Aktuálně: 1 847 inzerátů280 358 diskuzních příspěvků20 013 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 07.08.2023, 09:01:42 xxx.xxx.27.188
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 05.08.2023, 00:29:44

😀 tak tohle mně teda pobavilo.

Okamurovo působení v politice a jeho strana je především dobře promyšlený podnikatelský záměr.

Okamuru nikdo nevyšachovává, Okamura se chce záměrně držet v opozici, mlátit pantem a hlavně nemít za nic zodpovědnost 😀

A to nevycházím z těch zjednodušených větiček, že jsou to populisti. Stačí mi ho sledovat, co říká a jak se v průběhu let chová..

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 05.08.2023, 12:15:54 xxx.xxx.36.31

Řada stáji chovající konkrétní plemeno velmi často nabízí i vyjíždky, včetně těch celodennich.

Pokud Vám záleží na plemeni , nehledejte po internetu , ale především jeďte , ty koně si pod sedlem vyzkoušejte a zeptejte se chchovate na specifika chovu.

Každému totiž sedne něco úplně jiného a pokud to má být rodinný kůň, tj. kůň pro víc lidí , ta zkušenost je nepřenosná.

Jinak velký člověk může na těchto plamenech jezdit, pokud nemá 120 kg a koni se neplácá v sedle a tudíž nezpusobuje nárazy do páteře. Horší už to pak může být ale u vysokého člověka s rovnováhu kvuli výšce těžiště -a to nemusí být pohodlné ani koni.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 03.08.2023, 09:44:57 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Kallisto z 03.08.2023, 09:34:04

Já k tomuhle ještě dodám jedno podstatné doplnění:

Velmi častým argumentem je, že v minulosti koně také byli sami, že dost často lidé měli jen na jednoho koně, který jim sloužil jako pomocník na políčku a jako dopravní prostředek.  Má to ale dvě velká ALE:

1) dosti často se jednalo o kobyly, které mývaly hříbata, i když šlo pak o dům dál, tak …prostě aspoň něco, ale byla to prostě znouzectnost.

2) takový kůň žil na nějakém hospodářství, kde bylo více zvířat a hlavně se svým člověkem trávil podstatnou část dne - čili opět, ideální to nebylo, ale to zvíře mělo aspoň nějakou společnost a náplň dne.

Dnešní dvorečkový chov a jednom koni z naprosté většiny vypadá tak, že kůň někde stojí sám a čumí. Jelikož majitel buď spí nebo je přes den v práci/škole a na koně má čas kdyby 3 hodiny denně, I to je pro psychickou pohodu koně málo. A pak trpí i když odejde aspoň ten majitel.

Dodám zkušenost - když jsem kupovala koně: navštívila jsem jednu stáj, kde kůň měl udělanou z kusu zahrady hezký padock. Byl tam sám. Vypadal fyzicky krásně, byl klidný. Majitelka mně ujišťovala, že není úplně asociál, že někdy chodí s jinými koňmi do ohrady, že koně potkává. OK. Nasedlala jsem koně a vyrazila na procházku krátce po velmi blízkém okolí. I když kůň byl velmi ztuhlý z toho, jak s ním nikdo nejezdil a už byl dobu xy v malé ohrádce, choval se velmi vzorně…dokud jsem nevědomky přijela k ohradě, kde byli tři koně.  V tu chvíli se to zvíře změnilo v těžko ovladatelné a nepřemýšlející stvoření a táhl mě za ostatními……radši jsem slezla a vrátila se na ruce do stáje.

Takže asi takhle s koněm, o kterém mi majitel tvrdil, jak je se samotou úplně v pohodě….pak jsme potkala řadu koní, kterým ze samoty hrabalo totálně.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 03.08.2023, 09:15:30 xxx.xxx.27.178

Kde jsou ty doby, kdy člověk přišel k vrhu a vybral si pro něj to nejsympatičtější štěně z těch, co tam zrovna byla.

V blízké budoucnosti se chystám ke koupi psa s PP, ale tyhle praktiky mě totálně odrazují.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 03.08.2023, 07:44:29 xxx.xxx.27.188
jbb:

Začátečníci si opravdu nemají kupovat koně. Leda dřevěného, houpacího.

Pokud je vaše kamarádka i váš otec skutečně rozumný koňák, tak už vám sami výše uvedené řekli. Pokud vám toto neřekli, bohužel se nejedná o rozumné koňáky.

Popravdě řečeno vůbec té motivaci honem honem vlastní kůň nerozumím. Když budete začínat s vodním lyžováním, taky si jako první koupíte tažný člun?

A na Vaši otázku… Na základ bezpecneho ježdění možná stačí 100 hodin, ale na vlastnictví koně je i 1000 málo. Prvního koně jsme koupili po šesti letech ježdění a bylo to dost náročné pro nás i pro něj. 


Popravdě řečeno vůbec té motivaci honem honem vlastní kůň nerozumím. Když budete začínat s vodním lyžováním, taky si jako první koupíte tažný člun?

