Aktuálně: 2 616 inzerátů244 798 diskuzních příspěvků18 792 uživatelů

Příspěvky uživatele

assil

assil
assil 14.05.2025, 14:14:55 xxx.xxx.121.3

Mně zmrzly rajčata pod igelitem i brambory, no dneska jsem koupila nový rajčata, tak snad z toho něco bude a brambory se uvidí na podzim. Ve skledníku vše naštěstí OK.

Kuřátka už běhaj docela daleko, ale jsou pořád malý a zas má být kosa, tak doufám, že to daj.

assil
assil 14.05.2025, 13:49:29 xxx.xxx.121.3

Není to o psech, ale jen jako ukázka, že u nás můžete v podstatě bez trestu přizabít dítě, tak co bychom pak měli čekat za tresty u zvířat.

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-s-petitydenni-dcerkou-mrstila-o-zem-vrchni-soud-matce-zmirnil-trest-vezeni-na-triletou-podminku-40521126#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest278_hlavicka_2025_varB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

assil
assil 14.05.2025, 13:46:15 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele BaLu z 13.05.2025, 17:24:47

Ano, a o tom to je, z hlediska chovu by mělo být úplně šumák jak se pes předvádí, protože z hlediska chovu je důležitý jen exteriér a povaha psa a ne to jestli má zrovna nohu o pár centimetrů jinde a nebo hlavu níž nebo vejš. Na výstavách se hodnotí spíš schopnosti majitele než ten pes.  A mít takhle jako je to teď výstavy navázaný na chov škodí chovu víc než cokoliv jiného.

assil
assil 13.05.2025, 14:53:48 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Bodlinka z 13.05.2025, 14:46:00

No ono je taky třeba si uvědomit, že tyhle AI, i placené, puštěné mezi lidi, jsou takový low cost a slouží jen k cvičení AI, ty pravé AI si firmy zatím šušnaj v tajnosti.

Teď nedávno jsem slyšela, že mezi lidi pustila AI i Čína a je to prej lepší než ty americký.

assil
assil 13.05.2025, 14:50:53 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 13.05.2025, 13:43:34

Problém není chov, problém jsou výstavy, které vygenerují pár jakože špičkových jedinců, kteří kryjou jak zběsilý a nikoho nezajímá, že třeba nese nebo dává vadu, hlavně že má tituly. Kdyby toto nebylo, byla by v chovu větší diverzita a možnost nějakého genetického průseru by byla daleko menší.

Průšvih prostě je, že většina uchovněných psů si ani nezakryje neb nemá tituly z výstav.

assil
assil 13.05.2025, 14:48:14 xxx.xxx.121.3
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 14:16:57

Takhle vypadali všichni šarpejové před pár desítkama let, pak se začaly oceňovat na výstavách vrásky na čele a čím víc vrásek, tím víc adidas. Prostě klasika, na kterou dojelo spousta plemen.

assil
assil 13.05.2025, 14:43:30 xxx.xxx.121.3

Ono to chce taky koukat na ikonky, když píše někdo nepřihlášený za nějakého registrovaného, tak nemá ikonku a pak už člověk je v pozoru kdo to vlastně píše.

assil
assil 13.05.2025, 14:27:53 xxx.xxx.121.3

No podlě me internet nezanikne, ale změní se vyhledávání a ty informace z něj se budou prostě sosat přes AI, AI bude za lidi nakupovat a tak. Třeba Perplexity umi to vyhledávání pěkně a ještě to doplní odkazama a fotkama, takže místo projíždění x webů mám všechno hned a na stříbrném podnose.

assil
assil 12.05.2025, 14:00:43 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele assil z 12.05.2025, 13:59:30

Je to hlavně u psů hlídačů, kteří běhali na malém území sem a tam a volné úhlení by jim bylo k ničemu, naopak jim vadilo.

assil
assil 12.05.2025, 13:59:30 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Ph z 12.05.2025, 13:51:45

Strmé úhlení vzadu má víc plemen, třeba špicové taky, akorát u nich to v těch chlupech není vidět.

assil
assil 12.05.2025, 13:56:23 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 13:48:53

Číňani si zachovali oba typy šarpejů

tak modernější foto

Obrázek
assil
assil 12.05.2025, 13:48:19 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 12.05.2025, 13:42:18

