Aktuálně: 2 334 inzerátů269 596 diskuzních příspěvků19 339 uživatelů

Příspěvky uživatele

sharingan

sharingan
sharingan 09.01.2025, 11:40:45 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 09.01.2025, 11:12:34

No, v textu předešlého příspěvku píšu, že zrovna tuto foto, s pomořanskými husami s housaty, jsem převzal z inzerátu jiného chovatele. Ale jinou tak pěknou jinou ilustrativní foto jsem dosud neviděl, proto jsem si ji uložil. Takže bližší info nenabídnu.

Sám ve vlastním chovu hČ právě nechci nic riskovat (i v rámci plemenitby a kontroly do chovu nově zařazovaných jedinců) a pro tok, sezení a odchov housat má každá samice vlastní zázemí, husník a housera.

sharingan
sharingan 08.01.2025, 14:13:48 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 08.01.2025, 09:22:51

Zdravím. Za sebe přikládám foto nyní budovaného provizorního husníku - zázemí pro zabezpečení chovného páru (u mě husa česká) + budoucího odchovu. Ještě plechy na střechu a nějaké opláštění boků proti průvanu, a to zásadní bude víceméně hotovo. Extrémům počasí a nočním predátorům vzdorné.

Další fotku hus (pomořanských) na hnízdech v zázemí jsem drze ukradl z interátu na bazoši; ilustruje věc výborně. Tuluské husy však - údajně - ne všechny mají zachovanou kvokavost, i ty co ano, pak prý kvůli své velikosti a nemotornosti mohou vejce poškodit, a celkově se jedná o - na stravu i počasí vzdornost - choulostivější plemeno. Pořád jsou to ale husy, takže úplně z cukru nebudou.

S tím rybníkem počítejte také s tím, že přirozeně budou chtít trávit noci uprostřed vodní plochy, a naučit je chodit do zázemí půjde až skrze trénink na žrádlo. A ideálně je mít zprvu zavřené v husníku jen s drobným výběhem před ním, a teprve po navyknutí jim zpřístupnit i zbytek výběhu. U známé jsem takto loni pomáhal konzultovat záležitost, že nově přivezené husy jí zdrhly hned na dvouhektarový rybník, který odmítaly opustit a chytnout nešly. Jejich provoz na rybníce byl přitom součástí budoucího plánu, leč až v moment, kdy budou naučené spořádaně na pokyn napochodovat zpátky do zázemí…

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
sharingan
sharingan 31.12.2024, 09:14:49 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Zoza z 30.12.2024, 17:35:24

Zdravím. Sám chovám tyto druhy pro vlastní přehled odděleně. Ale třeba kolega u svého baráku  a stodoly, na velkém dvoře, táhnoucím se dozadu v pastvinu, chová několik desetiletí (mimo jiné drůbeže) i pižmové kachny a několik kmenů českých hus, a jeden kmen pomořanských hus. Kmeny hus během toku a odchovu odděluje do vlastních zázemí. Mimimálně jeden kmen hus však vždy sdílí s pižmovkami hlavní část dvorku. V době toku je houser ostrý dost, pokud je však ostatní drůbež trénovaná se mu neplést do cesty, tak je klid. Ovšem jestli to půjde ve Vašich konkrétních podmínkách a jedincích (sám jsem měl už housery relativně klidné, ale také i zbytečně výbojné jedince) je samozřejmě otázkou. 

sharingan
sharingan 29.12.2024, 15:44:36 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 29.12.2024, 10:28:19

Zdravím. Nejčerstvější data k takto starému houserovi mám teď od známého, jemuž jsem vybíral a skládal chovný pár (letošáci) husy české. Houser je líhnutý 10. 4. 2024. Cca před měsícem (konec listopadu) u něj prý začala pohlavní aktivita a páření. Pohlavní vyzrání bylo v tomto případě neplánovaně urychleno sdílením příbytku se slepicemi, jimž bylo uměle přisvěcováno. Před Vánocemi holka začala i snášet, a v tento okamžik je zatím na 6. vejci. Oplozenost se uvidí zanedlouho, ale předpokládám, že bude v pořádku. 

