Aktuálně: 2 325 inzerátů270 325 diskuzních příspěvků19 361 uživatelů

Příspěvky uživatele

kometa

kometa
kometa správce
11.02.2024, 14:19:39 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 11.02.2024, 14:11:54

Už jsem to psala několikrát. Opravdu málo. I u toulavých nebo venkovních koček. 

kometa
kometa správce
11.02.2024, 14:14:21 xxx.xxx.147.163
Natty:

Četla jsem, že jednou nakažené prase má virus v sobě pořád, ale vylučuje ho jen když je ve stresu.


A tahle informace je dobrá k čemu? 1) Nakažené prase může vylučovat virus kdykoliv a má ho i ve tkáních. 2) Kdyby to byla pravda, tak jak zjistím, že to potencionálně nakažené prase je/bylo zrovna ve stresu?

Prostě syrového divočáka bych psovi nedala. A vlastně ani toho tepelně upraveného. Pro jistotu.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 14:06:29 xxx.xxx.147.163
megi-the-pes:

Takže ho máte jistě v textu.

Nebo tady máte další… nebo si otevřete těch tři sta minulých diskuzí na stejné téma. 😀

Proč myslíte, že se zakrývají pískoviště? 
Všecko je to konspiračka! 🙂


Protože všichni šílí kvůli toxoplazmóze.

 A opět se budu trapně opakovat . U pitvaných koček je nález vnitřních parazitů v řádu procent, ne-li promile- A kde nejsou paraziti, jsou alergie.

Můj názor. A vy máte zase svůj. Holt se neshodneme.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 14:01:58 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Jj, motáme se v kruhu…🙂.

Já si teda myslela, že kočka chytí tasemnici z blechy na myši…?


To spíš pes. Ono těch tasemnic je u šelem víc a mají i různé mezihostitele.

Je to složitý.🙂

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:41:04 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 11.02.2024, 11:39:59

Ale já jsem napsala v podstatě totéž. Nebo ne?

Zdroj je moje zkouška z parazitologie. Za jedna.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:38:46 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Fuj! Ty články jsem nikdy nedávala, ještě jak se hejbou. Proč ji neodčervíš?


No, ono u těch venkovních koček je problém, že odčervíte a ona druhý den stejně chytí myš s boubelí. A jste zase na začátku.

A co mám zkušenosti z pitev, tasemnice (a vlastně i škrkavky) nacházíme hlavně u mladých jedinců. Ti dospělí už mají nejspíš imunitu. A jestli v sobě mají jednu dvě…, ničemu nevadí.

Viz docent Lukeš.

Jo a na antiparazitika je stejná rezistence jako na ATB. Už si moc nevyberete.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:35:20 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Pokud si pamatuji dobře ze studií Sarcoptes scabiei…???


Ano. Viz výše.

Ale je to debata ryze akademická, protože léčba je stejná.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:30:33 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 11.02.2024, 11:28:02

Jóó, teta Wiki. Tam už jsem se dozvěděla nesmyslů.

Svrab alias prašivinu způsobují roztoči jménem zákožka. I tu ušní. Druhově se rozlišuje Sarcoptes - kožní, Notoedres - ušní a Chorioptes - u koní v rousech. Ale pořád je to zákožka. A všechny se léčí stejně.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:25:30 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Ano. Vím, že se to tu už řešilo…že je to pro kočky toxické. Ale tehdy jsem dostala 3 injekce a už po první se mu výrazně ulevilo. Ale vemte si, že to byl fakt rok já nevím +- 1988.


To měl kocour velké štěstí. Pro psy, kočky a koně je injekční Ivomec kontraindikován - umí ošklivé kožní reakce, oslepnutí nebo ochrnutí.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:23:10 xxx.xxx.147.163
sharingan:

Souhlas. Avšak v chovech pracovních či užitkových hospodářských zvířat jsou podobné zákroky “ospravedlnitelné”. Uvozovky užívám záměrně. Úpravy dle našich požadavků pro splnění více či méně reálně objektivních potřeb společnosti. V chovech čistě okrasných zájmových (chovám to jen proto, že se mi na to hezky kouká) však podle mě nelze ani při nejlepší vůli již uplatnit ani tuto optiku. 


(chovám to jen proto, že se mi na to hezky kouká) 

Jenže u těch čistě domácích koček, které mám když už ne pro okrasu, tak pro potěchu, je to i závažný zdravotní problém. To je to, na co jsem narážela. Že z mého pohledu nelze srovnávat křídlování a kastraci.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:19:46 xxx.xxx.147.163
ančovička:

Vím.pišu to obrazně.. nevidím žádný rozdil v tom,jestli usřihnu křidélko kachnicče nebo vykastruji kocoura..obojí je bez souhlasu dotyčného a pro jeho dobro.. nebo člověka 🤔


Jenže tady je to i pro jeho dobro.😉

Stejně tak se běžně kastrují hřebci, bez jejich souhlasu. A taky jim to přináší výhody.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:17:33 xxx.xxx.147.163
lesnizinka:

Ušní svrab? Tak to jsem ještě neslyšela. 


