Aktuálně: 2 331 inzerátů269 998 diskuzních příspěvků19 349 uživatelů

Příspěvky uživatele

kometa

kometa
kometa správce
25.06.2023, 09:19:26 xxx.xxx.147.163
Jiri24:

Ano, mám kolem sebe jistou sociální bublinu, ale psal jsem, že to nemohu posoudit, žádnou vědcekou práci, výzkum jsem na toto téma nečetl, ale pokuď si třeba na webu youtube nakdete nějaké video o vakovlkovi, jsou tam stovky komentářů, spousta z nich říkajících, jak je smutné že druh zde již není atd...

Ano, k přírodě se šetrně nechováme, to však za mě není arfument pro to se vykašlat na záchranu druhů.

Setkal jsem se s karpatskou rysicí, která byla odchována v lidské péči a po úniku se fo 14 dnů naučila lovit, myslím že tygr by dokázal totéž, spíše je zde problém že není místo je někam vracet, u těchto zvířat je vyšší šance konfliktu s člověkem.

Akorát že kdyby si to chovatel vymyslel, tak by to stejně nezvrátilo fakt, že když se pak zvíře stěhovalo, spolu s ním poslali několikastránkový manuál, jak se o starat aby alespoň nějak fungovalo.  

Hodně jiná formulace je to díky tomu, že to zjednodušuji, predátoři útočí na samce, kteří obývají leky (jak těmto malým územím říkáme), kteří nejsou tak silní, aby jsi vybojovali území uprostřed uskupení. Nejsilnější samci uprostřed tak, nemusí toto území opouštět kvuli predaci. Šlo mi spíše o to ukázat, že zvířata mají tak velké území aby přežily, a pokuď je dokážeme v lidské péči uživit na třeba 500m², zvířatům to nevadí. Jisté stresy zde možná stále jsou  ale ty jsou i v přírodě, pouze jsou nahrazeny jinými (nedostatek potravy zřejmě nenastane, naopak v přírodě není takový stres z lidí).

Nejspíše umíme neberu. Pokušeli jsme se oživit vyhubený druh kozorožce, mládě přežilo několik minut. I kdybychom uměli vytvořit nový druh, pořád zřejmě nedokážeme vrátit ten vyhubený. V budoucnu to možná bude jinak, ale nyní ne.

A v posledním bidě si malinko protiřečíte, nejprve jste psal že řešením jsou silné tresty, aby si danné chování každý rozmyslel, nyní píšete že tresty jsou zbytečné. Autor zastává stanovisko, které sám vyvrací, tak nějak to myslím bylo v jedné Cimrmanovské hře řečeno.


Chvd vyvrací sám sebe. Viz téma kastrace koček.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 09:12:18 xxx.xxx.147.163
chvd:

Jakoze ti lvi si antilopu nedaji, kdyz by to ohrozilo stav antilop?


Ne, lvi si dají jenom tolik antilop, kolik potřebují k přežití. A ten zbytek antilop se množí pro další generace lvů.

Prostě přírodní rovnováha, o které určitě víte. A která fungovala, dokud do ní nezačal fušovat člověk.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 09:06:47 xxx.xxx.147.163
assil:

V Americe původní koně vymřeli cca před 10 tisíci lety, lidi už tam byli dávno předtím a o tom, že lidi ty koně lovili, najdete zmínku v každém článku o historii koní.


No, každý článek není pro mě ten správný článek.

Viz výše, náš dávný praprapra...předek určitě nepřispěl k vyhynutí živočišných druhů jako současný přemnožený Homo sapiens.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:55:47 xxx.xxx.147.163
Leithian:

Ty prosím už nepiš k věcem o kterejch bic nevíš. Zatím nevíš nic o ničem ale ke všemu tuna keců. 


Neví. Ale diskuze běží. 

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:54:19 xxx.xxx.147.163
chvd:

Psi stravu.

Vapnik je obsazen v v nejruznejsi strave.

Proste si nemyslim, ze pes potrebuje zrovna kosti k zivotu stuj co stuj.


A ta nejrůznější strava konkrétně?

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:52:18 xxx.xxx.147.163
Zrzavci:

Já myslím, že můžete být v klidu, to bude možná směřovaný k Zrzavcům - to je náš letitej spor vo kosti. Já se vo ně hrozně hdrlim. \'smile\'


Já jsem v klidu. Mě víc číli názory chvd, že kastarce venkovních koček je mrzačení. Ale ne zase tak, abych z toho měla tik v oku.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:48:03 xxx.xxx.147.163
Anonymní:

Já sem koukám každý den, jen jsem zatím neměla potřebu něco komentovat :-)


Hlídej si přihlášení.🌺 Ať nejsi anonymní, pak v tom mám(e) zmatek.

