Aktuálně: 2 335 inzerátů269 853 diskuzních příspěvků19 343 uživatelů

Příspěvky uživatele

Sardullah

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 16:36:06 xxx.xxx.221.216
Coudas:

Radši něco hezčího, můj spoluopalující se 🙂

Obrázek Obrázek

Dneska mi zrovna motýli přijdou nějaký praštěný a speciální babočka paví oko…jednoho jsem našla v baráku na záchodě, tak jsem ho vynesla ven a dala na květ motýlýho keře…a jdu vyndat do prádelny prádlo z pračky a slyším nějaké třepotání a tak hledám a další babočka se chytla v rohu na zemi do pavučiny….tak jsem ho popadla a nesu ho ven a kolega, kterýho jsem tam posadila před chvílí, tak tam furt ještě dřepěl…no a pak teda oba ulítli.

Doufám, že těch sebevrahů, co vlítli otevřenými dveřmi do sklepa a někde se tam zatřepotají do pavučin, bude co nejméně…

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 15:37:16 xxx.xxx.221.216

Mám už druhou fenu, kterou jsem nechala preventivně vykastrovat.

Mohlo by se zdát, že teda jsem pro preventivní kastrace, ale musím říct, že je to hodně těžký a složitý rozhodnutí…alespoň tedy pro mě, protože jsem i u druhé feny zvažovala pro a proti. 

První fenu jsem kastrovala hodně mladou…v devíti měsících, před prvním háráním, nepočkala jsem do dospělosti, protože pro mě byla důležitější ta prevence a v tomto případě, při kastraci v tomhle věku prevence nádorů na mléčné žláze. Fena kříženka BSP a bernardýna…řekla bych, že ač kastrovaná v nedospělém věku, tak přesto dospěla. Měly jsme štěstí a tak nebyla inkontinentní (riziko inkontinence u kastrovaných fen velkých plemen je poměrně výrazné. Sice tedy kastrace splnila účel prevence nádorů na mléčné žláze a pyometry, ale kastrace v takto nízkém věku mohla mít vliv na osteosarkom, který byl feně diagnostikován v 10,5 letech. Jako nemuselo to být tím, ale mohlo. Jinak fena neměla problém s nadváhou…samozřejmě vlivem kastrace v tomto věku byla větší, mohutnější než by asi byla, pokud by kastrovaná nebyla. V srsti bych neřekla, že se kastrace nějak projevila…možná trochu na zadeli. Jinak byla fena celý život zdravá…až do toho osteosarkomu.

Druhá moje kastrovaná fena je pyrenejská horská psice…kastrace v cca 2,5 letech věku. Tak tady teda musím zatím taky zaťukat, že zatím žádná inkontinence. Bohužel se kastrace negativně podepsala na srsti…má oblasti, kde je srst “normální” ale bohužel celá záď včetně zadních nohou ..tam jí srst “zbavlnkověla”. Srst pyrenejců je velmi funkční a dá se s minimálním úsilím udržet v provozuschopném stavu. U mojí feny je to boj a ve své podstatě je jediné řešení použití prořezávacího hřebenu a následné dočesání…srst má velké tendence dredovatět a tak často přijdou na řadu i nůžky. Fena je velká…ve své podstatě má proporce psa-samce. Další věc je nadváha…resp. ne že by fena byla vysloveně tlustá, ale je hodně mohutná a na omak bych řekla, že by klidně nějaký to kilčo mohla shodit…ale ona jí tak málo, že kdybych jí měla dávku skrouhnout třeba o třetinu, tak je to potom půl kila masa na den na šedesátikilovýho psa. Samozřejmě další řešení by bylo přidat na pohybu, ale její ochota k dlouhým procházkám byla vždy velmi nízká…nesouvisí to s váhou ani s věkem (feně je v současnosti 5 let). Takže je to boj jí udržet alespoň tak, jak je. 

Upřímně u obou fen byla pro mě ta rozhodnutí kastrovat tak náročná a když se nad tím zpětně zamýšlím, tak pokud bych si ještě někdy měla pořídit psa, tak to bude psí kluk…a to přestože feny mi povahově vyhovují líp.

