Aktuálně: 4 319 inzerátů190 583 diskuzních příspěvků17 960 uživatelů
Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 14.05.2024, 09:02:49 xxx.xxx.213.168

Já se teda musím přiznat, že jsem každodenně přestala uklízet ve chvíli, kdy jsem se nastěhovala k příteli a jeho třem spolubydlícím do tenkrát spíš studentského bytu. 5 lidí (z toho 4 kluci) a jedna, později dvě kočky…Sice jsme si dělili úklid na týdny, ale i tak ve sdíleném bytě se 4 klukama byly kočičí chlupy ten nejmenší problém…Docela mi to posunulo hranici mezi uklizeno/neuklizeno 😀…

Už dávno sice s přítelem bydlíme bez spolubydlících, ale ta posunutá hranice (oproti tomu, jak má třeba naklizeno maminka bez zvířat) nám zůstala. Takže se pořádně uklízí cca 1x za 14 dnů, nebo když má přijít návštěva. Jinak prostě máme provozní bordel, protože luxovat 2x denně, s tím, že za půl hodiny je na chodbě stejně zase písek a na koberci chlupy mě tak nějak nebaví a raději investuji čas do něčeho smysluplnějšího a chlupy co potkám prostě posbírám (mám dlouhosrsté kočky, takže se na podlaze tvoří prérijní chuchvalce).

 Přiznám se, že kolikrát teď v týdnu vyluxuju tak 1x za tři dny. Nábytek odchlupuji tak 1x týdně. O utírání prachu se raději nezmiňuji, ani si nepamatuji, kdy jsem naposledy utírala prach na lednici…co nevidím, to tam není🤭. Vytřu, když je potřeba, ale pravidelný režim v tom nemám. 

Většinou přijdem z práce, rozhlédneme se a řeknem si “to je ještě dobrý” 😀…

Asi to zní hrozně, ale nepřijde mi, že bychom měli doma bordel, nebo špínu…ale jako z podlahy bych zase nejedla, co si budem… 😀

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 13.05.2024, 17:27:01 xxx.xxx.110.133
»
Odpověď na příspěvek uživatele trojAAAcko z 13.05.2024, 16:24:04

Samozřejmě, je nutne si ty informace umět trochu filtrovat. Ale pokud jsem začátečník a chci si pořídit agamu, je to určitě dobrý start. Po čase tak nějak člověk pozná kdo se v tom vyzná a chce poradit a kdo ne. Já si myslím, že jsem se tam dozvěděla docela dost věcí. 
Jako v každé skupině na fb…jsou to jen lidi a každej si tam může napsat co chce.

A ještě poznámka ke komentářům výše. Nemyslím si, že je nutné si ze zadavatelky dělat srandu. Existují lidé, co dělají akvária do interiérů na míru, stejně tak znám lidi, co na míru klientům ozeleňují domovy pokojovými rostlinami a poskytují poradenství. Takže to, že by někdo takto třeba navrhoval a zařídil terárium na míru není úplně mimo. 

Pořád je lepší si nechat udělat a zařídit terárium odborníkem, i když to vyjde třeba dráž, než si sama nakoupit věci ve zverimexu dle toho co mi pořadí třeba prodavač.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 13.05.2024, 15:19:44 xxx.xxx.213.168

Doporučuju skupinu na fb “agama vousatá - rady, tipy” - mají tam hezky vysvětleno jak velké má být terárium, z čeho, jaká světla je nutné mít, jaký písek nebo podestýlku používat, abyste zvířeti neublížili. My si chtěli nechat udělat terárium na míru od proagamu.cz (sleduju je na instagramu). Můžete se domluvit na jakém 3D pozadí chcete, na barvě a tak. Mají moc hezká terárka a hlavně funkční a vhodná pro agamu. 

Nakonec agamu nemáme, protože jsme se stěhovali a v novém bytě není na takové velké terárium prostor. 

Doporučuju si vše nastudovat předem…lidé si sice často chodí do skupiny pro radu, ale zvíře už mají doma a většinou v nevyhovujících podmínkách. 
Něco si můžete přečíst třeba tady:
https://www.davidmuzicek.cz/navody-k-chovu/chov-agamy-vousate/

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 12.05.2024, 15:45:04 xxx.xxx.110.133
»
Odpověď na příspěvek uživatele kocoura219 z 12.05.2024, 15:12:53

U nás můžou kočky všude až na kuchyňskou linku. Stůl nám nevadí, v posteli spí každou noc, jsou na to zvyklí. Kocour na linku ani nevyskočí, jen se tam natahuje, když jim chystám do misek jídlo. To se vždycky opře a natahuje packy. 
Osobně jsem se setkala s názory typu:“kočku bych v posteli nestrpěla, fuj!” A podobně od lidí co žádné zvíře sami nemají, nebo mají zvířata venku u baráku, protože “k baráku patří” a nic moc dál kolem nich neřeší. A pořídit si kočku s PP do bytu je pro ně úplně z jinýho vesmíru😅. 

