Aktuálně: 4 825 inzerátů175 269 diskuzních příspěvků17 761 uživatelů
Arosek
Arosek (264 příspěvků) 15.02.2024, 09:08:02 xxx.xxx.130.20

No ty kraso, snad se z toho Dafinka vylize!

S diagnozou neporadim, nejsem vet a nejsem z toho moudra, ale s rozeziranim nezravcu mam jiste zlusenosti … tak jen sepisu co u nas fungovalo, probrat si co a  jak uz bude na panicce.

- Piskotova moucka - normalne nadrtit piskoty na prasek a posypat grancle. Pravda - Dudun se rychle naucil grancle jen ocumlat a flusnout zpatky.

- rozpustene maslo/sadlo a polit granule. Tez chvilku fungovalo. Ale netusim jak jaterkar, tam jsou tuky kontraindikovany ☹️

- rybicky z konzervy - rozpatlat, omatlat. Opet bych asi vzhledem k jatrum vybirala konzervu ve vlastni stave a ne v oleji.

- vyvar - stara dobra klasika, klidne i s mrkvickou a zeleninkou, ta se taky dobre patla.

- pribinacek/jogurt.

- pastika. U nas vedla Majka.

No a nebo bych presla na konzervy - vzit jednu od kazde znacky a vyzkouset co bude chutnat. Nasim psum obecne vcelku chuti RC a odmitaji Hills. Trovet byl shledan vyhovujici jaterni, ledvinar pohrdnul. Specific taky dela nejaky konzervy, ale ty jsme nezkouseli, tak nevim … 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 13.02.2024, 11:22:45 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 13.02.2024, 10:13:36

No, ja uz leta ve zdrane shode s mym ortopedem rikam “dokud to jde prezit, nebudem do toho hrabat”. 

Jenze ono to pomalu ale jiste boli cim dal vic a uz ani painkillery nezabiraji uplne idelane ☹️ 

Co me ale stve asi nejvic, tak u lidi pry nejde odkuchat obe kolena naraz a vzit to v jedne rehabilitaci. Pry kdyz je potreba v ramci rehabky zatizit jednu nohu jen na nejaka procenta, tak nemuzu mit druhou vybloklou … a muj navrh ze stejne jako psi polezu po ctyrech byl zamitnut.  Tsss ….

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 13.02.2024, 10:08:24 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 13.02.2024, 09:51:01

Leky na bazi monoklonarnich protilatek existuji i pro lidi. Napriklad pri Covidu se pouzivaly.

Existuji i na artorzu. Vzhledem ke stavu mych kloubu uz jsem zjistovala … Bohuzel jsou velmi, velmi drahe (proc kurna kdyz u psa to stoji ticku na mesic?) a nez se pojistovna prikloni ke schvaleni a placeni lecby, musi si dotycna osoba projit klasickym koleckem “konzervativni lecba, steroidy, operace” a pak mozna … Ale spis ne.

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 13.02.2024, 09:01:51 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Honzik1950 z 12.02.2024, 21:29:26

Vzhledem k tomu na co je urcena, je to lek trvaleho charakteru. 

Ona artroza a s ni psojena bolest sama od sebe vymizi opravdu jen v malo pripadech.

Vetsina tech pripadu zahrnuje smrt dotycneho psa. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 13.02.2024, 08:58:53 xxx.xxx.130.20

Ha, lingvisticke okenko 😀

Ja jsme vnucka zavileho pravicoveho oprtunisty. To mi rekli soudruzi v mych peti letech, kdyz me odmitli prijmout do Jiskricek. A ja chudera vubec netusila co je zavily, natoz oportunista 😀

Nicmene jsem tez vnucka ucitelky cestiny. 

No a vzhledem k faktu, ze mam defoltne nastavenou anglickou klavesnici a pisu bez hacku a carek, a vzhledem k druhemu faktu ze pisu rychle vsema dvema, tak ty preklepy a chyby sekam taky. 

A babicka rotuje v hrobe jak korouhvicka a uplne vidim jeji vztyceny ukazovacek a slysim jeji “Boze boze, do cehos to dusi vdechl” 😀

Takze ja jsem tolerantni potad, pokad dokazu rozlustit smysl sdeleni. Pravda, nekdy to fakt nejde … 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 13.02.2024, 08:48:45 xxx.xxx.130.20
Zrzavci:

tohle neexistuje, to nemůže existovat


Bohuzel existuje a fakt je tech … ehm … chytrych lidi tolik. 

