Aktuálně: 4 833 inzerátů175 375 diskuzních příspěvků17 762 uživatelů
JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 09.04.2024, 11:24:53 xxx.xxx.27.179

Jinak tady další diskuze ke kleci

https://www.facebook.com/groups/499895923417729/permalink/25108752238772089/

Zde také jedno foto velmi kvalitní a prostorné klece.

Prostě doma dělá bordel, rada “šup do klece” a je to. Bez jakéhokoli rozvedení situace, co všechno se dá dělat, prostě mezi většinovou populací pejskařů je to už standart.

Děsivé.

Dámy, které zde vědí, proč právě na svého psa klec používají, do toho nezahrnuji….ale je to jako mor.

Obrázek
JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 09.04.2024, 09:55:01 xxx.xxx.27.179

Ahoj, díky moc oběma.

Už jsem z toho zoufalá, asi zainvestuju a zkusím oboje, nejsem nějaký cimprlich, ale dávat minerálku se fakt vyplatí, jsem jediná ve stáji, kdo dokrmuje pravidelně celou zimu a ten rozdíl je mezi koňmi fakt znát.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 20:47:27 xxx.xxx.24.99
Fikovnice:

My nikdy klec neměli…a ani nepotřebovali - myšleno příbuzenstvo na venkově. 

Nechci rozpoutávat žádný flame, právě proto, že ty zkušenosti nemám. Ale někdo zde zmiňoval ohrádku. Já ji viděla u Sarah - byla veliká, poskytovala velký prostor, když tehdy fena Sarah měla štěníky. Zdála se mi super!👍 Samozřejmě taková ohrádka nebude řešit chronické útěkáře. Nicméně ta klec, co dala 4x Jana do zadání se vám, kdo klece používáte, skutečně nezdá malá? Prošla jsem i příslušné FB stránky + komenty a i tam je velikost klece kritizována. Prosím, netřeba nějaké odsuzující komenty. Mně jako laikovi se velikost uvedené klece pro BŠO zdá prostě malá.


Ano, díky, zpět k meritu, o tomto především je mnou založená diskuze. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 20:19:58 xxx.xxx.24.99

Ahoj, mám dotaz, mám extrémně vybíravého koně. Řeším minerálku, neprojde Reformin, Sano, Habibi. Na novou minerálku zvykám vždy postupně, míchám do müsli nebo senných granulí. Zalévám trochou vody nebo oleje. Existuje nějaká mimerálka, která fakt koním chutná?

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 15:12:12 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 15:00:57

Ano, noc dvě, to smysl dává.

Ale jinak to nepřepálit.

Teď spíš oslím můstkem, ale k dokreslení: já se teď třeba setkala se situací, kdy známí mají fenku frbula. Spala s nima v posteli, miláček, že jo.  Jenže se narodilo miminko, no a pes najednou nejen že nemusí do postele, ale ani do ložnice, jelikož chodí ven a je špinavec a miminko zaujalo jeho místo v pelechu a na výsluní.

No jak velké překvapení je, že jim pes v noci začal ničit byt a na mimino vrčí 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 14:55:48 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 14:44:31

Pokud neplánujete psa brát do postele i do budoucna, není moc rozumné ho již od začátku učit, že s ním někdo spí. Štěně k vám velmi rychle přilne, jelikož spát s někým je příjemné - a pak? Prostě to utnete a konec? To bude pro štěně daleko horší, než když ho na nové podmínky začnete učit hned od začátku.

Pes není miminko.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 13:54:43 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Dublinbarzoj z 08.04.2024, 13:51:23

Jenže o tomhle tahle moje diskuze není. Tahle diskuze je o velikosti klece pro psa typu ovčák pobývajícího několik hodin sám doma.

Já bych do klece na obrázku dala max čivavu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 13:43:00 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 08.04.2024, 13:26:27

Řada nežádoucího chování zvířat vychází velmi často z nedostatků člověka v rámci chovu daného zvířete. Tato teorie se potvrzuje u koní, psů i koček. Málokdo si to ale uvědomuje, takže než aby začal revizí vlastního  chování, hned kupuje EO a klec. Ne, to je špatně. No a pak je štěně, které je prostě dítě. Má nějakou vývojou fázi, s ekterou s emusí nějak pracovat.

Štěně obecně kouše, dělá loužičky a žvejká věci. Dělají to hříbata, dělají to i lidská mimina. Gró je zajistit chov psa tak, abychom předcházeli problémům. Na příchod psa se lze připravit. Prvotně zajistit prostory tak, aby v době vaší nepřítomnosti nezničil hodnotné věci. Dále se mu věnovat tak, aby se unavil - ne jen fyzicky, ale především psychicky. Dále lze zanechat věci, které motivují ke žvejkání a jsou pro psy…atd. atd., už o tom vyšlo spousta mouder a já to tady velmi logicky jedním příspěvkem nepřeklenu.

