Aktuálně: 1 861 inzerátů280 455 diskuzních příspěvků20 015 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 28.02.2025, 09:50:38 xxx.xxx.155.135

Meh, já vim, že to třeba může být zbytečný výjezd a stojí to peníze, ale pokud prvotně nepomohla rada kováře a nevíte si sama, nespoléhejte na něj a volejte přece vet. Tohle tady nevyřešíte. Obzvlášť na tom bahně, kůň chodí blbě, může se ještě vlivem toho někde po tom bahně svízt, tohle není být úplně banalita. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.02.2025, 10:03:39 xxx.xxx.27.179

Viz dámy nade mnou.

Jen ještě podotknu, že v lehkém cvalu máme být ve stehenním sedu a dáváme si pozor na to, abychom neměli těžiště příliš vpředu, abychom nepadali na krk koně. Čili Vaše přitažení ke krku je totální “nonsens”. Pokud ještě přihlédnu k faktu, že ve voze chodí normálně, našla bych si dobrého trenéra - ale opravdu dobrého, ne takového, který smýšlí jako Vy, čím jí hlavu vytáhnout nahoru (omlouvám se, ale tohle je mega neznalost), ale který hledí i na na biomechaniku koně. V sedle prostě asi něco koni vadí, výstroj, jezdec, těžko říct.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 26.02.2025, 10:36:32 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele Jesie z 26.02.2025, 07:39:58

Taky si myslím, že to bude podobná cena, 5 let zpět jsem přesně za toto platila 7000 bez daně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.02.2025, 08:22:48 xxx.xxx.174.134

Já ještě doporučím seriál závodů See See cup. Jsou tam i disciplíny na ruce (a vůbec ne jednoduché!🙂), ale to může trénovat i začátečník…i s velmi mladým koněm. A vždy je to velmi přátelské akce, není tam taková namachrovaná nálada jako na závodech disciplín anglického stylu.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 20.02.2025, 09:58:24 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 20.02.2025, 07:46:36

Ano, přesně.

Máme to podobně. Mohli jsme koupit lepší dům, v lepším stavu, blíže velkému městu. Zařídili jsme nakonec bydlení tak, abychom si koně mohli dovolit v tom ohledu, že snížíme požadavky na luxus vlastního života. A udělali jsme to i proto, že náklady na život ve městě v nájmu překročili únosnou mez a chlap potřeboval dílnu.

Tohle je také důležité si uvědomit, koně můžete uživit a může vám hodně dát, ale také hodně sebrat. Najednou zjistíte, že musíte hodně plánovat, abyste vykloubili rodinu/čas/práci/nějaké známé, najednou zjistíte, že nějací kámoši odpadnou, že najednou nemůžete chodit do kina, jelikož se hodí víc šetřit, třeba nezbyde na dovolenou.

Tolik pro zadavatelku, místní osazenstvo to zná 🙂 je hezké mít koně, ale pokud nemáte nadstandartní příjmy, vždycky to bude na úkor něčeho. A jsou lidé, kteří si s velkou slávou splní sen a najednou zjistí, že jim to totálně zpřeházelo život, svázalo ruce a může přijít deziluze.

Prostě vlastnictví koně člověku hodně ovlivní životní styl, i kdžy má peníze. A nejen jemu, ale i jeho nejbližším….a s tím je potřeba počítat. V rodině a partnerském soužití to už udělalo nejednu potíž.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 22:00:46 xxx.xxx.24.140
»
Odpověď na příspěvek uživatele Coudas z 19.02.2025, 21:51:32

Couďas, víte, já se radím především v reálu,  ale co bych se neradila i tu, když už ze zkušenosti vím, že sem chodí lidé , kteří fakt ví?

Jinak říkám , koně vidím denně.

Víc už neřeknu, nemám potřebu se obhajovat. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 21:49:01 xxx.xxx.24.140

Tak já bych koně doma třeba i měla…kdybych měla dostatečné finance na to, abych koupila alespoň ha a k tomu dalších několik koní…prospívá ve stádě, poncl jako společník nestačí (vyzkoušeno)….no a na svých 2500 m2 ho držet nebudu , jen abych ho měla doma za každou cenu.

