Tento příspěvek bude napsán ich formou a vyplyne proč. Není to psáno jako odborný text, ale jako popis stavu mých včelstev a provedených úkonů 7.3.26.
Dnes jsem se zachoval jako začátečník. I přes dlouholeté zkušenosti jsem usoudil, že po týdnu od zúžení by vč už, některá, mohla chtít stavět trubčinu. Samosebou kromě pokusných, kde je TL vystrojený od září, u těch chci zkusit vůbec neumožnit stavět trubčinu ve VN, tedy nedostanou vysoký SR. Ovšem ostatní, asi 60% vč, ošetřím jako v jiných letech.
Rozšiřovat moc nešlo, ale bylo dobře, že jsem do včel šel. Zjistil jsem věci, které tu chci popsat pro méně zkušené a ukázat, jak se "starej tesař umí utnout". Takže kdokoli uděláte nějakou kosmetickou chybu, nijak se z toho nehruťte.
---------------------
Zjistil jsem, že jedna 24 asi nemá matku a tak do toho šel rámek s plodem na zkoušku, zda narazí nouzáky. Vč silně hučí, včely ukazují nasonovu žlázu. Ovšem trochu pylu přinesly, viděl bylo nepatrné rousky. Proto zkouška, protože nejhorší varianta je, že to nějakou matku má a pak je riskantní je s něčím spojit, aby nezabily kvalitní matku. V tomto ani po tolika letech nemám jistotu. Ale asi se bojím přehnaně zbytečně.
----------------------
Jedno nadějné vč má hrboplod s plodem normálním, to je 30 na jiném stan. Tyhle už mají živé trubce a dost zavíčkovaných a tak trubci už budou a matka z nouzáku se má šanci oplodnit. Ovšem pokud bude počasí. Nemám záložní matku, ani jedinou. matku jsem nezabil, mimochodem vypadá nádherně, je veliká, pěkná. Ale docházejí jí spermie a nebo už došly. Tady je ovšem něco, co by se starému praktikovi nemělo stát - nevšiml jsem si hrboplodu před týdnem při zužování a když jsou tam dnes živí trubci, musel tam být před 8 dny viditelný hrboplod spolu s plodem normálním. Žasnu, čeho jsem po tolika letech schopný. Mimochodem ta asi bezmatečná 24 na jiném stan, nemohla mít plod ani před týdnem! Stárnu (už se stalo), slepnu a blbnu.
----------------------