Nebyl jsem v Číně. Něco o této zemi jsem, snad, pochopil po přečtení knihy Divoké labutě a doporučuji jí všem (nikdo jí číst nebude, je delší než tři holé věty).
My hlavně nemůžeme srovnávat, tam je vše jiné. Například tady je, pod vlivem Anglosaské pacivilizace, běžné nechat starce strádat, dokonce “umelci” (Mádl -Issová) vedou kampaně proti starým lidem. Stejně tak postižené, ubohé, opuštěné děti atd a taky i ty, co prostě neměli štěstí a nebo se nasrodili s postižením, třeba mají půl mozku a berou úvěry, které pak neumí splácet. Zajímavéí je, že když někdo nemá půl m ńohy, všichni ho litujeme a má i parkovací místo.Když někomu chybí půl inteligence, necvháíme ho chcípat.
Tam v Číně nemožné. Nepotřebují důchodový systém. Tady se okázale lidi prezentují drahými auty, vilami, dovolenými v co největších prdelích světa, majetkem. U Číňana toto vše není priorita. Pro nás nepředstavitelně tam lpí každý jedinec a rodina na veřejném mínění a pověsti. Oni “závodí” v tom, že ti nejslušnější a nejctihodněšjší mají vypulírované, vysoce zaopatřené stařečky a stařenky, kterým naprosto nic nechybí, musí vypadat blahobytně a spokojeně. Tvrdí, že to je cílem slušných lidí, aby nikdo nestrádal, i když je někdo hloupější, slabší a jakkoli hendikepovaný, je podle jejich veřejného mínění vina celé společnosti, že se komunita neumí o tyhle lidi postarat. Proto jste tam Javali neviděl bezdomovce a nějaké ubožáky, žebráky a vagabundy. Co nechápu je, jak se jim toto daří ve velkoměstech, ale je to očividné. Nikdo tam nebere drogy a oni mají ještě hluboce vštípeno, že před mnoha staletími sice, ale za opilství byl trest smrti. Podobně ještě před 30 lety neměli ve Švédku domy zámky, protože sekání ruky za krádež tam zrušili až v roce 1936 a nikdo tam prostě nekradl. Až si tam pozvali…
Ale Goro, mám za to, neřekl, že tam (Čína, Rusko) je nějaká bída, napsal, že bychom tam nechtěli žít. Já jen tvrdím, že je Anglosaská lež, že demokracie vede ke štěstí a prosperitě a bohatství států. V době Pražského jara v Číně vrcholila Maova Kulturní revoluce a to si neumíme ani představit, co se tam dělo. A málo se ví, že tehdy hlady umřelo nejméně 30 milionů lidí a jejich pozdrav, když se potkají známí, není dobrý den, tedy přání dobrého dne. Čínský pozdrav je: “jedl jste už dneska?”
Přesto je Čína důkazem, že komunizmus vede k absolutnímu blahobytu DRTIVÉ VĚTŠINY občanů, neuvěřitelné technické i kulturní úrovni. Ale není tu jen Čína, co Vietnam? A tam je socializmus nikoli Maoistický, ale Marxleninský, ten stejný, jaký byl i tady a jaký vedl k povznesení Ruska. Je nutné vidět startovní čáru, kde začínala po nástupu Teng-Siao-Phinga Čína (po smrti Maa a hlavně konci Gangu čtyř) a na jakých troskách začínal Vietnam, který od ww2 drtili Francouzi a po nich Američané. A nevyhráli!
A ve zmíněné knize a jen tam se jde dočíst, že Maovi komunisti taky znárodnili a já vám teď prozradím, proč jsou dneska na výši. Maoisti kapitalistům sice znárodnili podniky, ale jinak než Západ a Leninistické Rusko (patrně proto byl od začátku rozkol mezi Maem a Stalinem). V Číně se znárodnilo tak, že kapitalisté dostali zabavené podniky podle spravedlivých odhadů mezinárodních právnických komisí 100% zaplacené. Mělo to ale jednu poodmínku a tady si pane Goro pevně sedněte! Čínští kapitalisté dostali zaplacené své podniky jen pod podmínkou, vlastně dvěma. Stát na to neměl a tak kapitalista musel souhlasit se splátkami na 20 let, satát mu to splácel po dobu 20 let (inflace mizivá). Druhou a důležitější podmínkou bylo, že kapitalisté nesměli ze svývch podniků odejít, museli setrvat v menežmentech těch podniků do doby, než jim bude státem zaplacena celá částka. Tedy nenahnali inteligenci do dolů, nevyhnali její část do emigrace a neoběsili některé jako u nás komunisti. Původní majitelé měli prestiž a velkou úctu lidu i státu, ale jen pod podmínkou, že svoje podniky povedou stejně dobře jako za kapitalizmu. Kdo má rozum pochopí, že nikdo neutekl k lopatě nebo do ciziny a všichni zůstali ve vedení svých původních podniků, jen s menšími starostmi a nulovým rizikem. Když by se podniku hospodářsky nedařilo, musela by být menežmentu dokázaná vědomá sabotáž. Na to si dal každý pozor. Podle mě v tomto tkví úspěch tamní ekonomiky. Jak to tam vypadá vidí každý kdo vidět chce. A jejich revoluce byla v roce 1947, naše komunistická jen o rok později 1948. každý může vidět kam vede původně Maoistický komunismus a kam vede ten Evropský (i když Vietnam, když dostal čas…). A ano, masírkou je lidem nakukáno, že by tam nikdo žít nechtěl. No ano, mají pravdu Gorové, že s naší mentalitou bezohledného sráčství - liberálního individualizmu, kde každý myslí bezohledně jen na sebe, by tam byli s každým bleskurychle hotoví. A jako za komunistů sem do socializmu emigroval jen mizerný americký zpěvák Dean Reed a jinak nikdo (přesněji asi 75.000 Řeků v 50 letech + další jednotlivci odjinud, ale jen ze zaostalých zemí), tak úplně stejně se sem necpou milony čínských imigrantů, že ne!
