Kdo chce být ultra poctivý, může přidat ještě pojistný řemen přes záda koně, že aby si kůň nemohl snadno šlápnout do postraňku… (na obrázcích nějaké šité postroje, tak místo té široké části přes prsa si představte ten podbřišník)

Na začátek zkoušení, jestli koník umí tahat, doporučuji mezi přezky podbřišníku a “postraňky” dát přetrhnutelný provázek, stejně jako potom mezi postraňky a tu celtu. Pokud byste chtěla později upgradovat na vyšší level, tak postraňky připojit k rozporce a teprve za rozporku připojit tažené břemeno viz náš chlapec.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 06:45:47 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Murray z 13.01.2026, 17:17:21

Mně třeba sedlář dělal polštáře na sedlo podle zad koně a nikoli podle toho, jaké jsem si navymýšlela sedlo. Já bych takové široké polštáře, jako ukazuje na tom turisťáku, prostě na koni mít nemohla, to mi jednoznačně vysvětloval. Vytvořil ho s tím, že jsem ho upozorňovala, že jezdím zcela běžně na celodenní túry.

Samozřejmě, že ten sedlář musí vědět, na co chci to sedlo použít. Takovéto sedlo, které Hakr předvádí jako drezurní, to je drezurní speciál, který vás nepustí pomalu ani si upravit třmeny, to snad nikoho nenapadne vzít si na túry (nebo napadne, ale sedlář by mu to měl vysvětlit). Jak říká, že není pravidlem, aby drezurní sedlo bylo takto hluboké a s takovými šílenými opěrkami, tak to je přesně můj případ, já mám sedlo ploché s minimální opěrkou, a jet v něm s kratšími třmeny vůbec není problém, stejně jako cválat dlouho třeba ve stehenním sedu. Já v takové speciálce jako je na videu nikdá neseděla a ani si neumím představit, jak se v tom sedí. Umím si ale představit, že to jezdce na uvolněném rozpadlém koni může doslova převracet dopředu, zejména pojede-li z kopce 😕

A dokonce si nejsem jistá, proč by nemělo jít postavit sedlo, které svrchu bude pro jezdce působit jako drezurní (i s tím, že tam jezdec bude sedět vytrčený a neuleví si) a zespoda bude mít polštáře a nebo dokonce ližiny jako turistické. Však takovéhle kombo je v podstatě to policejní. Takže jde to, jen se to musí klientovi dostatečně vysvětlit, což u Sagy evidentně nikdo neudělal. Stačí, kdyby sedlář pravil “takže vy chcete podobný pocit jako v drezurním sedle, ale aby váš kůň měl pohodlí na procházkách, no na to máme perfektní řešení, hele:”

Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 05:59:30 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Trickyvoo z 14.01.2026, 02:22:10

Jojo, to je dobrá varianta, kdy to dítě v amoku sebou jen mlátí na podlaze, je vidět, že jste měla dobře vedené.

Horší je, když to dítě začně ničit věci kolem sebe, to prostě člověk zasáhnout nějak musí, protože to by se nedoplatil.

Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 05:54:16 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Bodlinka z 13.01.2026, 18:27:57

Dá se, pokud to dítě není na to zvyklé. Amok přebijete větším šokem. Když jsme měli autonehodu, já chytla hysterák a začala jsem řvát, a to bylo jedinkrát, kdy mě otec uhodil. Pak jsem jen tiše seděla a koukala. No nedá se to samozřejmě použít na běžné bázi, páč by to ztratilo efekt. A proto k tomu matky možná přistupují, že poprvé, podruhé to fungovalo… - a teď čtu, přesně jak píše Daja 🙂

Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 05:51:10 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Bobca z 13.01.2026, 14:35:00

Ano, na reakce okolí a “chytré” rady těch, kteří to dítě nevychovávají, musí být člověk připraven a obrněn.

Buggyra
Buggyra 14.01.2026, 05:48:54 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 13.01.2026, 14:10:13

To je případ, ve kterém bych nechala s klidem dítě venku vyvztekat u těch kontejnerů. A že nemůžu dítěti ublížit? Ublížilo si samo, já ho chtěla klidně dovést někam, kde bude mít prostor pro bezpečné vyjádření svých emocí, ale ono bylo v amoku, kdo ví, jestli to nebyl nějaký zdravotní záchvat, a prostě sebou mlátilo, až si ty modřiny způsobilo, mám na to tuny svědků.