Vítej tady! Hezky jsme se sešli.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:37:41 xxx.xxx.147.163
Kiry:

Nase kocka privedla na svet 5 kotatek. Uz nekolik dnu maji otevrene oci ale porad se jim dokola zalepuji a vyteka z nich hnis je to normalni? Kotata jsou normalne na pude v sene. Da se pouzit treba lidsky opthalmo framykoin?


Ne, není to normální. Potřebujete veterináře.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:33:28 xxx.xxx.147.163
lesakm:

Kleští mám doma různých mraky ale pochybuju že s těmi co píšete nějaký chovatel sám pracuje na rozdíl od gumiček které jsou halířová položka a měl je doma každý, navíc na kupírování ocásků byly ideální .


Souhlasím. Ale prostě je to zakázáné, no. Ale nedělám si iluze, že mezi chovateli gumičky ještě nejsou. Ale jednou dojdou, no.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:28:59 xxx.xxx.147.163
lesakm:

A používá se vůbec k trávení potkanů jed ? kdysi jsem někde četl složení těch \'granulí\' a bylo tam něco v tom smyslu jako že obsahují látku která způsobuje vnitřní krvácení řídnutím tepen či co ?\'rolling-eyes\'ML.


Viz výše. 

Všechno, co vás zabije, třeba i po opakovaném použití, je jed. Na chronickou otravu byl "fajn" třeba arzén. Známý už ve starověku.

Jo, a nejde o řídnutí tepen, ale nesrážlivost krve. Pamatujete si případ heparinového vraha?

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:21:19 xxx.xxx.147.163
kometa:

Zkusit tincturu nigra?


Koncentrovaný roztok hypermanganu, ale ne v každé lékarně ho umí vyrobit. Vlastní zkušenost.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:16:45 xxx.xxx.147.163
Romana V.:

Chceme si poridit do panelaku perske kote ale znamy nas odrazuje, pry jsou casto nemocne, tusim na ledviny nebo jatra rikal. Je to pravda? Neni to spis otazka krmeni? Jak zvladne dopoledne o samote v panelaku? V obyvacim pokoji bude mit svuj kout s kocicim stromem, hrackami, pelechem. Zachod ma byt u nej nebo zase v jine casti mistnosti nebo bytu?


Viz výše.

Koťata dvě. Po vyšetřených rodičích. Údržba = česání a stejně chlupy všude. Kočky na ledviny trpí obecně bez ohledu na plemeno a krmení.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:12:21 xxx.xxx.147.163
chvd:

Tak pokud uhlidam Kacenku, nemusi me Pepan v tomto ohledu zajimat preci.

Kdyz napriklad jezdite autem coby ridic, jste zodpovedna za to, co cinite. Nejste zodpovedna za to, co cini pri rizeni soused Josef. Tak preci je treba zacit od sebe. A az to udelaji vsichni ....Takhle preci bezne premyslime. Taky nezastrelime sousedovic Frantika jen proto, ze pokud ho rodice spatne vychovaji, bude z nej delikvent.

Jiste, o kastraci toulavych kocek by asi bylo smysluplne uvazovat, kdybychom meli ci zavadeli nejake plosne reseni a temi kastracemi by se pripravila puda k nastoleni onoho reseni. Ale takhle? Mrzacime mrzacime a navic pripravujeme zivnou pudu pro jeste bezohlednejsi pristup k tem zviratum, protoze "kazdy" si pak rekne...no co...tak ji nechame vykastrovat a bude vyreseno .... a jak sama urcite vidite, je to jen stale dokola ...nic v globale to neresi, dost pravdepodobne akorat pribyva kastrovanych kocek.


A to je špatně, že přibývají kastrované kočky?

Já to velmi vítám.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:10:47 xxx.xxx.147.163
chvd:

Ale ne. Tak preci recept je v tom, starat se dopredu, ne az se stane. A pokud naopak trvam na tom, ze kocka domaci ma behat volne po ulicich, po dedine.... tak pak bych se zas nemel divit nasledkum.

 


Já tomu pořád nerozumím.

Mít kočku (kocoura) jenom doma je týrání. Nechat kočku (kocoura) běhat po venku je nezodpovědné, protože jako nekastráti (kastrace je mrzačení) se budou množit. 

Tak jaké konkrétní řešení navrhujete? Všechny kočky pozabíjet?

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:06:04 xxx.xxx.147.163
chvd:

Kastrace je (ne vzdy) mrzaceni kvuli ulehceni si zivota/ od starosti/odpovednosti.