Pres osvetu, pres upozornovani, pres vsechny snahy vsech moznych lidi i organizaci. Debulita lidske rasy je vazne nekonecna ☹️

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 09.02.2024, 19:03:10 xxx:xxx.1cc0:90dd
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 09.02.2024, 15:34:48

Ne. Neni to klise. Je to fakt. 

Chapu ten rozdil a ani tak nevidim duvod nechat to zvire uspat, pokud ma chut zit a je jinak v pohode, bez bolesti. 

Znam ochrnute psy s nejistou prognozou - po pul roce intenzivni rehabilitace ty zvirata nejen chodej, ale i behaj. A ano, pece o ne byla fakt narocna, predevsim prvni dva, tri mesic, kdy je bylo nutne fakt nosit. 

Ono uprimne - ani o ty ochrnute neni potreba pece 24/7. Zazijou si svoje postupy a ritualy a funguje to vcelku fajn. 

Stejne tak to venceni (rucni) … nevim jak vasi psi, ale ti moji taky necuraji kazdych pet minut cely den, ani nekadi co pul hodiny. Vetsinou staci vymackat dvakrat, trikrat, ctyrikrat denne. Pokud sverace nefunguji, i to se da vychytat stravou a casovanim. Imho kolik je inkontinentnich fen po kastracich nebo operacich a taky se to da zvladat. 

Nerikam vam ze to mate citi stejne. Jen z vasich prispevku pro me tak trochu vyzniva, ze kdo to citi jinak nez vy je magor. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 09.02.2024, 14:24:19 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 09.02.2024, 12:16:28

Jak pri Borce, tak s Mireckem jsem doma nebyla, normalne jsem chodila do prace na 8 hodin denne. Krom teda prvnich peti dnu u prvni mrtvice u Borky.

Oba zvladali drzte sve potreby vicemene v pohode. Dalsi vyhodou je ze uz byly oba starsiho data narozeni, takze vetsinu dne prospali. Rano se vyvencilo, nakrmilo, podlozila s epod ne podlozka pro pripad nehody a slo se do prace. 

Jasne, vyhoda je, ze na to nejsem sama a cela rodina je stejne postizena jako ja. Takze ja rano vstat ve tri, vyvencit vsechny, pak s mladejma na dlouhou vylitat, pak nakrmit a na sestou do prace. V sest vstal pritel, nez v sedm odjel jeste jednou vyvencil a kdyz ja dojela domu ve tri, vsichni jeste svorne chrapali. 

Ale jak rikam - moji byli ok dusevne, meli zajem, chteli zit. Oba si rekli kdyz uz zit nechteli a oba jsem je vyprovodila za duhu.

Nicmene z vaseho prohlaseni me napada, jak by to asi prumerny clovek delal, kdyby mel treba i mladeho psa op narocne operaci, kdy by vyzadoval peci vic nez obvykle a v dlouhem casovem horizontu. Treba mesic, dva … Vetsina lidi nema dovolenou dva mesice, vetsina zamestnavatelu nema pochopeni pro takhle dlouhe neplacene volno. A kdyz uz jo, tak je fakt neplacene … A co? Uspim madeho psa ktery muze mit a asi i ma cely zivot pred sebou, ale jen proste ted potrebuje mimoradnou peci? 

Za me proste jednoznacne - pokud to ma z hlediska zvirete smysl, tu peci mu dam. Vzdycky to jde nejak udelat. Protoze kdo chce, hleda zpusob, kdo nechce, hleda duvod. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 09.02.2024, 10:26:58 xxx.xxx.130.20
balu:

Mně se kupírovaní psi pořád líbí víc než nekupírovaní. K mnoha plemenům to kupírované ucho a ocas prostě patřilo - patří. Když vidíte vedle sebe knírače kupírovaného a nekupírovaného, rozhodně více zaujme ten kupírovaný. 


Ja mam desny problem s dobrmany. 

Jako jo, doga s usima nahoru je proste Baskervill, doga s usima dolu je tutununudejmipiskot pes.

Ale ti dobrousi … Jsem odkojena serialem Magnum. A Zeus a Apollo … 

No a dneska? Vyfotte paleneho dobrouse od hrudni kosti nahoru, vyfotte paleneho jezevcika od hrudni kosti nahoru a pokud vedle nepolozim jako meritko velikosti krabicku od sirek, a skoro nepoznam kdo je kdo ☹️

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 09.02.2024, 10:13:14 xxx.xxx.130.20

Nikdy jsem nemela ochrnuteho psa, jakoze uplne ochrnuteho lezaka.