Tesat do kamene 😀 Já si pořídila koně po 20ti letech u koní a x typů koní pod zadkem a stejně mně nakonec ze začátku ten vlastní dával zabrat nejvíc, až jsem i občas přemítala, jestli to nebyla chyba 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 03.08.2023, 07:41:42 xxx.xxx.27.188
Odpověď na příspěvek uživatele Arosek z 02.08.2023, 20:54:17

Tak tohle mi nedá….to jezdíte karosou ne? 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 22:58:15 xxx.xxx.0.1
Odpověď na příspěvek uživatele Neverend z 02.08.2023, 22:50:19

No a? I kdyby, tady se za trestné činy už teď soudí jenom někdo 😀 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 16:42:27 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 02.08.2023, 16:36:04

Tak buďte prosím tak hodná a nesobecky si svůj záměr rozmyslete. Potěšíte sebe, psychicky pravděpodobně roztříštíte koně. Samotu zvládá v pohodě tak možná procento koní.

Stádo nebo alespoň druhý kůň patří k zajištění základního welfare koní….pokud na to nemáte finance, koně nepořizujte anebo ho dejte do ustájení a domů si ho vezměte, až budete mít na koně druhého. 

Jinak je to obyčejná sobecká bezohlednost vůči živému tvorovi, který nemá na výběr. 
Fakt doufám, že se jednou držení koně v samotě bude pokutovat (ano, jsem trochu radikál, ale asi není jiné cesty, když osvěta nefunguje).

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 14:59:18 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 02.08.2023, 14:52:38

Jo, to máte pravdu, já to vidim na sobě, už to sleduji tak jakože spíš ze zvyku, ale negativní emoce to ve mně už nevytváří. Takže se tím chodím spíš jen bavit, do jakých absurdit to ještě může zalézt (a každý den je něco, to je zas na druhou stranu dobrý 😀).  Posledně to byl třeba PF, který nám o víkendu hrdě oznámil, že příští rok pravděpodobně klíčové Maastrichtské kriterium (čímž ti bdělí jistě pochopili, kam vítr vane a o čem se jedná za dveřmi).

Takže tahle paní je myslím jen lokální záležitostí.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 14:40:15 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 02.08.2023, 14:26:47

To máte naprostou pravdu, jen já už mám asi pokřivený vnímání od dob AB a pokračováním PF.

Třeba takovej Rakušan. Ten taky věděl, že slepičáci/Redlovci si volají zašifrovanejma telefonama, že dělaj nějaký nekalosti, ale hlavu ho to nestálo (myslím pracovně samozřejmě).

Takže tohle už je fakt čajíček.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 14:22:47 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 02.08.2023, 14:18:01

Také jsem zvědavá.

Každopádně je vidět, že má alespoň nějakou morálku, jestli je pravda, že byla připravená odstoupit….to je mi sympatické, i když já osobně bych za jednu lajnu nikoho nepranýřovala, pokud má jinak profesní i osobní profil “čistý”.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 11:11:21 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele bassrock z 02.08.2023, 11:09:20

Jo, teď to někde prolétlo, myslím, že to bylo na základě očkování od Biovety….? Těch případů je víc, je to fakt úděs.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 10:32:36 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 02.08.2023, 10:22:03

Já to napsala pro všechny případy, jelikož právě není uvedeno, kam by kůň šel.

Tyhle neerudované dotazy k tomu svádí - nic proti zakladatelce, to proboha ne, ale plno začátečníků tohle prostě neví a ještě se najdou “staří koňáci” určitého typu, kteří si koně v samotě dokážou celkem přesvědčivě před neznalým obhájit.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 10:15:26 xxx.xxx.27.178

Já jen ještě dodám obligátní připomínku, že doufám, že si neplánujete koupit koně domů v počtu 1 ks na dvorek, ale že budete mít k dispozici alespoň jednoho dalšího koňského kamaráda.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 10:04:03 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele evcusik z 02.08.2023, 09:42:59

a za moje plemeno by někdo dal tenhle ranec možná tak v případě krásného charakterního chovného hřebce 😀

Taky si myslím, že tolik peněz vysolí začátečník nebo pokročilý začátečník, kterému bude vše umě vysvětleno. Jelikož i když vím, že takhle ceny teď jsou, osobně jako člověk s nějakou zkušeností bych za něj dala minimálně o 100 000 méně….a to by musel být zdravý a samozřejěm mi sednout jezdecky. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 02.08.2023, 09:06:31 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele evcusik z 02.08.2023, 08:44:32

Jo, toliko můj komentář o mém koni….ale já si stejně myslím, že ho za tuhle cenu neprodají, pokud je to tak, jak píše Buggyra.

Za čtvrt míče bych čekala hobby koně alespoň v takové úrovni výcviku, že se v pohodě sám unese a není tvrdý.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 01.08.2023, 13:07:26 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 01.08.2023, 13:01:34

Jasně. Mně se taky líbí.

Jen by mě fakt zajímalo, kam se ty ceny ještě vyšplhají 😀 jelikož vím, že na dnešní dobu je to v případě kvalitního zvířete odpovídající cena, ale ve světle tohoto vlastně kříženého valacha jen těžko tuším, kolik bych si pak v nouzi nejvyšší mohla říci za svoji mladou, zdravou, charakterní chovnou klisnu po zkouškách, mohutnou se zajímavým zabarvením, zatahanou a obsednutou 😀