Já jsem z chladnějšího koutu ČR, a husám nepřisvěcuju = běžně u mě tok započíná až koncem února. Ale mluvím zde o čistokrevných husách českých, u kterých samci vyspívají pohlavně rychleji, nežli u těžkých plemen.

sharingan
sharingan 12.12.2024, 13:23:46 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 12.12.2024, 10:20:12

Nesmysl. Čistý vápník, to je měkký a vysoce reaktivní kov. 

Pro své plazy (nemám ale přímo gekončíky) dávám drcené skořápky běžně. Z vlastních zdrojů, a dobře usušené a nadrcené. Hrubší drcenou frakci (drtím ručně, v dlani) dostane opět drůbež, to nejjemnější střádám pro plazíky. Cca při každém třetím krmením lehce popráším před zkrmením krmný hmyz. Mláďatům ve vývoji klidně i častěji. Popř. alternativa, trvale v terárku umístěná malá plná mistička či hromádka někde na šutříku.

sharingan
sharingan 11.12.2024, 17:15:35 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 11.12.2024, 15:58:26

U mě zajímavý případ zahraniční spolupráce mám třeba s veleještěrkama obrovskýma (Gallotia stehlini), ostrovní gigant z Kanárského souostroví. Nějak před kovidem jsem vložil na youtube pár videí ze svého chovu. Přes ně mě pak v komentářích kontaktoval mladý chovatel stejného druhu (a nyní už i podstatně rozšířené kolekce) z Holandska (dosud občas konzultuju chovy třeba v USA či posledně Jižní Koreii😀). A ten Holanďan že už má párek, asi tři roky už u něj, ale pořád se nepáří, ani spolu nevycházejí a musí je mít odděleně. Poslal emailem fotky. Povídám mu, že z fotek jasné, že má dvě samice. A sehnal jsem mu dva adult samce z ČR. To už tehdy, kolem 2020, byl druh u nás dost rarita. A v západní Evropě tuplem, tam je na druh i tvrdší legislativa. Dost toho sem v minulých deseti letech natahal pašováním z Kanárských ostrovů pan Š., dál mají chov třeba v ZOO Plzeň. A samo je tehdy měl v chovu ještě L. Melen. Ale celkově u soukromých hobby chovatelů druh už mizel. Nenároční držáci v chovu to jsou, ale párování a odchovy občas nešlo tak hladce. Mláďat může být ze snůšky, když se zadaří, je i 15 -20, ale od mrňat se spolu občas vraždí, proto ideál je pak mít odděleně. Pohlaví mladých se tipuje dost blbě. A povraždit se navzájem může i do té doby sehraný adult chovný pár. Velké adult samice se dopárovavají strašně blbě. Než jim z nového mláděte doroste obstojný partner, je to v lepším případě až za pár let. V horším případě je kluk geneticky nakonec spíš menší a nejde k ní dát nikdy. A samozřejmě u mláďěte se taky může blbě tipnout pohlaví a máte pak jen další holku…

U rodu Gallotia taky, když nevíte, jak na ně (já snad už jo😀), můžou být v chovu strašně plašší, že si jich v terárku jeden ani neužije a ztratí o ně zájem.

Ty dva ČR samce (jeden tříletý kluk z odchovu ZOO Plzeň, druhý pětiletý od L. Melena - ten byl po svém otci už opravdu obrovský) jsem mu poslal na Holandska na burzu v Houtenu přes Maďara pana K., který taky dost dělá do ještěrek a hlavně pravidelně byl, nakupoval i prodával na většině velkých tera burz po Evropě; předal jsem mu je po domluvě na ŽE v Praze. Jako úplatu za službu jsem se domluvil, a nechal mu několik svých odchovaných ještěrek ománských. 

Ten Holanďan s klukama doplnil chov, další rok měl velmi početný a silný odchov, u druhu už zůstal, rozšířil kolekci o další druhy čeledi a spustil taky takové samozvané koordinátorství po soukromnících západní Evropy. A zůstali jsme spolu i v pravidelném emailovém kontaktu. Letos mi sám přivezl i adult samce - původem odchov Dánsko 😀, a taky ho po domluvě přebíral v Houtenu, na dopárování mé jedné adult holky. Sám jsem si ho objednal. Dle foto a hmotnosti menší zvíře, ale doufal jsem, že se třeba ještě spraví. Před dvěma měsícema jsem si ho doma přebral…ale posouzením naživo u mě neprošel. 
Ale to ten Holanďan (Kamiel) varoval předem, stejně jsem do toho šel. Samec celkem OK, ale takové malé vyžle, dle věku a přírůstků na pileu prakticky dorostlé, navíc podezření dle pohybů na lehčí postižení. 