EO a klec by měly být "pomůcky" používány jako poslední možnost a hlavně informovaně a soudně. Ne jako zkracovátko, že jsem neschopný psa vychovat. Pokud se rozhodnu psa někam zavírat, měl by mít dostatečné prostor na rozvalení se a plnohodnotné protáhnutí, ideálně proťápnutí - psi sice většinu dne, kdy není pán doma, prospí, ale většinou neleží na jednom místě, přecházejí po prostoru. Dále by se mělo jednat o pevný materiál, který pes nedokáže zdemolovat - třeba ta klec na fotce je bytelná, kvalitní, není nebezpečná….ale existují i tací jedinci, kteří si v zápalu toho dostat se ven dokáží poranit vehementním kousáním do šprušlí čumák a zuby. Navykat můžete, jak chcete, separačka je sviňa, ale to jsou extrémy.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 12:15:52 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele keriton z 08.04.2024, 12:00:40

Milá keriton, bohužel lidí, kteří nad tím uvažují takto komplexně, je dle mého názoru méně. “Klecová” většina prostě koupí klec, jelikož jim to nějaká dobrá duše poradila, a psa tam prostě šoupaj. 

Mně neděsí realita klece, ale především ta velikost, jaká je prodávaná pro psa typu ovčák….o materiálech nemluvě.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 12:10:03 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 08.04.2024, 12:02:18

Já to myslela jinak. Prostředí lesa je OK, ale pokud na koně sednete, začnete používat soubor pomůcek….a i když se snažíte mladému koni zjednodušovat a nic po něm nechtít, tak je toho stejně kolikrát víc, než na jízdárně - kromě pomůcek otěží, holení a váhy to máme ještě nějakou expozici terénu, jiný povrch atp. Kůň tohle všechno vnímá pod sedlem jinak než na špacíru na vodítku - vnímá prostředí jako takové, dále jiný povrch než na jízdárně se zátěží na hřbetě + Vaše pomůcky.  Čili soustředí se na krajinu, rovnováhu s jezdcem ve složitějším terénu a na Vaše povely. A to mu může zavařit mladému koni mozek, když se toto přetáhne, je toho fakt najednou hodně. Proto to píšu. A některé extrémy to pak řeší snahou zbavit se jezdce.

Ale od toho musí být soudnost jezdce, který zná stupeň výcviku svého koně, aby odhadl míru 🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 11:42:11 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele keriton z 08.04.2024, 11:36:38

Jasně. Ale já tady tedy nechtěla otevřít téma, jestli klec jo nebo ne. Ale především když klec ano, tak jaká velikost….a jestli můj obrázek opravdu může někdo na několikahodinové pobývání doma myslet vážně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 11:19:16 xxx.xxx.27.179

Ono je to těžký.

Mně dost často poučují prvomajitelé psa, že jenom barf, že EO je v poho, že jim to poradil cvičitel, že klec v poho, že to poradil chovatel. A podobný věci. A já jsme za zpátečníka. Pak jdeme a jejich pes není schopný jít s mým psem ani na volno a ani na vodítku, jelikož na volno zdrhá a na vodítku táhne za tím mým, který poslouchá na myšlenku bez použití násilí.

Jinak je to vytažený ze skupiny BŠO, a to je fakt mazec, tam těhle expertů je snad většina. Halt  úděl módního psa.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 11:04:02 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 08.04.2024, 10:53:59

Ono taky záleží, kolik mu je, jaké má sedlo a jakou máte váhu….a jak dlouho chodí pod sedlem. Není to jen o fyzické stránce, můžete i "přepálit mozek vjemy a různými povely, kterých je na vyjížďce až až".

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 10:04:58 xxx.xxx.27.179

Aha. Já zaznamenala minulý rok nebo kdy kolektivní dopis Ústeckého a Libereckého kraje na MZe, že vetů do terénu je málo, ale nějak jsem z toho pochopila, že Ústecko je na tom líp.

Nevím. Každopádně držím palec, ať se to vyřeší brzo.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 09:53:38 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Doron z 07.04.2024, 22:56:09

Jako člověk z oboru Vám můžu říci, že vypásání ovcema možná do jistý míry ekokšeft je, ale přírodě to pomáhá hodně 🙂 brzdí to tzv. "sukcesi", zjednodušeně řečeno “zarůstání”. Následně to zvyšuje biodiverzitu a vy si pak můžete projít např. krásný subalpínský holiny v Jeseníkách a Krkonoších tak, jak je všichni známe ož od nepaměti, kdy tam ještě pásli domkáři…

Kolik by bylo řevu, kdyby se to nechávalo zarůst 😀 a na zlepšení biodiverzity to má fakt vliv obří.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (775 příspěvků) 08.04.2024, 09:48:53 xxx.xxx.27.179
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 08.04.2024, 09:41:30

Vy jste Liberecko ne? Slyšela jsem, že tam je to s počtem vetů nejhorší v rámci celé ČR…nebo se pletu? A při tom se divím, Liberec je docela fajn bohaté město…