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 13:44:05 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele eva z 10.08.2025, 13:12:35

To ani nebudu komentovat…kámoška ode mne dostala vyhudlíno a musela mi přísahat na mou duši, na psí uši a na kočičí svědomí, že za prvé nepoleze nikde už nikdy po žebříkách, protože takhle už je s těma zádama v pérdeli a za druhý, že když se něco stane, tak k doktorovi hned.

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 13:41:30 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 10.08.2025, 12:33:28

Psy mám už 35 let, poslední štěndo, co jsem si pořídila je před třemi lety berňák….je to v pořadí sedmé štěně, co jsem vychovala…teda vlastně berňáka do toho počítat nebudu, ten už se vychovanej a vycvičenej narodil, s tím žádná práce nebyla.

Nic z toho, co jsem si myslela, že umím, vím, znám ať už z teorie nebo praxe mě nemohlo připravit na pubertu mojí pyrenejky.

abych věděla o co nejvíce situacích, chování, které BY MOHLO NASTAT, a abych okamžitě uměla reagovat správně

No a k tomuto bych jen napsala…byly situace a bylo jich hodně, kdy se mi chtělo zoufalstvím brečet….a reagovat správně? no bohužel ne vždycky má člověk prostor pro to, aby se mohl alespoň zasnažit chovat se v určité situaci tak, jak by si to teoreticky správně představoval….takže pokud jsem viděla, že to v žádném případě nezvládnem bez ztráty kytičky, tak jsem prostě udělala v čelem vzad a fenu ze situace bez řečí prostě odtáhla. Musela jsem notně působit jako někdo, kdo nedokáže vychovat psa a má na vodítku pěknýho spratka a poděsa. Protože čím víc obecenstva, tím větší divadlo dokázala fena udělat.

Nejsem nějakej typickej kynológ…výcvik mě nebere…za mlada jsem si vycvičila fenu NO a byla úžasná a byla ovladatelná v jakékoliv situaci a v jakémkoliv prostředí na volno…ale to cvičení mě nebavilo a zjistila jsem, že tohle není cesta…takže moje příspěvky berte z rezervou od člověka, který po svých psech chce pouze aby ho nevláčeli na vodítku, chovali se slušně a aby s nimi byla nějaká rozumná domluva…

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 12:25:29 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 10.08.2025, 11:47:07

No tu slezinu si nenatrhla nijak brutálně…hele nevím přesně, moc jsem se po podrobnostech nepídila…

Klid na lůžku měla naordinovaný nejen kvůlivá té slezině, ale i kvůli tomu zlomenýmu obratli…dostala takovej ten zpevňovací pás a ležet, tak max jít na záchod…

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 12:17:05 xxx.xxx.221.216

Ad psí puberta…a to budu mluvit obecně, neboť mi přijde, že ani tak nezáleží na konkrétním plemeni, ale na konkrétním jedinci.

Takže nebudeme se bavit o pubertě tzv. na pohodu, protože to je ten lepší případ, ale budem se bavit o pubertě, kdy je pes fakt “na zabití”…to, že se tváří, že v životě neslyšel žádnej povel a že začne trpět selektivní hluchotou, tak to je klasika….horší je, když třeba začne vyjíždět po psech a nemusí to být všichni psi, můžou to být třeba jen ti, kteří štěkají na něj a dospívající frajer si to prostě nechce nechat líbit.

Vždycky jsem tvrdila, že na velkýho psa není nutná fyzická síla, to by si mohl velkýho psa pořídit jen nějakej namakanec s posilovny, chlap jak hora, že velkýho psa zvládne i subtilní panička, neboť psa neovládáme fyzickou silou, ale přes hlavinku….jenže pak si pořídíte psa…v mém případě fenu, která má pubertu fakt hroznou, její reakce na psy jsou děsný (a to nejsou agresivní reakce, ale jen ve stylu “jééé, pejsééék”…z docela vychovaného štěňátka, které hezky chodí na vodítku a celkově se chová docela slušně…se najednou v osmi měsících stane něco, co táhne na vodítku jak lokomotiva a “řeší” všechny psy široko daleko….jasně, že to období se překoná, i takového psího pubescenta vychováme a nakonec se bude chovat slušně, ale je třeba počítat s tím, že možná v tomto období bude potřeba i ta fyzická síla…obzvlášť u RTW samců, ti jsou větší než feny.