Mám pár takových kolegů v práci.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 10.05.2024, 10:27:47 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 10.05.2024, 10:13:58

Přijde mi, že tam každej střílí od oka, to je strašný. Cpou do kočky léky bez správné diagnózy a co vet to jiná diagnóza, kdy si vzájemně i protiřečí a ještě za nehorázné prachy.

No nevím. Jela bych na jinou veterinu. Ideálně nějakou, kde mají doktora, který se věnuje kočkám. Jak jsem už psala, já se s nějakým problémem u koček rovnou objednávám ke kočkařce z jiné veteriny, než kam chodíme na běžná vyšetření a očkování. Ale zase mám v Plzni tu možnost si vybírat. 

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 09.05.2024, 13:44:24 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 09.05.2024, 13:35:36

Jo, tak zdravotní testy se dohledat samozřejmě dají, PP mají taky třeba v pohodě, ale jsem ve skupině chovatelů MCO na FB a jak se tam točí abeceda, denně se nabízí spousty koťat, kolikrát i starších, protože je neudali…no taky mi z toho není úplně dobře. Dle mého se tam jede hodně na kvantitu - rodiče sice testy mají, PP taky v pohodě, ale chci od takového chovatele kotě?
Povahu, kvalitu srsti nikdo moc neřeší, hlavně, že maj obrovský kočky 🙄…


Najít slušného chovatele, co nevykastruje malé kotě, nešvihá koťata jak Baťa cvičky a opravdu se snaží mít kvalitní chov s důrazem na povahu  je dle mého taky docela obtížné…

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 09.05.2024, 13:37:00 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele Sarah01 z 09.05.2024, 13:21:45

jojo, já ten příspěvek už nemohla dohledat, protože jsem nevěděla kdo to sdílel…

každopádně mě to vždycky naštve, i to, jak si dotyční podvedení lidé vždycky hrají na největší chudáky po tom, co podpořili tenhle nechutnej byznys…
určitě jsou i množky, který si hrají na nejpoctivější chovatele, dají štěně ke známému a případně i jiné feně, všude čisto a naklizeno (proto bych si v životě psa/kočku bez PP z bazoše nekoupila)…, což ale tihle se evidentně ani nesnažili, když v pohodě předali štěně na parkovišti.
No, hlavně že sehnali merle buldočka 🙃

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 09.05.2024, 12:01:17 xxx.xxx.213.168

Dneska zase příspěvek na FB, jak si někdo koupil fr. buldočka bez PP, bez smlouvy a bez čipu za 16 000 s parvou…ti lidi jsou nepoučitelní, hlavně aby ušetřili. Předání na parkovišti…haló? Však se to řeší neustále.

Zlatý inzeráty s neexistujícíma psama, tam aspoň žádný zvíře netrpí a pokud jsou lidi s prominutím tak dementní, že těmto podvodníkům pošlou peníze, tak dobře jim tak. Pardon, ale ty inzeráty vyloženě křičí, že se jedná o podvod. 

Pár dnů zpátky zase nějaká známá na fb sdílela, že její kamarád má štěňátka xpitbull x rotvajler, evidetně záměrně a s rozplývajícím se textem nad úžasnými povahami a vhodnosti do rodin (!). Ano, věřím, že o štěňata tam sice bude postaráno, ale proč proboha množit něco takovýho? Chtěli dopřát fence jeden vrh 🙄…a všichni se v komentářích rozplývali jak je to super a jak by chtěli štěňátko.

A já jsem pak ta divná, že rok vybírám chovky, dva roky jsem vybírala plemeno a chtěla jsem vidět ty psy alespoň na výstavě osobně a taky, že dám za psa tolik peněz.

Divná jsem byla i u kamarádky, která si koupila MCO kocoura bez PP a teď pláče, kolik dala na veterině a že ho přes všechny ty problémy nemůže prý teď dát ani vykastrovat (nevím, co mu přesně je, prý ale hrozí, že se z narkózy neprobudí) a doma jim samozřejmě značkuje, navíc k nim nesmí ani návštěvy, protože je k cizím agresivní. Hlavně, že říkala, že by 15000 za kočku nedala. Za to, co nechala na veterině, si už mohla koupit několik MCO s PP 🤐 a taky by nejspíš nemuseli už několikrát kupovat nové matrace a gauč.