U zvířat běžný. U člověka ne. 

A jak píšete vedle - vzájemný přenos velmi nepravděpodobný. Ale humánní doktoři to občas řeší - kamarádka byla “obviněna”, že dítko chytilo u ní ve stáji svrab - buď od koně nebo koček. Ani jedno se nepotvrdilo.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:14:11 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

Tak ony ty larvy do člověka nevlezou…tak jste to asi nemyslela.😉

Člověk by musel pozřít vajíčka škrkavky. Dál souhlas.


Jsme se shodly.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:12:20 xxx.xxx.147.163
Fikovnice:

https://cs.wikipedia.org/wiki/U%C5%A1n%C3%AD_svrab

😉

Jinak, když měl náš chalupový kocour pradávno svrab, měl právě ušní. Byl to úděsný pohled, je to snad 35 let zpátky…ale podařilo se mi jej vyléčit jakýmisi injekcemi od veta.


Injekcemi? To by mě zajímalo. To zkoušel Ivomec?

kometa
kometa správce
11.02.2024, 11:11:26 xxx.xxx.147.163
megi-the-pes:

Svrab od kočky (jedno jaký) na člověka přeleze, ale nefunguje. Budete mít jen chvíli vyrážku. 

Škrkavčí larvy do člověka vlezou, uhnízdí se v játrech, plicích nebo oku. 
Není to úplně legrace.

Takovou kočku bych izolovala do úplného vyléčení všeho.


Ale to byste musela minimálně olíznout kočičí hovínko s vajíčky. Říkám já, která je bere běžně do ruky - přes toaletní papír a pak si jdu samozřejmě umýt ruce. 

Zase bych to tak nedramatizovala. S tím uhnízděním v orgánech - velmi vzácně, ony ty škrkavky jsou dost hostitelsky specifické. Nepletete si to s larvami tasemnice?

kometa
kometa správce
11.02.2024, 08:57:20 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele ančovička z 11.02.2024, 08:46:46

Máte pravdu jenom částečně.

Kocouři se kastrují nejen kvůli smradu, ale ti venkovní se méně toulají a perou a proto se dožívají vyššího věku. Protože odpadá riziko infekce, zakousnutí psem, přejetí autem, zastřelení myslivcem (nedej bože chycení do želez).

Nekastrovaná kočka zvládne teoreticky 15 koťat ročně a ta můžou (v případě samičího pohlaví) už v půl roce zabřeznout a geometrickou řadou nám to roste. A protože si musí hledat nová teritoria, tak viz výše. Vím, že se trapně opakuji, ale mě je těch hubených, zablešených a usoplených koťat prostě líto. Mají krátký a neradostný život.

A krávy se odrohují hlavně proto, aby neohrožovaly sebe a vešly se do dojírny. Masných plemen se to netýká.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 08:49:44 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Verun z 10.02.2024, 21:03:32

A určitě dobře.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 08:49:03 xxx.xxx.147.163
Adéla Navrátilová:

Zdravím, budu si z útulku brát kocourka a přemýšlím, jaké krmivo pořídit? Jaké značky se Vám osvědčily a proč?


Viz výše - postupný přechod na maso. Konzervy a granule (v zásadě jakékoliv) jenom jako doplněk.

Nenechte se zblbnout reklamami.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 08:45:39 xxx.xxx.147.163
šiml:

Jak nejšetrněji vyčistit zaschlé bláto na srsti. Můj šikula se každý den vyválí v tom nejhorším blátě , to na něm uschne a večer má kaštany. Máte nějaký fígl? 


Viz výše - každý den odrbat nebo dekovat.  Ale i tak se koně dokázali zaprasit tak, že jsme jim skoro doslova odtrhávali ohlávku z hřívy.

Co se osvědčilo, použít na první oddrbání plastové hrabičky, takové ty bytelnější, protože člověk stál na délku násady a přece jenom toho prachu tolik neschytal.

kometa
kometa správce
11.02.2024, 08:39:22 xxx.xxx.147.163
Odpověď na příspěvek uživatele Maja z 11.02.2024, 00:55:27

Bodlinku a třeba další chovatele o radu.

Nejsem bodlinka ani další chovatel - ale čím bych asi začala, je koprologie a vyšetření krve.