Aktuálně: 4 982 inzerátů174 041 diskuzních příspěvků17 750 uživatelů
Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 13:37:59 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele Espiro z 04.09.2023, 13:28:14

Takhle podobně už dřív vynadali lidem, kteří si dovolili chtít po nich transparentní účet. Který si vede spousta spolků a nemají s tím problém. TT s tím problém má a to velký. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 12:56:29 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele impact z 04.09.2023, 12:31:44

Taky jsem nad tímhle přemýšlela. Že se jim ti psi zaplatí vlastně dvakrát. Ale oni určitě by argumentovali tím, že díky poplatku zachrání dalšího pejska z kill útulku. 

Poplatek kolem těch pěti tisíc bych rozumnému spolku zaplatila, kdyby se mi líbila jejich práce. To kolikrát chtějí i lidi za křížence vzniklé jejich hloupostí. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 12:54:56 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele drvodelkafialova z 04.09.2023, 12:29:46

Kastraci v dnešní době třeba zrovna chápu, když vidím, jak lidi nejsou schopni zajistit psy, aby neměli štěňata a na psech z útulku už by se prostě chovat nemělo. Ti si zažili dost na to, aby na nich ještě někdo rejžoval peníze, nebo je vysiloval zbytečnými porody a spol. 


ALE já bych třeba chtěla kastraci až na třech či čtyřech letech, protože bych chtěla nechat psa dospět. Ale taky nevím, jestli by mi to prošlo. 🙂 

Mám psa s PP. Neplánuji ho nechat krýt a taky má koule. 🙂 Ale já si ho samozřejmě uhlídám. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 12:12:03 xxx:xxx.2cab:fd3

Za ty psy z Rumunska je to prý částka kolem deset tisíc. U psů z Koreji je to ještě více. Jestli třeba Toulavé Tlapky za to dávají paragon nevím. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 12:10:38 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele Varaxi z 04.09.2023, 12:00:47

Jasně, doklad by být samozřejmě měl. Rozpis bych nechtěla. Ono je to prostě celkově na provoz. Ono i když je pes v dočasce, tak často hradí vše spolek. Vím třeba u koček, že pokud člověk chce uhradit náklady, tak uhradí. Peníze za adopce jdou zase na provoz a pomoc dalším zvířatům. 

ALE ano, určitě je hromada spolků, kteří si z toho dělají  zdroj výdělku. Ale zachránila jsem kočku z ulice a dala jsem za její léčbu minimálně těch pět tisíc bez krmení. Plus očkování, odčervení, odblešení… Kdybych byla spolek a řekla si za ni 2000, tak mi to nepokryje ani náklady. 

Ty peníze beru i jako jednorázovou pomoc na provoz tomu útulku či spolku.

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 11:51:01 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele Zrzavci z 04.09.2023, 11:32:07

Ve spolcích je to fakt běžná částka. Většinou je zvíře i kastrované. Žrádlo a péče i třeba několik let něco stojí. Zase tohle bych jim za zlé neměla. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 04.09.2023, 11:21:52 xxx:xxx.2cab:fd3
Odpověď na příspěvek uživatele Zrzavci z 04.09.2023, 10:28:12

Nevím, kdo to má být ta veterinářka. Ale adopční poplatek je standard. Zase oni ty psy živí a vše v řádu x měsíců, často jsou vstupní náklady vysoké. 

U tohoto konkrétního je otázka, jak dlouho byl v dočasce, protože původně mohl být odebraný z množky. Každý veterinář není ortoped. Takže je otázka, zda tomuhle nerozumí, nebo to byl standard. 
Že některé útulky prý dokonce štěňata množí je druhá věc. Někteří berou štěňata, kterým množitelé nenašli domovy a tak… No je to náročné téma. Ale vše vím z druhé ruky.


