tak tedy něco málo fotek z venčení uplynulých dní… a pak vás snad dočtu (jela jsem bez techniky). Byly jsme ve čtyřech generacích - babča (na sedmé fotce) je v těch dvaadevadesáti fakt neskutečná (ano - chodila jen kolem chalupy a počítala krávy na pastvině a hodnotila vybavení kolem funících turistů… a dřímala na lavičce s výhledem na bílé vrcholky Divokýho císaře). Prostě program byl různý - Yoda na bobové dráze taky nejezdil… na rozdíl od vnoučat. Ale užili jsme si to parádně všichni.
Yoda perfektně zvládal krávy - i průchod mezi dvěma (to když se každá pásla na jedné straně cesty), jen jedna černá (byla i jiné stavby těla a byla jako jedna z mála rohatá) se mu nelíbila a on se nelíbil jí ("vrčela" na nás 😲 a byla schopná ho jít provokovat k ohradníku těsně u chalupy - a to měly krávy k dispozici obrovské prostory). Krav tam bylo mraky a vyhnout se jim nedalo. Koníci a kamzíci byli vzácnější. Yoda v horách osvědčil, že je kamzík jizerskohorský - nevadila mu ani suťová pole, využíval cestou napáječky pro dobytky (a já mu vláčela pro jistotu vodu).
u nás včera “návrat” rorýsů - nebylo jich moc, ale nebyl to ten samotář z počátku týdne. Asi přelétají ještě nějací opozdilci… ti “naši” už prostě týden nebyli
taky volám - i několikrát za den - a to bydlí mamina u sestry. Ono už dost kamarádek mamce odešlo (je jí 88)… a ona byla vždy společenská a řečná a tak jí každý hovor udělá radost. A to je pořád aktivní. Druhou babču (tchýni - už 92 roků) máme doma - takže tu si monitorujeme bez telefonování.
Odpověď na příspěvek uživatele lesnizinka z 14.08.2025, 17:00:12
v německém parku krásných keřů a stromů (Bad Muskau na polských hranicích) mají všude podle vody nízké třířadé elektrické ohradníky - jinak nejsou schopni park před invazí bobrů ochránit… Na druhé a třetí fotce jsou vidět - ta první je spíš kýčovka propagační (je to moc hezký zámek a park ještě hezčí)