Aktuálně: 4 597 inzerátů178 067 diskuzních příspěvků17 802 uživatelů
JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 11:12:48 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 30.06.2023, 11:03:35

Můj rodiný příslušník dělá ovocnáře v jedom sadu u HK. Tam je to třeba ten případ, kdy sady ruší. Ten důvod je ten, že jsme zavaleni levnými jablky z Polska a prostě jim nedokážeme konkurovat....i když jsme v jablkách soběstační, Poláci jsou podstatně větší producent a obecně je tam levněji (čili nižsí náklady na produkci vč. pracovní síly, přestože se tam mocně zdražovalo všechno také) a mohou si zbylou úrodu dovolit prodat daleko více pod cenou než my Češi. U nás se i na tento obor strašně zvýšily náklady - všichni víme proč.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 10:53:45 xxx.xxx.27.178
Michala D.:

Právě na ty Kladruby jsem myslela asi nejvíc, to není volně přístupné za vstupné? Musí se tam předem volat? Byla jsem tam jako malá se školou ale to už nevím jak bylo, domlouvali to asi učitelé.


Podívejte se na stránky.

Jen tak trajdat Vás po stájích nikdo nenechá, obzvlášť v tak velkých, když tam mají koně za stovky tisíc až do milionu a lidi mají ruce nenechavé.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 10:20:57 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 30.06.2023, 10:13:04

Nojo, jenže problém s primárními zdroji nastává.

Technologie už byly hodně dobře vyvinuté, jen my tady blbneme s infrastrukturou z hlediska nějaké ideologie. Mohli jsme v klidu dojet na konvenční zdroje a konvenční infrastrukturu a vedle toho v klidu rozvíjet alternativy. A ne je jen násilně a dogmaticky již nyní prosazovat, nedokonalé a drahé.

Víte třeba jenom, jaký emisní spad má ve výsledku FVE? Je to nekonzistentní zdroj a potřebuje vedle toho jiný zdroj energie, který bude dorovnávat její výpadky. To se momentálně dělá především pomocí uhelných elektráren, které mají nejmenší spad, když jedou konstantně. Pokud ale mají dorovnávat FVE, jedou ve výkyvech a ten emisní spad je jako prase....asi jako když auto jede pomalu a větčně brzdí a startuje. Německo má FVE již kolik desítel let a emisní spad má pořád stejný. Proč asi.

A o to kráčí.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 10:07:08 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 30.06.2023, 09:59:33

Primární je zemědělství. Když bude jo zle, lidi naskáčou na volné plochy a začnou pěstovat a následně bártrovat, chovat zvěř. A na zemědělství potřebujete vodu a neotrávenou půdu. Až budete mít co jíst, tak teprve můžete rozvíjet. Jenže my si půdu a vodu otravujeme, všechno vysychá,ruší se sady a za chvíli tady nevypěstujete ani tu přebytkovou pšenici.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 09:50:52 xxx.xxx.27.178
Buggyra:

Tak ono to hledání alternativ se neděje jen na poli elektrifikace, zaplaťpánbůh. Ale ty ostatní vývoje jsou jaksi v pozadí, páč na rozdíl od baterek se musejí testovat nikoli na lidech.... Baterky jsou už funkční a dotažené, tak se rovnou hodily do placu, ale ve vývoji je toho víc (napadá mě vodík). Třeba biolíh a bionafta jsou normoš v provozu, a jsou to prostě tlačenky kvůli ekologii. Hodně doufám v potenciál biomasy a nahrazení části CNG a LPG, ale na to musíme mít pochopitelně nejprve technologickou základnu (rafinérii-e). Budoucnost bude nejspíš v kombinaci různých pohonů, kdy rozjezdy budou třeba na elektriku, a zbytek jízdy na nějaký spalovací zdroj. Jsem na to zvědavá, a hlavně asi spíš na to, jestli to zažiju :-D


Buggyro, poud se chcete dozvědět víc, tak si pusťte něco a autech a plánech EU OD Filipa Turka - upozorňuju, že musíte přežít jeho narcistické a mačistické působení, než se dostane k jádru pudla, ale vysvětluje to velmi velmi polopaticky a hlavně nelže. Pk se dozvíte, že ty baterky jen jsou a to je všechno.Jsou velmi nedokonalé úměrně ke stavu současné evropské infraktruktury, avšak protěžované lobbisty. Pak s etaké dozvíte něco o ESG apod.....což jsou věci šílené.