Mně spíše přijde jako zisk to, když Rumunské spolky úmyslně vezmou nějakého těžce nemocného psa navíc k těm, co měli naplánovanou záchranu. Pak za něj inkasují od spolků v zahraničí těžké peníze. Přitom bych řekla, že léčba v Rumunsku bude asi levnější než v ČR? Nebo cca stejná. Řekla bych, že spolky tam jsou domluvení s veterináři a za vše inkasují peníze navíc. ALE to už jsou čistě jen domněnky. Třeba to všichni dělají z dobroty srdce jen. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 03.09.2023, 23:15:49 xxx:xxx.3550:5662
impact:

Jestli to píše Denisa, tak jí podle mě už na férovku mrdlo v kuli. To špatně dopadne a nebude to dlouho trvat. Stejně jako s Dvorskou před pár dny.

O pár dní zpátky tenhle šílenej status a ty komentáře, jak se obhajují.. 

Obrázek

Viděla jsem. Absolutně to chování nechápu. I to, že jednoho člověka seřvou, když napíše, že nejde zachránit všechny a velké pastevce tu neumístí. Naopak sjeli i holčinu, která psala, jestli by nešel zachránit i ten černý pejsek vzadu, s tím, že jako nejde zachránit všechny  a jestli chce, tak ať si tam zajede a zachrání ho sama… 

Nebo nezachrání zdravého psa, ale vezmou psa, který v podstatě umírá a bylo by pro něj milosrdnější, kdyby dostal injekci… 

Už to ani nemůžu číst… 

Lily
Lily (163 příspěvků) 03.09.2023, 23:11:07 xxx:xxx.3550:5662
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 03.09.2023, 22:21:38

FIP se dnes dá léčit. Rychlotest sice existuje, ale není spolehlivý. Můžete si takového přinést i od kohokoliv z venku. ALE dnes už jsou i tablety či injekce. Vím, že tento útulek tu léčbu nasadil před tím, než šel do nového domova a financovala mu léčbu i v novém domově a úplně se uzdravil.

Na FIV a FELV se dnes už standardně testuje. Na FIP už je léčba. 🙂 Samozřejmě se nemusí uzdravit každá kočka, ale možnost dnes už je. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 03.09.2023, 22:09:33 xxx:xxx.3550:5662
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 03.09.2023, 13:50:08

Za mě je nejlepší jít do útulku a vzít třeba roční či starší kočičku (kočky se běžně dožívají vysokého věku). Nebo dvě koťata (kotě fakt nedoporučuji jedno, rozdíl jedna vs dvě u koček skoro není a vyhrají si spolu a vynechají vás z útoků).

Provozovatel útulku má většinou přehled o mazlivosti kočiček. Třeba z Brna doporučuji LuckyCats. Paní tomu velmi rozumí a doporučí každému kočičku na míru. Já mám nalezence z venku a všechno jsou to neuvěřitelně umazlené kočičky, které přijdou na zavolání jako pes. Tím, že jsou doma, tak ten vztah je jiný než s kočičkou venku. Nejsou vůbec zákeřné, jsou milé, mazlivé a učenlivé. Jsou schopné se naučit i nějaké povely. Moje kočky umí třeba sedni. 🙂 

Vlastně mi přijde, že kolikrát jsou to spíše pejsci v kočičí kůži. 🙂 Drápky stříhám jako pejskům, aby se nezachytávaly o textil a nezůstaly někde viset. Stříhání probíhá více v pohodě než u psů a ani jsem je na to nemusela nějak speciálně učit. S tou jednou jsem začala po nálezu, když měla cca rok a zvládá to úplně v klidu bez stresu. Jsou na stříhání různé názory, ale já si to nemůžu vynachválit. Problémy žádné nemají. 

