Aktuálně: 1 852 inzerátů280 467 diskuzních příspěvků20 015 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 12:39:15 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Doron z 10.06.2024, 12:35:00

Nevím, u nás se psi nikdy netřískali. A jak říkám, je to taky o tom prostě toho psa sledovat a vychytat, kdy se připravuje na útěk a prostě odvolávat a hodně chválit. To je cesta s běžným psem, s loveckým ohařem se od mala pracuje jinak, tj. této vlohy se využívá ve způsobi výcviku.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 12:29:19 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele s EO nebo bez z 10.06.2024, 12:17:10

"Dát férový důvod vás poslouchat" - tohle je prostě něco, co se strašně špatně vysvětluje a získává se to zkušeností a taky jistým citem a empatií.

Musíte si uvědomit, že smečková/stádová zvířata obecně mají vedoucího dané skupiny, který řídí jejich životem. Ta síla téhle důvěry je založená na tom, že podřízení členové uskupení věří vedoucímu, že je to dobrý jedinec k tomu, aby zajistil blaho všech - že umí řešit kritické situace, že dokáže vyřešit spory mezi jednotlivými členy, že bude mít prostě dobrý úsudek a hlavně je čitelný. Vlastně je to taková nějaká přirozená autorita. A o tohle jde tak nějak ve vztahu se psem a musí se to budovat od prvního dne. Ten pes vás bude mít vždycky rád, ale Vy ho musíte ideálně beze strachu přesvědčit, že se to vyplatí Vás následovat a prostě si Vás hlídat. Všude a za všech okolností. Musí na Vás být napojenej. On totiž výcvik psa není o mechanickým cvičení povelů, to už je spíš tak na okraj, Vy ho na sebe prostě musíte především navázat a být ten, kdo vede to Vaší smečku. A to se získá tím, že prostě budete taková klidná vnitřní síla, budete přesvědčená o tom, co po psovi chcete, proč to chcete, a zároveň nebýt hysterická, být čitelná a férová. 

Jinak upozorňuju, že pamlsky jsou fajn, ale Vy se musíte primárně naučit psa fungovat bez nich. Nové věci učit třeba s nimi, ale rutinovat je potom tak, že pe sfunguje i bez nich.

No a další fáze tohoto je, že když někam jdete a mládě se náhodou zapomene, tak musíte mít dobré odvolání a pokud se někde zapomene, musíte už predikovat projevy zájmu o lovení a včas odvolat. Oni se totiž nějak chovají před tím, než zdrhnou. A to chce vypozorovat a podchytit včasným odvoláním. Odvolat lze, když je od Vás pes 20 m, na 100 už ne 😀 a tohle se dá trénovat i na tý stopovačce.

Jinak k Vašim bodům:

- Cvičit přivolání tzv. do zblbnutí, až se z toho stane reflex - pes není stroj a opět, musíte ho přesvědčit, že je dobré Vás následovat, prost ědokázat vybudovat pocit bezpečí a dobrého úsudku.

A ty další věci s EO…asi to tím vyřešíte, ale nedosáhnete toho, co píšu v úvodu této mojí reakce.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 12:19:17 xxx.xxx.27.179

Pokud potřebujete odvolávat co půl minuty, tak je prostě problém v tom, že vás pes nechce z nějakého důvodu následovat. To je hlubší problém, jehož řešení přes EO je zkracovátko, ale podstatu nevyřešíte.

Opravdu je dobré nechat se inspirovat mysliveckou kynologií, kde se jedná o psi se silně vyvinutým loveckým pudem a kteří jsou dobrým vedením schopni složit zkoušky ve velmi mladém věku, tj. že musí být schopní fungovat se psovodem dokonale. 

Musíte zapracovat na Vašem vztahu se psem, na respektu psa k Vám, a to především ne přes strach.

Díky, že se nad tím vším zamýšlíte a slepě nenásledujete radu trenéra. Nemusíte být vždy totiž dobré řešení.

EO by měl být až posledním řešením pro výjimečné případy.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 12:07:20 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 10.06.2024, 11:53:00

Taktéž mě vlci fascinují. A svoje místo u nás mají. A s koňmi souhlas, jenže on už je rozdíl mezi českými vlky a slovenskými. 

Uvedu příklad. Při toulkách Muráňskou planinou bylo naprosto patrné, jak se chovají slovenské vlčí smečky, přestože i pytlačí u lidí - mají svoje stezky a nevyužívají běžné hospodářské cesty tak, jak to dělají třeba vlci v Čechách. Halt u nás divočina ještě není, na SK ještě jo, a vlci na SK nejsou tak zvyklí na přítomnost člověka jako u nás. Tohle je patrné ze sledování pobytových znaků.