No a samozřejmě zbytek vývoje je upozaděn...protože lobby. Je to stejné jako s dotacemi na FVE. Alternativy je potřeba hledat usilovně, ale ne je násilěn protlačovat, když na to není připravená infrastruktura.

Jinak věřte, že ochrana půdy, vod a lesů, to je alfa omega - čím budeme jezdit, to je opravdu věc druhotná, myslím tím z podstaty věci. Vodu prostě potřebujete na všechno, mimo jiné i na to, aby dobře fungoval průmysl - a voda je právě primární zdroj. Proto musíme nejdříve chránit vodu a půdu, a pak se ve druhé řadě zaměřit na rozvoj technologií.

Jinak upozorním, že velmi k přírodě šetrné techlogie už jsme tu měli, jen se jich teď dobrovolně vzdáváme kvůli myšlence pochybného green dealu. Jelikož dobře zajištěná energie z jádra + zpracování ruského plynu mělo nejnižší emisní spad, protže prostě ty techlogie byly za ty desítky let vychytaný.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 09:41:13 xxx.xxx.27.178

Anebo prostě prohlídka Kladrub či Slatiňan. Obě míst amají neskutečná genius loci, koně jsou Boží. V kladrubech si mlžete zaplatit i prohlídku hřebčína s průvodcem, ve Slatiňanech nevím, ale k ohradám se dostanete a je tam krásný zámek s hipologickou expozicí a okolí je taky čarokrásné.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 30.06.2023, 08:43:13 xxx.xxx.13.84

Ale oni nedávají radu, jak změnit systém, ale jak v tom přežít sám málo jedna osoba se zdravím a zdravým rozumem.

Alespoň ti mnou zmínění, kterým to funguje, to fakt nevím, kde jste vzal, že ne, například Hogenová velmi pravděpodobně žije to, co říká. RObejšek  to samé.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 16:03:34 xxx.xxx.104.202
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 29.06.2023, 15:10:00

Já koně znala půl roku, než jsme mu vlezli na hřbet. A vlastně ho obsednul můj chlap, co by totální začátečník. Jenže já z toho měla takovýho nerva a u něj sladká nevědomost....to dělá hodně. A já už měla koně připraveného že země a věděla jsem, že kdyby cokoli, že to zvládnu.

No a vždy když jsem něco zmastila, tak jsem se vrátila o krok zpět a snažila jsem se to opravit, než se z blbýho návyku stál zvyk. Především díky tomuhle jsem to zvládla, pak taky že přede mnou měl koně jen jedno osvíceného majitele, no a v poslední řadě hodně udělalo to půlroční špacírování na ruce po lese (jsem čekala, až mi chlaďas doroste aspoň na pět let-no z jiného úhlu pohledu to zas nebylo dobré pro jiné věci, ale o tom tento příběh není:D).

Ale bavím se o základní uživatelské úrovní užívání koně, stále "bojujeme" s naohybáním, přilnutím apod., jelikož takto jezdecký vzdělaná uź nejsem, abych mu to dokázala předat :D a když jsem našla konečně Boží trenérku, tak přestala trénovat :D

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 13:03:06 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Buggyra z 29.06.2023, 12:56:30

Ne, byla jsem u koní skoro 20 let, já jen reagovala na větu "prvního vlastního koně si každý zkazí - tedy z definice i ti kteří už zkušenosti mají, natožpak začátečník".....že to není úplně z mého pohledu pravda.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 10:46:43 xxx.xxx.27.178
Saga:

Efe, taky mám dovolenou a měla jsem úplně stejně blbý nápad, jít za konýškama před polednemteeth, no to jsem si dala, bylo mi názorně předvedeno, že před polednem NE! Mám prý přijít tak hodinu po obědě, až budou mít vytrávínoloughing. Tže po 13 hodině už byly alespoň ve stavu stojacím a notně zívacím, že jako už? Eh, chtěla bych být kůň u sebe doma.loughing


Sago, ony ty mrchy poznají i to, že je všední den a víkend :D V týdnu chodím navečer, o víkendu dle času. Když koně vytáhnu před polednem o víkendu, je to v pohodě. Když je to ve všední den, tak se z něj stane totální hysterická bestie - posledně, když jsem to takto udělala (čtvrtek dopoledne), dolezla jsem do kruhovky a na výzvu k chůzi dopředu přišlo couvání a na zesílenou pobídku vyhazov zadkem .D Prostě ve všední den dopo se spinká a vopruze, ty si to pěkně pamatuj :D 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 09:32:50 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 29.06.2023, 09:21:26

Tak to díky :) nicméně u nás ve stáji například je takových lidí dost, ale možná moje bublina .)