Za mě člověk musí zvážit jestli na dané zvíře má čas, fyzické schopnosti a tak. Přece si nebudu pořizovat koně, když na něj nemám čas a peníze. Stejně tak i u toho psa. Pokud žádné jiné zvíře nepřichází do úvahy, tak je pro mě lepší život bez zvířete, než třeba učit psa na nějaké místo v bytě, nebo mít koně zavřeného celý de ve chlívku bez pastvy a projížděk (zažila jsem)…

Lily
Lily (163 příspěvků) 03.09.2023, 11:52:11 xxx.xxx.133.234
impact:

Tohle se snad ani nedá komentovat. Ale přesně o tomhle jsem mluvila. Jít si pro psa k adopci k někomu takovýmu….?  😂

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02LEMg25mJJe2qQBpSRVpcpPBUA5NZfuBSqkzoVmhyYgwpdhFEzDbTs1umzSoSd1ezl&id=100064746968805


Jo, to jsem se naštvala, když sem to četla… Jakože v ČR je to o neschopných blbých Češích, ale v tom Rumunsku asi ne. Tam se to děje samo. A protože to tu nemáme tak hrozné, jak jinde. Protože očividně jsou tedy Češi zodpovědnější než jinde, tak si sem dovezeme hromadu psů, abychom tu pak skončili stejně… 

A ještě navíc mě dostalo, že dávají do komentářů fotky mazlících se psů, že jako jsou socializovaní. ALE co auta? Tramvaje? Hluk davů? Když to jsou často psi z rumunského venkova, kde ani auto pořádně neviděli… 

Už jejich předchozí příspěvky, kde psali, že zachránili hromadu psů, ale nemají prachy, tak ať my, co děláme hovno, aspoň pošleme peníze… Celkově taková neúcta k dárcům.

 

Lily
Lily (163 příspěvků) 03.09.2023, 11:45:30 xxx.xxx.133.234

Pořiďte si kočičku z útulku. Absolutně ideální do takových podmínek. Jsou mazlivé jako pejsci a zároveň odpadá venčení. Nemusí se pouštět ven, naopak je to pro ně doma bezpečnější. 

Pokud jde o to, ji vytáhnout ven, tak jakože venčení třikrát denně by šlo, ale ne u štěněte. Ale muselo by se opravdu každý den ten dospělý pes minimálně třikrát venčit. Plus i nějaké procházky delší. Do takových podmínek nějaké menší společenské plemeno. ALE je to o tom, jak moc je nepohyblivá. Pokud nezvládne obléct ani vodítko či postroj, tak psa rozhodně ne. Na kočičí záchudek psa opravdu ne, to pořiďte kočku. 

Viděla jsem u paní na vozíčku branatíka a oba vypadali spokojení, účastní se socializačních procházek. ALE ona se tomu psovi fakt věnuje. 🙂 

Lily
Lily (163 příspěvků) 29.08.2023, 15:25:14 xxx.xxx.133.234
Zrzavci:

Bohužel, opravdu každý, každý hovado!!


Ano, bohužel. ☹️ Bylo mi toho psa neskutečně líto. Špatný výběr plemene. Takový maltézák nebo dlouhosrstá kolie by capkali vedle jeho nohy mnohem radši. Ale nevypadal by tak frajersky no… 

Naopak jsem viděla lovecky vedeného ohaře v lese na volno. Absolutně poslušný ovladatelný. jeho majitel viděl, že tam jdu se psy a okamžitě si fenu odvolal k sobě. Pes spokojenej, vysmátej, poslušnej… 

Když vidím, jak si lidi pořizují borderky, bully lovečáky a to jen na základě vzhledu… ☹️ 

Lily
Lily (163 příspěvků) 29.08.2023, 11:22:56 xxx.xxx.133.234

Já třeba s celoživotním chozením na vodítku problém nemám. Pokud tomu ale člověk uzpůsobí množství km, cvičení a jiné zábavy. Chodit se dá i na stopovačce. Já mám 15 metrů. Je to otravné ji nosit, ale dokud nebudu vědět, že je odvolatelný od zvěře, tak taky z vodítka nepůjde. ALE chodíme víc, různorodé terény, začínáme s canicrossem, chodíme na různé tréninky, cvičíme triky. 