Mela jsem jen dva po mrtvicce. 

Prvni mrtvici mela Borka, v jedenacti letech. Dva dny se nepostavila vubec, treti den dokazala jakz takz stat kdyz ji clovek zvedl, ale pri kazdem kroku padala. Po ctrnacti dnech byla schopna chodit s tim, ze ji byl clovek nablizku a vychytaval pripadne pady do strany, po dvou mesicich nebylo poznat nic. Pak mela jeste dve dalsi mrtvice, obe slabsi, takze se zmatorila rychleji. Zemrela ve 13 a kousku na neco uplne jineho. 

Druhy byl Mirecek. Ted mel mrvice tri. Prvni mu smahla levou zadni, coz v podstate nebyl problem, protoze ty zadni nohy mel stejne vachrlaty uz z dob jeho kotcoveho obdobi. Takze padal porad stejne casto, jen ho to tahlo vic nalevo, zatimco pred tim byl symetrickej na obe strany. Druha mrtvice mu vzala pravou predni. Coz byl pruser, protoze najednou ze dvou nohou ktere ho poslouchaly a dvou ktere ho jakztakz poslouchaly byla jedna funkcni a dve napul. Ale i to se dalo, on vetsinu dne nadsene prolezel na travicce pred domem a cumakoval do clunicka a na te trave se dokazal zvednout a dojit se napit nebo na deku nebo na travu nebo nekam. Problem mel doma na kluzkem povrchu, coz se dalo vyresit protiskluzovou upravou a pomoci od lidi. Posledni mrtvice mu vzala druhou predni nohu, ale hlavne hlavu. Byl uplne mimo, nevnimal okoli, nefungoval, tezko s emu trefovalo do misky se najist nebo napit. Zkusili jsme 24 hodin kortikoidy, zda se stane zazrak … nestal, tak sel. 

Co tim chci rict … kdybych oba dva odnesla na veterinu uspat hned po prvni mrtvici, zkratila bych borce zivot o dva a pul roku a Mirkovi o pul roku. Zivot ktery oba prozili stastne a spokojene, nic je nebolelo, vnimali, fungovali, uzivali si … jen obcas potrebovali pomoc v nekterych situacich. A odesli az kdyz pro ne zivot byl utrpenim. Nikoliv tehdy, kdy pro me zacla byt pece pro ne slozita. 

Proste je pro me rozdil, zda musim slevit ja ze sveho pohodli a venovat se zvireti vic, ale to zvire ma statsny a spokojeny zivot, nic ho neboli, je lucidni, uziva si a je spokojene. Pak ta pece za me ma smysl … vnima to jako peci po operaci, taky holt musim cistit, prevazovat, pichat injekce, podavat leky … a leckdy dlouhodobe. 
Nevim zda to rikam pochopitelne, ale snad ano.

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 15:01:50 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele balu z 08.02.2024, 14:45:10

Ano. Pes nesmi byt prodan/ importovan/nesmi zmenit majitele.

Zapujcen byt muze. 

Bezne se zapujcuje treba na pul roku, nebo na rok. Asi jde i na dyl ... Ale treba ja si to neumim predstavit, ze bych svoje kluky nekam dala, daleko ode mne. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 14:31:31 xxx.xxx.130.20
lupus4:

za nás i jinde uchovněný import po dovozu “natrvalo” MUSEL na naší bonitaci, což u kupírovaného importu nelze

jinak nakrýt v zahraničí chovným kupírákem vám asi těžko zakážou…

(uříznutí uší nemá s genetickou výbavou opravdu NIC společného)


Ano - pokud bude pes prodan do CR, musi tady splnit podminky chovu. Asi to opet bdue treba o vyjimce, kdyz by zeme z ktere pochazi mela stejne podminky jako my tady. 

Ale pokud je jen zapujcen, staci mu chovnost odjinud. Nemeni majitele. 

 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 14:29:25 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele bambule z 08.02.2024, 14:22:14

To neni tak uplne pravda.

Pokud je pes uchovnen v zemi spadajici pod FCI, tak tady klidne kryt muze. Stejne tak si muzete ze zeme kde se kupiruje a spada pod FCI nechat poslat sperma, nebo tam jet na kryti.