To k mé chovné holce jsem nemohl pustit, u tohodle druhu, jak holka nemá parťáka 2x tak velkého a silného, co je ona, tak ho zpravidla zamorduje. 

Ale nechal jsem si ho alespoň jako kontaktní sólo zvíře, ochočenej je teda krásně.

A svou holku jsem mu dal, na využití v chovu u něj v Holandsku. Nakonec úplně náhodou dostane k ní, minimálně dočasně, velkého a silného adult kluka pro změnu od jednoho Itala😀. Taky ho lovil dlouho přes svou síť kontaktů. Původně chtěl dát holku Italovi. Ital si ale na párování a odchov sám netroufal. Takže naopak on půjčí Kamielovi do Amsterdamu, alespoň na 1 chovnou sezonu, toho svého samce. Takže v tento moment jsem já na 1 chovném páru + 1 mazel, u Kamiela budou zas 2 chovné páry.

sharingan
sharingan 11.12.2024, 14:28:46 xxx.xxx.186.2

Zdravím. Postřehy z mé strany, jako specialisty na velmi úzkou skupinu několika druhů čeledi ještěrkovitých…nenáročná leč specifická to skupina.

1. Importy…moji známí i já sám jsem si tak už několik zvířat odchytil a přivezl. V odchycení několika mláďat či subadultů ze silné místní populace, pro vlastní chov + několika známým, nespatřuju reálná rizika (formální porušení zákonů ano, leč o tom se nebavím). A vzhledem ke specifičnosti skupiny (ještěrek i jejich chovatelů) nejde zrovna o druhy, které by byly v současnosti běžnými subjekty výdělečných importů.

2. Přínosné informace pro můj chov byly vždy přímé návštěvy zavedených chovů u chovatelů. Osobně jsem se svého času dostal jen k Čechům. A videa a fotografie jedinců v jejich přirozeném prostředí (jakýkoli autor, většinou Němci a Holanďani fotí). Z literatury chovatelské články/diskuse, popisující otevřeně a podrobně autorovu vlastní individuální zkušenost, ideálně s fotodokumentací, něco i na Youtube. Ty fotky/videa jsou to nejpodstatnější, občas mi odhalily jinou realitu, než jakou se autor snažil nastínit, nebo jen nedokázal slovy pro mě dobře popsat. Zajímavé byly i některé vědecké články (anglicky), zaměřené např. na růst a stravování divokých populací.  

3) Co se týče úrovně a četnosti chovů celkově - opět jen k ještěrkám, skupině svérázné a specifické, viděl bych, dle mě dostupných zdrojů, dnešní situaci v  poměru 1:1:2:1 (Česko:Holandsko:Německo:zbytek světa (tj. převážně Korea +Japonsko + USA + zbytek Evropy). CZ/NL/DE jsou ale vzájemně dost provázané. 

PS. jsem ročník 90, a k ještěrkám tíhnu asi od svých 5 let, více v nich jedu cca od 2010; situaci v 70. a 80. letech opravdu neznám 😀.

sharingan
sharingan 31.10.2024, 00:37:31 xxx.xxx.137.199

Zdravím. Husa toulouská (tuluská) je zcela jiné plemeno, nežli husa tulská. 

Toulouská = velké francouzské plemeno, chované pro maso a játra;

tulská = menší ruské bojové plemeno s robustním zobákem.

sharingan
sharingan 24.10.2024, 12:54:23 xxx.xxx.186.2

Zdravím. Puštík obecný není zvláště chráněným druhem živočicha. Vztahuje se na něj však obecná ochrana ptactva dle ZOPK. A teď hůře dohledám, ale tuším, že i ochrana EU. Doslovné řízení se zněním paragrafů v oblasti ochrany jedinců je v určitých situacích samozřejmě absurdní. Každý, kdo kdy třeba autem či bicyklem přejel hada, žábu, slepýše či ještěrku, už zákon porušil. 