Dále vlk není hlupák a pokud nemusí, vyhýbá se kořistem, která by ho zranit tak, že by nemohl lovit. Budiž tím sysloviště kousek od Muráně, kde byly vypuštěni oslíci. Vci na ně nešli, a to ani na mláďata, čili o hucule bych se nebála.

No a ano, myslivci hodně jezdí autem k posedům. Ale taky jezdí třeba na více míst no  ataky jezdí zasypávat a mají brigády. Prostě v tý přírodě stráví řada myslivců dost času a vědí, kde co žije. Tedy v tý jejich lokální. Znám hodně myslivců, kteří vlka u nás viděli naživo. A žalostěn málo ochranářů, kteří vlka spatřili a touží po tom. To je taky celkem vypovídající.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 11:21:01 xxx.xxx.27.179

Řada myslivců ví o vlcích víc, než studovaní ekologové. Jako fakt, jelikož jsou daleko častěji venku v lese. Paradoxně. Řada ekologů prostě řeší věci od stolu.

Já taky o vlcích věděla prd jako vystudovaný ochranář a plně jsme to pochopila, až když jsem se tím fakt začala zabývat a hodně číst, a to i hodně zahraničních zdrojů….a poznala jsem praxi.

Už jsem tady kdysi současnou problematiku ochrany vlka v ČR rozepisovala podrobně, a to několikrát, možná ještě i na ifauně a nechce se mi do toho znova, nemám na to sílu. Jsou to poznatky získané čtyřmi lety intenzivního studia, chození po lese a styku se zainteresovanými ze všech břehů, to studium jsem bohužel nedokončila teda 😀 jen můžu potvrdit, že jsou tu všichni diskutující mimo mísu )ostatně jako ceká většinová společnost), i když nejblíž je asi asill 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 11:15:43 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele s EO nebo bez z 10.06.2024, 11:06:16

Ano, je to možné, a chce to hodně práce, hlavně tedy psovoda sám na sobě.

Vím, že myslivci někteří také používají EO, ale u nás doma se tohle všechno jede “postaru”. Máme v rodině několik myslivců, v oblibě je chov českých fousků. To není úplně plemeno pro začátečníka, je to velmi staré plemeno a pokud tomu psovi nedáte férový důvod vás poslouchat, tak se na vás vyprdne. Žádný z těchto psů neměl problémy s nedovoleným hnaním zvěře. 

A k čemu by se skládali lovecké zkoušky, kdyby toto nešlo naučit?

Nechoďte se učit cvičit psa na FB a na cvičák, kde lektor zvládl vychovat jednu borderu. Hledejte lidi, jejich práce se psem s evám líbí a učte se od nich. Ano, stojí to čas a někdy i dost peněz, ale vyplatí se to. Osobně bych nechtěla psa, který mně má venku na párku a žije si svým životem.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 10:33:07 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 10.06.2024, 10:22:19

Osobně si teda myslím, že Fiala by byl dobrej eurokomisař. Jako fakt, bez jakékoli zášti.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 09:07:52 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele orionka-2 z 10.06.2024, 09:06:18

Ale tak já vím, odkud vítr vane a znám ho ještě z dřívější doby, než se začal spojovat s IVK, ale nejsem naivní, přehnaná očekávání od něj nemám, v naší politice se zmrší kde kdo.

Spíš jsem zvědavá na tu holku druhou v pořadí, ta má zajímavý backround, ta by mohla překvapit.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 08:54:38 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele orionka-2 z 10.06.2024, 08:39:19

Já si hlavně myslim, že ho nakonec volilo fakt dost mladých.

Protože on i přes to, že je na Prahu čtyřicítky, má mladým co říci a nemusí se do ničeho stylizovat, myslet si o něm můžeme co chceme, ale prostě imponuje. Řada kluků by chtělo být jako on a řadě holek se líbí. Jednoduchý. A ten podivný  konstrukt sociálního inženýrství “tahák na mladý” aka mamka Danuše prostě logicky vyhořel. Zaznamenala jsem to teda i mládeže ve svém okolí. 

Druhá věc je, že až na tu debatu s Danuší, kde měl asi nakázáno hrát slušňáka, což mu fakt nejde, a možná se taky trochu lek, se prostě zaměřil na dva problémy, který dneska lidi pálej a argumentoval fakty, ne prázdnejma floskulema. A z trapnejch floskulí a vzájemnýho napadání už jsou lidi fakt otrávený.