Kocky prezili i bez toho, aniz bychom je cilene a "preventivne" kastrovali my ci treba mimozemstani a to po docela dlouho dobu. Z toho mi vyplyva, ze pokud nyni nejak vice trpi rozenim potomku, bylo to necim zpusobeno. Nejspise nasi lidskou nezodpovednosti, povrchnosti ci hovadskosti. Pokud chceme tedy pro kocky neco udelat, meli byhom odstranit to, cim to bylo zpusobeno, coz je nejspise nase nezodpovednost. Odstranovani nasledku spatne situace nevedu k eliminaci duvodu pro vznik spatne situace. Nebo ano?

Pokud Vam prijde preventivni kastrace jako dobre  reseni pro kocky, nebylo by lepsi proste vsechny "toulave kocky" pozabijet? Sice bychom je zabili, ale pak uz by "netrpely" ty dalsi generace, ne? Rozhodne by trpelo mene kocek, nez kdyz je budeme donekonecna preventivne kastrovat.

Hypoteticky kdyz budete mit dceru, ktera si bude vybirat stale dokola partnery, kteri j budou tyrat, nechate ji vykastrovat? Tipuji, ze ne. Proc to delame tem kockam tedy, kdyz tvrdime, ze je mame radi?


A zase likujete vlastní příspěvek.

A ano, preventivní kastrace mi přijde jako dobré řešení. Lepší, než udávat měsíční koťata - protože jsou přece tak roztomilá (mimochodem, dle zákona mají jít od matky nejdřív ve třech), která budou u neznalých majitelů plodit další koťata.

A nekonečný příběh se opakuje.

Ale vy zvířátka milujete, že jo? I za cenu, že budou trpět.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 08:00:18 xxx.xxx.147.163
Novačka:

Prosim chovatele koní, jak moc je to drahý koníček v porovnání s ostatními zvířaty? Nemyslím přímo nákup koně, tam je to jasny dle plemene a že jde o nákladnější invesici než u jiných hosp.zvířat ale spíš mě zajímá jak potom, krmení, případně veterinář jak moc to je nákladné, zda to zvládne i klasická příjmová střední třída.


Ano, je.

Pravda, záleží na ceně ustájení (což se odvíjí, respektive, mělo by od jeho kvality a taky je rozdíl Praha versus Horní Dolní), vašich ambicí - budu závodit (tam se načítá trenér) nebo jenom "jezdit do lesa", jestli koňovi postačí kovář a veterinář k základní údržbě nebo budou zdravotní průšvihy...

Neboli jste na měsíční částce od cca 3 000 - 12 000.

Můj skromný odhad.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 07:50:30 xxx.xxx.147.163
Vejvodová:

Děkuji za odpovědi. Zvíře si přejí děti zy vysvědčení a po prázdninách by zůstalo u babičky, která se o něj bude starat a ke které jezdíme každý víkend. Ale ještě jim zkusím navrhnout jiné méně náročné zvíře třeba papouška nebo morčátko. 


Viz výše.

Taky se přimlouvám - myslet více na potřeby zvířete. Jeden papoušek nebo jedno morče není dobré řešení.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 07:44:20 xxx.xxx.147.163
lesakm:

Na druhou stranu spoustu lidí to takhle provozuje, na jaře si pořídí jehňata na vypásání zahrady a na podzim je normálně uklidí do mrazáku, úplně normální činnost a pokud se o ně budou během jejich života  děti dobře starat tak jenom dobře alespoň se něco naučí a uvidí že jídlo "nevzniká" v supermarketu, což dnes spoustě jedincům jaksi úplně uniká.winkingML.


Jenže to z toho dotazu nevyplývá. Takto pragmaticky uvažující člověk by se zeptal jinak. Si myslím.

kometa
kometa správce
25.06.2023, 07:41:16 xxx.xxx.147.163
kocoura219:

Tak to asi můžou, jen bych to nechtěla vysvětlovat těm dětem.... nicméně celý ten nápad mi připadá dost... no nic... 


Jo jo. Kamarádka měla u koní dvě kozy a jedna z nich povila dvě kůzlátka. Kozlíky. Byli krásní, roztomilí, jak tam různě běhali a poskakovali. Děti z koňského kroužku obdivovaly. A jednoho dne se zeptaly - kde jsou? Moje lakonická odpověď - v mrazáku. Byla moc drsná?

kometa
kometa správce
25.06.2023, 07:35:49 xxx.xxx.147.163
Anonymní:

Mi měli u koní vietnamského kanáčka. Jeho nejlepší kámoši byli oslík a plnokrevný hřebec. Velice inteligentní, plot rozebral na první dobrou 😂. . Chodil s námi i na krok9vé vyjížďky. Fakt báječný společník. Ale doma určitě  ne. Jenom ty hovínka. Jako lidská a hodně častá.


My měli.

Jinak příspěvek dobrý a k věci.