Jsem moc ráda, že výchovu dětí mám dávno za sebou.

Věřím, že VY byste měla své dítě vychované tak, že by vám stačilo se úkosem podívat, a dítě by bylo jako pěna.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 13:49:38 xxx.xxx.198.226

Ano, to jsem si všimla, vy jste si mohla všimnout, že píši, že jste nebyla DALEKO od pravdy, takže to mohlo naznačit…

Tam dobytek nebydlí na slámě, to by prodražilo výrobu. Tam je dobytek namačkaný v ohrádkách na hlíně.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 13:22:52 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 13.01.2026, 13:02:29

Na to zase mohu doporučit nesmeky, na to špržení do kopce po kluzké “cestě”. Sama je nemám, ale asi bych si měla pořídit… a mamce taky.

A co se tahacího poníka týče, netřeba sáněk, stačí ta plachta (nejlíp celta)- aspoň se vám to nikde nepřevrátí (sáňky jsou trestuhodně nestabilní, a kdo by si myslel, že boby jsou na tom líp, toho vyvedu hnedle z omylu, ještě tak takové ty boby alá obrázek, ale ty novější,co mají tvar lodičky, ty se okamžitě zváhnou do boku a jakýkoli náklad je opustí při prvním zatažení koně…)

Obrázek
Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 13:18:00 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 13.01.2026, 13:00:53

zvládla jsem v tom metr, loni - teda holky pozorovatelky přísahaly, že ten kůň skočil i stojany od té překážky…🤣

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 13:15:44 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 13.01.2026, 12:52:47

Gejzíry se nafoukají ke straně dvorku. Takhle je nosíte před bránu? By mi mohlo… u koní to i šílená matka nahrne pouze ke straně a pak až roztaje, tak roztaje.

Já už se k ortopédovi jen plazím, tak já radši nějakou tu frézku s ohledem na své budoucí pořídím 😀 A nebo vás pozvu na návštěvu, až zase napadne ☝️

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 12:03:45 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 13.01.2026, 10:22:55

Tak když to psycho dítě nebude vnímat, tak se s ním nebudu bavit, to je jednoduché. Prostě ho vyvleču z krámu, zakurtuju do auta a jdu si to vyřídit s obsluhou krámu a pak jedu domů. Ať si dítě třeba vypsychuje hlasivky z krku 😀 Ono to dítě - velké překvapení - když zůstane najednou samo - přestane psychovat. Nemá na koho řvát, nemá koho přivádět do rozpaků, nemá koho manipulovat. Tak proč. A když se vzpamatuje až když jedeme domů, tak taky dobře. Sebeovládání se nějak naučit musí, nedá se svítit, kdyby mi začlo psychovat ve chvíli, kdy běží okolo šavlozubej tygr, tak se s ním buď taky mazlit nebudu a nebo bude sežráno.

Jenže vy mluvíte o rozmazleném dítěti. To by mé dítě nebylo. To mé by spadalo spíš blíž ke škatulce “týrané”. No a proto si, milí přátelé, žádné dítě nepořizuji 🙂

Vy myslíte, že neudržím vzpouzejícího se tříletka? To mě neznáte. Čapnu ho za flígr a jde (vleče) se, může kousat, škrábat, a třeba se i (a dost pravděpodobně) pos**t. Co se cpaní do auta týče, tam chápu, to by bylo náročnější. Inu tak bych ho odvlekla kamsi k odpadkovým kontejnerům za obchod, kde nebude obtěžovat, a tam by si mohlo dítě dopsychovat.

To mám zůstat stát a koukat, jak mi dítě rotuje po krámě a rozhazuje věci? To snad ne.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 11:52:32 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 13.01.2026, 11:19:57

I co vás nemá, brazilské a argentinské hovězí naopak bude levné 🙂 Teda ve srovnání s masem obecně drahé, ale ve srovnání s krávami českými levné. A hnojiva se již dávno vozí, takže s tím dovozem hnoje nejste vůbec daleko od pravdy 🙂

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 11:50:39 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele honzapm z 13.01.2026, 10:02:41

U nás se to bude přísně testovat a jakákoli rezidua vyřadí maso z oběhu, to oni si dají jistě dvakrát pozor.