Nevím, na koho je napojenej, kdo ho platí a co z něj vyleze dál, ale jestli někdo takovej předežene i Piráty a STAN, tak to o společnosti vypovídá dost…a ten mandát komunistů taky 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 08:20:52 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 10.06.2024, 08:08:15

To není o vyjádření názoru, to je o tom, jak lidé nazýváte. Vždyť jste úplně, ale úplně stejnej jako ta protistrana, jejíchž názvy vyjmenováváte.

Nebo vám idiot přijde jako název lichotící?

A proč by měl být idiotem někdo, kdo volí Fialu? Vzpamatujte se, jste úplně stejně zahnojenej/á jako militantní fanoušci vládnoucí koalice.

I názor se dá vyjádřit slušně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 10.06.2024, 07:56:49 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 10.06.2024, 06:01:16

Kde se ve vás ta zloba bere, demokrate? Tisíc lidí, tisíc chutí, přestaňte hnojit, jste jak Fiala s těmi jeho populisty, extremisty a dezoláty.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.06.2024, 15:29:52 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 06.06.2024, 15:03:21

Ing. Tomáš Calta, Snědovice. Je to koňskej ráj 🙂

Ale měla bych být přesnější, jedná se o Ralskou pahorkatinu. Takže od Vás je to možná trochu dál.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.06.2024, 13:25:56 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Lenacia z 06.06.2024, 13:15:53

Jasně, to je pravda. Ale musím vyhodnotit, jaký typ pastviny mám. Tohle bylo Ralsko, takže chudý.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.06.2024, 12:28:28 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 06.06.2024, 12:18:15

Chybí Svobodní 😀

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 06.06.2024, 11:37:56 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 06.06.2024, 08:59:39

Mně to přijde jako takovej ten pastevní odchov “tady máš seno a trávu a rozlehlý lány a to stačí”.

O tomhle mi kdysi vyprávěl chovatel mojí kobyly. V prvních letech na počátcích chovu si taky myslel, že tohle výše zmíněné bude fungovat. Jenže mu z toho začali lézt hříbata jako je tohle arabské. Od to doby vezme vždycky celý ročník hříbat po odstavu, celou první zimu je zavírá na noc a ráno a večer přikrmuje. Zbytek je venku 24/7, ale bez tohoto se nehne, aby ty koně byli pěkný a dobře rostlí.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 04.06.2024, 11:41:26 xxx.xxx.154.233
»
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 04.06.2024, 11:13:34

Horsano, gratuluji!

Budete za nimi z domoviny dojíždět daleko?

To vlastně budete mít poprvé “koně doma”, že?

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 03.06.2024, 13:33:23 xxx.xxx.147.252
»
Odpověď na příspěvek uživatele Saga z 03.06.2024, 13:18:07

Záleží no, jak moc je ten kůň dopředný. Já mám koně, který pod člověkem, který se neumí prosadit (a to nemusí být ranami bičem), spíš zdechne než udělá krok navíc. Pode mnou celkem šlape, resp. je příjemně temperamentní - pro mně. Jízdárna jí baví, pokud to nepřetáhnu a nepřekombinuju cviky. Čili: když jí beru na jízdárnu, musím si rozmyslet, co chci ten den trénovat. Např. hezký přechod kavalet. Tzn. vykrokuju, oklušu a pak najíždím ty kavalety. Anebo v průběhu. Pak nechám být. Nebo chci trénovat zastavení…nebo obrat okolo předku…nebo vlnovky…momentálně se snažím častokrát uvolnit a pak trénovat korektní nacválání hned 🙂  Ta půlhodina je tak akorát pro ní i pro mně, jak nejsme jízdárenskej typ. Posouváme se pomalu, ale posouváme. Cválat pod jezdem na kruhu mi tímto stylem začala až po roce a půl od obsednutí, ale umí to a to je důležité 🙂

Na takovém plácku se dá pracovat i když je měkko, přece nechcete, aby s Váma kůň lítal jak zběsilej, spíš potřebujete, aby se soustředil a obraty člověk pak volí podle terénu.

Jo a ještě jedna vifikundace - u nás se ten plácek v nejhorších místech zaváží čistejma koňskejma bobkama a udusá se to. A když je pak humus déšť počasí (samozřejmě teď je to extrém), tak to celkem drží vodu a nerozčvachtá se to a neboří se to tolik, udělá to takovou krustu. Koním to na nohy nevadí a jak jsou to jen bobky, tak to ani nepráší.