V praxi doporučuju hlavně posouzení znalcem, zda a proč sova je/bude schopná tělesně plně fungovat opět na divoko. Pokud má třeba nevratně poškozené křídlo, tak samozřejmě ne. V tomto případě je umístnění do lidské péče vhodné. Puštíka můžete umístit do nejbližší záchranné stanice. Znám však realitu. Stanice mají omezenou finanční i prostorovou kapacitu, praskají ve švech a každý případ, který je vyřešitelný bez jejich aktivity, se počítá. Při právním drobnohledu nad platností licence k nakládání s živočichy by také některé nemusely úplně obstát. Zvíře, které však má časem šanci být opět vypuštěno, by však v péči profesionálů rozhodně skončit mělo.

Pokud si puštíka, jehož stav a zranění nepředurčují nikdy k úspěšnému návratu do přírody, necháte, tak to není vcelku nic proti ničemu. Legálně si zkoušet opatřit výjimku však nedoporučuju. A samozřejmě na sebe neupozorňovat - zabavení a pokuty.. Péče není zvláště náročná, jde o malý, relativně nenáročný druh. Voliérka a krmení převážně hlodavci/kuřaty. 

Alfou a omegou pro další rozhodnutí je teď ten rozsah poškození  zvířete, zda kdy bude schopno fungovat (let) divoce. Že se mu zlepšila forma už o 200 g, ale stále nelétá dobře…vypadá komplikovaněji.

sharingan
sharingan 22.10.2024, 13:44:20 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 22.10.2024, 12:27:55

Zdravím. Ideálně do slunovratu, ale čím dřív, tím líp.

sharingan
sharingan 21.10.2024, 09:49:26 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Jiri24 z 20.10.2024, 22:53:20

Zdravím. Ke gekonovi nepomůžu. A na foto č. 2 je mládě ještěrky balkánské (Lacerta trilineata major). Zbylé jsou opravdu P. s. campestris. Na foto č. 1 je mládě, na č. 5 je pěkný adult samec.

sharingan
sharingan 21.10.2024, 09:32:39 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fíha z 20.10.2024, 11:53:52

Zdravím. Častým původcem sinusitidy u krůt je bohužel mykoplasma (Mycoplasma gallisepticum). A pokud je to ona, tak je to infekční neřád. Blíže třeba Google.

sharingan
sharingan 20.10.2024, 19:19:40 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 20.10.2024, 10:20:20

Z mých zkušeností, momentálně pro chov na 2025 mám tři housery češek. Hejno (chovné páry) buduju už několikerým rokem, mnoho zvířat jsem do chovu během jejich “zkušební doby” u mě, do chovu k sobě nepustil (housera, který byl neustále ve válce s mým hlavním klukem, či velmi plachou až hysterickou holku, nebo mlaďase s podezřením na přenos genetické vady…).

Nyní u mě šestiletý kluk, a mladý leč dospělý lončák. Prvně ke mě dorazili a viděli se před rokem. V rámci možností se (mimo dobu toku a ochovu žlutých housat) letos snášeli. Taky kdyby ne, tak už bych dávno jednoho z nich prodal, že 😉. Přes léto, podzim a zimu je mám na noc v jedné boudě. Letos zkouším přidat i půlročního holobrádka z vlastního odchovu, syn šestiletého housera, který má zatím s otcem i lončákem vztahy výborné…uvidím časem, co na jaře udělají hormony. 

Svého času jsem měl v jednom kmenu i dva samce, polobratry z jedné linie, rok od sebe věkem. Tam jsem vzdal pokusy na jaře o oddělení do různých kmenů, protože k sobě prostě chtěli. Při pojímání husičky si nepřekáželi a oplozenost jsem měl standardní, 13 vajec ze 14 ti. 

sharingan
sharingan 19.10.2024, 19:54:47 xxx.xxx.137.199

Zdravím. Nováčky běžně přijímá domácí hejno spíše neochotně. Občas se najde zvíře, které zapadne celkem rychle. Ale nespoléhat na to. U nových samiček je to však pravděpodobnější, než u nových kluků. Záleží velmi na povaze a temperamentu jednotlivých jedinců.

Ale kategoricky tvrdit, že je zcela vyloučeno úspěšné přidání dalšího zvířete, je samozřejmě holý nesmysl.

sharingan
sharingan 08.10.2024, 11:44:00 xxx.xxx.186.2
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 08.10.2024, 10:11:49

Zdravím. Ne zcela zanedbané. Ale pouze nevyvážené. Přespříliš bohaté na proteiny, popř. chudší na minerálie, nebo obojí zároveň. Kost (jejíž vývoj chce svůj čas) zaostane v růstu a síle oproti měkkým tkáním a vede to k této deformaci. 