Hele nechci vás strašit…spíš je to o tom, že nikdo zde nemůže předvídat jakou pubertu bude mít váš budoucí pes a i kdyby vám třeba 5 majitelů rotvíků tvrdilo, že to bylo s jejich psem na pohodu, tak zrovna vy můžete mít toho šestýho, se kterým ta puberta mlátit bude víc.

Ono často kolem sebe vidíme až ten výsledek, toho úžasnýho, vychovanýho, popř. vycvičenýho dospělýho psa, který oplývá vlastnostmi, které by nám vyhovovaly a celkově si řekneme “no to je přesně plemeno pro mě”. Ale my si nepořizujeme takovýho hotovýho úžasňáka…my si pořídíme psí mimiňo…a pak to začne…roztomilý štěňátko je roztomilý tak max když spí, jinak je to kousající a neustále útočící vztekloun a když už to vypadá, že jsme konečně přestali cedit krev, neboť štěně přezubí, ty ostrý jehličky vypadnou a začíná to být celkově na dobré cestě a vy si začnete říkat, jak jste to zvládla, tak přijde ta puberta a ten spratek začne zkoušet vaší trpělivost až za krajní meze vašich nervů, začne zkoušet, co všechno mu projde….ale v pohodě…když zatnete zuby a budete laskavě důsledná a budete se psem pracovat, i když to třeba bude vypadat, že vaše snažení je marné, že ten pes nikdy ten “pan dokonalý” nebude, tak on jednou dospěje, ta vaše snaha se zúročí a tak prostě za 2-3 roky budete mít super parťáka.

Jde mi prostě o to, abyste raději počítala s tou horší variantou puberty a očekávala pro jistotu to nejhorší a pak vás tak max může pes, kterej kravit v pubertě nebude, může příjemně překvapit…😉

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 11:38:00 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele acher z 10.08.2025, 09:41:19

Fuj…když si to představím v reálu…to bych byla asi fakt připopo…

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 11:33:29 xxx.xxx.221.216

No moje kámoška…už jsem to tady někde taky psala…zbuchla z žebříku…jasně byla bolavá, ale tak to jakože čekala po tom pádu, jenže byla bolavá dýl a furt špatný, tak tradá k doktorovi a zlomený obratel a natržená slezina…no naordinovali jí 2 měsíce na lůžku a pak se uvidí….

Sardullah
Sardullah 10.08.2025, 11:30:34 xxx.xxx.221.216

Znám asi 5 lidí, co mají rotvíky (3 feny, 2 psy)..někteří opakovaně a zvládli je všichni a to si nemyslím, že jsou nějací echt zkušení. Dva z nich chodili na cvičák, dva z nich byli vychováni, vycvičeni samo domo. Nevím o žádném se kterým by byl nějaký větší problém…až teda na rotvičku Kačenku, tu prostě nějak nezvládli naučit, že na vodítku se netahá…naštěstí je to teda fena, tak je drobnější než pes a tak jí teda fyzicky zvládnou, ale jinak je to zlatá holka, základní povely, přivolání…jen prostě to vodítko nezvládli a přijde mi, že to pak ani neřešili.

Nevím kolik jich je bez PP a kolik s PP…mě všichni připadají jako rotvíci. Teda vím o jednom bez PP, to byl odchov, který odchovala moje bývalá kolegyně na feně s PP a tohle štěně si nechali. 

Upřímně, když to tak vidím, tak si nemyslím, že rotvík je nějaký echt složitý plémě, myslím, že platí to, co u všech psů…důslednost a zase důslednost a určitě by měl minimálně zvládat pár základních povelů. Nemyslím si, že by nutně musel být jeho majitel echt zkušenej, že jde spíš o to, jak k tomu bude přistupovat…nějaký začátečník by měl ideálně navštěvovat nějakou školičku, cvičák, aby mu tam ukázali, jak se psem “mluvit”.

A teda nevím, jestli by pro začátečníka nebyla lepší fenečka…

A jinak myslím, že by bylo fajn třeba nakontaktovat výše uvedenou chovku a tak nějak se pobavit o tom, jací ti psi skutečně jsou a jaké předpoklady by měl mít budoucí majitel. Protože nezvládnutý rotvík může být samozřejmě nebezpečná záležitost…

Sardullah
Sardullah 09.08.2025, 18:44:33 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 09.08.2025, 18:22:08

No to já mám oken trochu víc, ale ono nejde ani o to “umýt” okna, ale dokopat se k tomu…a když vidím jen ten obývák…dvě okna, parapety plný kytek…myslím, že čas umýt okna nastane, až budu dávat do oken vánoční výzdobu, to se stejně musí všecko sundat.

