Aktuálně: 2 769 inzerátů261 437 diskuzních příspěvků19 165 uživatelů

Příspěvky uživatele

goro

goro
goro 27.12.2024, 20:40:42 xxx.xxx.94.86

Pôdna štruktúra a hodnota jej vodostálosti teda priamo ovplyvňuje schopnosť pôdy infiltrovať vodu, pôdna textúra, obsah organickej hmoty a hĺbka pôdy zasa priamo ovplyvňujú jej schopnosť akumulovať a zadržiavať vodu v pôdnom profile. Tieto pôdne vlastnosti závisia od prírodných, teda prirodzených faktorov, ale do veľkej miery sú v poľnohospodárskej ako aj v lesnej pôde ovplyvnené spôsobom jej využívania. Tento vplyv môže byť pozitívny, ale aj negatívny. Pri nesprávnom využívaní pôdy sa na nej začnú prejavovať známky degradácie a infiltrácia vody do pôdy a vododržnosť pôdy sú ovplyvnené negatívne. Jedná sa najmä o zhutnenie pôdy a eróziu. Orba pri nevhodnej vlhkosti (vlhkosti pôdy vyššej ako 0,8 poľnej vodnej kapacity) opakovane do rovnakej hĺbky spôsobuje vytvorenie tzv. podorničnej podošvy, ktorá dramaticky znižuje priepustnosť pôdy pre vodu a vzduch, ako aj rozmiestnenie živín v pôdnom profile. Voda nezasakuje dostatočne do pôdy a najmä na jar a po prívalových dažďoch stagnuje na povrchu a bez úžitku pre rastliny sa odparuje do atmosféry. Dochádza k narušeniu pôdnej štruktúry a rozpadu pôdnych agregátov. Zhutnené pôdy potom môžu akcelerovať dalšiu pôdnu degradáciu – eróziu pôdy. Pri tomto type degradácie sa môže meniť aj pôdna textúra. Vo všeobecnosti platí, že také obhospodarovanie pôdy, ktoré nezanecháva aspoň časť rastlinných zvyškov na pôde, necháva pôdu dlhodobejšie bez porastu, negatívne vplýva na množstvo makropórov a intenzívne pasenie dobytka spôsobuje zníženie prirodzenej vododržnosti pôdy. Je dôležité obhospodarovať pôdu udržateľným spôsobom a to nielen pre stabilné úrody, ale aj pre zabezpečenie vyhovujúcej infiltrácie a vododržnosti. Udržateľné využívanie pôdy znamená aj udržanie či zlepšenie štruktúrneho stavu pôdy. Je niekoľko spôsobov ako dosiahnuť tento cieľ: Pestovanie plodín s vysokým obsahom rastlinných zvyškov a medziplodín prispieva k udržaniu či zvyšovaniu obsahu pôdnej organickej hmoty. Obrábanie pôdy za použitia tzv. pôdu šetriacich technológií (napr. v bezorbovom systéme tam kde je to vhodné) pomáha chrániť organickú hmotu a umožňuje jej akumuláciu. Organická hmota následne slúži ako potrava pre dážďovky a mikroorganizmy, ktoré svojou činnosťou prispievajú k tvorbe vodostálej štruktúry a makropórov. Organické hmota je takto jedným z najdôležitejších činiteľov s priamym vplyvom na tvorbu vodostálej štruktúry a vplýva na rýchlosť infiltrácie vody do pôdneho profilu a na pôdnu vododržnosť. Zaraďovanie medziplodín a plodín zanechávajúcich veľké množstvo rastlinných zvyškov ako napr. kukurica do osevných postupov. Striedanie hĺbky orby a dôsledné dodržiavanie realizácie orby len na pôde s vyhovujúcou momentálnou vlhkosťou v celom pôdnom profile. Dodržiavanie striedania vhodných osevných postupov. Riadené pasenie. Manažment rastlinných zvyškov. Dôraz na kvalitu závlahovej vody tak aby sa predišlo zasoľovaniu pôd a tým zhoršovaniu pôdnej štruktúry. Dlhodobé riešenia na udržanie alebo zlepšenie infiltrácie a vododržnosti pôdy zahŕňajú postupy, ktoré zvyšujú obsah organickej hmoty v pôde, zastúpenie vodostálych agregátov a zabraňujú zhutňovaniu a erózii pôdy. Na zemeguli sa nachádza približne 1,38 miliardy hektárov ornej pôdy (podľa FAO, 2019) čo predstavuje zhruba 12 percent výmery celkovej suchozemskej plochy. Toto číslo nie je veľké a aj preto je potrebné poľnohospodársku pôdu chrániť