Jestli je na vině i genetická predispozice (i třeba jen ve formě (v zásadě pozitivního)  rychlejšího,  avšak = uspěchanějšího (a tak na dispalance náchylnějšího) vývoje, je předmětem debat. Vím třeba o chovu hČ kolegy. Konkrétní chovný pár byl u něj přes 10 let. Chovný houser i husa s pěknými křídly. Když si dal kolega s vyvážeností krmiva pro odchov v daný rok opravdu záležet, měla i housata křídla pěkná. Jak to v jiný rok přehnal, tak mu snad všechna housata opravdu snadno a výrazně andělíčkovala. Podle mě možná až příliš ochotně na to, aby tam nebyl i nějaký vrozený předpoklad. Jde samozřejmě pouze o moji domněnku. 

sharingan
sharingan 05.10.2024, 00:33:37 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Zuzana z 04.10.2024, 21:43:55

Zdravím. Z Vašeho popisu by mělo jít o zvířata v dobré péči. Leč osobně vše raději beru s rezervou…není třeba vyloučeno, že naopak levou nohu má v pořádku, zato pravá je výrazně oteklá? A případná popisovaná atrofie byla vrozená, jen se důsledky projevily až nyní? Nebo je to věc získaná třeba po úrazu? Všech 19 slepic opravdu okamžitě od sebe kdykoli individuálně rozlišíte? A nepokoje, že vůbec nejsou…to není reálné, nějaké drobné či větší rozmíšky v rámci udržení a změn hierarchie tam samozřejmě máte. 

Jinak řešení - no, zde selským rozumem. Buď se pipka, oddělená od ostatních, během několika dnů, začne pohybově zlepšovat. Ať je problém jakéhokoli původu. A nebo nezačne.

Svého času jsme měli v péči několikaletou hybridku, které během krmení rozdrtila stoupnutím kráva paznehtem jeden pařát. Slípka jinak zdravá, odolná, v dobré kondici, dobře vyvinutá.  Pipka dostala něco jako dlahu, a oddělená byla ve vnitřním zázemí v budově, na samotce. Žrádlo a voda u ní před zobákem. Apetit jí zůstal, a přes mou skepsi začala brzy po kouskách popajdávat po voliéře, cca do měsíce jí šlo přidat zpět ven k hejnu. Pajdala už pak navždy, ale fungovala normálně.

sharingan
sharingan 16.09.2024, 14:17:29 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 16.09.2024, 13:59:35

Fotka je z tohoto inzerátu: https://zvirata.bazos.cz/inzerat/190733017/ceska-kropenka-zlata-kmen-zarazen-v-genovem-fondu.php

Prostě kvalitní fotodokumentace je pro mě osobně u inzerátu to nejpodstatnější, abych si sám předem posoudil, zda se jedná o brak, průměr, nebo naopak pro mě potenciálně (opravdu detailní prohlídka lze samozřejmě až naživo, a v ruce) zajímavý chov. Majitel sám klidně nemusí být znalec či mít nějaký přehled, a v textu či telefonu o nabízených zvířatech bájit pohádky. Proto je právě mít detailní aktuální fotodokumentaci super.

sharingan
sharingan 16.09.2024, 13:38:02 xxx.xxx.137.199
»
Odpověď na příspěvek uživatele Anonymní z 16.09.2024, 12:58:14

Přesně. Rád si posoudím z foto zvíře sám. Třeba v jednom z těch jiných inzerátů - z Trutnova - pěkně detailní foto kroužkovaného kohouta (loňský dle žlutého svazového kroužku) - dávám do přílohy. 

U až tam vidím, že pravý běhák má dovnitř směřovanou ostruhu, i vratiprst se stáčí do boku (kachní běhák tuším se tuším této vadě říká)…to bude asi genetika, ale možná i jen blbě natočený na foto či to má po úraze. Každopádně ale dále barva běháků vypadá z foto ne celoplošně břidlicově šedá (jediná možná uznávaná barva pro čistokrevné zvíře), ale černobíle strakatá?! Opravdu nic, co bych dal do chovu. 

Obrázek