------------------------------
Za povšimnutí stojí, že se o Karla Marxe nikdo nijak neotírá a já tvrdím, že je pravdou, jak v jiném smyslu říká i velmi zkušený Goro, že svět se mění a vyíjí a je jasné, že budoucnost je v socializmu tak, jak to tvrdil právě Marx a jeho přítel Engels a je nutné si laskavě uvědomit, že jejich teorie měly základ v Platónovi (ano, dělali chyby, jak by mohli nedělat?). Je třeba studovat, ale to je namáhavé a blbi jedou na reklamu a proto jsou volby nesmysl. To tvrdil právě už Platón a moderněji třeba Fraser Tytler na konci osmnáctého stol (zemřel 1813). Oni si zakladatelé Marxleninizmu nevycucali chytrosti z prstů, ale měli to vše důkladně nastudované a dnešní doba jim dává za pravdu. Je to vývoj a kapitalizmus právě končí a skončí strašnou válkou, ne někdy za 50 let nebo později. Někteří tvrdí, že už začala.
Nepíše se mi předešlé lehko a jak jsem ateista, Bůh ví, že bych byl snad raději úplně blbej a radoval se z těch řízků, dvanáctky a reality šou v bedně (snad si jí po 15 letech koupím). Případně ještě zápasy novodobých gladiátorů, ale ty jsou s tím rozdílem proti starému Římu, že dřív je platili mocipáni - museli dát lidu najíst a nachlastat a to vše po několik týdnů, v noci se musela ta spoušť na stadionech uklidit a vyčistit a ráno nanovo až do večera. Dnes si tupý lid tu zábavu platí sám a naopak nenažraní kapitalisti na tom vydělávají. Kdyby tehdy chtěl nějaký patricius koncesionářské poplatky, roztrhali by ho na kusy a sežrali zaživa. Dnes si to dají tupí líbit, řeknou, že je pohodlné žít a že je dobře, naklepávají ty řízky z Anglosaského, chemií vyhnaného masa a další potravinový odpad, co by Západní lepší lidé nejedli. A to vše na dluh, co naše děti a vnukové se nikdo neptá. Jako kdysi, “po nás potopa” a pak Antonieta radila lidu, že když nemá na chleba, aby lid jedl koláče. Když dnes nějaká kráva radí svetr místo laciného plynu (nebo koupí koňolampu za stastisíce nebo lavičky nazvané po jednom koktavým kašparovi v krátkých kalhotách), ví, že jako Antonieta neskončí a to je patrně ta potíž.
Takže Platń měl pravdu, demokracie je nesmysl a vede k bídě, strádání a vždy v asi dvěstěletém cyklu k velkému umírání velké části lidu. Kdo chce kam, pomozme mu tam. Ale nakonec buď bude socializmus a nebo nebude Atlantická civilizace.
--------------------------
Filozofická a velmi jednoduchá otázka: Když je kapitalizmus založený na soutěži a všichni jsou nuceni závodit, i když vědí, že to je debilní počínání, protože první je jen jeden, hloupějšímu se dá nažrat, aby ho nenapadlo se ptát, co uděláme s těmi, co jsou patnáctí, stodevadesátí nebo stodesetitisící a nebo destimiliontí? Plyn? Co s nimi? Na tuhle otázku kapitalizmus a demokracie tají odpověď. Já tvrdím, že slušnou odpověď na to tento zlořád netají, on jí nemá a ze své podstaty mít nemůže. Jen se o tom mlčí a dělají se zákony, aby se dali takoví jako já pozavírat a jinak umlčet. Patrně proto jsem od dětství odmítal jakkoli závodit v čemkoli a asi proto tudíž nefandím ani moderním gladiátorům, to je zábava pro jednodušší.
Ale jedno mě těší, moje názory jsou blízko třeba profesoru Staňkovi, paní prof Hogenové a dalším, často nenápadným skvělým lidem a já jsem za to vděčný, že jsem měl to štěstí, vidět svět jako ta hrstka úžasných lidí.