A jako já zevnitř ani tu “špínu” nevidím…do půli oken mám záclonky na vitrážkách a zezhora zase na půl žerdi stažený bambusový rolety…tak mě to zas tak neirituje…

Sardullah
Sardullah 09.08.2025, 18:18:46 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 09.08.2025, 17:23:17

Tak to já jsem na okna děsná…když se mi je povede zprůhlednit 2x do roka, tak to pokládám za úspěch…

Sardullah
Sardullah 09.08.2025, 16:52:46 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 09.08.2025, 16:09:52

No jasně…to je ten úhel pohledu…možná, kdybyste osobně neznala nikoho komu vlk napadnul ovce…možná kdybyste bydlela na “našich” horách, tak byste vlka, neřku-li nějakou jeho regulaci taky nevnímala jako nějaké téma.

No a co se týče těch případných regulací a teď se na to dívám snad objektivně a beru to jako regulace zvěře obecně, tak z toho mám teda obavy…divočáci jsou přemnožení, už jsou na tom tak, že klíďo bivakují na sídlištích ve městech, o nějaké případné nebezpečnosti pro lidi se asi bavit nemusíme a jak vypadá regulace? Mám obavy i z regulace vlka…kdo to bude dělat? Jak se budou vybírat jedinci ze smečky, kteří mají být zlikvidováni? A teď nemyslím na počty, ale co se nějaké hierarchie ve smečce týče…budeme regulovat mladé kusy nebo ty výše společensky postavené? Nebo to budem brát padni kam padni, co se nám povede trefit?

Věřím tomu, že k regulaci vlků jednou dojde. A co se týče plachosti vlka, tak jo, souhlasím s tím, že by vlk neměl být zvyklý na to, že od člověka automaticky nic nehrozí…že by se vlkům mělo ukázat zač je toho člověk, možná by stačilo, aby se po nich střílelo na potkání třeba paitbolovou puškou…ale kdo to bude dělat, že? Túristi asi těžko a už vidím myslivce, jak lítají po lese třeba s gumovými náboji, aby vlka odradili od toho se k lidem přibližovat.

Je to prostě složitý a vlastně si myslím, že vůbec nejde o to, kdo má nějakou objektivní pravdu ohledně vlků, ale která lobby si prosadí svojí…

Sardullah
Sardullah 09.08.2025, 14:53:45 xxx.xxx.221.216
Tenurri:

My se včera vrátili z Jizerek, bylo tam krásně. Jack byl moc hodnej i sám na pokoji. Vlastně byl rád, že po výletech spí 😁. Kde to šlo byl alespoň na stopovačce. Na volno jsem si netroufla, i když jsme žádné zvířátko nepotkali. Jen na stanovištích jsem ho odepnula, když tam nikdo nebyl.

Obrázek Obrázek Obrázek

Tý brďo, jak sedí na tom kameni…kde je to štěňátko? Tohle už je regulérní velkej pes..😲

Sardullah
Sardullah 09.08.2025, 14:50:29 xxx.xxx.221.216

Omlouvám se předem za román…

No co se vlků týče, tak já to vidím následovně…obyvatelé naší republiky se dělí do dvou základních skupin a to…

 Chovatelé nějakého zvířectva, které vlk buď může ohrozit a nebo už jim něco zlikvidoval…nejsem chovatel žádného zvířectva, tak k téhle problematice se vyjadřovat nebudu..

No a pak je druhá skupina obyvatel a to jsou ti, kdož nemají žádnou zvířenu, kterou by jim vlk zlikvidoval…žádné ovečky, které přijde zlý vlk sežrat…no a tato skupina obyvatel se dělí dalších kategorií a to..

Jsem městský typ a je krajně nepravděpodobné, že by mě ohrozil vlk na Václaváku a tak jsou mi nějací vlci u zadele…upřímně myslím, že většině obyvatel naší republiky je vlk u zadele, protože mají jiný starosti.

Bydlím někde, kde je možnost, že se s vlkem potkám třeba na prochajdě, ale zatím mi nepřijde, že by vlk představoval reálné nebezpečí a spíš by byla obrovská náhodičky, když bych vlka zahlédla…(do této skupiny teda patřím já).