Jen nesmite nikde ukazovat fotky tatinka, pac to uz by bylo brano jako propagace tyrani. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 13:44:23 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Zrzavci z 08.02.2024, 13:31:11

Tak ono to tak ma spousta lidi … Ale jak je psano dale - nikdy nerikej nikdy. 

Ja treba bych asi vozik zvladla dat mlademu ochrnutemu psovi treba po urazu, nebo tak. I strasimu, pokud je jinak ok, organy organi, mozek mysli a ma chut jist a pit a zit. 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 13:22:42 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Arosek z 08.02.2024, 13:15:53

Tak beru zpet.

Prosla jsem poradnu CMKU a nelze. Pry.

Asi to kluby nebudou mit v rozporu s CMKU. I kdyz … treba nekde nekdo, ale fakt to bude asi desna vyjimka. 

Takze mozna to kdysy nejak slo, ted uz spis ne nez jo.

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 13:15:53 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 08.02.2024, 07:54:09

Nekdo mi nekdy rikal ze uchovnit se to muze, ze se snad delaji indivindi svody/bonitace/neco, aby to zvire nebylo “verejne prezentovano”. 

V pripade kvalitniho zviratka ze zeme kde se kupiruje mi to prijde jako vcelku rozumny napad, jak tu krev do chovu v CR pustit. 

Ale jak rikam, mam to z doslechu, toz netusim jestli je to tak.

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 12:38:58 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Fikovnice z 08.02.2024, 12:26:44

Jo. Tohle byl a je casty argument ☹️

Zvlastni ze kdyz se jich optam, zda tedy zase budou bydlet v chajde s doskovou strechou a svitit loucema, tak neodpovedi a jen cumej. Nebo odejdou.

Ale ze by se nad tim zamysleli, toho se neobavam ☹️

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 11:03:12 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Rezzzy z 08.02.2024, 09:01:58

Tak to my taky davno nebydlime v Praglu, ale v dojezdove vzdalenosti jo, coz s sebou nese lidi. Sice min nez primo v Praze, ale porad dost na moji asocialni povahu. 

Zas kvuli detem jsme chteli aby mely moznost vyziti - nejen kolem baraku a na zahrade a venku, ale i krouzky a tak. A skoly samozrejme. 

Ale v duchodu mam plan. Jestli se teda nejakyho duchodu vubec doziju 😀

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 10:58:34 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele Orionka z 08.02.2024, 10:37:28

Takhle nejak jsme postupne prisli ke kockam taky …

Nany se proste najednou objevil. 

Amalku prinesla “teta” ze je nejaka marna a ze vsude jinde asi chcipne, jen my to zvladnem vypiplat. Zvladli. 

Za odmenu nam porodila 4 kotata. Holky nasly domov, kluci zustali, takze vitejte Drakulo a Valecku. 

Pak si sousedi poridili dve kotata - sourozence, holku a kluka. Pry detem za vysvedceni. Ono tech zviratek poridili postupne vic, vsechno detem za neco. Postupne vsechny umrely nebo byly odejity (dva psi, fretka, andulka). Kocky mely rozum, odesly samy. Takze Puntik a Carka. 

No a posledni kote se asi nekomu nehodilo, tak tomu zlamal nohy a hura frknout do lesa. Nastesti psi maji aport a mekkou mordu a vic citu a empatie nez vetsina lidske populace. Takze Cestmir (postrach ordinaci).

Otazka PROC SI KUR..VA LIDI PORIZUJI ZVIRATA, KDYZ NEJSOU OCHOTNI SE O NE STARAT je stejne bezpredmetna, jako ta, proc si pred koupi o zvireti a chovateli neco nezjisti. Clovek pomalu ztraci viru v inteligenci lidstva. 

No, spis pomerne rychle … 

Arosek
Arosek (264 příspěvků) 08.02.2024, 09:50:09 xxx.xxx.130.20
Odpověď na příspěvek uživatele megi-the-pes z 08.02.2024, 09:37:17

Vetsine normalnich lidi to neprijde normalni. 
No a pak jsou tu ti, co se tim zivej … 

Me prijdou ok dva vrhy na fenu. Treti maximalne pokud treba mela jedinacka, nebo je fena fakt megadobra … 

Ted jsme se treba od jedne funkcionarky klubu dozvedela, ze nejsme zajmovy spolek, pac preci vydelavame na chovu a prodeji, tak musime byt komercni. 

No comment.