Každopádně já jsem v tomhle radikální, nikdy bych ve svém okolí začátečníkovi koně nedoporučila....NIJAK :) ale uznávám, že to někd fungovat může, za dobře splněných podmínek či s mega dávkou štěstí.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 07:53:07 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele jbb z 29.06.2023, 00:48:17

Pokud chce začátečník vlastního koně, lze s klidným svědomím doporučit pouze koně dřevěného. Ne nadarmo se říká, že prvního vlastního koně si každý zkazí - tedy z definice i ti kteří už zkušenosti mají, natožpak začátečník.

Tohle se sice říká, ale pravda to je tak z půlky, mám svého prvního (a taky posledního koně), kterýho jsem si bez předchozích zkušeností s obsedáním dělala sama a je to jeden z nejspolehlivějších a nejvychovanějších koní, na kterých jsem kdy seděla - jako vážně.

Se zbytkem souhlas.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 07:49:54 xxx.xxx.27.178
Buggyra:

Moje slova!


Jo. Toho chlapa znám osobně, neb mě učil :D

Je to solidní člověk s velmi střízlivým pohledem na věc. Jinak dělám v tomhle oboru a tento názor se velmi opakuje.

Vševhny ty klimapsycho lidi bych nakopla s rozběhem do prrrrrrr, jelikož mě točej do vrtule, kazej nám reputaci a dělají jen čiré zlo, nic víc, nic míň.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 29.06.2023, 07:36:33 xxx.xxx.27.178
Rapotačka:

https://www.youtube.com/watch?v=FTdEhWs2S_U


Koller byl vždycky na pováženou, ale jak se spřáhnul s tím havlem a pouští jen strach a všichni do puntíku jsou špatný + nedá lidem žádné řešení, tak už mě přestal bavit.

To už si radši pustím Štefce, ten jeho pohled je podstatně střízlivější.

Nicméně celkově mám teď radši lidi, kteří jen neříkají, jak je všechno špatně a v řiti, ale dávají i nějakou cestu, jak se s tím v osobní rovině může člověk vypořádat - čili Hogenová, Cílek, Robejšek apod. 

Tý negace už je prostě moc.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 28.06.2023, 13:58:37 xxx.xxx.27.178
Amatér:

Je pro začátečníka lepší hříbě nebo dospělý kůň, co čím dál více zabředávám do problematiky přicházím na to že je prý lepší dospělý kůň než hříbátko. Zní mi to zvláštně ale asi to tak je nebo jaké máte zkušenosti, prosím?


Pokud nemáte trenéra, na kterého se spoléháte a nebudete mít koně v místě, kde ten trenér působí/nezajede k vám domů alespoň jedenkrát týdně, tak žádný kůň.

Uvědomte si, že pokud chcete koně na ježdění/tah, tak je v tomto kůň mezi hospodářskými zvířaty výjimkou - abychom s ním dobře pořídili, potřebuje odborný výcvik (a člověk také), ne jen ho vyhnat na pastvu a večer mu dát do žlabu. To s sebou přináší řadu komplikací a dost často i nedorotumění s koněm samotným. které můžou vytvořit i velmi nebezpečné situace pro oba zúčastněné - a především pro člověka.

Proto obecně kůň do rukou začátečníka nepatří.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana (797 příspěvků) 28.06.2023, 11:26:17 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Doron z 28.06.2023, 11:18:15

To není podstatné, jestli spolu souhlasíme, důležitá je úroveň diskuze, ale beru na vědomí :)

Já tady nechci nikoho přesvědčovat, že si myslí blbost, jen mi přijde škoda některé věci neuvést na pravou míru a pochopit, co tím člověk kovaný v tématu pravděpodobně myslel, záležitost pak získává úplně jiný rozměr.

Ale člověk to fakt musí zažít, i kdyby v rámci týdenní dovolený, aby to trochu pochopil, a ne jen z resortu, ale fakt jít i na ten jejich vidlákov a koukat.