PS. neříkám, že koupě jedince s PP je zárukou zdraví a povahy, ale…ten jejich kocour má fakt kde co, intoleranci na kde co a navíc měl socializaci 0. Znovu opakuji, že je důležité si důkladně vybrat chovatelskou stanici. U koček mi to přijde ještě horší, než u psů, protože tam snad není povinné nic.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 06.05.2024, 08:45:29 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 06.05.2024, 08:28:34

na internetech,  většinou je uváděno  1 - 8 koťat, někde 1 - 10, a s tím, že maximálně 13 v jednom vrhu. Já osobně jsem odchovala 0 koťat, jelikož mám kočky kastrované.

Ano, běžně se to bude pohybovat mezi 3 - 6 koťátek, ale výjimky existují. 

Edit: schválně jsem procházela veterinární stránky, ne zájmové blogy, tak to beru jako validní info. Plus u psů to asi bude podobné? Většinou je nějaký průměr do těch cca 6 štěňátek. Naše chovatelka má teď taky 10 prcků - čekala jich prý max 8 🙂.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 06.05.2024, 08:11:56 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele Dadaj19 z 05.05.2024, 10:46:18

Chápu, že to je na vesnicích asi stále běžná záležitost, ale dopřávat kočce koťata není úplně dobrý nápad. Těch koťat je každý rok neskutečný množství, kterých se lidi zbavují. V tom lepším případě je pohodí u útulku, v tom horším se stále usmrcují způsoby, ze kterých mi není úplně dobře. Každý rok je těch koťat obrovský množství a útulky/spolky mají problém je udat. Kočka může rodit 3x - 4x do roka.

Jsem moc ráda, že chcete kočičku nechat vykastrovat. 

Krom tohoto etického hlediska a přemnožení koček obecně - proč chcete nechat kočku zabřeznout? Pro ni to žádné plus nemá, kočka netouží být mámou. Co potom budete dělat s koťaty, když jich bude mít 10 - 12 ? Kočka nemusí mít dost mléka, aby je všechny zvládla nakojit, je potom nutné koťátka dokrmovat na lahvi. Zvládnete potom u všech do odběru veterinární péči? Základní očkování a odčervení by mělo být minimum(Stejně tak by měla vyšetření podstoupit kočka i kocour před nakrytím). Dokážete všem najít vhodný domov, kde se o kočku postarají a kde ji nechají později také vykastrovat? V nejhorším případě může mít kočka komplikovaný porod při kterém může i uhynout.

A taky, budete si jistý, že kocour, kterého byste vybral, bude opravdu zdravý (může přenášet různá onemocnění nebo genetické vady, na které se chovné kočky testují) a nepříbuzný? Nad tímto vším je nutné se zamyslet.

Pokud vás opravdu nic nepřesvědčí, počkejte alespoň do roku a půl, nechte předtím kočku vyšetřit, požadujte vyšetření i od kocoura a hlavně už před nakrytím si sežeňte dost vhodných zájemců o koťátko. Zajistit veterinární péči, správně koťátka socializovat a zajistit jim dobré domovy je vždy odpovědnost chovatele.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 03.05.2024, 15:14:39 xxx.xxx.213.168

S tím by vám měl poradit váš chovatel, pokud jste si pořizovali kočku na chov.

Případně veterinář poté, co absolvujete před připuštěním zdravotní vyšetření kočky.

Pokud se jedná o klasickou vesnickou kočku, tak nejvhodnější doba je nikdy a je nejlepší nechat kočku vykastrovat.
Pokud chcete koťátka, teď je zrovna doba, kdy jich je všude plno nechtěných a útulky začínají praskat ve švech. Nevidím důvod množit další.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 03.05.2024, 10:05:15 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 03.05.2024, 09:52:39

Ano, to je samozřejmě špatně a k takovému veterináři bych nechodila, pokud bych měla možnost jít jinam. Dle informací zadavatelky údajně mluvil o tom, že se SONO a RTG udělají kdyžtak příště, kdyby toto nezabralo.