Za mě vodítko není ostuda a není pro psa nutně utrpení, pokud to neznamená, že doživotně bude chodit jen kolem baráku, což považuji pro loveckého psa za trápení, i kdyby na tom vodítku nebyl. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 27.08.2023, 13:34:24 xxx:xxx.2be2:14be
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 27.08.2023, 13:16:40

Viděla jsem nedávno ohaře, elektrika na krku a dostal ránu, kdykoliv se oddálil dál jak na jeden krok od majitele (jakože fakt, kdykoliv nešel u nohy). Pán šel velmi pomalým tempem a pořád na psa ještě k tomu řval. 
Bylo mi toho psa hrozně líto. ☹️ 

Lily
Lily (163 příspěvků) 27.08.2023, 13:00:40 xxx:xxx.2be2:14be
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 27.08.2023, 12:32:14

Přesně tak, souhlasím. Měla jsem čínského chocholatého psa a teď mám miniaturního bulteriéra. Výchovu jsem u miníka nepodcenila a věnuji tomu více času než u číňana a přesto u číňana jsem z troškou tréninku měla vycepovaného psa, který se za srnkou neohlédl a mohl chodit všude na volno, tak u miníka je to stále v procesu a chodí na stopovačce. 

Na plemeni záleží hodně, a pak taky samozřejmě na konkrétním jedinci. Znám i miníky, kteří ten pud a potřebu neměli a nikdy to jejich majitelé řešit nemuseli. 
Výchovou a výcvikem to jde zvládnout, ale záleží taky na tom množství úsilí. U některého plemene je to zadarmo a u jiného na to člověk potřebuje x hodin výcviku. 

Hodně věcí se dá zvládnout. ALE je otázka, kolik tréninku a výcviku se vám chce psovi věnovat. Jestli jste připravení na 20km procházky každý den. Jestli s ním budete i lovecky pracovat. Jestli máte čas na cvičení a trénink na denní bázi. Pokud ne, tak se na to vykašlete a pořiďte si toho labradora nebo třeba dlouhosrstou kolii. Nebo případně i krátkosrstou. Prý má teda větší lovecký pud a je aktivnější, ale pořád to bude méně jak ohař. 

Lily
Lily (163 příspěvků) 17.08.2023, 22:23:47 xxx:xxx.248b:d399
Doron:

Lily, já to začala studovat a úplně mě to zdeprimovalo, vypadá to tak složitý 😔.

Potřebovala bych přesně, aby mi na ně někdo kouknul a něco jim vybral !

Jsem teď chudák 😅, Gučák plavec nevyzpytatelnej, zato vášnivej,  výbornej plavec Dorouš a nadšenec čtyřměsíční mimi briárdek Framík. Takže se s nima pořád mrcasím deset metrů od břehu 🙄, vynervovaná, jak učitelka mateřský školky..

Nevíte, kdy jedou do Prahy, já to tam nějak nenašla, podívam se líp..


https://www.mushgo.cz/rezervacni-system/ tu se k tomu proklikáte. Byli tam dnes a pojedou zítra. Zkuste si rezervovat a zavolat. Nějaké věci vozí s sebou. 🙂 Stabilně jsou v Brně. 🙂 

Ale jezdí tak různě po republice. 🙂 \

taky jezdí se stánkem https://www.mushgo.cz/kalendar-akci/

Lily
Lily (163 příspěvků) 15.08.2023, 22:31:05 xxx:xxx.377c:5cb9

Vestu doporučuju, můj se bez ní topil a teď nadšeně chce i do bazénu. 

Já mám NonStop a je skvělý, vypadá opravdu kvalitně. Měl na sobě i Ruffwear, ale přišla mi na něj hrozně robustní. NonStop mu seděl lépe. Měla jsem obavy, jestli bude nadnášet, ale nadnáší tak akorát. 

Jinak ano. Vesta by měla sedět do cca dvou třetin. Plus karabina by neměla vadit kloubu a celkově ideálně by měl mít kloub volný k pohybu. 

Taky doporučuju MushGo. Teď jednou do Prahy. Měli ještě nějaké volné termíny. 🙂