goro
goro 27.12.2024, 20:27:34 xxx.xxx.94.86

Tome ja som tiež vždy veril mojim rodičom ale oni nenadávali na prvú republiku ani na Masarika či Beneša…je pravda že nepodnikali, otec bol paholok u koní, v maštali aj spával a matka pracovala u gazdov ako slúžka /služebná… po roku 48 tiež nenadávali na komunistov, tato získal prácu u železnici a mamka robila uvádzačku v kine… oba režimy im vyhovovali,.zrejme by nenadávali ani teraz (ročníky 1911 a 1917..) no asi  boli liberáli 😆… ja som robil miništranta v kostole a v škole ma napriek tomu chceli za šéfa všetkých pionierov na škole, volalo sa to “predseda skupinovej rady”…a našej pionierskej vedúcej sa veľmi páčil môj postoj, že hoci ma mamka chcela dať študovať za farára, ja som to odmietol pretoze "farár sa nemôže ženiť.." logika nie ? …asi som už vtedy bol liberál.😆 

goro
goro 26.12.2024, 15:54:39 xxx.xxx.94.86

Radka,omluva se prijíma,ale ono ani neplevelíš veverky, ale diskusiu o včelách, to vlákno o veverkách je tu omylom… 

samozrejme Tomovi je to tiež jedno a preto zaniesol sem chválu predchádzajúceho režimu…je to pochopiteľné, z minulých diskusií hlavne o včelách som pochopil, že to je jeho osobnostným zameraním, v podstate inklinuje ku komunistickému zmyšľaniu…v kocke : jedna pravda, tá moja (naša) a kto ju nechce pochopiť, nejde s nami (so mnou )je blbec a nepriateľ (v lepšom prípade liberál. .😉) 

Práve že zabúdať by sa nemalo…

goro
goro 26.12.2024, 10:02:36 xxx.xxx.94.86

Martin ak včelstvo NEUHYNULO, nebolo ani podozrivé z  choroby, tak plne postačuje rámiky vyvariť v čistej vode…

goro
goro 26.12.2024, 09:59:40 xxx.xxx.94.86
»
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 26.12.2024, 07:43:48

Rozhodne to nie je tak ako bolo ale na druhej strane súhlasím, že by sme sa mali vyvarovať zásadných a kategorických tvrdení o územiach ktoré nepoznáme a kde nežijeme (tom môže, 😉 on vie ktorí “vedci” mu poskytujú “správne ” informácie a ktorí sú len prostitúti) a tiež si myslím že nie je všetko špatné a stratené… voľakedy ako chlapec, keď som šiel po lúke, tak lúčne  koníky /kobylky skákali na všetky smery, začiatkom 21 storočí som ich na záhrade nevidel…ale keď som v posledných rokoch sledoval včelnicu, kde sú len stromy a sekám trávu 2x ročne tak tak už zasa som kobylky videl… (napriek mobilom..😆)

goro
goro 25.12.2024, 20:20:28 xxx.xxx.94.86

No super, teraz mám dosť času a tak sledujem ako veverky jazdia tridsiatku okolo úľov so včelami a vôbec ich nevyrušujú mobilné telefóny..😂😉

goro
goro 24.12.2024, 22:04:42 xxx.xxx.94.86

Ja sa pripájam k Tomovi, len by som všetkým včelárom zaželal aby to nezostalo tak ako je ale aby v roku 2025 bolo lepšie 😉  

Obrázek
goro
goro 23.12.2024, 10:04:32 xxx.xxx.94.86

Petra vidíš aspoň prečo Tom neverí vedcom, niektorí skúmajú a publikujú hlavne preto aby boli zaujímaví… samozrejme že veverky sú všežravce, bežné žerú rôzny hmyz, húsenice, u  vtákov vajcia a zožerú čo je k dispozícii…

goro
goro 23.12.2024, 09:54:45 xxx.xxx.94.86

Ja som už písal, že som dvom rodinám koncom leta dal sírne knoty, pretože tak ako píše Tom, od jari nešli do sily , nevedeli sa spamätať a bolo jasné že v jeseň by skončili…neriskoval som prípadné vylúpenie ostatnými  včelami na stanovišti a rozšírenie problémov… tiež som písal že je ešte jedno slabé, po poslednej kontrole asi dve ale všetko žije, zatiaľ nepribudli ani mŕtvolky a ani nebolo nič pokalené, asi sa ešte k melicitózu nedostali…držíme si palce

goro
goro 20.12.2024, 19:48:34 xxx.xxx.94.86
»
Odpověď na příspěvek uživatele Javali z 20.12.2024, 18:52:33

