Aktuálně: 2 750 inzerátů262 024 diskuzních příspěvků19 174 uživatelů

Začátečník, prosba o radu

JirkaP
JirkaP 24.10.2025, 10:39:36 xxx.xxx.16.106
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tom50 z 23.10.2025, 22:55:41

Tome, mě osobně Vaše zkušenosti velice zajímají a moc jste mi pomohl. Začal jsem včelařit loni v létě s nulovými znalostmi a úplně bez jakékoliv praxe. Na “čumendu“ u kamaráda včelaře jsem byl jen jednou, abych poznal trubčinu od dělničiny a zavíčkovaný plod od zavíčkovaných zásob😊, jinak jsem samouk a čerpám info hlavně zde. Rozhodně nikomu nedoporučuji takto diletantsky začínat, mě so to holt přihodilo (kamarád mi bez varování přivezl roj). Díky vaším radám a návodům, které se snažím následovat, jsem se do toho celkem rychle dostal, bez nějakého většího tápání. Ano, včely se mi letos rojily (dvoje ze tří), ale to přičítám hlavně tomu, že jsem neměl žádné dílo a většinu převáděl z 24 na 30+15. To jediné včelstvo, co se mi nevyrojilo a dařilo se vést přesně podle metodiky Blaník mi doneslo 40 kg panenského medu (525 mnm, žádná řepka, akát, slunečnice atp.) a opravdu s ním nebyla téměř žádná práce. I teď po fumigaci se mi potvrdilo, že to co píšete je pravda, spady v Blaníku naprosto minimální, někde dokonce 0 – 2 kleštíci, jen u jednoho asi 70. Blaníku věřím a už teď se těším na příští sezonu, kdy to pro mě snad bude o něco jednoduší tím, že jsem nabyl alespoň minimální zkušenosti a hlavně mám vše převedeno na moji rámkovou míru.

Ano, jste pruďas a umíte pěkně zpražit, většinou víc než si dotyčný zaslouží, ale každý jsme nějaký. Mě osobně je milejší, když mi napíšete, že jsem debil (takhle ostrý nikdy nejste) a poradíte mi, něž když mě v tom necháte vykoupat. Budu rád, když budete přispívat i nadále.

Tom50
Tom50 24.10.2025, 12:29:37 xxx.xxx.139.235
»
Odpověď na příspěvek uživatele JirkaP z 24.10.2025, 10:39:36