Občas je nutné, aby si majitel zvířete taky trochu “dupnul” a ta vyšetření si vyžádal hned. Většina lidí veterináři věří a nebudou se s ním dohadovat o tom, kdy má udělat jaké vyšetření, ale zeptat se, jestli by se to nedalo udělat hned, obzvlášť, když to trvá delší dobu, je na místě. Pokud mám já jako majitel špatný pocit z toho, že veterinář možná neudělal úplně maximum a snaží se nás odbýt bez pořádného vyšetření, tak se (ve vší slušnosti) ozvu, že bych raději nejdříve řešila vyšetření a následně až vhodnou léčbu. A že já mám fakt problém se “ozývat” když se mi něco nelíbí…ale jakmile jde o zvířata, tak se raději donutím, než si potom doma vyčítat, že se neudělalo dost a měla jsem se ozvat.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 03.05.2024, 07:26:27 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele kometa z 02.05.2024, 20:13:52

někteří veterináři to tak mají…když jsme museli na veterinu a naše vetka přes kočky tam nebyla, tak taky chtěli na vše dávat antibiotika bez vyšetření, že je to ASI tohle. Tak jsem se ptala jestli by se to nedalo ověřit i nějakým vyšetřením, že se mi moc nelíbí cpát do zvířete léky jen tak. Koukala na mě divně, nakonec se ale udělaly rentgeny a kocour měl zánět horních cest dýchacích. Potom říkala, že většinou ty atb zaberou a že lidi to chtějí u koček většinou co nejlevněji, tak ty vyšetření ani nenabízí a dělají se, až když klasická léčba nezabírá.

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 02.05.2024, 13:24:41 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele hmn z 02.05.2024, 11:52:52

no nejspíš bude, ale jiné pamlsky s kozlíkem jsem nenašla. Jen se šantou a na ty prdí. Napadlo mě, jestli bych třeba nemohla upéct pamlsky s trochou sušeného kozlíku, ale popravdě nevím, jaké množství by bylo ok. V pamlscích je fakt minimum. 
Mám doma collory formičku. 

A taky nevím, jestli by to vůbec jedli 😀. 

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 02.05.2024, 11:42:36 xxx.xxx.213.168

Já se z toho našeho kocoura fakt zblázním 😀…jak jsem si stěžovala, že žádné pamlsky nechce, tak jsem, kvůli částce do poštovného zdarma, vzala takové ty no stress calming pamlsky pro kočky od beapharu s kozlíkem a může se po nich utlouct🙄…ale maso, nebo kvalitní pamlsky z masa, to neee, to si mám strčit někam 😀.

složení:obiloviny, mléko a mléčné výrobky, vedlejší produkty rostlinného původu (kozlík lékařský 0,10 %, chmel 1 %, meduňka 5 %), oleje a tuky, maso a živočišné produkty (kuřecí moučka)

jako děcko se sladkostma, no… 😀

Tenurri
Tenurri (455 příspěvků) 30.04.2024, 09:44:47 xxx.xxx.213.168
»
Odpověď na příspěvek uživatele Fiona.Praha z 30.04.2024, 09:12:49

“Psí kontakt je otravování? Takže pes má být na vodítku, nejlépe u levé nohy majitele a nikdy se s žádným psem nepotkat a radši ani nic neočuchávat?”

Já tohle tedy z příspěvku necítím, ale ve městě skutečně běhá na volno spoustu nevychovaných psů v totální anarchii a ne všichni jsou přátelští. Za mě je základ nějakého slušného vychování se nejdříve zeptat, jestli se psi smí seznámit a pokud si to druhá strana nepřeje, psa si odvolat. Aby pes běhal bez jakékoliv kontroly po parku mezi psy, neposlouchal majitele a obtěžoval všechny kolem, kteří o to třeba nestojí je fakt blbě a neznamená to, že majitel druhého psa nedovoluje žádný psí kontakt. 

Tím narážím i na můj předchozí výrok, že nechápu proč si některá sorta lidí pořizuje psy. Já si samozřejmě nemyslím, že je špatně pořídit si psa, pokud nechci dělat sport, výcvik a chci psa jen jako kamaráda. Špatně je nechat toho psa růst jako dříví v lese, nenaučit ho vůbec nic a potom se psem trpět a stěžovat si, jaký jsem to ale chudák, protože můj pes je nevychovaný, hloupý a bůhví co. Nějakou základní poslušnost by měl zvládat každý pes a obzvlášť ve městě. Ono ne zdaleka mají lidé problém jen s reaktivními psy. Stačí pes, který si dělá co chce, protože ho nikdo nic nenaučil, což třeba ve městě může být dost problém.  

Potom tito lidé chodí do chovatelských potřeb a ptají se na protištěkací a elektronické obojky, protože pes nic neumí a oni jsou z toho frustrovaní, ale jakýkoliv trénink je pomalu sprosté slovo 😀…(zdroj: asi půl roku jsem tam pracovala a bylo to pomalu na denním pořádku).