I tak ho vidím každý den, mám to 10 km, někdy ho vidím i 2x, mám to totiž po ccestě z prace. Vím, co se děje , a zároveň můžu úplně v klidu na dovolenou.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 16:46:31 xxx.xxx.24.140
»
Odpověď na příspěvek uživatele Coudas z 19.02.2025, 16:37:24

Ne,nevidím v tom výhodu, je to jen jedna z cest. Koně se u Vás naprosto neironicky mají jistě skvěle, ale jediné , co ve skoro každém Vašem příspěvku vidím, je neustálá potřeba vyvolávání konfliktu (například teď se mnou o tom, jak můj kůň trpí, o čemž jste dokonce napsala článek na svůj vliv bez jediné reality) a vize jediné správné víry (té Vaší, kdy koně můžete vlastnit samozřejmě jen Vy, jelikož to děláte jako jediná správně). Vedle čehož téměř nikdy neporadíte nic kloudného (na rozdíl od ostatních).

Přeji Vám krásný den, je boží slunečno🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 16:28:59 xxx.xxx.24.140
Coudas:

Nebýt komerčních ustájení, hned by bylo o mnoho majitelů méně, a koním třeba i lépe… 


Ano, zbyly by především jezdecké školy různých kvalit, kde koně okopává a rve za hubu kde kdo do zblbnutí, v delikátnějších případech pak pracující pod špatně použitými špornami, ostrými udidly a na vyvázání nejrůznějšího typu - mimochodem kolik těch opravdu dobrých pro lidi i jezdce znáte? No a pak dvorečkové chovy, ty jsou také moc fajn. Pěkných domácích stájí také rozhodně není víc než půlka.

Ve světle toho všeho je můj nic nedělající na pastvině (kde už definitivně zůstane) jako v ráji i přes to všechno stěhování-a ano, jsem si vědoma, že to 2x ideální nebylo. Ale jak jsem uváděla, nestěhovala jsem z rozmaru.

Každopádně za sebe to uzavírám tím, že každému prospívá něco jiného a majitel musí vybírat zodpovědně. Ale třeba mladý rustikální kůň bude že zkušenosti radši na pastvině než na boxe , kde bude zase lépe prospívat špatně krmitelný plno/teplokrevník.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 14:04:40 xxx.xxx.27.179
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 19.02.2025, 13:19:58

Tak ještě jednou, nepochopily jsme se 😀 Je to prostě i o štěstí. Stáj může fungovat dobře a dokud to nezkusíte, tak stejně nevíte. Osobně jsem nikde po okolí nerotovala a odešla jsem vždy v dobrém s provozovatelem (kromě první varianty, ale chovali jsme se k sobě slušně). Ale důvody změny mohou být jsou fakt různé.

1. stáj - stáj se zázemím, s jízdárnou, halou + pastevko. Vše vypadalo krásně. Když jsem pak zjistila, že o venkovní se nikdo neobtěžuje starat a přes den nenahrne ani vyžrané seno, šla jsem o dům dál.

2. další moc pěkná stáj se zázemím, jenže jsem následně zjistila, že koně přes zimní sezonu nepouští ven do výběhu, jakože vůbec i když by výběh nezničili. Takže když jsem nepřišla, tak kůň ne čtverečku 500 m2 s dalšími 6ti koňmi, tento režim půl roku. Pro mladého koně peklo.

3. stáj byla boží, ale moje stěhování o 100 km dál. Jinak se jednalo o velmi dobré pastevko za 5000.

4.  Pastevko jak zmiňuji za pár tisíc (to kde jsem teď). Kůň spokojený ale chtěla jsem lepší standart pro sebe (Rodina provozovatele má 2 stáje, takže poslední dvě stěhování stále stejný provozovatel, ale pro koně prostě změna).

5. Kůň přestěhován, nesedlo stádo, můj kůň v totálním psychu až tak, že málem fatálně zranil jiného koně. Jezditelnost 0.

