efe: Včera u nás bylo večer příjemně, tak jsem zkusila nový beránkový podbřišník. Bylo to lepší, ale ne dobré, navíc jsem si ve večerním sluníčku, které háže dlouhé stíny, všimla. že má Knedla na tom pravém boku jakýsi táhlý otok/bouli? Téměř neznatelné, ale je to tam. Takže jsem objednala fyzio a uvidíme. Tipuju to na nějaký skříplý mezižeberní sval nebo něco takového.
Ef, držím palce!
Já z takových důvodu naprosto záměrně chci jen fyzio/chiro, co je i vet…..abych mohla konzultovat komplexně, je vždy první, komu volám a paradoxně to šetří peníze.
Neřadíme, jen rozšiřuji úvahu.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
bassrock z 22.06.2026, 12:01:33
Ano, ten. Přivezl koně i psi, v rámci tříhodinové přednášky 😀
V některých příspěvcích působil trochu namachrovaně až mačisticky, ale není to tak. Je to fakt sympaťák, který si na nic nehraje.
A hlavně to, co dokázal s tolika zvířaty, to je až k nevíře 🙂
Jinak teď měl u nás přednášku ten kluk co šel pěsky se dvěma koňma a třema psema do Španělska. Ten tvrdil, že každý vozka by měl mít ve voze sekeru, víte na co.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Zrzavci z 22.06.2026, 11:07:44
Tak ono i v řadě států Evropy.
Třeba psi a kočky. Stačí zajet na Balkán. To i v té Indii jsem viděla ve městech méně zubožených zvířat než na východě Evropy. Dokonce se tam na místní poměry překvapivě funguje kastrační program, evidentně lepší, než ten východoevropský.
V Americe - v Severní i Latinské - je co se týče koní dle mého názoru možné naprosto všechno. Bohužel na mně na sockách nevyžádaně vyskakují americká “tréninková” videa a je to strašný a pochvalných komentářů to má tolik, až je to k pláči.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
kometa z 19.06.2026, 11:27:13
U mně to nebyla jen ztráta chuti na sex, ale celkově jsme k tomu dotyčnému přestala cokoli cítit a co mě vyděsilo nejvíc, fakt jsem pocitově přestala mít ráda i vlastní rodiče. A to už bylo s velkým vykřičníkem a šlo to pryč, nikdy víc.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Horsana z 18.06.2026, 11:22:05
Emoční plochost ve mně kdysi vyvolalo užívání HA. To byl masakr, takže do jistý míry chápu.
Indie byla sen. Miluju Orient, takže prototypová země. A jsem čumil, nejradši sedím třeba v kavárně nebo přístavu a pozoruju hemžení, ideálně s dobrou kávou 😀
Indie je na jiný planetě. A je hustý, že navzdory globalizaci tam různé kulturní zvyky ve své ryzí podobě fungují nepozměněny stovky až tisíc let!
Já teď byla 2 týdny v Indii a můj vděk vůči životu to po všech stranách jen posílilo.
Psychická bolest je hrozná a může semlít dokonale i stabilního člověka. Nejhorší je, že kolikrát přijde a člověk ani nevím jak.
A efe jste si jistá, že je to podbřišníkem?
vůbec nechci říkat, že mát etřeba nemocného koně, ale nám se ve stáji přesně takhle začal projevovat valach, u kterého nedošlo k absolutně žádným změnám a krom toho, že proběhne vyšetření na vředy, tak fyzio má podezření na počínající artrozu….ošetřovaný je někým na něco neustále (myslím zuby, fyzio, pravidelné pasování sedla atp.).
Tak teď horsano moc nevím, co se Vám víc u Vašich koní osvětčilo - seno 24/7, nebo alespoň denně vs. ždíbání? Já slovensky rozumím,a le tohle jsem nedala 😀
Ahoj, moc všem děkuji za názor, Sago, to je poučné!
přístup k senu pořád….asi ano…ono je to v etapách, my taky rotujeme pastviny, ale někdy jsou na tom vypaseném déle, pak se přeženou a jede se nanovo. Já si na to pořád neumím udělat názor, koně opravdu vypadají blahobytně a nekolikují a vyloženě schvácený nebyl nikdo. Jen mě překvapila ta rada na náhubek a to přichvácení. Jenže já k nízkému porostu a síti s malými oky přece nemůžu dát koni náhubek, to samé na podzim ☹️obzvlášť když na něm jezdím. To léto bez sena zvládají dle mýho poměrně dobře. Ale donedávna tady padaly teploty přes noc pod nulu velmi standartně, ta tráva prostě přemrzala a mám pocit, že tohle bez sena úplně ideál není…
Já vím, že se dá i jen pást až dlouho do zimy, když je kvalitní stařina, čili lehlá stará tráva alespoň po kolena délky. Ale to u nás fakt není.
Promyslím to. Určitě je řešení koně nafutrovat před ježděním, ale tohle si myslím, že přerůstá problém s ježděním, přijde mi to trochu jako časovaná bomba. I když opakuji, koně jsem akorát až tlustí a téměř nikdo nemá žádné zdravotní obtíže. To se pak těžko argumentuje ustajovateli. Ostatní péíče je tam jinak fajn, řeším jen ten režim a jeho vhodnost pro mýho koně a případně použití náhubku.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Horsana z 12.06.2026, 08:22:47
Ano, vím, že to není ideální fotka.