No a pak jsou zde ti, kteří bijí na poplach, že vlk je nebezpečnej lidem a mělo by se s tím něco dělat…nejlépe “zničit krtka”…teda vlka.

Nikomu neberu jeho názor, ale upřímně mě vždycky děsila a děsit bude nějaká preventivní likvidace…a zase tady chápu třeba majitele oveček, kterým vlk něco zlikvidoval, tak to bych na vlky byla taky dost naprdlá, ale teď konkrétně se bavíme o případném napadení člověka někde na prochajdě v přírodě…a tady se teda omlouvám drvodelkafialové, ale na mě vaše příspěvky ohledně vlků působí lehounce hystericky….přijde mi, že opravdu žijete někde, kde vlk obchází a číhá na lidi a že už napadnul několik turistů…

 Já za sebe musím říct, že je mi fakt proti srsti, když se něco likviduje preventivně…u nás vlk ještě člověka nenapadnul, jeho nej prohřeškem se teda momentálně stalo, že lidi fyzicky viděli ve své blízkosti pravděpodobně jednu a tu samou vlčici a další zvědavá vlčata….ale protože by se mohlo stát, že někdy v budoucnu vlk někoho napadne, tak je preventivně vystřílíme…

Vidím kolem sebe tolik nebezpečí, reálného nebezpečí, že mi opravdu vlk viděný na lesní cestě nepřijde jako konec světa…

Myslím, že celý problém je v tom, že jsem ještě neslyšela, nečetla, neviděla, že by se někdo k vlčí tematice vyjadřoval opravdu objektivně, protože vždycky patří do nějaké zainteresované skupiny a každá skupina na to má svůj velmi subjektivní názor, i když si ve své podstatě všichni myslí, že jsou objektivní.

Já mám na vlčí tématiku nějaký pohled a vím, že ten určitě není objektivní…nemůže být, protože někde žiju, žiju někde, kde můžu vlka potkat, ale zatím jsem nepotkala a ani nevím, že u nás v Krušných horách by byl s vlky nějaký problém. Ale tak si myslím, že jsem alespoň schopná si přiznat, že objektivní být nemůžu. Ale upřímně řeknu, že kdyby někdo u nás na horách vyfotil vlka…protože došlo k blízkému setkání třetího druhu..a někdo by začal poukazovat na to, že by se měl vlk zregulovat, protože ho někdo potkal, tak budu bojovat proti tý regulaci, protože mi to teda u nás přijde jako nesmysl.

A teď k těm lidem, co ty vlky viděli….jak to líčili…jako hrůzu a že se strachy málem potento, cítili se ohrožení nebo spíš to byl zážitek na celej život a tak vytáhli mobily a fotili a natáčeli. 

Takže to spíš vypadá, že vlk nejen nikoho nesežral, nenapadnul, ale asi úplně ani nevyděsil…

Sardullah
Sardullah 08.08.2025, 20:38:17 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele Xerxova z 08.08.2025, 08:32:32

Já si to pamatuju podle vzhledu, respektive troufám si říct, že když uvidím třeba fotku, tak si myslím, že poznám jestli je to mezek nebo mula…myslím, že minimálně dřív to hodně bylo vidět v amerických filmech z “divokého západu”   …mezek je menší (víc mi připomíná osla) a tak má menší matku…oslici, mula je vyšší (to už vypadá trochu jako divnej kůň) a tak má matku kobylu.  A tatínka doplním, aby to byl kříženec buď hřebce nebo osla.

Podle ničeho jinýho nejsem schopná si to pamatovat.

Sardullah
Sardullah 07.08.2025, 20:50:25 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele Daja z 07.08.2025, 04:40:49

Jejda…a to to vypadalo tak nadějně, že nebudou žádný komplikace. Nemůže to být i tím, že jste to začala moc brzy naplno zatěžovat"

Jinak souhlasím s holkama…já bych to také nějak přiměřeně ledovala.

Nebo mám pocit, že existují i nějaké masti na zánět a otok…

Sardullah
Sardullah 07.08.2025, 20:41:31 xxx.xxx.221.216
»
Odpověď na příspěvek uživatele Bobca z 07.08.2025, 19:18:19

mezek je kříženec samice osla se samcem koně  a mula je kříženec samce osla a samice koně..