Ano, to je důsledek chovu, který je velmi těsně navázaný a závislý na výstavách a tedy na momentálním trendu v chovu, protože málokterý chovatel bude chovat něco co nepůjde vystavovat a co u povinných výstav ani neprojde do chovu.

assil
assil 12.05.2025, 13:45:42 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sardullah z 12.05.2025, 13:39:25

No kde se to stalo, na výstavách, pár rozhodčích začalo oceňovat větší úhlení šampionátama, chovatelé chovali na větší a větší úhlení krytím pár šampionama a výsledek je tohle

stejný průběh jako u ostatních plemen

A to je to o čem tu mluvím, kdyby výstavy nebyly, nikdy by se tohle nestalo, protože chovatelé by neměli důvod hnát to do takových extrému, vždycky by bylo dost chovatelů, kterým se to nelíbí a jdou jinou cestou

dneska jít jinou cestou moc nemůžou, protože pak jsou na výstavách odepsaní

assil
assil 12.05.2025, 13:41:26 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 13:30:44

Asi jsem to špatně napsala, myšleno bylo vyřadit nestandardy (na což je nejlepší bonitace) a zbytek nechat na chovatelích.

Na výstavách se posuzují z půlky šikovnost majitele v úpravě psů a z druhé půlky blbosti v exteriéru psa jako jestli má mít uši o půl centimetru tam nebo tam.

Se šarpejem nemáte pravdu

tohle je původní šarpej, jak vypadá dneska asi víte

to se prostě jen nějakým rozhodčím líbily vrásky a tak je ocenili šampionátama

Obrázek
assil
assil 12.05.2025, 13:19:30 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 13:08:53

Se podívejte na starší fotky, labradoři jsou soudečky, čauové, šarpejové mají hlavy jak obludy atd. atd. a to je důsledek výstav.

Jo kde nejsou povinné výstavy, jsou obvykle bonitace, jenže bonitace je úplně něco jiného, tam je to jen projde x neprojde, do chovu neprojdou nestandardy a zbytek projde a nikdo nehodnotí jak moc a tak by to mělo být.

Zrušit výstavy a zavést bonitace kde se to akorát roztřídí na standard a nestandard.

assil
assil 12.05.2025, 12:45:08 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Tenurri z 12.05.2025, 12:35:43

O tom to je, že když člověk aktivně vystavuje a chce sbírat tituly, tak základem je vědět na kterého rozhodčího nejezdit.

Je to o tom, co tu celou dobu píšu, exteriér psa je čistě o subjektivním vkusu rozhodčího a pak stačí, když se rozhodčímu, co objede všechny výstavy, něco líbí a všichni chovatelé to samo začnou upřednostňovat, aby jejich odchovanci také sbírali tituly a výsledkem jsou psi bez čumáku a sotva se valící lovečtí psi.

assil
assil 12.05.2025, 12:40:37 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 12:08:36

D je dobrý a takový pes odpovídá standardu a spousta plemen žádnou výstavu k uchovnění nepotřebuje, takže že pes sbírá Déčka ho z chovu vyřadit nemusí.

Ano, vyhazuje se za agresivitu, protože spousta psů neustojí to prostředí, taky jsem byla svědkem.

Ale vyloženě nestadardy tam prostě nechodí.

I chovatelé mají různé názory na exteriér například, jenže chovatelů jsou stovky a diverzita by byla zachována, zato důsledkem toho, že plemeno posuzuje pár rozhodčích, jsou pak právě ty přehnané znaky jako krátké čumáky nebo labradoři jako soudečky na nožičkách apod. Jo, to se prostě líbílo nějakému rozhodčímu, který jezdí všude a pak to jelo ve smyslu čím víc tím líp.

O směrování chovu tak rozhoduje pár lidí a to je špatně.

assil
assil 12.05.2025, 11:52:41 xxx.xxx.248.253
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 12.05.2025, 11:17:44

Nestandard by musel být vyloučen z posuzování, jak často se toto děje? Já myslím, že skoro nikdy.

I rozhodčí odborník na plemeno a případně chovatel má jen svůj osobní subjektivní názor na plemeno a každý klade důraz na něco jiného podle svých osobních preferencí.

Je to prostě celý špatně.

assil
assil 12.05.2025, 10:57:41 xxx.xxx.248.253

Mě se to rozdělení diskuze na registrované a anonymy nelíbí, je to zas klikání navíc, pokud zachovat anonymy, tak bych radši tak jak to je teď.