Aktuálně: 4 535 inzerátů178 235 diskuzních příspěvků17 805 uživatelů

Samočinná termoléčba včelstev v úlu a metodice Blaník

Tom50
Tom50 (450 příspěvků) 22.01.2024, 23:00:04 xxx.xxx.139.252

S kolegou, kterého nebudu jmenovat a nechám na něm, zda se přihlásí, jsme před třemi lety realizovali v praxi můj nápad. Definitvně jsem se rozhodl, že to nebudu patentovat ani nijak průmyslově chránit, což po tomto zveřejnění už není možné ani mnou, ani nikým dalším. Taky je možné, že jsem vynalezl vynalezené, žádnou rešerši jsem nedělal ani nezadal odborníkům udělat.

Ale jako všechno, co píšu já, uvedu v souvislostech, posloupnosti a důvodech proč mě to vlastně napadlo.

V první řadě mě zklamala metoda LBV, nefunguje. Pan Goro tvrdí, že jemu ano, mě ne. Tečka.

Pak přišel můj nápad umístit do TL chov trubců.

Předtím přišel Linhartův termosolární úl a zjištění, že teplota 40 stupňů po určitou omezenou dobu nezabíjí včely ani plod, roztoče VD ale ničí. Ovšem regulace teploty v termosolárním úle je složitá, vyžaduje přítomnost obsluhy a vyžaduje na určitou dobu přemístění všeho plodu do nejvyššího nástavku. To je pro mě příliš mnoho příliš pracně neefektivních úkonů. Navíc je termosolární úl ve srovnání s Blaníkem velmi drahý.

Pak přišly termické boxy, kam se musí umístit celý úl se včelstvem a pak se teplem 40 stupňů včelstvo zbaví VD.

Přemýšlel jsem jak to, že já ve vč VD nemám a když, tak v nepatrných počtech a napadlo mě, jak se asi moje včelstva roztočů zbavují? Nevěřil jsem nikdy, že bych já nějak vyšlechtil varroaodolné včely. To je podle mě v amatérských podmínkách nemožné a snahy o vyšlechtění varroaodolné včely hobby jednotlivci jsou podle mě krajně pošetilé.