Presne o tom to je… predsa život pred 35 roKmi NIKDE na svete nemohol byť na vyššej úrovni ako je po postupnom vývoji v CELOM svete teraz… samozrejme vzťahy môžu byť na inej úrovni, pretože za tie desaťročia “odvaha zlacnela ale rozum zdražel”…

goro
goro 19.12.2024, 21:25:25 xxx.xxx.83.59
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 19.12.2024, 20:54:42

píšete

Přiznám se, že jsem se ve vaší zpovědi ztratil…”  … no ak nechápete súvislosti prečítajte si to znovu s porozumením, aj 3x

tiež píšete

Není to lepší než bylo!!!!!!!!!!!

 “Ovšem pokud chápu správně co říkáte, tuplem nerozumím vašemu liberalizmu! …Do slovenské politiky až tak nevidím, Blahu mám rád a Fico, třeba kdysi bolševik, má moje sympatie stejně,

…ak mi vy budete naďalej nedávať do “liberálov” tak vás ináč ako “komunista” nemôžem oslovovať… môžete adorovať kohokoľvek, ja som napísal že pri vláde komunistov sa dalo žiť, dá sa žiť aj teraz ale vy chcete pomery spred roku 89 späť…oj bože akú máte krátku a selektívnu pamäť…

a vaša odpoveď pre BG svedčí o tom že diskusia s vami o politike je zbytočná…diskutujme radšej o včelách…

goro
goro 19.12.2024, 18:05:49 xxx.xxx.83.59

tiež som chcel ísť vo vybraných úľoch dať poslednú fumigáciu ale bolo len 4-5 stupňov … tak som len popočúval , ticho nebolo nikde… trochu predčasne sa mi už druhá rodina dostala pod vrchnák do cukrových zásob a tak neviem či mali dolu v plodisku veľa cementu alebo sú len slabšie a ušli do tepla..

Tom nezávidím vám situáciu ani trochu… snáď vám to vyjde… problém nebudete rozhodne mať s tým že by sa neošetrené včely nedožili jari, to dajú v pohode… problémom môže byť to čo tvrdí známy slovenský včelár  Jokai : “... ak ma včelstvo v auguste 100 a viac ks VD tak do 2 rokov uhynie na virózy...

goro
goro 19.12.2024, 17:44:30 xxx.xxx.83.59
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 19.12.2024, 10:29:44

..doslova ma to dráždi, že tak dôležitú tému ako je melicitóza v našich úľoch si zaprasujeme diskusiou mimo témy ale už vás Tome poznám a viem že sa nezmeníte…

teda súhlasím s tým, že sú nejaké rozdiely medzi situáciou na Slovensku a v Čechách ale nie principiálne… je pravda, že u nás vo voľbách sa na kandidátke Slovenskej národnej strany (nakoniec z 8 poslancov sa stal poslancom len jeden člen strany, jej predseda ) do parlamentu prekrúžkovala partička z nezávislého rádia, jeho majiteľ majiteľ je poslancom aj s redaktorom a hlásateľka je  dokonca ministerkou kultúry… zmocnencom vlády pre prešetrenie pandémie sa stal doktor, ktorý v čase pandémie bol označovaný za hoaxera a dezoláta a v správe ktorú nedávno na vládu predložil dokazuje, že na Slovensku NIKDY V MINULÝCH ROKOCH PANDÉMIA KORONY  NEBOLA! … námestník ministerky kultúry pri ovládnutí Slovenskej televízie jednoznačne presadzoval názor, že televízii sa musí verejne diskutovať o všetkých témach , teda aj o teórii, že zem nemusí byť guľatá a je plochá… 

prečo píšem, že  sú minimálne rozdiely medzi medzi situáciou? …lebo predseda vlády včas rozdelil svoju partaj Smer, (ktorá predtým pohltila reformovaných komunistov -SDL, sociálnych demokratov - SD a drobné ľavicové strany), tí čo boli s ním nespokojný volili jeho “podžtašku” v druhej strane (dnes je z neho prezident) a po voľbách vytvorili spolu koalíciu, doplnenú o ten klub SNS.. premiér je už 4x premiérom a je to kovaný komunista, podpredsedom strany je poslanec v európskom parlamente, ktorý ako podpredseda parlamentu mal v kancelárii vyvesený obraz CHe Guevaru  tak ten  na oslavách 15 výročia strany vystúpil na tribúnu s pozdravom “česť práci, súdruhovia…”