Navíc jsem slyšela, že třeba zrovna na tu argentinu jsou dané kvóty, že smí pokrýt jen zlomeček evropského trhu. Snad podobné stopky vyjednali i v jiných oblastech?

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 11:48:11 xxx.xxx.198.226
»
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 13.01.2026, 11:11:48

No proto mluvím o fréze. Ta nic nezničí - a cestičky vyrobí taky 🙂 Může být i na aku, člověk pak nemusí tahat za šňůru, jen ty aku jsou bez pojezdu. Ono motůčko s radlicí taky existuje 🙂 Jako já do té frézy půjdu, tři tisíce zase nejsou částka, ze které bych se měla zvrátit (to stál poslední servis na tu MFu, a sekala jsem s ní dvě hodiny). Když to ušetří čas a zdraví, tak třikrát hurá.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 11:01:25 xxx.xxx.198.226

šílenci… vám už bych pořídila frézu. Tu právě přemýšlím pořídit sobě, abych máti mohla plnit její mrazivé sny 😀 Objevila jsem, že na můj stroj MF-70 se frézy prodávají a nejsou drahé, dobré na tom je, že by se stroj v zimě proběhnul, a já bych nemusela na jaře všechno čistit od usazeného benzínu s olejem (který na podzim samozřejmě nevypustím, protože co kdybych ten stroj náhodou ještě za týden potřebovala…ehm)

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 10:56:31 xxx.xxx.198.226

Já si sednu asi v čemkoliv… jediné, co mi nejde, jsou čistokrevné skočky, tam jak mám tendenci do toho záchoďáku, tak už málem přepadávám z toho sedla nazad 😂

A teda taky westerny s hruškou mi vadí. Ta hruška prostě překáží.

A tak hlavně, že jste vy i cob se sedlem spokojení, skákat nepotřebujete, divoké terény asi nejezdíte 🙂 Já bych se prosednutí zad právě bála spíš u bezkostry, která rozkládá váhu vždycky jen do určité míry na rozdíl od kostrového sedla, ale to kostrové samozřejmě musí padnout tomu koni o to líp, to je jasná.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 10:42:16 xxx.xxx.198.226

Drezurní střih sedla je právě ideál na “málo místa na zádech" 🙂 díky tomu, že má bočnice pod sebou, nemá člověk tendenci to sedlo strkat na krk nebo naopak dozadu, aby neměl kolena koni na ramenou… Ověřila jsem si právě díky dr. univerzálu po dlouhá léta na našem staříkovi. Teď ten jeho dr. uni. nosí poníci. Na nich už je to teda díky té velké bočnici trochu nepatřičné, ale co se zad týče, vejde se to.

Buggyra
Buggyra 13.01.2026, 10:37:42 xxx.xxx.198.226

Já jsem za tohle období od Nového roku neodhrnula ani lopatu! Matka šílená vždycky háže hromady sněhu, je blázen. Já si vyšlapu cestičku, vyjedu koleje na kolečko, a nazdar. Že bych házela 50 m pěšinu od branky, dalších minimálně 50 metrů cestu na tři lopaty pro kolečko, pak taky prohazovala zpevněné prostory u stáje, to je třeba 20x20 metrů, pak ještě obslužné prostory okolo, a prohazovalo by se to za tu dobu čtyřikrát. Tak jako já ne, díky. Sníh na pěšině ke hnoji se krásně ujel, cestičky se vyťapaly, to jsem ještě zapomněla, že si máti háže cestu pro motorovou tříkolku, když vozí vodu koním, tak to jsem taky neházela, to jsem ujela autem, než tu vodu začala vozit.

Hned po Novém roce jsem odčervila, tak mi ty mrazy docela vyhovovaly, ale teď se to roztopí, a docela taky hlasuju pro holomrazy příště. Ať to, co vypadalo z těch koní, ještě jednou pěkně přemrzne.