V dubnu tráva….no něco bylo, jak to popisuji. Sbírat bylo co. 10 cm to nemělo, nebo místy max. Od cca půlky dubna šli od sena, jelikož ustajovatel nechtěl dávat víc jak jeden balík, aby byli motivovaní se chodit pást (1 balík na osm koní). Fungovalo to ale tak, že se mezi sebou jen řezali. Takže se jim to sebralo úplně.
Moc díky všem za názory, šlo mi teda o využití toho náhubku a jaké s tím máte zkušenosti
»
Odpověď na příspěvek uživatele
kometa z 11.06.2026, 13:04:15
Nemají v sezoně, to se jenom pasou, mají jednotlivé čtverce, kde bývá trávy dost, ale někdy se čeká, dokud to úplně nevypasou, než se přeženou dál a v tu chvíli začnou být schánčliví. Seno mají cca od listopadu do dubna, pak vůbec.
Prostě koně netrpí a jsou blahobytní, ale ten náhubek už mi přijde moc utažený kohout. Jen nevím, jak naložit s tím přichvácením, tohle všechno mám právě od kováře, i ten nález, i tu radu.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Janea z 11.06.2026, 12:14:31
Dobře, díky, na tom něco je.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Zrzavci z 11.06.2026, 12:10:54
Vám se to taky zjevně nelíbí a nesouhlasíte s tím, ale jste s tím evidentně smířená, a ještě nám nesmířeným říkáte, co vlastně? Že nemáme pravdu? Že děláme něco špatně, když na takové věci upozorníme? Že slečna zadavatelka udělala vše správně? A že ona za svoje problémy nemůže, protože dnešní společnost to takhle dělat nebude? - Vy také máte pocit, že jsme takto osobnostně nastavená? Tolik toho o mne víte resp. toto soudíte na základě toho, co jsem tady o sobě už vypustila (IMHO včera zrovna jsem dlaa slovo, že si vezmu 5 koťat, jen aby je soused neodvezl do lesa. Je jich 5. Kočku jsem nechtěla ani jednu. Chápu, jsem ale zlá a přehlížím problémy.)
Ještě jednou uvedu, že se tady bavím konkrétně o množkách. Víte, neznáme se, ale vlastně mi Váš názor může být jedno. Ale vlastně mě to celkem mrzí. Celou dobu uvádím, že s Vámi souhlasí, ale že jste zbytečně militantní. A to je realita. Vaše myšlenky jsou ryze ušlechtilé, vím to, ale psům vlatsně nepomáhají. Psů je čím dál víc a má je čím dál víc blbců. Pokud nezačneme uvažovat jiným směrem, množky tu stále budou a bude jich klidně víc a víc. Váš přístup je sice krásný a ideální, ale v praxi nefunguje. Víc Vám vysvětlovat ze svého myšlenkového nebud, už nemám jak, leda že bych to napsala čínsky 🙂
Vůbec jste nepochopila to, co píšu 🙂 a čertíte se zbytečně.
Tohle lidi jako společnost prostě dělat nebudou. - To přece neznamená, že jsou špatní nebo neslušní a že by jakkoli jinak škodili. Chci jen říct, že spoelčnost tímto přístupem nepředěláte. Už se to dělá roky a evidentěn to nefunguje. Množek je čím dál víc a čím dál víc lidí má psa. Do socek a televize už víc nacpat nelze.
Za mně je cesta trestat to, co jsme uvedla + aby depozity a útulky přestali být tak rigidní. Pak množek ubude a lidi se začnou víc zajímat o zvířata z útulku.
Prosím nedělejte ze mně, že přehlížím zlo, zaprvé jsme to nikde nenapsala, nidke to vyčíst nelze a už se to virtuálně známe nějkaý pátek, abyste věděla, že taková nejsem 🙂
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Buggyra z 11.06.2026, 11:56:10
Mám trošku toto podezření. Že jim prostě chybí v některých dnech objem. Ale už jsem to tu řešila minule, hubení nejsou, sbírat mají co vždycky. Ustajovatel má koně dokonce své koně na trávě, která vypadá jak golfové hřiště a koěn jsou pořád tlustí, mají vidle sena denně a přes zimu dostávali každý tak 10 kg sena denně.
Pokud se ale z tohoto důvodu bude přichvacovat, budu asi muset velmi zvážit změnu ustájení. Mně náhubek fakt dává smysl jen na pastviny, kde je ta tráva vzrostlejší.
A ta nepohoda se nejvíc projeví, když na koně sednu samozřejmě. Jsem schopná se tam dostat denně, ale už je to dost náročné, jezdím daleko do práce a někdy musím fakt hodně plánovat.
»
Odpověď na příspěvek uživatele
Buggyra z 11.06.2026, 11:47:24
Pokud vám jde o umístění psů, tak musíte uvažovat tak, jak uvažuje většina lidí. Jka říkám, mám ve svém okolí několik seniorů, které útulky poslali tam kde slunce nesvítí. Tak mají štěně z množky a pes má u nich vlastně celkem krásný život.
Takhle je to dobře ? Samozřejmě to byl to byl ideální stav, kdyby se lidi pídili a zajímali, ale takhle to prostě nefunguje, musíte se s tím smířit. Osvěta už větší být nemůže, nevím, jak by se to ještě dělalo.
Tady už pomůžou jen flastry za černou plemenitbu a klamavou reklamu.