Aktuálně: 1 857 inzerátů280 393 diskuzních příspěvků20 013 uživatelů

Příspěvky uživatele

JanaJanaJanaJana

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 01.08.2023, 11:17:36 xxx.xxx.27.178

Těžko říci no, já tyhle chovy psů 24/7 celoročně venku moc nechápu v jendom kusu - s výjimkou například severských plemen, které to kolikrát i sami vyhledávají…

Osobně nejsme zastánce toho “pes nikdy do domu”, to už toho psa nemusím mít, ale dobře, i v naší rodině to tak bývalo. Ale i tam to fungovalo tak, že v tý největší slotě/zimě pes chodil aspoň na noc do nějaké části domu (prádelna, garáž), kde bývalo sucho a nějaká rozumná teplota, a to právě z výše zmíněných důvodů (viz Asill).

Kotec se může u venkovního chovu hodit, když je otevřená brána, hárají se feny a já nevím, co ještě….jenže co vidím u nás na vsi a v okolí, tak tam, kde je kotec, tak v něm pes tráví 20 - 23 hodin/7 a je to fakt smutný pohled. Ostatní vychovaní/s normálními majiteli kotec třeba mají, ale je prakticky nevyužit, a proč taky.
Speciální skupinou jsou pak strážní psi na hlídání pozemku, kteří jsou v kotci většinou přes den a v noci hlídají.

Takže spíš otázka na vás, co máte za psa no a jaké je pohlaví….a v jakou se Vám vyvine povahu, stále je velmi mladý. A na co byste ten kotec jako chtěla mít.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 01.08.2023, 07:38:54 xxx.xxx.41.33

Oprava, teď jsem se dovzdělala , předkupní právo být může legální , pokud je ve smlouvě dobře ošetřeno , omlouvám se.

I tak to ale nic nemění na tom, že cenu neovlivníte, majitelka smlouvu dodržela a dál pravomoci smlouvy ani zákona nesahaji , bohužel.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 01.08.2023, 07:33:54 xxx.xxx.41.33

Nemáte. O ničem takovéme se nepíše v OZ. Je to případně jen na dobré vůli prodejce, je to jeho majetek.

Nemá ze zákona ani povinnost prodat Vám coby bývalému majiteli , i když je to ve smlouvě …jelikož nad tou je zákon. 

Jednou jste dala kobylu z rukou a musela jste počítat, že kůň může dopadnout jjakkoli….tohle není výčitka, ale konstatování.

Takže za mne buď budete respektovat cenu, nebo prodá jinému.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 31.07.2023, 16:07:34 xxx.xxx.27.178

Převzali jsme jméno od chovatele s případnou úpravou nebo jméno dané v útulku.

Ale u současného psa jsem vymýšlela tak dlouho nějaký extra jméno, až mu zůstalo to nejobyčejnější, prostě pracovní 😀 začal na něj slyšet už jako pidištěně v rámci týdne.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 31.07.2023, 15:58:14 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 31.07.2023, 14:25:21

🙂 ono se to Estonsko trochu nafukuje, mají sice všechno elektronicky, ale životní úroveň tam byla alespoň do nedávna nižší než u nás. 

Tak jen zas nepodléhat nějakým mediálním obrazům, ono ten úspěch není jen v nižším počtu úředníků (i když souhlasím, že by jich třetina klidně do soukromého sektoru měla odejít - kde taktíž samozřejmě chybí).

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 12:33:33 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Horsana z 27.07.2023, 12:08:09

Jasně, taky to chápu, ale tenhle člověk je fakt osvícenej, umí kovat, ale specializuje se na koně bosky….ale ais to tak bude, jak říkáte, postižení z povolání 🙂 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 11:44:49 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 27.07.2023, 10:54:44

Přesně. Také v tom absolutně nevidím smysl.

Jedině v tom, aby se dělalo líp kovářovi, ale na to se dávají náboje nebo se kůň nechává stát nohama v kýblu.

A že veti častokrát v oblasti kopyt nemají odbornost jako kováři, je celkem častý jev mohu potvrdit. My máme třeba super veta, rozpětí znalostí má opravdu obrovské a znalosti hluboké, i tak mi ale tvrdil, že kůň by měl mít kratší špice, než má (jakože fakt nemá)…kováře reakce byla, že klidně, pokud si chci koně nechat okulhat.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 10:19:42 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele strapaty z 26.07.2023, 21:16:04

A to je přesně ten důvod, proč se všech těchto silných psů bojím. Jelikož většina jejich majitelů si různé zkušenosti s těmito svými psy nedokáže zanalyzovat tak jako Vy, tj. nedokáže mít psa pod kontrolou už jen z toho důvodu, že nedokáže predikovat jeho chování.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 10:01:13 xxx.xxx.27.178

Dala bych tak do 50ti tisíc podle prognózy a výše pravděpodobnosti, že se zákrok vydaří.

Takže např. kdyby někdo řekl, že je to fakt 1:1, tak těch 50 000 dost pravděpodobně nedám.

Ale ono je to taky dost o umění poznat veta, který z člověka tahá prachy záměrně, a toho, který je čestný. Těch vetů prvního typu je bohužel víc….a taky si sámumět zanalyzovat, co je opravdu potřebné nebo smysluplné a nenechat se jen unést emocemi.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 08:53:23 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele efe z 27.07.2023, 08:18:15

Jo, efe, to byl děsnej rok, cena sena se tenkrát vyšplhala na nesmysl, pokud tedy ovšem bylo vůbec k mání, vím, že od Prahy se jezdilo až někam na Jeseník, jen aby bylo.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 27.07.2023, 08:44:03 xxx.xxx.27.178

Nenechte se děsit černou kronikou, kterou vidíte pokaždé, když se otevře Seznam, jen potřebují podpořit v klidech to, aby uvěřili klimatickému šílenství.