ale to je OK, ak si niekto myslí že v roku 89 si pád komunistov “vycengali” ľudia na námestí je naivka (však tom4😉), a nepovalili ich ani študenti a to ešte by som rád podčiarkol,že nepadli ani kvôli aktivite CIA! ..tie kvetinové revolúcie v arabských štátoch či na ukrajine nemali nič spoločné s tým, čo komunisti robili u nás v roku 89…

píšem komunisti a viem čo píšem… rok 68 (som trochu starší a všeličo si pamätám) bol boj medzi dvoma skupinami komunistov , pričom navonok sa to malovalo ako “poľudštenie” komunistických metód a zlepšenie ekonomiky (Šik) a v roku 88 sa znovu v strane vytvorila silná  partia komunistov, ktorá sa chcela dostať k moci a starí komunistickí páprdovia nebrali Gorbiho vážne a držali sa zubami, nechtami, tak táto partia sa chcela dostať k moci za každú cenu… pripravovala (tváriac sa že ide Gorbiho cestou) prevzatie moci v štáte, získanie siného súkromného majetku a ekonomické ovládnutie štátu a ďalšie fungovanie  v kombinácii možností, teda  niečo také ako sa to začalo robiť a robí v Číne …

nie všetko vyšlo podľa ich predstáv ale v podstate sa zachovala kontinuita , majetky , banky a fabriky sa presunuli správnym smerom zalepiac ľuďom   oči kupónkou.. musím sa priznať že ja som na námestiach necengal, v koordinačnom centre som síce stretol aj študentov z Prahy, dostal som z fabriky komunistov von do mesta a aktívne vystupoval pri zmenách niektorých pozícii vo fabrika, lebo ľudia boli pripos.atí ( Tom píše že sú rovnakí aj teraz)…ale veľmi rýchlo som pochopil už v roku 90 čo sa deje.. a prestal som sa angažovať, pretože by som musel fungovať s ľuďmi, ktorí nie sú a nebudú moja krvná skupina…

ale, ak niekto píše že za komunistov bolo biele biele a čierne čierne, že pravdy boli jednoznačné a jasné tak je buď nevedomý alebo klame!.. dalo sa žiť, v rôznych oblastiach bol život jednoduchší a ľudia šťastnejší, ale to je o vnútornom nastavení človeka… dnešná doba umožňuje život na “vyššej” technickej a ekonomickej úrovni a  je to tak u nás ako aj v komunistickej Číne…

to  že sú goblesovsky presadzované západniarske hodnoty ako jediné správne , tak ako voľakedy bolo dobré len to čo bolo z východu je “daň z prepychu”😀… na to aby človek mohol aj v dnešnom systéme žiť musí vedieť kde je sever a ten ROZHODNE NIE JE NA VÝCHODE! 

každý mal nárok na svoj názor za komunistov a má právo na svoj názor aj teraz… v čase pandémie (ktorá ale u nás nebola, no v čechách ano😉) sa u nás organizovali hromadné testovania, každý sa musel ísť dať otestovať a neskôr zaočkovať, pretože ináč bol pripravený o veľa svojich práv a bol pokutovaný… nebol som sa testovať, hoci 3 500 000 Slovákov to urobilo a nebol som sa ani očkovať, hoci ako dôchodca by som bol dostal 300 eur (vyše 7500 čk)… Tom vy mi nadávate do liberálov, lebo tvrdím že každý človek má právo na svoj názor, na svoju cestu… ale JEDINÁ PRAVDA, JEDINÁ CESTA, JE NIEČO NEPRIRODZENÉ, PRÁVE TÁ ROZNORODOSŤ NÁZOROV A PRÁVD (!) JE ZÁRUKOU VÝVOJA SPOLOČNOSTI, ZÁRUKOU ZMIEN A ZLEPŠOVANIA (nakoniec to sám tvrdíte!) ..

jediný správny názor to je  cesta do pekla….

na margo čechov a slovákov sa ešte chcem vám ospravedlniť, že v tom roku 89 bol slovákom nielen prezident, ale aj šéf štb a ešte aj ten čalfa… no teraz babiš.. odpustite nám…😜

goro
goro 18.12.2024, 18:49:31 xxx.xxx.83.59

Tome súhlasím, že žiadne “plkání” nie je marné… nedá mi aby som sa vám nezveril s dnešným zážitkom,. V podvečer mi volal kamarát včelár že leži v nemocnici a na vedľajšom lôžku je chlapík, ktorý síce včely nechová ale voľný čas trávi na internete,no a ten sa mu zveril, že zo záujmom sleduje diskusie nejakého Toma s Gorom a že ten goro je zo Slovenska, ..😉no Lojzo sa hneď pochválil,že ma pozná, že sme už nejaké to pivo u mňa na včelnici vypili a tak mi zavolali… no nepotešili by ste sa?…sledujú tieto diskusie zrejme aj ľudia, ktorí sa dodiskusií nielen nezapájajú, ale ani včely nechovajú..a predsa čítaju… takže žiadne marné plkání…😆

goro
goro 17.12.2024, 17:47:49 xxx.xxx.83.59
Tom50:

Zjevně jste to nepochopil. Cukr nefunguje, květový med zvýší stravitelnost melecitozy a nejde o přeplnění výkalových vaků. Proto jsem to sem dal, že cukr nefunguje aby se jím doplnily ze ⅔ plné melecitozní plásty.


Tome vy ste asi nepochopil môj príspevok, písal som o úplne inom postupe..😕… predsa k tomu medu som sa nejadroval, len medzi riadkami ste v mojom príspevku mohli najsť informáciu,že to namáčanie a dopĺňaním medom  považujem za blbosť…ale na drhej strane, to že cukor nefunguje viete aj bez skúšky…no ja vam napíšem na jar či funguje, ked získam nejakú skúsenosť… 

goro
goro 15.12.2024, 11:01:41 xxx.xxx.89.128

včely znesú všetko… závisí aká je zima, aké je rozloženie zásob, kedy sa dostanú cez med až k melicitóze… jedenkrát to vyjde, inokedy nie… 

ja som tiež ponechal melicitózu v plodisku (z medníka som odobral, čiastočne vytočil, plásty s melicitózou sú v sklade) a zakŕmil do pridaného nadstavku cukrom, a potom  som pri liahnutí plodu postupne dával menšie dávky cukrového roztoku aby do čiastočne spotrebovanej melicitózy doplnili cukor a zimu prežili.. ak náhodou prežijú mám to odporúčať ako vhodnú metódu na zimovanie s melicitózou..?😕

…no rozhodne NIE! 

goro
goro 15.12.2024, 08:50:16 xxx.xxx.89.128

Pre relevanciu tiež treba asi opraviť to číslo včelstiev na 1200 😉

ale faktom je že sa snažia udržať tú “bezklieštikovitosť”, všerci včelári sú evidovaní a kontrolovaní..… no poznáme včelárov☹️  …. rutinný dohľad odhalil jednu infikovanu rodinu v obci Brändö a druhá rodina sa odhalila pri následnej  kontrole a odbere vzoriek z včestiev na včelnici… ej bodaj by takýto stav bol u nás, neviem na čo by sme sa vyhováral pri úhynoch  potom… 

European Union https://food.ec.europa.eu › r...PDF Varroa infestation in Åland Islands, Finland

goro
goro 14.12.2024, 17:35:16 xxx.xxx.89.128

Alandy, autonómna provincia fínskeho súostrovia, získali v roku 2013 oficiálny štatút krajiny EÚ bez výskytu varroózy. Od zimy 2017-18 sa zimné straty na Alandských ostrovoch hlásia oddelene od pevninského Fínska v aby sa zistili rozdiely v dôsledku včelárenia bez výskytu varroózy. Zimné straty na Alandských ostrovoch kolíšu podobne ako v pevninskom Fínsku, ale vždy na nižšej úrovni. V roku s vysokou zimných strát je aj na Alandách veľa oslabených včelstiev. Zima s veľmi nízkymi stratami ukázala vyššie percento oslabených včelstiev ako samotné straty na Alandách. Toto nikdy nie je prípad pevninskom Fínsku. Zdá sa, že hlavnou príčinou zimných strát je varroáza a následky varroatózy ako ako sa očakávalo v kontinentálnom Fínsku, zatiaľ čo na Alandách sa problémy s matkami a oslabené včelstvá javia ako majú väčší vplyv. Je potrebný ďalší výskum, aby sa určilo, či ide o baktérie alebo vírusy. by mohli prispieť k oslabeniu včelstiev, najmä na Alandských ostrovoch.

v estónskom Taline, v rámci 10.medzinárodného vedeckého včelárskeho kongresu EurBee 10 mala prednášku aj Dr. Marrita Martikkala z Finska a referovala o zimných úhynoch v roku 2023/2024…porovnala včelstvá na pevnine a na ostrove Aland, ktorý je stále bez klieštika (Varroa free island)… v sledovanom roku boli na pevnine úhyn 12% a na ostrove bez klieštika boli úhyny 23%…

😕😟☹️🤔