6. Návrat na to “levný pastevko za pár tisíc”. Kůň miloučkej, zlaťoučkej, šťastnej. Jako fakt. Rozhodl sám.

Tolik pro doplnění tématu. Je to prostě větší alchymie. Tím, že si připlatíte a Vaše stáj funguje….máte dobré oko a taky jste měla kus štěstí, že provozovatel je erudovaný a férový a dodržuje vše dohodnuté. Víc k tomu nemám, co bych řekla. Jen že teorie, že si připlatím, tak se můj kůň bud emít dobře, na jednu nohu kulhá. Je to prostě i o štěstí. Snad tahle diskuze pomůže budoucí majitelce zorientovat se v tom, na co se při výběru ustájení zaměřit.

Přeji všem hezký den 🌼

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 19.02.2025, 10:21:23 xxx.xxx.27.179

Jenže takových ustájení, kde můžete odložit koně a měsíc se tam neukázat tak, aby kůň nehubnul, nebyl šikanovaný stádem, netrpěl hlady, nebyl psychicky nevyrovnaný nebo na něm potají někdo nerajtoval, je fakt minimum….jakže fakt minimum. A opět to není o ceně. Když bude kůň ve větším stádě s kontrolou jednou denně, tak se v tom přichvácený kůň ztratí, že nežere/nepije taky nikdo nebude zkoumat, bolest zubu se také nepozná hned. Nebo vám ho nepustí do výběhu.

Osobně jsem koně stěhovala 6x (!!! jako fakt, prostě jsem musela) a před tím jsem za 20 let prošla těch stájí x….a takto odložitelná, kde funguje vše na 100 % a když nepřijdu půl roku, tak se svět nezboří, byla JEDNA JEDINÁ, paradoxně jedna z těch levnějších.

I když dá člověk  koně do ustájení, tak za něj má (bohužel) stále zodpovědnost hlavně on sám a prostě by se tam měl ukázat často. Nemusí nutně jezdit,  ale prostě mít přehled. Ono se pak někomu něco těžko vyčítá, na ustajovateli si většinou nic nevezmete.

Už jen třeba problémy se vředama, dušnost, schvácení. Za mých 25 let u koní jsem zažila x majitelů koní s těmito problémy a minimálně z poloviny případů to způsobilo koni ustájení a majitelova vlastní nevědomost/nedůslednost. 

V tomhle osobně spatřuji současnou největší problematiku vlastnictví koně, ti lidé kolikrát i peníze mají, ale nevědí, ba ani netuší nic.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 13.02.2025, 20:12:04 xxx.xxx.19.234
kometa:

Ne, neshodneme se. Bez peněz nelze mít koně. Protože bez nich se šetří. I na věcech podstatných a důležitých pro blaho koně.


Já ale nemám nemám na mysli někoho, kdo žije z ruky do huby. Ale v mém okolí žádní majetní majitelé nejsou-ale kůň má vždycky všechno.

Koně by měli mít lidé za vodou, ale realita je jinde.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.02.2025, 18:01:25 xxx.xxx.182.11
»
Odpověď na příspěvek uživatele JanaJanaJanaJana z 09.02.2025, 17:34:45

*oprava, “měl by jít ideálně uvolněně”

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 09.02.2025, 17:34:45 xxx.xxx.182.11

Mně přijde, že koně nejde dělat ani tolik proto, aby nás měli rádi. Naší povinností je se o ně řádně postarat, když už jsme si je pořídili a někam odvezli, a pak spíš žít z té energie, kterou vyzařují. A pak se sem tam samozřejmě vynoří člověk a kůň, jejichž pouto je nadstandartní, ale většina koní bud emít při splnění všech svých welfare podmínek koně nad lidmi a je to tak dobře. Důležité je, abychom neznásilňovali jejich duši, když je vytrhneme z harmonie stáda. To znamená že když už chci s koněm pracovat, neměl by ideálně uvolněně bez vzpouzení se, neměl by ustupovat před uzdečkou a sedlem a nadstandardně rychle spěchat z vyjížďky atp.