Zde máte roční úhrny za poslední roky:

R:\_OPK\USES\_VRSTVY_GIS_NAVRH_AKTUALNI_OD 11_07_kopie

Číslo týkající se množství srážek rok od roku výrazně stoupá, letošní rok zatím nic moc, ale nezapomeňme, že máme před sebou ještě podzim a kus zimy.

Od kovidu existují dokonce jara, to letošní bylo extrémně dlouhé….problém je spíš se zvyšující se průměrnou teplotou a s obhospodařováním krajiny, se zástavbou, která snižuje retenční schopnost půdy, špatně obhospodařovaná pole, odlesňování ve spojitosti s kůrovcovou kalamitou….a že je v létě tráva jako seno je rok co rok, to je přece normální, obzvlášť když má někdo menší plochu na více koní a ti vše vypasou do krátka. Velké pastviny jsou pořád zelené.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 21:59:30 xxx.xxx.49.207
Odpověď na příspěvek uživatele DarcysBay z 25.07.2023, 20:30:47

Ten poslední odstavec - přesně z tohoto důvodu jsem vysadila i já, strouhání co 4 týdny a nnestačilo to….a už to přes rok nechybí , kopyta jsou OK🙂

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 15:04:30 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Arbora z 25.07.2023, 14:42:57

Osobně bych ještě přidala typ ustájení. Venkovní ustájení v kopcovitém terénu dělá divy.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 15:02:53 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 14:38:03

A já zas nemám potřebu Vás vychovávat, to bych ráda upřesnila, nebo se nad Vás nějak povyšovat.

Jen jsme prostě na diskuzi, kde se předpokládá reakčnost (jakákoli, ideálně ve vší slušnosti). A to včetně nevyžádaných rad. A když se mi nezdá něco, co píšete, tak se to snažím rozvést - ve Váš případný prospěch….jak s tím naložíte dál, je na Vás a Vaší povinností zas není se těmito radami řídit. 

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 13:51:12 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 13:43:59

Když si vezmete štěně, tak je nejlepší si vzít na týden až dva dovolenou, aby měl někoho u sebe, navyknul si na domácí prostředí a lépe překonal stres z odpojení od matky a navázal se na Vás. Ve spojitosti s tímto ihned začít učit být sám, třeba od třetího dne, minutu, 5, 10, půl hodiny atd. Tohle se musí vštípit u většího psa už je to pozdě. A po té dvoutýdenní dovolené klidně nechat štěně jeden den doma celý den a z práce prostě odejít dřív, pokud to jde. 

Nehledě na to, že malé štěně opravdu močí a kaká všude možně a pokud nemáte zkušenosti, i pro Vás bude trochu problém to z počátku vychytat, což bude ptýlit i Vaši pozornost. A pokud si toto budete řešit v práci + loužičky/bobky od štěněte, jste na dobré cestě si rozezlít kolegy + buď kvůli exkrementům anebo že pořád běháte kolem psa a neděláte svoji práci.

Tedy jestli jsem ten Váš model dobře pochopila.

Ale dělejte, jak myslíte.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 12:21:41 xxx.xxx.27.178
Thielli:

Ale jestli chcete brát štěndo do práce, aby nebylo doma samo a teprve potom ho plánujete nechávat doma, pak předávám ke zvážení jednu zkušenost z druhé ruky: kamarádka má setra. Fenka zvyklá počkat doma. A pak přišlo těhotenství a dva tři roky doma a návrat do práce a ouha, v šesti letech psa separační úzkost. A začínají navykat na samotu jako od štěněte a prý je to teď těžší…  


Přesně tohle jsem měla na mysli.

Psa do práce denně jo, ale od píky je potřeba ho naučit, že se zůstává doma i přes den sám a je to normálka. Jelikož tahle situace, kterou uvádíte, je bohužel víc než častá….a takováhle změna situace je pak pro dospělého psa fakt utrpení.

Dokonce se i děje, že zaměstnavatel zakáže docházku se psem kvůli jednomu blbcovi na pracovišti - u nás je to přesně takhle, jen se to po x letech začíná malinko ohybat a vedení zatím dělá, že se to neděje.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 12:09:05 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 25.07.2023, 12:02:37

Máte pravdu, tohoto je potřeba si vážit, ale ne toho zneužívat (což asi Váš případ pravděpodobně nebude). 

K nám do práce taky chodí pes, který všude lítá, samozřejmě to vadí a už je to na stole u vedení. Osobně když si vezmu do práce psa, tak o něm nikdo neví, pokud velmi výjimečně neštěkne na vzruch z venku. Pes v práci je skvělá canisterapie, ale chce k tomu zvíře opravdu vést a mít úctu ke kolegům, jelikož čím více se překračují hranice, tím blíže je pak člověk k tomu, aby to bylo zakázáno všem, i těm, kteří mají psy vychované.

Jen Vám z vlastní zkušenosti poradím, že je taktéž dobré učit štěně od začátku být i delší dobu doma sám i přes den, byť jen na den v týdnu. Nikdy nevíte, kdy budete muset práci a pak to bývá pro zvíře fakt šok.

JanaJanaJanaJana
JanaJanaJanaJana 25.07.2023, 11:54:54 xxx.xxx.27.178
Odpověď na příspěvek uživatele Leithian z 25.07.2023, 11:47:28

Doufám, že se Vám ulevilo 🙂 Vy byste taky neměla za den splněno, kdybyste si do někoho nerýpla 😀

Tenurri, v práci je to se štěnětem blbý no. Ale s ohledem na kolegy lepší místo, kde se dá pes zavřít, než aby pes prudil.